Téma: Přední duše 21 v zadním kole 140x18
9.6.2024 v 13:35
Máte praktické zkušenosti jak se chová při delším ježdění 21 ková duše v zadním kole v pneumatice 140x18 ?
Když bych jí tam musel dát, má cenu jí hned, jak to půjde měnit, nebo na ní klidně jezdit i dál.

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 13:57 | Nahoru | #1
Čau , a nie je lepšie voziť ten lepiaci sprej? Ten nasereš aj do 21-dnotky a aj do 18-nástky. Tomu je to jedno a hlavne nemusíš dávať dole koleso a plášť. A čo je najhlavnejšie, od kedy som ho začal voziť v motorke tak som defekt nedostal, ale na 100 percent viem, že keď ho vyhodím , tak zajtra ho dostanem. A sú už aj do dušových gúm. Držím palce pri bezdefektových cestách a necestách+brodoch. Nech ťa defekty a poruchy obchádzajú.

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 18:28 | Nahoru | #2
diskuze o sprejích mě odradili, někomu funguje, někomu ne navíc větší díru nezalepí a utrženej ventilek taky nepořešíš sprejem

jinak píchnu průměrně 1x ročně

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 18:37 | Nahoru | #3
Klidně jezdit dál je špatně. Duše se přeloží a prodře.

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 18:46 | Nahoru | #4
Čau, osobne ešte nemám odskúšané, ale na videu od Nomad sweden dávali 21 dušu do 150/70 R18 na T7 a došiel s tým až domov. Staršie video, neviem presne ktoré.
Čiže dáš na tom aj viac ako pár km.

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 19:25 | Nahoru | #5
Kohlstein:
takže ujet pár set kilometrů s přední v zadním kole by asi zvládla, cop myslíš, v terénu natlakovaná třeba na 1,3atm, níž se bojím,páč nemám haltry.

Temor:
Tak v nouzi jde skoro všechno, ale nikdo nechce aby mu ve stovce praskla duše.

A ještě jeden dotaz, zadní 140x18 asi do 21 předního kola narvat nepůjde. Nikdy jsem to nezkoušel.
Zadní váží 800gr a přední 430gr.

Naposledy editováno 09.06.2024 19:27:27

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 19:32 | Nahoru | #6
Dával som 17 dušu na 18 koleso, dalo sa, len bolo treba byť opatrný pri obúvaní pneu. 18 na 21 asi nenarveš ani na ráf ani do pneu. Aj keď ako vravíš: v nouzi jde skoro všechno a už som videl ísť núdzovo aj na-tlačenej tráve v pneu, aj to jej núzdové riešenie.
Tú 21 v 18 normálne nafúkaj a zájdeš na tom dosť.

Naposledy editováno 09.06.2024 19:36:07

1 reakcí na tento příspěvek Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 19:41 | Nahoru | #7
taky jsem jel 21 v 18, ale pořád jsem se bál kdy to praskne a pak jsem na to zapomněl. Dojel jsem až domů skoro 3 a půl tkm a doma jsem si vzpomněl. Dostal jsem zpětně docela strach, co se mohlo stát. Pořád se totiž něčeho bojím.

Vidláci mi jednou říkali, že dali do 21-kovýho kola, duši vod jízdního kola a kus na tom projeli než to prasklo, prej to byl experiment, ale toho bych se už fakticky bál.

Naposledy editováno 09.06.2024 19:43:13

(reakce na) Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 21:01 | Nahoru | #8
ZdendaZB> Konečně máme i číslo. Vydrží 3500 km, než se prodře a začne ucházet.

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

9.6.2024 v 22:17 | Nahoru | #9
to je zase diskuze, mě nezačala ucházet, prostě jsem jí vyhodil protože jsem jí nevěřil, ale třeba by jezdila dodnes

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

10.6.2024 v 07:44 | Nahoru | #10
Súhlas s Kohlsteinem.
V praveku, keď bolo dosť ťažké zohnať to či ono, sme často montovali duše, aké sme mali po ruke, ale len do bahna okolo domu.
Na cestovanie nikdy.
Na ceste pri vyšších rýchlostiach ( jawáckych... ) väčšie duše sa preložili a nielen hrozilo, že sa predrú, ale vznikla aj veľká nevyváženosť.
Na dojazd dočasne lepšie, ako moto tlačiť, ale potom by som to okamžite vymenil.

1 reakcí na tento příspěvek Přední duše 21 v zadním kole 140x18

10.6.2024 v 08:20 | Nahoru | #11
a kolik jste toho najezdili okolo domu než to praskalo ? v motohodinách samozřejmě

mě se jedná taky o nouzový dojetí, jel jsem s tím domů omylem a evidetně to vyšlo, ale...

naloženou motorku s vyfouklou gumou se tlačit nedá, stačí doma po dvorku a člověk si foukne

Naposledy editováno 10.06.2024 08:21:22

(reakce na) Přední duše 21 v zadním kole 140x18

10.6.2024 v 15:56 | Nahoru | #12
ZdendaZB> Moc nechápu na co se ptáš. Když jsi na tom sám ujel 3500km, tak snad nějaký zkušenosti máš ne?

