Kawasaki KLE 500, pár let zpět motorka jako celek generálkovaná. Na motoru se dělaly se výbrusy, origo písty, rozvody, hlava (sedla, ventily, ...) atp. Pár let jezdila bez problému, najezdil jsem cca 20 tis. km. Pak ubylo času, motorka asi rok a půl stála a s tím začaly problémy. Karburátor totálně zalepený sajrajtem z benzinu - komplet jsem ho čistil, asi 3x. Nakonec i čištění v ultrazvuku, je prostě absolutně čistý. Dával jsem základní repas sadu (těsnění plovákové komory, jehlový ventil, šroub volnoběžné směsi včetně pružinky, podložky, těsnícího kroužku). Ostatní těsnění jsem kontroloval a vyloženě vadu nenašel, membrány šoupátek jsem také kontroloval - jsou pružné a prasklinu jsem nenašel.
Včera jsem asi šest hodin ladil hladiny, aby byly +- 0,5 mm dle manuálu - kontrolováno hadičkou přes odkalovací otvor, s přehledem tedy odpovídá předepsaným hodnotám. Plováky děravé nejsou, jehlové ventily uzavírají (po uzavření nejsem schopný pusou profouknout).
Synchronizaci jsem kontroloval a seřizoval dle budíků, je v pořádku.
Příruby k motoru i ke vzduchovému filtru jsem kontroloval, nikde to nepřisává. Příruby jsem na straně filtru dokonce vlepil k tělesu filtrboxu pružným lepidlem, abych měl jistotu, že to tam nikde nepřisává (v originále to tam docela hrká). Vzduchový filtr je čistý a jemně naolejovaný, přesně jak má být. Pro jistotu jsem kontroloval i elektroniku - svíčky nové, kabely se měnily při generálce, cívky mají správné odpory a jiskru to háže.
Motorka ale pořád nejede jak má - předpokládám bohatou směs, svíčky jsou spíš do tmavě hnědé (viz foto) a za motorkou je cítit nespálený benzin. Je problém s udržením volnoběhu - při nastavení šroubu volnoběžné směsi dle příručky (povolení od dorazu o 1,5 otočky - dříve toto nastavení vyhovovalo) nejsem vůbec schopný udržet volnoběh v nějaké normální výši a s rozumnou odezvou na přidání plynu (respektive musel bych hrozně přidat na volnoběhu, tj. otevřít škrticí klapku a pak extrémně pomalu klesají otáčky).
Aby se motor choval jakž takž normálně, musím mít povolený šroub volnoběžné směsi až o 3-3,5 otočky, což je opravdu hodně. Zároveň je pořád cítit ten benzin, plus při přidání plynu a následném prudkém zavření má občas motor tendenci lehce "blafnout" do výfuku.
Budu tedy rád za jakékoliv tipy, co by to mohlo způsobit. Podezřívám nedovírající sytič - nicméně jeho pístky/jehly chodí hladce, guma pohledově vymačkaná není, lanko má předepsanou vůli a při startu na něj motorka normálně reaguje (při otevřeném sytiči začnou růst otáčky, s jeho zavřením klesají - pokud zavřu příliš brzy, motor chcípne). Napadá Vás někoho jak funkci sytiče lépe otestovat, abych nemusel jet "pokus-omyl" výměnou dílů? Případně neví někdo, jaká je funkce dílu 43028 z obrázku níže a jestli může mít případně vliv na tento problém? Případně cokoliv, co by ještě mohlo mít vliv...
Předem mockrát díky za jakékoliv nápady!
1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi
Nemám skúsenosti, len sa pýtam. Logiku to dáva ale aj možné vysvetlenie problému.
Nech sa darí !
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi
Kohlstein> Prubnu, díky za tip.
Weisner> Děkuji za odpověď. Myslíš, že by vadná membrána nebo pod ní mohlo způsobit tento typ problémů? Jestli mám zkusit sehnat novou... Co se týče kanálů, dovnitř nevidím, takže těžko říct. Nicméně po ultrazvuku jsem to ještě teplé z lázně hned profukoval stlačeným vzduchem a nikde se nezdálo, že by se to chovalo "ucpaně". Má smysl zkusit opakovat ultrazvuk, třeba na delší dobu? Pohledově je vše absolutně čisté...
1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi
Pokud to kouří v otáčkách, může být problém v netěsnosti membrán. Pak podtlak nezvedá šoupátka a směs se v otáčkách obohacuje. Někdy se to rozjezdí samo - vyschlé těsnící kroužky membrán stykem s výpary paliva poněkud nabobtnají a dotěsní prostor pod víčkem. Další možnost je sundat víčka a zespodu je lehce máznout vazelínou nebo těsnícím tmelem.
dadanek1999 píše: ... membrány šoupátek jsem také kontroloval - jsou pružné a prasklinu jsem nenašel ....
V membrane nemusi byt (a obvykle neni) vylozene prasklina. Casem ten gumotextil, nebo z ceho to je, zridne a udelaji se v nem postupne mikrodirky, ktere jsou videt jedine proti svetlu. Mysleno treba proti rozsvicene zarovce.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi
Naposledy editováno 25.06.2024 22:40:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi
Ale taky se to tak začne chovat, když nepálí svíčky. Ty tvoje nové jsou zauzené tak, že bych u nich na pravidelnou jiskru moc nevsázel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi
Svíčky samozřejmě mohu zkusit další, byť tyto nemají najeto prakticky nic… a oproti starým se nic nezměnilo. Přemýšlím, jestli by mohl mít vliv i nějaký jiný kiks v elektronice? Třeba vyhnilý hlavní svazek atd? Svorkovnice jsou v pořádku, nejsou zoxidované. Ale jak vypadají kabely uvnitř jsem nekontroloval, nepřišlo mi to moc pravděpodobné.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi
Další, co mě napadá, jestli se ti nerozpadl molitan na vzduchovém filtru. To svinstvo se nasaje do kanálků a ven se to musí vyšťárat. Nějaké ultazvukové koupele jsou k prdu.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi
- Zablenduj sytic na oboch karbcoch fest a pozri co motor robi, co sa nieco zmeni.
- Skontroloval by som aj tie hladiny za chodu motora, t.j. hadicku z odkalu nasadit a sleduj, kde ta hladina je, ked moto ides startnut a ked bezi.
- Premysli si aj, ci si hladinu nastavil spravne.
- O-kruzky si menil vsetky doradu? Spravny rozmer?
Zdar
G
JJNN> Díky za zpětnou vazbu, moje už v ultrazvuku byly a furt nic. Teď jsem na tom byl bohužel bídně s časem, tak jsem se nepohnul, ale zkusím karburátory znovu prohnat ultrazvukem a začnu prohazovat díly z jiných poškozených karburátorů (prasklina v jednom těle), abych zkusil najít problém.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
sedlo Kawasaki KLE 500 | Ladan66 | 9 | 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein |
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 3 | 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |