Dlouho jsem jezdil na fichtlu a jednoho dne jsem to půjčil kamarádovi. Jel bez plechů a vyklopil to v zatáčce

Našel jsem doma ještě pár cívek ale jsou 6V já tam měl 12V a na tu 6V to chází jiskru dobře ale vevnitř to nic nedějá. Tak se chci zeptat jestli nemáte zkušenosti s nějakou cívkou 12V popřípadě kde koupit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
318is píše: v pionýru má být správně indukční cívka na 8V
Pro původní zápalko co bylo v 550, 555 a zpočátku i 05 se používala s označením 6V. Jenže to napětí vypovídá jen o tom že ta indučka zvládne bejt na to napětí po dobu několika hodin připojená aniž by shořela. Podstatná je u toho indukčnost. Pro zápalko z pařeza je třeba mít indučku která má okolo 6mH na primáru. Pro novější typ (20W a 30W) se používala indukčnost okolo 8mH s převodem 1:50 (indučka tam funguje spíš jako trafo).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
Naposledy editováno 17.12.2023 23:30:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
Samozřejmě že jiskru na tom jiskřiště to hodí při rozpojení.
Naposledy editováno 11.01.2025 23:08:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

No ale zeptám se blbě - dnes jsem to znovu zkoušel, jiskru to hází pěknou a když jsem tam dal tu prastarou svíčku, tak to házelo ještě větší jiskru - je tedy vůbec důvod měnit cívku? Nebo ji kontrolovat nějakým způsobem? Když to hází pěknou jiskru, nelze to považovat za fakt, že je cívka v pořádku?
A kdyby ano, je lepší původní 6V nebo raději dát 8V?
8V do pařeza nepatří, ono to teda bude fungovat i s ní ale celej ten systém ja naladěnej tak aby optimálně fungoval v určitým rozsahu otáček a 8V má větší indukčnost primáru než 6V a ve vysokejch otáčkách by ta jiskra asi slábla.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka
Plebolar píše: Můžete to zkusit vyhledat tam: https://srotas.cz/motocyklove-dily/elektricke-zapalovaci-dily/mark-jawa/
Litevskej e-shop kde původní cívku pro 555 nemaj a to co tam maj stojí cca dvakrát tolik než v čechách nebo polsku.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka
JirkaPařez píše: Měl bych ještě jeden dotaz k zapalování - při marných pokusech o roztlačení jsem zjistil, že mi svíčka háže jiskru i když mám přepínač nastaven na vypnout motor. Je to v pořádku? Když jsem se párkrát rozjel, normálně jsem to tím přepínačem vypnul, co tedy vlastně vypne? Já měl za to, že přestane jít šťáva do svíčky a nebude házet jiskru. Děkuji
Není to to správně. V poloze pro vypnutí motoru to má přestat házet jiskru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
Ale ta kostra, to je dobrý nápad! Já to mám teď ve stavu, že rámeček světla je sundaný a přepínač visí na drátech ze světlometu ven, není to ukostřené do plechu. Proto mě zaskočilo, že svíčka háže jiskru i na vypnuto - říkal jsme si, co tedy ten motor vypne, když ne jiskra? Zkusím tu kostru a možná to sem napíšu, ovšem se strachem, že dostanu kartáč za neschopnost a drzost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
Ovšem nevím co jsem udělal, nic zásadního jsem totiž neprováděl, ale když se mi to konečně podařilo rozjet, tak jsme mohl jezdit jen na jedničku. Do mírného kopce měla co dělat, chvílemi jsem se musel odstrkovat, dvojka ani po rovině nešla dát. Výkon najednou poklesl o polovinu, vůbec nevím proč. Chvíli jsem takhle jezdil po statku a najednou to umřelo, nepodařilo se udělat ani náznak startu při roztláčení. Vzdávám to, sundám motor a nechám mu udělat GO a pak se uvidí

Naposledy editováno 11.01.2024 22:07:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

a po výměně to co? Taky jiskří! Ale jak jsem psal, nechám udělat nejdříve GO motoru a pak navazující. Teď je pařízek bez motoru, který je teď v lepších rukách, u odborníka


Ale jedna věc by stála za pár slov - když jsem odmontoval výfuk, tak byl válec na této přírubě úplně mokrý od černého olejnatého sajrajtu, úplný mazut. Čím by to mohlo být? Moc oleje v benzínu? Děkuji
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
A ty dva kondenzátory, ty jsou k sobě třeba přidrátovány a konektor je od každého z nich na stejném šroubu (kladívku)? Nebo je třeba je nějak zapojit mezi sebou?
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
Milos1 píše: JirkaPařez> ........Na Stadiony dáváme kondenzátory dva. Jednak to má lepší jiskru ......
A kterej parametr takový jiskry to zlepší?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50 indukční cívka

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce zaradiť do 1 Jawa 50/05 | Babetista12 | 7 | 13.4.2025 v 14:39 Babetista12 |
Jawa 05 pořád zachcana Jawa 50/05 | Babetta-Sam | 7 | 4.3.2025 v 20:48 Babetta-Sam |
Motor z Jawa 50 555 do 05 Jawa 50/05, Jawa 50/550 Pionýr | LukoCZE | 6 | 3.3.2025 v 17:18 ja1 |
Jawa 05 problem s jiskrou Jawa 50/05 | Babetta-Sam | 7 | 24.1.2025 v 22:11 combust |
Jak zespolehlit fichtla [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | Leffee | 32 | 17.11.2024 v 07:31 Johny_R |