Hledám proto karbonový výfuk jako náhradu za originál. Origo 4.2 kg karbon by měl vážit 1.8kg Ale chci, aby byl tichý a měl homologaci, nepotřebuji zvedat výkon. A také nechci, aby byl zbytečně drahý.
Mistr Elektronik mi poupraví mapy a všechno pošteluje. V tom problém není a rovnou se vyhodí sonda a vypne ventil vzduchu.
Jestli o něčem víte, tak poraďte.
Dík.
Naposledy editováno 28.09.2024 09:50:53
1 reakcí na tento příspěvek co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
Pročetl jsem si téma, kde řešíš výrazně lehčí alternativu tvé aktuální motorky. Vzhledem k tomu, že jakýsi závěr diskuze byl, že nejspíš nic lepšího nenajdeš, tak snad jediné řešení v tvém případě zůstává snažit se odlehčit tvou Husqvarnu kde to ještě jde. Vzhledem k tomu, že už tak je motorka dost osekaná a relativně lehká, tak už asi půjde o docela extrémní řešení, ale všechno jde, když se chce. Záleží jak moc se chce a kolik na to člověk má. Nebude se jednat asi o desítky kilogramů, ale pokud budeš "ořezávat" gramy na každém dílu, myslím si, že se s tou hmotností ještě bude dát slušně pohnout dolů. Samozřejmě se bude jednat převážně o zakázkové výrobky. Nevím jak moc chceš do motorky zasahovat nebo co přesně na ní zrovna je, ale pár konkrétních tipů, kde nahnat hmotnost bych snad měl:
-duralový/titanový spojovák (zejména co drží jen plasty a jiné málo namáhané části)
-ocelové (i nerezové) díly nahradit duralem/titanem/karbonem - všemožná lešení, držáčky a podobné drobné blbosti
-podsedlová část rámu montovatelná a z hliníkových/titanových trubek, případně karbon
-plasty (kapotáž) pryč a to nutné nahradit karbonkevlarem
-řídítka z titanu (uhlíkovým vláknům bych zrovna tady pro tvé použití moc nevěřil)
-nosič brašen opět z duralu/titanu/kompozitu
-duralová (případně titan, ale s tím nemám zkušenosti) rozeta na zadním kole, pastorek netuším, jestli se dá nahradit něčím jiným
-výfukový svod z titanu
-občas se dá najít i zbrusu nové konstrukční řešení určitého dílu nebo funkčního celku, které pro konkrétní využití může být výhodnější, než sériové, a které ve výsledku může být i lehčí
-v úplném krajním případě co nejlehčího výrobku je fajn kombinovat více materiálů (např. uhlíkový kompozit a titanová/duralová závitová část apod.), ale tak daleko zajde málokdo
Určitě by se toho našlo víc. No a pak jedině odlehčovat vybavení v nákladu nebo přímo na sobě. Ale jak jsem psal, záleží jak moc času/peněz/práce tomu chceš věnovat.
Do extrémního terénu jako ty nejezdím, nemám na to jak stroj, tak zkušenosti, ale problematice odlehčování se už nějakou dobu věnuju, tak proto to píšu. Odlehčování totiž není fajn jen v terénu, ale i jinde.
kvalitni veci jsou temer vzdy zbytecne drahy...
Naposledy editováno 08.11.2022 10:54:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
Naposledy editováno 08.11.2022 12:56:18
1 reakcí na tento příspěvek co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
(reakce na) co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
U samotný motorky by to mohlá pomohlo, to ale neposoudím, ale u plně naložený kilo nepoznáš, 5 kilo ale už jo. Hodně pomohlo odlehčení výbavy a zbavení se těžkejch přídavnejch nádrží - náhrada petky v kapsách z kordury a lehký vaky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
ZdendaZB píše: Co si mám představit jako podsedlovou část rámu ?
Podsedlová část rámu je přece ta část pod sedlem. Nevím jak přesně to má řešeno tato Husqvarna, ale kamarádovi jsme spravovali rám na motardu (typ už si nepamatuju, ale nějaké SM...?) a tam to bylo vše v hliníku, takže to asi stejně nic neřeší, jestli je to stejně.
Každopádně už asi narážíš na limity jak to tak vidím. Asi už se dá vymýšlet jen s hledáním odlehčení na detailech a případně snižováním těžiště nějakým přesunem zavazadel atd.
Naposledy editováno 08.11.2022 13:51:31
no a těžiště už taky víc nesnížím, protože co šlo je na bocích motoru, vybavení v brašnách vzadu dole a nahoře je jen nový světlo, přístrojovka a držák tabletu
asi jsem fakt už na limitu
leda vzít ul stan, karymatku a spacák, ale to jsme řešili, upředmnosňjůju mít bytelný vybavení a taky nechci aby mi v noci byla zima, spát oblečenej jak sněhulák a jíst instatní polívky a studenej salám sejr a starej chleba celej měsíc a půl, jak to dělají ostatní (oni v reálu stejně jí po hspodách a takhle jen frajeří, že nemusí tahat vařič)
takže to kilo a půl mám oproti ostatním navíc a s tím už nic nenadělám
no a ještě další kilo sebere fotak, kamera a tablet místo telefonu
zase nevozím další boty do města, plavky, ručníky a další kraviny, co vozí ostatní
Naposledy editováno 08.11.2022 15:28:27
1 reakcí na tento příspěvek co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
takže zase jsem se dozvěděl o vejfuku, proto jsem založil téma, každopádně ani jedna rada k tématu a za chvíli se opět dozvím že jsem nevděčnešj a nevážím si rad, jako vždy
takže poradíte nějakej konkrétní vejfuk nebo ne ?
Ja na expedyce nejezdim. Sam nekde v daleke prdeli - tam nikdo neoceni jak dobre u toho vypadam a o to jde v motokrosu predevsim…
1 reakcí na tento příspěvek co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
1 reakcí na tento příspěvek co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
takže novej tlumič bez přepákování za 35 tisíc předpokládám + ještě něco na uchycení dole a kolik kilo ted ušetříme ?
něco konkrétního, nebo zase jen obecná teorie jako vždy ?
(reakce na) co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
Jinak k tomu přepákování - neřešil bych a nechal jak je. Kosti, čepy, ložiska, šrouby a ten hlavní hliníkový element budou mít +- 1 kilo (na takto lehké motorce třeba i míň) a to podle mě opravdu nemá smysl. Navíc by se muselo laborovat s uchycením nového tlumiče a kdoví, jestli ten, co jde napřímo, nemá robustnější (těžší) konstrukci...
takže kosti několik kilo jak psal Vilém nebo kilo ? to je jak někdo ušetřil výměnou vejfuku za 15 tisíc 4 kila a pak se ve finále ukázalo, že neušetřil ani dvě. Dokonce tady kdosi psal, že originál s katem má 7 kilo. Nevím kterej tajtrlík to byl, ale to mě fakt pobavilo. A ještě se hádal. Nebo zakrytí otvorů v bočních plastech má vliv na chlazení motoru, nebyl to přímo Assassin, kterej tomu tak náramně jako vždy rozumí ? Vliv na chlazení je nulovej, což mám odzkoušeno.
Hele a pak prej že si nevážím cennejch rad
MEKOTA nevíš o něčem fakt lehčím ?
Naposledy editováno 09.11.2022 15:30:38
1 reakcí na tento příspěvek co s sebou vozím a jak mi ztěžkl stroj 701, je to masakr
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 690R vs PR7 [1, 2] KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | Petr11372 | 50 | Dnes v 15:21 ZdendaZB |
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 1 | 8.10.2024 v 12:03 krokoš |
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 8 | 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB |
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro | ondrej-ek | 15 | 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |