Přecházím ze skútru 125ccm poté, co jsem si udělal A.
Papíry jsem si dělal proto, že 125 ccm na okreskách je za hranou toho, co považuju za bezpečné.
Z 80% budu jezdit do práce z práce, cca 50 km/den mix město/meziměsto.
Nad to bych rád semtam udělal cestu 200-300 km, do budoucna i delší.
Z toho mi vyplývá, že chci něco užšího, obratnějšího do městských kolon a zároveň pohodlného na cestování, takže naháče spíš ne.
Nehledám nic na blbnutí ani trhač asfaltu, ale slušný odpich na bezpečné předjetí rozhodně uvítám.
Mou velmi omezenou a lajckou úvahou jsem došel k tomu, že bych dost možná byl správná cílovka pro zde velmi kontroverzní NC/forza750/X-ADV. Alespoň myslím. Ale nerad bych se upnul pouze k jedné značce/modelu, chtěl bych toho vyzkoušet víc.
Mohli byste dát tipy na modely, které by toto zadání +- plnily? Další věc je, že měřím 190 cm a třeba autoškolová Z650 mi přišla moc malá, nevím jak bych se tam složil.
Nejspíš se tu snese poprask, že vlastně nevím co chci, je to pravda. Přesto moc děkuju za tipy.
Naposledy editováno 17.08.2023 16:06:36
Tohle by ti asi pasovalo líp, než MT nebo Tracer 7 : https://www.motorka...r-9-900-1877067.html
Yamaha Fazer 8. Výkonná, ľahká, polokapotáž. Čiže splní aj cesty do práce, aj výlety, aj dovolenku s kuframi. Alebo niečo podobné ako TDM900, Z750S či iné z toho obdobia. Z novších, v kľude Tracer 900.
Skútru by som sa asi vyhol, to budeš tak obmedzený na tú cestu do práce a možno raz za mesiac tých 250km. Motorka ti dá aj zvuk, čo ťa bude baviť jazdiť každý deň tých 250km.
A na ty místní brepty se vyser, je to normální motorka jako milion jinejch
Na jízdu primárně do práce + sem tam dovolená bych šel do XADV. Viděl jsem, seděl jsem, ale nejel. Kamarád to má a super spotřeba a docela to i jede. Takový trochu od všeho. Úložnej prostor je taky v pohodě. Chtít koncepci moto, tak nc750x. O Forze 750 jsem četl dost, ale na ježdění mě přijde lepší to XaAdvčko.
Naposledy editováno 18.08.2023 06:54:36
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 750 nebo moto
Jednoduše,nic takového není. Je jen otázka jestli ten kompromis bude více do města nebo cestování. Takže buď o něco větší skútr nebo menší motorka (rozumněj kubaturou) . Z toho vychází zřejmě bestseller šetřílků NC nebo něco takového ve stylu cendura.
Asi ideální řešení je návštěva bazaru nebo půjčovny matorek aby dotyčný zjistil " vo co go".
Naposledy editováno 18.08.2023 08:55:39
A čo iné cestovné endurá, tie si skúšal? V podobnej cenovej kategórii napr. V-Strom alebo Versys, alebo napr. o kúsok drahší Tiger. S Tvojou výškou nebudeš mať problém s tým, že by si nemohol došlapnúť, obratné sú dosť, a dobre sa na nich cestuje. Síce nemajú 20l kufor zabudovaný v moto ako NC, ale keď si dokúpiš kufor dozadu, tak to bohato stačí a ako bonus sa tam vmestia aj väčšie helmy.
2 reakcí na tento příspěvek Skútr 750 nebo moto
Jinak děkuji všem za tipy, NC je jasné, tam tuším výhody i nevýhody, jen jsem si všiml, že to nemá žádný dealer poblíž Brna jako testovací kus. Stejně tak ADV tak není, jen Forza. Tak možná bazary. A paradoxně ten X-ADV má papírově skoro metr šířky, což nechápu, z videí mi to tak rozhodně nepřijde.
Tracer 7 je sympaticky úzký, 9 vypadá samozřejmě líp, ale chtělo by to vyzkoušet, kouknu do PEMM. Stejně tak okouknu T-Max, ale co jsem se koukal, asi ho teď nemají.
Tigera jsem dneska náhodou viděl cestou do práce, pěkný kousek, ale v koloně si pěkně postál, v Brně to s uličkami pro motorkáře moc nefrčí, já na Aprilii a ještě jeden forzák jsme se protáhli.