Naposledy editováno 10.06.2024 15:58:14

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

10.6.2024 v 16:40 | Nahoru | #13
jednou v životě jsem měl jinou duši, to nic neznamená a že může vydržet dýl, může bejt čirá náhoda
ptám se hlavně kvůli tomu, že jsem včera utrhl ventilek když jsem píchnul, patka se odlepila po pár metrech, než jsem si toho všiml a bylo

Když jedu do vypečenejch míst tak vozím jednu přední a dvě zadní, ale zadní dopředu nedám. Navíc váží jednou tolik. Tak bych vzal dvě přední a jednu zadní a počítal s přední i do zadního kola.

1 reakcí na tento příspěvek Přední duše 21 v zadním kole 140x18

10.6.2024 v 18:48 | Nahoru | #14
Ty vole řešit voloviny, jako vezt kilo navíc nebo mrdat 21" do 18"...to mě poser...a o spreju do duše bych vůbec neuvažoval.

1 reakcí na tento příspěvek Přední duše 21 v zadním kole 140x18

10.6.2024 v 20:41 | Nahoru | #15
Co tubliss? Většinu defektnů zaknotujes jedeš dál. Navíc můžeš jet nižší tlaky. Nějakou duši bych při delším tripu ale stejně vezl

(reakce na) Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 07:30 | Nahoru | #16

miramara píše: Ty vole řešit voloviny, jako vezt kilo navíc nebo mrdat 21" do 18"...to mě poser...a o spreju do duše bych vůbec neuvažoval.



tak třeba kilo navíc na silnici je asi fuk, hlavně na těžký motorce, ale když máš motorku tahat z bahna nebo jí páčit někde ve svahu, tak je každý kilo znát, ono se to nasbírá a hnedle máš 5 kilo navíc a to už je hodně znát

(reakce na) Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 07:34 | Nahoru | #17

Robinsson píše: Co tubliss? Většinu defektnů zaknotujes jedeš dál. Navíc můžeš jet nižší tlaky. Nějakou duši bych při delším tripu ale stejně vezl



tublis jsme už řešili a na cestování to prej není vhodný, nikdy jsem to neměl, takže nemůžu posoudit

navíc i s tublisem musíš vzít náhradní duši, protože kdyby ten tublis prasknul, nebo se nějak propíchnul dlouhým hřebem a nedal se zalepit

navíc tublis váží 1,3 kilo zadní duše 2mm 0,8kg

1 reakcí na tento příspěvek Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 19:35 | Nahoru | #18
Když čtu co jsi na to moto vše navěsil a co sebou vozíš, tak mi ta duše navíc přijde opravdu jako kokotina, sorry

1 reakcí na tento příspěvek Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 19:56 | Nahoru | #19
Na soutěžích sme jako náhradní brávali přední 21" dušu.
Dozadu se montovala tak, zes ju u ventilku z jedné strany přehls.
Co se na ní dalo ujet nevím, páč to je nouzovka a víc než dva dny na tom nejel nikdo.
Jako útěcha ti může pomoct fakt, že když se duša začíná prodírat, nebývá to "šusdefekt", tlak neujde rychle...
Jo, eště takový přípodotek - na blbě namontované duši (skříplá, přehnutá a podobně) se dá najet několik tisíc kilometrů...

Naposledy editováno 11.06.2024 20:03:08

(reakce na) Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 19:59 | Nahoru | #20

miramara píše: Když čtu co jsi na to moto vše navěsil a co sebou vozíš, tak mi ta duše navíc přijde opravdu jako kokotina, sorry



vezu nezbytný věci, bez kterejch se nedá, kraviny typu židlička, dmychadlo na karymatku a podobný hovadiny vůbec neuvažuju a musím se vejít se vším jen do dvou zadních brašen, nahoru nic, jinak je těžiště v háji, takže musím 100x přemejšlet co vzít

všichni si pořád představujou tři kufry, na něm vaky, tankvak a je z toho pojízdnej směťák, ale opak je pravdou, jsem mini-malista

fechtl do lesa nemůže soutěžit s vokufrovaným superadventčůrerem nebo géésem vybaveným v turatech šopu a to je třeba si uvědomit

Naposledy editováno 11.06.2024 20:03:54

(reakce na) Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 20:01 | Nahoru | #21

Zdenalbenal píše: Na soutěžích sme jako náhradní brávali přední 21" dušu.
Dozadu se montovala tak, zes ju u ventilku z jedné strany přehls.
Co se na ní dalo ujet nevím, páč to je nouzovka a víc než dva dny na tom nejel nikdo.
Jako útěcha ti může pomoct fakt, že když se duša začíná prodírat, nebývý to "šusdefekt", tlak neujde rychle...



já jí tam dostal bez přehnutí, takže se asi zvlnila jinde, docela tam šla blbě, špatnej průměr

hele a existuje nějakej způsob jak regenerovat utrženej ventilek z duše, nebo to je nereálný udělat v lese

1 reakcí na tento příspěvek Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 20:28 | Nahoru | #22
Když si šikovný a máš pořádný flek (na lepení), tak to de.
Ventilek se dá dovnitř duše, díra po něm se zalepí. pak se vytvořivší dírou protáhne ven, dá se na něj podložka a utáhne se.
Jinak - to, že urvals ventilek je tvá blbost.
Páč matice ventilku se nikdy neutahuje úplně, ale nechá se mezi ráfkem a maticí dostatečná mezera.
Takže pokud se ti pootočí plášť na ráfku, poznáš to podle vychýleného ventilku.

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 20:59 | Nahoru | #23
Stál jsem na louce asi 2 hodiny, buď to trochu uniklo tam a nevšiml jsem si toho, bylo tam měko. Ujel jsem asi 500 metrů, najel na silnici a kolo prázdný. Odlepená patka, ventilek utrženej. Nebo varianta II, píchl jsem při tý jízdě po louce na silnici. Mimochodem, jel jsem pomalu na jedničku. Tady bylo fuk, jestli je ventilek povolenej nebo ne, nedívám se každou půl hodinu na ventilek, jestli se křiví nebo ne. Třeba to je chyba, ale byl by to docela opruz. Jo a měl jsem tam 2atm. Teď jsem sfoukl na 1,3.

No a k tomu utahování matice ventilku k ráfku, někdo tvrdí utahovat, někdo neutahovat. A každej si to zdůvodní po svým. Tady si nejsem jistej jakou metodu zvolit. Každopádně tam nasypu mastek, to jsem doposud nedělal, třeba to někdy pomůže.

(reakce na) Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 21:01 | Nahoru | #24

Zdenalbenal píše: Když si šikovný a máš pořádný flek (na lepení), tak to de.
Ventilek se dá dovnitř duše, díra po něm se zalepí. pak se vytvořivší dírou protáhne ven, dá se na něj podložka a utáhne se.
Jinak - to, že urvals ventilek je tvá blbost.
Páč matice ventilku se nikdy neutahuje úplně, ale nechá se mezi ráfkem a maticí dostatečná mezera.
Takže pokud se ti pootočí plášť na ráfku, poznáš to podle vychýleného ventilku.



ještě k tomu ventilku, takže ten vytrženej ventilek zastrčím dovnitř, do okousaný díry co po něm zbyla. Zaleju ho lepidlem a až to zatvrdne tak přes to dám podložku a matici ? Nevyrve se to ale znova ?
Nebo ho zamáčknu do duše, díru zalepím záplatou a pak ten ventilek vytáhnu ven dírou v záplatě ? Nějak mi to není jasný.

Naposledy editováno 11.06.2024 21:02:14

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

11.6.2024 v 22:39 | Nahoru | #25
Eště jednů...
Ventilek se dá dovnitř duše, díra po něm se zalepí, pak se vytvořivší dírou protáhne ven - no to je jasný, že se tá díra zalepí flekem (nebo aj dvěma, podle vzhledu katastrofy)...no, leda snad sem zapomněl na to, že by ses měl pokřižovat, aby to drželo...páč že bude, to ti može zaručit leda ten Nejvyšší...
Nicméně sem tak už asi dvakrát v životě zachránil samohyb a nemusel sem ho potupně tlačit prachem cesty .
Ináč duša se nezahazuje, aj když je na první pohled neopravitelná, páč ti ju može opravit nekdo, kdo má na to vercajk a když neé, hodí se na nastřihání gumiček...

Přední duše 21 v zadním kole 140x18

12.6.2024 v 07:54 | Nahoru | #26
Závěr je ten, že když je nejhůř tak se to zkusí, jinak novou a hotovo.

dá se použít toto ? jen envím, jestli by se to narvalo dovnitř tou dírkou po ventilku, pak tam máznout lepidlo a zvrchu třeba ještě záplatu s dírou a přitáhnout podložkou

https://www.ferdus.c...tily/dusove-ventily/

jinak tady to opravuje nějakej žluťák a docela to vypadá schopně a určitě to nepovažuje za provizorní opravu
takže kdybych si vzal kus starý duše tak by to mohlo jít a hlavně šmirgl



pak je tady další video, ten to dělá zase zvrchu, má ten ventilek z odkazu ferdus



jo a nevíte co je taková ta černá žvejkačka, co tam roztáhl rukama a potom nalepil kolem vybroušený díry po ventilku ?

Naposledy editováno 12.06.2024 08:28:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Minimální tlak, gumy, enduro mastod... Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 1 8.10.2024 v 12:03 krokoš
co s sebou vozím a jak mi ztěžkl st... [1, 2, 3, 4] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 120 2.10.2024 v 20:12 ZdendaZB
Čurč Birč testuje HuSiKeWaNa 710 Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 8 2.10.2024 v 08:49 ZdendaZB
Snížení Husqvarny 701 enduro Husqvarna 701 Enduro ondrej-ek 15 29.9.2024 v 18:07 ZdendaZB
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 43 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB


TOPlist