1 reakcí na tento příspěvek ukrajinské vape zapojení do svazku
Jezdím 2ks originální Vape a na podporu výrobce si nemůžu stěžovat, za tu cenu .
Naposledy editováno 30.03.2022 15:09:36
1 reakcí na tento příspěvek ukrajinské vape zapojení do svazku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
Naposledy editováno 30.03.2022 16:28:16
1 reakcí na tento příspěvek ukrajinské vape zapojení do svazku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
cmiral píše: karavanista> já bych do toho taky nikdy nešel, ale pár lidí se mě taky ptalo jak to zapojit.
a proč ? už jsi to měl a bylo to špatné nebo v čem je problém ?
Naposledy editováno 30.03.2022 20:35:24
karavanista píše: cmiral> ušetříme stovku i kdyby to mělo stát dvě.? Já kupoval VAPE na Simsona a nelituji toho.
stovku nebo tisicovku rozdíl bych neřešil ale tady je rozdíl 5000 pane kolego a když máš víc motorek na kterých jezdíš tak je rozdíl hezká dovolená.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
cmiral píše: radys02> většina si to chválí jen zkrz cenu, občas někdo už přizná i nějaké technické problémy, ale mě je to jinak u zadele. Jedno Vape mě jezdí cca 10 let, druhý na 354 asi 7 let a další na motoru Vari už 20 let a bez jediného problému. Chápu je to o penězích jak píšeš, jinak motorek je víc.
no právě ty nějaké technické problémy mě i ostatní zajímají. Jinak slyším podobné nekonkrétní názory pouze od lidí co si koupili české za cca už ted 8000 a zjistili že je něco vice méně stejného za mnohem nižší cenu. Určitě kdyby to tu prodávali oficiálně bylo by to za cenu jako ty naše. A chválit skrz cenu ? Pokud by to nefungovalo tak je i ta cena vysoká, tedy alespon dle mého selského rozumu.
Naposledy editováno 30.03.2022 21:04:31
1 reakcí na tento příspěvek ukrajinské vape zapojení do svazku
Regulátor je jasný - z jedné strany se připojí jednofázový alternátor, z druhé strany baterka. Žádný vývod pro kontrolku dobíjení to nemá.
Krabička zapalování je očividně kopie staré Hondy včetně typického Hondího konektoru. Uvnitř je jednopulzní usměrňovač, tyristor, kondenzátor a filtr pro signál ze snímače. Jediný způsob, jak to zapínat a vypínat, je uzeměním toho modrého drátu přes chcípák a spínačku (je potřeba moderní spínačka se chcípacím kontaktem, origo Bošák to neumí). Ten modrej drát rozdvojíš a připojíš jak na jeden ze chcípacích kontaktů spínačky a paralelně na jeden kontakt chcípáku. Druhý chcípací kontakt na spínačce i druhý kontakt na chcípáku ukostříš. Mimochodem, chcípák bude fungovat naopak, poběží to v krajní poloze, vypnuté to bude ve střední poloze.
Napětí z baterky se k tomuto zapalování nijak nepřipojuje, je napájeno 100V+ střídavým napětím z oddělěné cívky v alternátoru (ta zabalená v bílé - je navinutá tenčím drátem a mnohem více závity, než ostatní cívky v alternátoru). Tím modrým drátem se toto napětí zkratuje, což té cívce cívce škodí měně než přepětí, které by vzniklo při rozpínání obvodu.
Mimochodem, ty dvě zapalovací cívky připojené paralelně k tomu zapalování jsou brutální bastl. Výrobce ani nikdo chápající funkci toho elektrického obvodu by to takhle nikdy neudělal. Pokud by musel mít 2 cívky, udělal by zapalování se dvěma výstupy - každé by mělo svůj kondenzátor a tyristor. Mnohem jednodušší je ale použít jednu dvouvývodovou cívku, jako má Vape. A nebo ty cívky alespoň zapojit do série, když už to musí být, ikdyž i to má své nevýhody, pokud ta cívka má sekundár ukostřený přes primár a ne přes tu kovovou průchodku na šroub v plastu.
1 reakcí na tento příspěvek ukrajinské vape zapojení do svazku
2 reakcí na tento příspěvek ukrajinské vape zapojení do svazku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
kokoška. píše: Strýc těchto zapalování již dost montoval a udajně to funguje, ale osobně mám v motorce 13 let originál vape a neměnil bych
Přeju majitelům aby to bylo tak blbuvzdorné a kvalitní jak Vape, ale to za 13 nebo víc jak 20 let tady nezjistíme. Od pohledu to důvěru moc nebudí, ale jen od pohledu , cena v tento okamžik rozhoduje a navíc to už nejsou stroje denního používání.
dave-lister píše: Zajímalo by mě, proč u 638 měnit celý zapalování? Ten origo alternátor je slabej nebo co?
To je tak nějak z ekonomicko-historickejch důvodů.
To co je na tom videu výše je v podstatě komplet čínský zapalování GY6. Pač je to relativně primitivní AC-CDI tak to potřebuje zdroj VN ( to je ta jedna extra zaizolovaná cívka). Origo altík takový vinutí nemá takže by se to muselo doplnit extra zdrojem VN nebo rovnou DC-CDI. To sice už dnes není o tolik dražší ale tohle vyjde asi pořád levnějc bo je toho plná Asie.
Těch ukrajinskejch věcí se vyskytuje víc. Nevím jak dnes ale původně se "ukrajinský VAPE" přezdívalo Soveku .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
cmiral píše: Přeju majitelům aby to bylo tak blbuvzdorné a kvalitní jak Vape, ale to za 13 nebo víc jak 20 let tady nezjistíme. Od pohledu to důvěru moc nebudí, ale jen od pohledu , cena v tento okamžik rozhoduje a navíc to už nejsou stroje denního používání.
proč by nebyly k dennímu používání ? Kluci jezdí na pionýrech dál než my jsme si jen troufli pomyslet před 30 - 40 lety.
1 reakcí na tento příspěvek ukrajinské vape zapojení do svazku
dave-lister píše: Zajímalo by mě, proč u 638 měnit celý zapalování? Ten origo alternátor je slabej nebo co?
origo mám ok puvodně jsem chtěl pouze nahradu za kladívka říkají tomu malé vape a ta momentálně nebyla k mání. Pak jsem narazil na toto co jede i bez baterky a tak jsem po něm sahl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
radys02 píše: Kluci jasně že to je čína jako asi vše už dnes a od doby co má BMW čínské motory stejně jako další nobl značky to už já ani tak moc neřeším, jinak už mi to fičí a bez baterky. Jinak kvalita opracování, kabely a montáž bez uprav mi napovídá že to špatné určitě nebude. A pro borce co se jim to zdá moc levné - je to jednoduché pokud to budeš prodávat ofiko tak si připočti clo, dph, dovoz, ted to hod přes dalšího prodejce a ve finále jsi na tom co stojí to české. Ale to lidem co se živí prodejem vysvětlovat asi netřeba.
Jenže je to bastl jak zmínil Deadman.
Originál je to zkonstruovaný na jednoválcovej motor. Tomu odpovídá výkon VN cívky a parametry CDI. Tím že někdo plácl dvě indukční cívky paralelně k sobě to vlastně okradl o polovinu energie určený k zážehu (vzhledem k tomu že pálit začne dřív svíčka ve válci kterej bude mít píst v dolní úvrati tak to bude ta energetická bilance ještě horší) + vzhledem k tomu že origo je to konstruovaný tak aby se CDI nabíjelo celou otáčku a u 350 se to bude nabíjet jen půl otáčky bude ta energie pro jiskru ještě menší. Ten 50 let starej dvoutakt to asi pobere ale "technicky precizní řešení" to rozhodně není.
combust píše: Jenže je to bastl jak zmínil Deadman.
Originál je to zkonstruovaný na jednoválcovej motor. Tomu odpovídá výkon VN cívky a parametry CDI. Tím že někdo plácl dvě indukční cívky paralelně k sobě to vlastně okradl o polovinu energie určený k zážehu (vzhledem k tomu že pálit začne dřív svíčka ve válci kterej bude mít píst v dolní úvrati tak to bude ta energetická bilance ještě horší) + vzhledem k tomu že origo je to konstruovaný tak aby se CDI nabíjelo celou otáčku a u 350 se to bude nabíjet jen půl otáčky bude ta energie pro jiskru ještě menší. Ten 50 let starej dvoutakt to asi pobere ale "technicky precizní řešení" to rozhodně není.
ono i ten 50 let starej dvoutat moc technicky precizní není.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
radys02 píše: proč by nebyly k dennímu používání ? Kluci jezdí na pionýrech dál než my jsme si jen troufli pomyslet před 30 - 40 lety.
Máš pocit, že se ještě běžně denně 365 dní v roce jak před 40 lety jezdí ve 3 ráno ke kravám a na první vlak do fabriky na motorkách a schválně nepíšu na jawách. Moc jich v běžném provozu mimo víkendy a skůtry v Praze nevidím a o nějakém exotovi co jede na Pio ke slanýmu rybníku se nebavím.
Tím ti samozřejmě náhradu Vape nevymlouvám, jen v něm krom důležité ceny nevidím pozitiva.
Naposledy editováno 31.03.2022 15:43:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ukrajinské vape zapojení do svazku
Naposledy editováno 31.03.2022 15:38:06
cmiral píše: Máš pocit, že se ještě běžně denně 365 dní v roce jak před 40 lety jezdí ve 3 ráno ke kravám a na první vlak do fabriky na motorkách a schválně nepíšu na jawách. Moc jich v běžném provozu mimo víkendy a skůtry v Praze nevidím a o nějakém exotovi co jede na Pio ke slanýmu rybníku se nebavím.
Tím ti samozřejmě náhradu Vape nevymlouvám, jen v něm krom důležité ceny nevidím pozitiva.
Líbí se mi že jsem založil téma ohledně zapojení Vape UA a více méně mi tu odpověděl jen jeden člověk. A vymlouvat mi to opravdu nemusíš na to jsem se neptal, už ho mám takže by to i tak asi smysl nemělo. A jinak dík za informaci že se my co jezdíme na Jawách mnohdy víc a dál než borci na japoncích nazýváme exoti. Možná jsem divný ale mám raději Jawu co se na ní jezdí než tu co se na ní jen kouká. A hlavně ty dobové úpravy možná proto že jsem na tom vyrůstal.
Naposledy editováno 01.04.2022 14:29:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |