Téma: Problém s bohatostí směsi
23.6.2024 v 17:35
Ahoj, jdu se poradit ohledně problému s během motoru, zřejmě v souvislosti s bohatostí směsi. Prokontroloval jsem toho už fakt hodně a začínají mi docházet nápady.

Kawasaki KLE 500, pár let zpět motorka jako celek generálkovaná. Na motoru se dělaly se výbrusy, origo písty, rozvody, hlava (sedla, ventily, ...) atp. Pár let jezdila bez problému, najezdil jsem cca 20 tis. km. Pak ubylo času, motorka asi rok a půl stála a s tím začaly problémy. Karburátor totálně zalepený sajrajtem z benzinu - komplet jsem ho čistil, asi 3x. Nakonec i čištění v ultrazvuku, je prostě absolutně čistý. Dával jsem základní repas sadu (těsnění plovákové komory, jehlový ventil, šroub volnoběžné směsi včetně pružinky, podložky, těsnícího kroužku). Ostatní těsnění jsem kontroloval a vyloženě vadu nenašel, membrány šoupátek jsem také kontroloval - jsou pružné a prasklinu jsem nenašel.

Včera jsem asi šest hodin ladil hladiny, aby byly +- 0,5 mm dle manuálu - kontrolováno hadičkou přes odkalovací otvor, s přehledem tedy odpovídá předepsaným hodnotám. Plováky děravé nejsou, jehlové ventily uzavírají (po uzavření nejsem schopný pusou profouknout).

Synchronizaci jsem kontroloval a seřizoval dle budíků, je v pořádku.

Příruby k motoru i ke vzduchovému filtru jsem kontroloval, nikde to nepřisává. Příruby jsem na straně filtru dokonce vlepil k tělesu filtrboxu pružným lepidlem, abych měl jistotu, že to tam nikde nepřisává (v originále to tam docela hrká). Vzduchový filtr je čistý a jemně naolejovaný, přesně jak má být. Pro jistotu jsem kontroloval i elektroniku - svíčky nové, kabely se měnily při generálce, cívky mají správné odpory a jiskru to háže.

Motorka ale pořád nejede jak má - předpokládám bohatou směs, svíčky jsou spíš do tmavě hnědé (viz foto) a za motorkou je cítit nespálený benzin. Je problém s udržením volnoběhu - při nastavení šroubu volnoběžné směsi dle příručky (povolení od dorazu o 1,5 otočky - dříve toto nastavení vyhovovalo) nejsem vůbec schopný udržet volnoběh v nějaké normální výši a s rozumnou odezvou na přidání plynu (respektive musel bych hrozně přidat na volnoběhu, tj. otevřít škrticí klapku a pak extrémně pomalu klesají otáčky).



Aby se motor choval jakž takž normálně, musím mít povolený šroub volnoběžné směsi až o 3-3,5 otočky, což je opravdu hodně. Zároveň je pořád cítit ten benzin, plus při přidání plynu a následném prudkém zavření má občas motor tendenci lehce "blafnout" do výfuku.

Budu tedy rád za jakékoliv tipy, co by to mohlo způsobit. Podezřívám nedovírající sytič - nicméně jeho pístky/jehly chodí hladce, guma pohledově vymačkaná není, lanko má předepsanou vůli a při startu na něj motorka normálně reaguje (při otevřeném sytiči začnou růst otáčky, s jeho zavřením klesají - pokud zavřu příliš brzy, motor chcípne). Napadá Vás někoho jak funkci sytiče lépe otestovat, abych nemusel jet "pokus-omyl" výměnou dílů? Případně neví někdo, jaká je funkce dílu 43028 z obrázku níže a jestli může mít případně vliv na tento problém? Případně cokoliv, co by ještě mohlo mít vliv...



Předem mockrát díky za jakékoliv nápady!

1 reakcí na tento příspěvek Problém s bohatostí směsi

23.6.2024 v 20:45 | Nahoru | #1
Ahoj, to naozaj ten vzduchový filter má byť naolejovaný?
Nemám skúsenosti, len sa pýtam. Logiku to dáva ale aj možné vysvetlenie problému.
Nech sa darí !

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s bohatostí směsi

24.6.2024 v 00:10 | Nahoru | #2
Eastrider> Ahoj, podle manuálu ano. Namočit a zlehka vyždímat, je tam filtr nikoliv papírový, ale pěnový. Proto se olejuje.

Kohlstein> Prubnu, díky za tip.

Weisner> Děkuji za odpověď. Myslíš, že by vadná membrána nebo pod ní mohlo způsobit tento typ problémů? Jestli mám zkusit sehnat novou... Co se týče kanálů, dovnitř nevidím, takže těžko říct. Nicméně po ultrazvuku jsem to ještě teplé z lázně hned profukoval stlačeným vzduchem a nikde se nezdálo, že by se to chovalo "ucpaně". Má smysl zkusit opakovat ultrazvuk, třeba na delší dobu? Pohledově je vše absolutně čisté...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
sedlo Kawasaki KLE 500 Ladan66 9 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 3 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 3 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee


TOPlist