kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
Tesi je zajimavej nesmysl,ve se stejně moc neprodaval a teď je hnusna už úplně.
Retro motorky se mi většinou libej,ale s touhle kulatou vzpomínkou bych ani neměl pocit,ze mam něco opravdu vyjimecnyho za ty prachy..
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Problém u těch 'širokopásmovejch' olejů je jejich životnost při dlouhodobým zatěžování teplem a střihem... Což u toho vzducháče z" první poloviny 20.století" je dost... Když to člověk mění co rok, po 3000km, proč ne... Ale celej interval na 10w60 bych tedy tomu motoru nechtěl dělat.
Podle mě jsou taky asi trochu k zamyšlení vůle toho vzducháče a dilatace při zahřejvání, kde je viskózní olej spíš na škodu.
Už tu psalo více lidí a já s tím souhlasím, že je lepší častěji měnit, než dávat rejcing a hustokrutej olej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
zmulin píše: t_freedom> To horní cislo bych u vzduchovkovyho oleje klidně nechal,ale ta 10ka dole je asi zbytečná ..
Možná, ale 20w60 se tusim nedělá ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
t_freedom píše: Assassin, Tifone > vy rejcinkáři... Je racing a racing... Racing může bejt olej 30W... Stejně tak jako 10W60... Do mulťošky rc. 2015, proč ne? Do telete, vodou chlazenýho, no snad.
Problém u těch 'širokopásmovejch' olejů je jejich životnost při dlouhodobým zatěžování teplem a střihem... Což u toho vzducháče z" první poloviny 20.století" je dost... Když to člověk mění co rok, po 3000km, proč ne... Ale celej interval na 10w60 bych tedy tomu motoru nechtěl dělat.
Podle mě jsou taky asi trochu k zamyšlení vůle toho vzducháče a dilatace při zahřejvání, kde je viskózní olej spíš na škodu.
Už tu psalo více lidí a já s tím souhlasím, že je lepší častěji měnit, než dávat rejcing a hustokrutej olej.
nakej priklad racing 30W oleje? nevim, jen se ptam.
ano vim, ze vysokorozsahove oleje maji "dlouhe molekuly" a maji mensi zivotnost, interval zkracuju. na jednovalcich menim olej po cca 8hodinach
viskozni olej na skodu? proc? ja slysel, ze pro stary motory je "hustejsi" olej lepsi....
ptam se, nejsem zadnej olejar....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
z.a.j.o.c.h píše: Možná, ale 20w60 se tusim nedělá ne?
prave, moc oleju co maji to druhy cislo vysoky a prvni taky neznam ... stejne je to viskozita za studena, tam mi prijde, ze by to vyssi cislo bylo dobry tak pro HD a ducati aby z toho v garazi nechcal olej
assassin píše: nakej priklad racing 30W oleje? nevim, jen se ptam.
ano vim, ze vysokorozsahove oleje maji "dlouhe molekuly" a maji mensi zivotnost, interval zkracuju. na jednovalcich menim olej po cca 8hodinach
viskozni olej na skodu? proc? ja slysel, ze pro stary motory je "hustejsi" olej lepsi....
ptam se, nejsem zadnej olejar....
Racing
Bezne uz se delaj xw40 v "racing" specifikaci
assassin píše: prave, moc oleju co maji to druhy cislo vysoky a prvni taky neznam ... stejne je to viskozita za studena, tam mi prijde, ze by to vyssi cislo bylo dobry tak pro HD a ducati aby z toho v garazi nechcal olej
nevím co za kaše máš v garáži ty,ale ze dvou Ducatek co tu stojí ani kapka ojlu od podzima
jak to má HD nevím
assassin píše: nakej priklad racing 30W oleje? nevim, jen se ptam.
ano vim, ze vysokorozsahove oleje maji "dlouhe molekuly" a maji mensi zivotnost, interval zkracuju. na jednovalcich menim olej po cca 8hodinach
viskozni olej na skodu? proc? ja slysel, ze pro stary motory je "hustejsi" olej lepsi....
ptam se, nejsem zadnej olejar....
To že druhý číslo je lepší "nejvyšší" je právě to co není nutně pravda. Může to tak být, ale nemusí to tak být. Záležet bude na konkrétním použití a typu motoru...to je celý. Teď koukám na stránky motulu a mají tam 0w30 i pro silniční motorky, "racing" 300V. Ale to neznamená že to má člověk nalít do běžný sériový motorky a vyrazit na okruh...
- když to vyměníš každej rok, je tak nějak "téměř" jedno co tam leješ ( s výjimkou užívání na hranici výkonovýho maxima)
- to že někam naleju "nejmodernější" olej, neznamená, že tomu pomáhám
Myslím si ( z toho co jsem četl a slyšel), že by se olej měl vybírat i s pohledem k době vývoje toho stroje, vůlím, chlazení atd.