X-ADV má nevýhodu, že to je převlečená motorka s automatem a tudíš pohon řetězem.
Naposledy editováno 18.08.2023 12:29:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
NC bylo na začátku stavěný jako motorka za super cenu a je to někdy pořád poznat, ačkoli cena mezitím vyskočila o nějakejch 80tis.
Není vůbec špatná, jen za plnou cenu už člověk může víc vybírat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
Nepopiratelná devíza maxiskútru je pohodlí - mega sedlo, uvolněná pozice a opravdu velkorysá ochrana proti větru. To na motorce najdeš obtížně (nebo jsi mimo obratnou kategorii)
Naposledy editováno 23.08.2023 22:14:53
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 750 nebo moto
Čekám kdo s čím novým vyleze ale mám bohužel dojem že kategorie klasických cestovních maxiskútrů už skončila, škoda, ten vizuální hybrid od Hondy mě vůbec nebere.
Pro mě to je ideální kategorie, jak jsem to poprvé kdysi viděl ve Španělsku na Kanárských ostrovech, tak v první sekundě jsem věděl že to je to co chci a to jsem před tím pár let jezdil na Jawě a bojoval s větrem, pak jsem to prodal a o žádné další motorce jsem ani neuvažoval že bych si ji snad ještě někdy pořídil.
Dneska mám dva Burgmany 400, obě funglovky koupené u nás, najetých mám na nich 200 tisíc kilometrů a furt mě to baví, do silnějšího bych šel určitě ale zatím nic není co by mě bralo na 100%, takže čekám co příjde,pokud vůbec něco příjde a zatím si užívám to co mám. Pokud ještě někdy motorku, tak něco jako BMW RT 1250 nebo GT 1600, kde na to ale vzít prachy a nekrást?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
Letos jsem do toho novějšího Burgmana nechal namontovat italský variátor a spojku od Malossi a už to trošku jede a ještě zvažuju že bych nechal přehrát software na řídíci jednotce bez Power Commanderu a výkonově bych měl dostat skoro na úroveň tmaxu
https://mychiptuningfiles.com/en/chiptuning-files/suzuki/suzuki-burgman/suzuki-burgman-400-34hp
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
1. věta karburátorová: jakýkoliv zásah do nastavení karburátoru vede ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby a kouřivosti motoru.
2. věta karburátorová: jakýkoliv pokus o uvedení do původního stavu jest zásahem ve smyslu 1. věty karburátorové a vede k dalšímu snížení výkonu a zvýšení spotřeby!
(pro pobavení, ale ono to s el. vstřikováním nebude jinak)
Jinak samozřejmě díky za tip. Stále si říkám, že když už si dělám plné A, tak brát 400 je škoda, ale praktická stránka věci mě dost možná ještě obrátí.
Inkvizition píše: maco> Vždycky mě pobaví, když někde čtu zvýšení výkonu a snížení spotřeby v jedné větě, vybavují se mi pak slavné věty karburátorové .
1. věta karburátorová: jakýkoliv zásah do nastavení karburátoru vede ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby a kouřivosti motoru.
2. věta karburátorová: jakýkoliv pokus o uvedení do původního stavu jest zásahem ve smyslu 1. věty karburátorové a vede k dalšímu snížení výkonu a zvýšení spotřeby!
(pro pobavení, ale ono to s el. vstřikováním nebude jinak).
Nedá mi to, a tak musím reagovat. Ty věty karburátorové patří do kategorie bezmezné důvěry v to, že výrobce vyrobil stroj s maximálním ohledem na výkon, Což samozřejmě není pravda. Faktem ale je, že výrobky se spalovacím motorem se vyrábí jako sladěný celek a pokud se zásah provede jen na karburátoru/vstřikování, platí první věta karburátorová.
1 reakcí na tento příspěvek Skútr 750 nebo moto
Vyzkoušej si toto A pak nám dej vědět, jestli máš funglovku nebo jetou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skútr 750 nebo moto
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Yamaha Tracer 700 Yamaha Tracer 700 | ALFA70 | 27 | 14.7.2024 v 15:39 skaza55 |
téma k diskuzi - co vše bych měl vě... [1, 2] Yamaha MT-07 | Andloc | 41 | 13.7.2024 v 22:09 krokoš |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
MT-07 kufry, co kdo máte a co nebrat Yamaha MT-07 | Andloc | 1 | 5.7.2024 v 16:41 CB600 |