Téma: Pérování BMW S1000XR
6.6.2024 v 19:11
Ahoj.
Máte někdo zkušenost s výměnou zadní pružiny na BMW s1000xr model 2022 a novější?
I při nastavení Dynamic Pro a max. Útlumu je zadní tlumič stále “houpavý”…
Děkuji za případné rady.

Naposledy editováno 10.06.2024 09:35:36

Pérování BMW S1000XR

6.6.2024 v 21:25 | Nahoru | #1
A funguje ten tlumič? Pružina za to asi nemůže.

2 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR

6.6.2024 v 23:23 | Nahoru | #2
Jestlize mas model z roku 2022 tak si nemyslim, ze by bylo neco spatneho s tlumicem.
Sice nemam BMW, ale myslim si ze by to mohlo byt ze predpeti zadniho tlumice nebude spravne nastavene na tvoji hmotnost. Ve fabrice se vse nastavuje na prumerneho Pepika rekneme 70 kg a jestlize vazis 110 kg tak motorka se nebude dobre ovladat. To znamena pruziny a tlumic jak predek tak i zadek musi upravit na tvoji vahu.
Ja mam GSXS 1000 GT a nastavil jsem jak predek, tak i zadek na moji hmotnost. Rozdil se obrovsky v ovladatelnosti motorky.

Naposledy editováno 06.06.2024 23:24:03

(reakce na) Pérování BMW S1000XR

6.6.2024 v 23:29 | Nahoru | #3
mireknemet> on ma eletronickej podvozek, proto pise o tech režimech …

2 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 08:28 | Nahoru | #4
Vymenou pruziny nic nezmenis . Ta motorka ma elektronicky podvozek , jak pise asssassin . Motorka si upravi perovani sama podle hmotnosti jezdce . Kdysi jsem mel R 1200 RT LC , tam jsi si jeste nastavil na displeji zda jedes sam , ve dvou nebo s kuframa . Ted uz to umi sama . I XR . Na ROAD nebo RAIN je opravdu houpava , ale DYNAMIC krasne ztvrdne . Pokud se ti neco nezda , zajed s motorkou do autorizaku , mohlo by pomoci prehrani softwaru cele motorky .

1 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 09:20 | Nahoru | #5
Ahoj.
Děkuji za reakce.
Motorku mám od nové, je ve fiull výbavě a tedy i s podvozkem ESA Pro. Ano, ,motorka si tě v automatickém režimu " zváží" a nastaví dle nastaveného módu, ale protože mám ESA Pro, je možné ještě přitvrdit a přepnout pérování z AUTO na MIN a i tak, kdž jedu svižně, ten zadek je prostě houpavej ... , předek je v nastaveních jednotlivých módů ok.
Co se týše autorizovaného servisu, tak tam si žádné iluze ( po zkušenostech ) fakt nedělám. Jedině snad v DE, v ČR je úroven techniků opravdu tristní!
Souhlasím s tím, že z výroby je to všechno nastaveno na jezdce 70kg ( já mám 90 kg ) a tak si myslím, že silnější progresivnější pružina by mohla pomoct.
Na starším modelu XR1000 rv. 2018 byl tem podvozek prostě tužší.
Nerad bych ale zánovní motorku za 500k dával do garáže nějakému kutilovi, který pojede systémem pokus- omyl. Kdyby měl někdo doporučení na ODBORNÍKA na podvozky, který má solivní jednání, byl bych rád. Děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 10:17 | Nahoru | #6
SERVIS TLUMIČŮ A PODVOZKŮ | NASTAVENÍ A OPTIMALIZACE | TUNING PODVOZKU
https://tlumice-podvozek.cz/kontakt/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 11:14 | Nahoru | #7

FatBoy105th. píše: Vymenou pruziny nic nezmenis ....


Já bych řekl, že změní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 12:00 | Nahoru | #8
mireknemet> Karlovy Vary - Brno, jo?

(reakce na) Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 12:28 | Nahoru | #9
Koudy01> Čau, já bych řekl, že změnit může, ale nejdřív bych si zjistil, že ta pružina je má opradu malou tuhost.
Takže zjistit sag po zatížení jezdcem (30-35 mm), jestli ta super automatická ESA vůbec funguje, jak má. Další věc je zadní pneu. Sportovní a turistické se liší tuhostí a někdy to může navodit dojem, že se zadek houpe.

(reakce na) Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 14:01 | Nahoru | #10

mireknemet píše: ... Ve fabrice se vse nastavuje na prumerneho Pepika rekneme 70 kg a jestlize vazis 110 kg tak motorka se nebude dobre ovladat. ...


Asi to bude víc než 70, tipuju 85+-. Mám opačný problém, vážím 67 kg a většina motorek je na mě moc uskákaná, tvrdá. Pomáhá mi dát do každého bočního kufru alespoň 10 kg balastu a pak se s tím dá jezdit.

Pérování BMW S1000XR

7.6.2024 v 16:51 | Nahoru | #11
Ak sa pri akcelerácii vzadu húpe, nebude tam problém s tlmením, čo máš nastavené na max., kompresiu alebo odskok?

Ešte je otázka, ako bude ten automat fungovať, keď tam dáš silnejšiu pružinu. Či si odmeria a nastaví sag alebo proste zistí hmotnosť a podľa toho nastaví predpätie ako počet klikov - ale zasa neviem, ako bude zisťovať hmotnosť, ak nie zo sagu.

1 reakcí na tento příspěvek Pérování BMW S1000XR

8.6.2024 v 17:28 | Nahoru | #12
Ahoj, já bych byl s tou progresivní pružinou opatrnej. Protože jezdíme hodně ve dvou, tak jsem to řešil loni. Mám taky ESU. Předek v pohodě a zadek houpačka. Všichni frajeři co znám a dali na ESU progres, tak byli nešťastný. Ten systém neumí s progresem pracovat. Já byl chytřejší a dal jsem tam lineár o 30N silnější a jsem vysmátej. Musí se teda překalibrovat ESA přes diagnostiku. Kolik máš najeto? Jestli jezdíš pilu, a na českejch silnicích, tak jsou tlumiče po 30-40 tisících na repas. Většina pilotů to nepozná, ale ty zřejmě jo.

(reakce na) Pérování BMW S1000XR

8.6.2024 v 17:51 | Nahoru | #13
JMan>
Vzadu je totiz obvykle progresivita pruziny resena tim prepakovanim, kdyz se na system s prepakovani da progresivni pruziny tak se tam prida dalsi progrese navic a vlastne se tim prace konstrukteru co pocitali to prepakovani hodi do kose.

Motorky co maji tlumic naprimo maji obvykle progresivni pruzinu v serii (KTM) a navic resi progresivitu progresivnim vnitrkem tlumice (KTM PDS).
Silnejsi linearni pruzina je ok reseni.

(reakce na) Pérování BMW S1000XR

8.6.2024 v 21:38 | Nahoru | #14

Krautkopf píše: mireknemet> Karlovy Vary - Brno, jo?



Neni treba nikam jezdit, rozumny clovek nejdrive zavola ...

Pérování BMW S1000XR

9.6.2024 v 12:58 | Nahoru | #15
Kazdej by vsude strkal progresivni pruzinu, protoze to dobre zni a vetsina nevi, co to znamena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérování BMW S1000XR

10.6.2024 v 11:59 | Nahoru | #16

FatBoy105th. píše: Vymenou pruziny nic nezmenis . Ta motorka ma elektronicky podvozek , jak pise asssassin . Motorka si upravi perovani sama podle hmotnosti jezdce . Kdysi jsem mel R 1200 RT LC , tam jsi si jeste nastavil na displeji zda jedes sam , ve dvou nebo s kuframa . Ted uz to umi sama . I XR . Na ROAD nebo RAIN je opravdu houpava , ale DYNAMIC krasne ztvrdne . Pokud se ti neco nezda , zajed s motorkou do autorizaku , mohlo by pomoci prehrani softwaru cele motorky .



změnit může ale záleží jak to má BMW řešené.

Třeba KTM to má řešené podle čidla úhlu kyvné vidlice. pokud sedne těžší/lehčí člověk. Motorka upraví předpětím, aby měla správný úhel kyvky a správnou geometrii.

(reakce na) Pérování BMW S1000XR

10.6.2024 v 12:40 | Nahoru | #17
dakarista> tim nastaví predpeti - pracovni bod pruziny. To by ale melo fungovat i s tužší pruzinou.
O cem pise kolega vyse je jeste nastaveni útlumu - tzn jak kompjutr točí “klikatkama” … coz uz by byl zásah do sw, ale myslim, ze by to uplne nemuselo byt nutnosti.

Pérování BMW S1000XR

10.6.2024 v 20:08 | Nahoru | #18
Jestli jezdí sám a houpe to i na dynamic nebo sport, tak je v pr... zadní tlumič nebo jednotka esa na tlumiči. Žádná věda to není. Nebo jste snad nezažili i nový tlumič vadný? Musí to zkouknout někdo, kdo dělá tlumiče.

Naposledy editováno 10.06.2024 20:09:06

Pérování BMW S1000XR

10.6.2024 v 20:28 | Nahoru | #19
Výměnu pružiny mám za sebou z důvodu jak jsem psal výše. Ve dvou ideál, v jednom je to celkově tužší, čti tvrdší. Jinak se nic nezmění. Žádný SW se upravovat nemusí. Jenom se přes diag zkalibrují mezní rozsahy serva na ese. Jestli ale nemá v pořádku tlumič, tak to bude ještě horší, protože k houpání se přidá odskakování zadního kola a to už je v zatáčkách o hubu. Já jsem si pro jistotu nechal udělat servis tlumičů (olej, gufera, futra a dusík) a dobře jsem udělal. Měl jsem na nich najeto asi 50 tisic. Stejně musí tlumič vyndat kvůli pružině a někde si jí nechat vyměnit. Tak rovnou i servis.

(reakce na) Pérování BMW S1000XR

14.6.2024 v 12:52 | Nahoru | #20
Grilko> Ahoj, máš nastavený podvozek na Dynamic?
V režimu Road je to houpavý na mořskou nemoc. To využívám maximálně s manželkou ve dvou na blbých silnicích, jinak stále Dynamic. Mluvím o Dynamiku jako podvozku, ne jízdním režimu. Tam můžeš mít třeba i Dynamic Pro a pokud budeš mít nastavený podvozek na Road, bude to pořád stejně hopavý.
Ale souhlas s tím, že první generace XRka byla celkově tužší. Nebo spíš nebyl tak citelný rozdíl právě v nastavení řežimu tlumičů Road vs. Dynamic.
Ahoj a ať doladíš!

Roman
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto pro jízdu ve dvou BMW S 1000 XR, KTM 1290 Super Duke GT, Kawasaki Ninj... Motobro 10 14.5.2024 v 19:58 Kohlstein
Bmw s 1000 xr 2016 BMW S 1000 XR kw110 9 14.5.2024 v 15:00 Animals21
padacie protektory BMW S 1000 XR kw110 4 1.5.2024 v 05:59 kw110
ochranne ramy BMW S 1000 XR kw110 0 27.4.2024 v 12:07 kw110
Plexi na S 1000 xr BMW S 1000 XR Tom73 16 18.3.2024 v 10:34 Nien


TOPlist