Téma: EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.


Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 16:05 | Nahoru | #61
ZdendaZB> kde jsi cetl vymenu po 3tis.?

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 16:22 | Nahoru | #62
ZdendaZB> - Protože poslední věc co chci na cestě řešit je problém s motorem.
- Motor dělám vždy před odjezdem. Na originální motor jsem najel 23000km. Vyměnil jsem váčky, čerpadla, plastová kola v motoru, všechny ložiska ( převodovka, vačka, klika). Dal jsem Béčkovej píst do původního válce, zabrousil jsem sedla ventilů, novej rozvod, spojka (pro sichr, byla ještě hodně v toleranci).
Velká generálka byla vše výše + nová ojnice s čepem, výstupní hřídel (pastorek ji rozhlodal), nový válec s pístem.
- co se bagáže týče tak veškeré nářadí mám v krytu motoru (největší váha cca 7kg). Nevím jak jsi těžký, ale já mám 70kg a nahoře vozím do 15kg a jde to (koupil jsem si tvrdou pružinu od wp). 30 kg nahoře nepůjde zvednout ze země.
Pokud bude benzín na nádrží a v předu tak to půjde. Velikost nádrží se liší s rozdílným modelov rokem (před koupí si to prověř).
- váhu nevím, ale zásadní věc je tam nádrž. Nic jiného s tím není potřeba dělat. Takže cca max 10kg navíc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 16:24 | Nahoru | #63
Eso_Rimmer> udělej motor před cestou. Pokud to neutopis a nedostaneš do motoru bordel tak ti bude stačit Béčkovej píst + vačku + čerpadla.
Po dělat se může cokoliv, ale takhle bych to jel já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 16:32 | Nahoru | #64
Štofi96> v jakem rezimu jsi tech prvnich 23k cca jezdil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 16:40 | Nahoru | #65
Eso_Rimmer> prvních 5 tisíc doma po okolí. Opatrně, měl jsem respekt. Pak jsem se otrkal a jezdil svižně. 18k byl trip do Senegalu. V zahraničí jezdím tak abych dojel živej a zdravej. Na asfaltu pohoda, písty pohoda, pisek taky pohoda. Když je to lehký tak není potřeba topit aby to člověk přejel a přežil.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 16:42 | Nahoru | #66
[quote=Štofi96]Eso_Rimmer> prvních 5 tisíc doma po okolí. Opatrně, měl jsem respekt. Pak jsem se otrkal a jezdil svižně. 18k byl trip do Senegalu. V zahraničí jezdím tak abych dojel živej a zdravej. Na asfaltu pohoda, pisty pohoda, pisek taky pohoda. Když je to lehký tak není potřeba topit aby to člověk přejel a přežil. Ale fakt max rychlost do 100. Hrozně pak ubývají gumy. Jezdím nějakej Mitas (ostrej) žlutý pruh a zadní dala celou cestu až domů.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 18:11 | Nahoru | #67
- Motor dělám vždy před odjezdem. Na originální motor jsem najel 23000km. Vyměnil jsem váčky, čerpadla, plastová kola v motoru, všechny ložiska ( převodovka, vačka, klika). Dal jsem Béčkovej píst do původního válce, zabrousil jsem sedla ventilů, novej rozvod, spojka (pro sichr, byla ještě hodně v toleranci).

Takže vždycky po cca 20 tisících musíš udělat tohle, abys měl klid během cesty ?

- Velká generálka byla vše výše + nová ojnice s čepem, výstupní hřídel (pastorek ji rozhlodal), nový válec s pístem.

A tohles si dělal po kolika ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 18:12 | Nahoru | #68

Štofi96 píše: Eso_Rimmer> udělej motor před cestou. Pokud to neutopis a nedostaneš do motoru bordel tak ti bude stačit Béčkovej píst + vačku + čerpadla.
Po dělat se může cokoliv, ale takhle bych to jel já.



A co když to trochu přiutopí, nebo mu to zdechne v řece a nateče voda do motoru ? Nemyslím rovnou ohnutou kliku, nebo děravej píst.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 19:01 | Nahoru | #69
ZdendaZB> Teďka v těch 35000 jsem si udělal kompletně motor abych měl pokoj. Vím že jedu na podzim do pouště a pak nemám další plány, tak chci v klidu jezdit po republice než zas něco vymyslím.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 19:12 | Nahoru | #70
ZdendaZB> Tenkrát nám v Maroku v Atlasu zapršelo a uplavala mi v noci motorka u se všema dokladama a stanem a botama. No a motorka samozřejmě komplet od sraček, kaktusů a bobků. Celej motor jsem měl zalitej a ke všemu se mi strhnul svíčák. Pod píst byl jemné pisek.
Ve městě jsme motor vypustili a napustili tím co tam patří a dojel jsem ještě domů 7500km.
Doma jsem to rozdělal (23k), změřil, hodil Béčkovej píst a v pohodě dojezdil až do teď.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 20:14 | Nahoru | #71
a ta cena, těch 50 tisíc ročně, to je jenom za opravy ? za těch 20 tkm ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 20:25 | Nahoru | #72
ZdendaZB> za 50k mám zhruba roční provoz a údržbu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 20:37 | Nahoru | #73
Štofi96> a na jaky pocet km, nebo mth? co si predstavujes pod pojmem provoz? udrzba je jasna.

Naposledy editováno 27.06.2024 20:42:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 21:01 | Nahoru | #74
Eso_Rimmer> Snažím se k tomu přístupovat zodpovědně. V manuál jsou popsané servisní úkony. Npř. Go motoru po 150mth. Nejsem blázen abych toto dělal někde v pustině, takže to prostě přejedu a doma to udělám. Bez ohledu na to kolik mám najeto. Prostě před odjezdem z garáže je motorka jako nová.

Po jakém počtě? No když má výlet 10tkm tak po 10tkm. Kdyby měl výlet 30tkm tak to potom dám celé dokupy.

Pod pojmem provoz je tak nějak všechno spojené s chodem motorky. Oleje, ložiska, těsnění, díly do motoru - to je ta největší část.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 21:05 | Nahoru | #75
Štofi96> chapu, dikes.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 21:13 | Nahoru | #76
bazin.> tak to se omlouvam, jsem to nepochopil…

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 21:46 | Nahoru | #77
Cau, mam 3 rokem předělanou Exc 450 a jezdim TET. Olej sem si meril viskozitu a tedy jeho degradaci a dosel jsem k intervalu 2500 km jako optimální. Ročně jezdim +/- 10-12tis km, kazdy rok motor pulenej, zatim vse drzi. Je to 2017, kupoval jsem s nalitanou 100mth. Mam tower a cele prekopane na cestování. Kdybys chtěl vice info, napis SZ.

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 22:10 | Nahoru | #78
procitam veci od rtwpaula, tady je screen z jeho videa o vymene oleje. zajimavy intervaly tam ma. jeste se chci dopatrat, co vse tam pripadne menil. ale ma toho mraky, trva to.






vymena oleje a historie

Naposledy editováno 27.06.2024 22:11:49

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 22:13 | Nahoru | #79
frankodivenecia> diky

EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 23:40 | Nahoru | #80
tak mi odepsal... za me zajimava info.




1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

27.6.2024 v 23:57 | Nahoru | #81
a co to jako znamená, že napsal ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 02:04 | Nahoru | #82

Honza-TA950 píše: úplně offtopic - ale vkládal jsem naděje na podobný stroj když byla anoncována crf450L - jako terénně zajímavý lehký stroj s dobrým podvozkem, výkonnějším motorem než tehdy 250L ale ne ostrá ...no a nakonec to taky nedopadlo taky to byl stroj plný kompromisů



Já bych řekl, že to svůj potenciál celkem ukázalo.

Jinak, když to stejně bude potřeba generálkovat, není lepší sáhnout po 525, která je vychvalovaná, jaký je to držák?

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 05:01 | Nahoru | #83
ZdendaZB> a co bys chtel... fotku z kazde vymeny oleje, ktera "dokazuje", ze nic nemenil? mas nejake info, naloz s tim podle sveho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 07:05 | Nahoru | #84
Mr.Dreamer> taky mě to napadlo napsat ale neměl sem na to odvahu abych nedostal sekec

Protože já měl 525 pár let.
Motor s origo válcem (ten vydrží nejvíc) naběhal přes 500hodin pak chtěl spojku a ventil vůle. V +- 600mth se dělalo preventivně GO a válec se jen honoval protože nikasil byl stále perfektní (btw motorka jezdí do dnes)

Měl sem jí jako motárda na blbnutí a to v letech kdy mi bylo hluboce pod třicet takže sem se k tomu choval opravdu strašně.
Nebyl den kdy by to někde neštěkalo v omezovači občas až natolik že z výfuku při omezu lítal jeden obří plamen a titanovej akrapovič se z toho zabarvoval do barev od modré přes žlutou až do růžové
Chladičovou kaplinu sem doléval pomalu častěji než benzín protože to vyvařilo.
Ty motory jsou brutální držáky!

Jedinou vadu kterou ta motorka měla po těch 600 hodinách byla vydřená vačka v místě kde je hřídel na vrtulku vodní pumpy ale vačka se koupila nová a bike jezdí do teď jak sem psal.

Za těch 500hodin si nevzala během 15mth mezi intervalama na olej ani kapku navíc.

Dva roky zpět sem na to koupil podvozek z novější ktmky a nechal sem to naladit pro tu motorku u tommyho.
Potom byl pocit z ježdění o mnohem lepší protože podvozek byl mnohem kvalitnější a motor držák.

Prodal sem jí z důvodu že sem chtěl novější a trochu mě strašilo že nejsou už trojkové kolečka do převodovky a víka altíku (to víko altíku sem měl už lehce probroušený z pádů a lepený tekutým kovem…. Drželo ale byl to můj strašák)
Jinak všechny díly podle ktmky prý stále k sehnání.

Nebudu lhát že i teď občas nelituju toho prodeje protože tak jednoduchá motorka co vydrží opravdu prasečí zacházení se už nevyrábí.
Pokud je člověk jen trochu zručný tak si hodně věcí odservisuje sám doma v garáži.

Motorka je hodně příjemná na ježdění i na dlouhý přejezdy.

Těch pár let zpět to mělo u nás v partě cca 5-6kluků a nikdo nikdy žádný problém protože to při stuntridingu a blbnutí v ulicích byl nadčasový plně spolehlivý bike.
Dneska už máme všichni novější ktmky a ta spolehlivost je podobná ale už né taková.

Váha tý 525neni až tak katastrofální i když je větší než u novější 500exc.

Jako velkou výhodu bych pozvednul nakopávačku k el startéru…. Dobře seřízená 525 mi chytla vždycky na první max druhý kop a jela a to nemusel člověk vynaložit žádnou velkou sílu ale jenom převalit motor a jela.
To mi třeba u dnešních motorek chybí (vím jde to dokoupit na některé modely ale jsou to prašule navíc).

Kdybych se měl rozpovídat o 525 tak bych mohl psát hodiny protože je to moje srdcovka.
525 s plochým rámem a jedním svodem (2005-2007)

Ještě mě napadla třeba věc kterou sem řešil nedávno, ventil vůle… u 525 ti k tomu stačilo mít měrky,šroubovák a klíč a ladil si i když nebyla potřeba… u novější 2019 to je už o podložkách a rozebírání a je to otrava… nehledě na čas kde ho potřebuješ víc u těch moderních krámů….

525mi fakt chybí a štve mě že ktmka nedělá takovou motorku i dneska… výdrž neuvěřitelná a design nadčasový jako kráva.

Možná dostanu sekec od místních ale jsou to moje poznatky a zkušenosti které s motorkou mám a k tomu mých dalších x kámošů.

Jestli bude možnost příští rok tak možná jednu rfs ktmku zase koupím protože to je fakt nesmrtelný otloukánek.

Jako jediný mínus bych viděl to že sehnat dneska 525 která nebude dojebaná nebude lehký ale občas se docela pěkný stále ukážou (ale jsou hned pryč)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 08:19 | Nahoru | #85
ktm525smerák> necham to tu, je to dobre sepsane a muze to nekomu v rozhodovani pomoc. ale pochop, ze tu nechci probirat dalsich x motorek. to neni tema tohodle vlakna. pak se z toho stane neprehledny trziste.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 08:20 | Nahoru | #86
Mr.Dreamer> jak jsem psal, radeji bych novou, viz me starsi prispevky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 08:33 | Nahoru | #87
Eso_Rimmer> naprosto chápu a proto sem to sem nepsal na startu a dal sem ti jen mé zkušenosti s novou exc/fe
Omlouvám se

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 08:37 | Nahoru | #88
ktm525smerák> zcela v pohode

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 08:40 | Nahoru | #89
Hele fakt jsem zvědavej, jestli to nakonec riskneš a půjdeš do tý 500 a pojedeš s tím sever. Mě to teda nepřesvědčilo, protože každej mění olej jak ho napadne, od 500 do 3000 tkm. A všem to vydrželo neskutečný kilometry.

A pak konečně někdo napíše že mění olej po 500-700km a před každou cestou vymění v motorce plno věcí. Tady věřím, že se na to může tak nějak spolehnout, ale pořád je to ktm

Já natočil na 701 zatím 40 tkm a kdyby se nezkřivila hlava a nepraskla spojovací nádoba na odvětrání z nepochopitelných důvodu, tak bych možná byl i spokojenej, protože nic jinýho zásadního se nestalo a nic ve finále nebylo potřeba měnit. Olej měním 8-10 tkm. Častěji to nemá cenu. Přitom píšou 10tk m interval. Co jsem zjišťoval tak tyhle střepy najedou při slušným zacházení 80 tkm, než je potřeba měnit pro jistotu kroužky a píst. Takhle bysch si představoval dálkovej cestovní stroj.

A ještě jsem si vzpomněl, jak jsem se bavil s těma rakušákama, tak mi řekli, že i kdyby se snížil výkona na 35kW tak intervaly zůstáváají, protože tlaky zůstávají, pořád to dostává rány a prodloužení intervalu by byl risk. Prej bych si tím moc nepomohl. Konstrukce zůstává stejná a to bude i u axcéčka.

Naposledy editováno 28.06.2024 08:43:29

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

28.6.2024 v 09:17 | Nahoru | #90
nevidim (pro me) smyl poridit si motorku, kam budu rocne sypat takovej ranec. ne, ze by si to masina nezaslouzila, ale smysl v tom nevidim. jestli to motorka (muj styl normalniho uzivani) nevydrzi, neni to ta, kterou hledam. zcela chapu, proc to kolega takhle pred delsii cestami resi, ale ja v tom financni smysl nevidim. a neni to o tom "mas opici, musis mit na banany". jednou za cas dat pist, vacku, krouzky, s tim nemam problem. ale musi to mit pro me hlavu a patu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R ZdendaZB 360 9.11.2022 v 23:16 Ariete


TOPlist