A širokopásmo 10W60 není podle mě "hustší" než 15W50....
jenže když to měníš po 8MTH...je to všechno stejně jedno ...pak mi ale příjde ten rejcing efekt u vodního chlazení s 60kovou specifikací takovej jen pro dušičku.
mmch. je too moderní motor, kterej se s HD-Ducati 900ccm nedá moc srovnávat
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Naposledy editováno 16.01.2020 09:42:15
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
kdybyh provozoval GS přes zimu, hrknu tam pro pocit 10w40 na tu zimu, přece jen je pak už celkem problém to prohřát.
do eska liju 7100 15w50, ne že bych jezdil v chladnějším, ale dostal jsem takové doporučení od zaběhlých bmw fachmanů a držim se ho.
no a plnou syntetiku, bo to přeci jen už cosi točí.
olej měním co rok. míň jak 5tkm jsem za sezonu už x let nenajezdil, takže toto se mne netýká.
a mám tu jednoho co 300V vylívá z motoru po roce ikdyž je na něm jen 400km v provozu
holt si to ta motorka zaslouží a má na to, tak proč ne.
s těma uber rejs volejama nemám zkušenost, takového rejsra tady nikde po ruce nemám.
podle mne do vzduchového monstera 15w50 ať 5100 nebo 7100, podle touhy po pocitu
Naposledy editováno 16.01.2020 09:49:07
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
freedom: nemenim to kazdej rok, ale podle km. myslim si, ze kdyz olej v motorce lezi, nic zasadniho se s nim nedeje...
ad hustota - za studena je podle me 10W60 ridsi nez 15W50 ale pri pracovni teplote je hustejsi - druhy cislo udava viskozitu pri pracovni teplote ne?
podle me ty "racing" oleje snesou lepe tepelne namahani, kdyz to trapis na okruhu, tak to asi bude namahany dost. ono teda u motardu mam ten olej asi i predepsanej.
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
https://www.oleje.cz...ych-motorovych-oleju
2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
znamej co jezdi okruhy tak mel do oleje nandany senzory (do kanalu) a logoval teploty a v zatezi mu vychazelo snad 150C v oleji - jezdil kvuli tomu racing oleje, normalni olej uz by tuhle teplotu nemusel davat. Motor je upravena felicie, asi 100PS .. chlazeni samo upravene, olejovej chladic atd... (cisla uz nevim presne, spis jde o princip)
strakon: menim to podle km, tzn kdyz najedu za rok 500km, klidne tam ten olej necham i 3-4roky. jen to trochu zkratim, mam interval 6tis - tak ho vymenim po 4 nebo 5ti tis
Naposledy editováno 16.01.2020 10:26:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Horní je viskozita pro maximální dovolenou teplotu toho oleje.
výrobci udávají pak tabulku, kde je teplota prostředí, v kterým stroj provozuješ - min/max. a doporučená viskózní třída … pro SSo je to např ve skandinávii 10W40
pro stř. Evropu 15-20W50
Assasin > olejovej film má s viskozitou hodně společnýho, ale obávám se , že to nikdo " nezaručuje" že se to umaže.
To je daný příliš mnoha parametry. Pokud má můj 15W50 max teplotu 115°C a já často v přesunech mám i 130°C znamená to pro mě častěji měnit olej. A jak ppíšeš, asi se 10°po překročení maxima nezadře motor … jen se ten olej víc kurví
Naposledy editováno 16.01.2020 10:28:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
t_freedom píše: zmulin> dolní číslo je "záruka" čerpatelnosti, zaručená viskozita při udávaný min. teplotě pro ten olej
Horní je viskozita pro maximální dovolenou teplotu toho oleje.
výrobci udávají pak tabulku, kde je teplota prostředí, v kterým stroj provozuješ - min/max. a doporučená viskózní třída … pro SSo je to např ve skandinávii 10W40
pro stř. Evropu 15-20W50
ses si jistej ze pro max dovolenou terplotu? tzn ze treba u obyc oleje je to viskozita pri 100C a u racing oleje je to viskozita pri 150C?
jinak to neber tak ze se hadam, jen se snazim dozvedet neco noveho - coz treba jsem se dozvedel, protoze jsem nevedel jaky jsou ted trendy u racing automobilovejch oleju...
ja osobne si myslim, ze je uplne fuk jakej olej a jak starej v aute/motorce je, dulezity je aby tam byl
ale do jednovalcu leju to co tam ma byt a menim v predepsanejch intervalech, ono na MX se ten motor flaka, tam jsem nikdy nemel vic jak pul plynu a nikdy jsem ho nevytocil ani do pulky otacek - tam bych ho mohl menit klidne po 20ti hodinach. Na okruhu ale drzim plnej porad a o omezovac si to skrta taky temer porad... no a jednovalec 450 v 11ti tis....
Naposledy editováno 16.01.2020 10:39:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
a každej solidní výrobce ji uvádí takže je poměrně "jednoduchý" si to dohledat
olej co používám já v moto má ve specifikaci 10W50 -Kinematická viskozita při 100°C: 20.00cSt
a např. ta samá řada olejů ale 10w60-Kinematická viskozita při 100°C: 23.0cSt
Naposledy editováno 16.01.2020 10:39:46