paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Řemen se v chladu pálí
Ahoj,
je možné, že by se mohl vlivem nižších teplot pálit řemen?
Čím chladněji je, jako třeba dnes, tak při zastavení cítím spálenou gumu. Kolikrát se i stane při rozjezdu, že se "spojka utrhne". Jako že rozjezd není plynulý. Motor se zvedá do otáček a kvalt tam padne ne plynule, ale škubnutím.
Nikde nemohu najít žádný článek o tom, ale moje dedukce je, že směs řemenu při nízké teplotě je tvrdší, tudíž mírně prokluzuje.

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

Skvělá odpověď, děkuji! 3.12.2021 v 09:17 | Nahoru | #1
Čau, stav ložiska variátoru zistíš takto, naštartuješ na hlavnom stojane a na voľnobehu musí zadné koleso stáť , ak sa točí tak je v riti to ložisko o ktorom tu píšem tento eleborát. Podľa mojej mienky máš zadrbané ložisko nie na variátore, ale ako máš remenicu v ktorej ej spojka to je tá vzadu, kde je spojka tak tam je jedno ihlové ložisko a to hučí aj na niektorých nových skútroch. remeň sa napína tým že sa približujú k sebe remenice na variátore. Keď si to mal rozobraté, tak už vieš čo a ako. Rozober variátor a po demontáži remeňa rozober aj tú druhú remenicu. remeň sa páli lebo tá celá remenica je horúca od toho ložiska čo je zadreté, lebo bubon na voľnobehu stojí a šmýka sa remeň. . Buď sa to dá vyčistiť, je tam bordel a namazať, alebo to musíš kúpiť nové. Je to aj na nete celá tá oprava a výmena. Stav toho ložiska zistíš jednoducho. Tlačíš skúter bez naštartovanéhoo motoru a počuješ ako to ložisko hučí. alebo to hoď na hlavný stojan a toč zadným kolesom. keď to je zadreté tak to bude ísť ťažšie lebo sa šmýka remeň . Pri nízkych otáčkach rozopnú spojky pohon na koleso a remenica sa točí na tom ihlovom ložisku. keď je zadreté to ložisko tak bubon stojí a šmýka sa to na remeni a tým ho páliš až ho zničíš čo už si ha asi zničil. Oprava , presne to zistíš , keď zhodíš dekeľ a točíš zadným kolesom. Ten bubon zadný musí stáť, nesmie sa otáčať s kolesom. Ešte Ak je ložisko zadreté tak sa otáča aj ten bubon a to je zle. Aj pohýňanie už ide cez remeň a nie cez rozbehovú spojku, preto sa to páli na voľnobeh.. Ty už budeš mať poničené všetko , lebo si takto jazdil Všetko=remeň+zadnú remenicu+ložisko. Neviem, či sa ti podarí to rozobrať lebo už to ložisko bude isto zadreté. ddržím palce pri výmene a na nete to máš popísané a nafilmované. syn to podľa toho robil a presne na PCX-ku. Držím palce.

PS: na to videu to tam máš , ten vrch toho bubnu sa točí s kolesom , ale ten spodok sa má točiť s remeňom. V tom bubne je to inkriminované ložisko.

Naposledy editováno 03.12.2021 09:27:27

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 12:08 | Nahoru | #2
krokoš> A přesně jak to bylo na tom videu, tak to i fungovalo.
Každopádně děkuji za skvělý příspěvek. I když to asi nebude k tomuto problému, tak bude užitečný někdy příště!

Naposledy editováno 03.12.2021 12:12:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
po startu nízké otáčky a žádná odez... Honda PCX 125 Grochy71 8 6.6.2024 v 21:10 Grochy71
Honda PCX 125, 2013 - Kovový zvuk k... Honda PCX 125 hujinek 4 7.5.2024 v 23:01 hujinek
Honda PCX 125 2019 - Objem motor oleje Honda PCX 125 wI4d4 10 1.5.2024 v 17:35 Stanzki
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 Kafr22 20 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD


TOPlist