S kamarádem plánujeme koupit endurové motorky s TP, čistě na jízdu po polních cestách, případně lehčí terén, v krajním případě nějaký TET nebo šotoliny na balkáně. Žádné hardenduro výlety neplánuju. TP potřebuju kvůli přejezdům po silnici.
Požadavky:
Rozumná váha (do 170kg?), dostupnost dílů.
Rozpočet nemám daný, cca 70k (můžu jít až ke 150, pokud by to mělo smysl). Spíš mi jde o to, že když mě to nebude bavit, ať se ta motorka dá prodat bez velké slevy nebo dlouhého čekání na někoho, kdo udělá stejnou chybu jako já

Zatím jsem narazil na tyto kandidáty:
Kawasaki KLR 650
Honda NX 650
Yamaha XT 600 E
Suzuki DR 650
Výhodou je nízká cena

Dál mě napadly:
CRF 300L - podle všech při enduro použití nestačí podvozek - nutná další investice plus jich moc v inzerci není
F 650 GS - už moc těžká
EXC 350 F - jen proto, že ji každý zná a nebude problém s díly; ale její potenciál nikdy nevyužiju + vyšší cena
Fantic Caballero 500 rally - ne úplně enduro, ale dost schopná; z inzerce mizí poměrně rychle
Fantic XEF 250 Trail - docela neznámá, viz. pointa s případným prodejem dál
Je nějaká motorka, kterou jsem úplně přehlídnul? Případně poprosím o tipy, názory

Naposledy editováno 02.02.2025 19:24:06
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Kdybys nebydlel v Práglu, kde to máš do terénu možná dál jak on, ale někde kde do lesa dohodíš kamenem měl bys místo popojíždějcího CRF-ka ostrou KTM-Yamahu-Betu.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Morozko píše: Krautkopf>Blbosti by to byly a jsem si toho vědom, pokud by měl les do 1km od baráku. Jenže on ve svém okolí má tak maximálně polní cestu po které JZD vyváží hnůj na hromadu někam na pole a je trošku rozježděná od traktoru.
Dojíždět 20-30km aby se povozil trošku mimo asfalt, ale né moc hard-core aby nic neulámal, protože musí být způsobylí on i motorka absolovat zpátečních 20-30km. Co z toho vyplývá?
3/4 naježděných km bude po čistě asfaltu sem tam proložených záhumení cestou a max. 1/4 bude cosi jako terén. Protožě na 140kg CRF 300L to na nějaké krosení ve volném terénu stejně nebude.
Jaký les? Spadl jsi z Marsu? Od kdy se může jezdit po lese? Poučuješ tady o pičovinách, jako Desert Sled za 200k na polňačky a jejich přilehlé okolí a zároveň v tématu o 450 tvrdíš, že něco takového je ukrutná pičovina, i když to má terénní podvozek (a vymýšlíš hovadiny).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Morozko píše: Chápu, pořizovací cenovka je vysoká a předepsaný Ducati servis taky není levná záležitost. Chtěl jsem tím Desert Sledem spíš ukázat jaký druh motorky by mohl připadat v ůvahu. Ty terén ve svém blízkém okolí bohužel nemáš takže drahé opravy olámaných dílů v tvém případě nepřipadají moc v úvahu.
Trmácet se za nějakým pochybným kopečkem 25km tě po půl sezóně přestane bavit. A kupovat si kvůli tomu moderní zdechlinu která je do terénu se 140kg už těžká a na asfaltu s 20kW 26Nm zase houby jede
Žádný začátečník nejsi, podle profilu jsi měl ER6. Ukočírovat 55kW nebudeš mít problém. Těch 20kW CRF300L bude pro tebe fakt nuda. Zkus kouknout na FMX 650. Cenovka je v limitu, 30kW 50Nm se už na asfaltu neztratí a pokud nazuješ E-09 můžeš na tom i mimo asfalt.
Nebo přitlačit v rozpočtu a koukat po KTM 690 r.v. 2012-2013.
Proč někomu radíš FMX650? Proboha! Těžký hrkač na malých kolech, ke kterým nepasuje žádná guma se špuntama....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
assassin píše: Krautkopf> fmx neni dobry k nicemu
Ano. A to říkám, jako bývalej majitel.
Mimo silnice tě vyklepe předek s nízkou sedmnáctkou gumou, Všude tě pak bude srát vysoká spotřeba a malá nádrž (a ne, nemá to ani palivoměr, ani hladový oko), výměny oleje po 3 tisících, před lety se na zadní kolo daly sehnat asi 2 gumy v legálním rozměru, nejhrubší z nich byl Dunlop Mutant (to se možná časem změnilo).
Na silniční rychlou jízdu je motor poněkud letargickej. Tomu se prý dá dopomoci tuněním sání, karbu a výfuku, ale kupovat vytuněnou motorku je zase vždycky trochu risk, aby to bylo udělaný dobře.
Tý mojí stačilo, aby tejden stála a musel se napřed vypustit zvětralej benzín z karbu, jinak nechytla.... a to jsem měl docela zánovní kousek bez tuningovejch zásahů...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Krautkopf píše: Jaký les? Spadl jsi z Marsu? Od kdy se může jezdit po lese? Poučuješ tady o pičovinách, jako Desert Sled za 200k na polňačky a jejich přilehlé okolí a zároveň v tématu o 450 tvrdíš, že něco takového je ukrutná pičovina, i když to má terénní podvozek (a vymýšlíš hovadiny).
Bavit se o tom jestli do lesa ano či ne pohledem legislativy je na motorkářském webu asi nuda, nemyslíš?
Desert Sleda jsem nadhodil poté co jsem byl upozorněn Medvědem i zakladatelem vlákna že terén v místě jeho bydliště v podstatě žádný není. Rovina všude kam oko dohlédne a nejbrutálnější off je polňačka mezi lány s řepkou-obilím. Jeho enduro ježdění bude spočívat v tom že na asfaltu stráví 80km ze 100km a zbylích 20km na prašné cestě, nebo louce jako tady a tady
Deert Sled vypadá takto:

Žádné oplastovaní předku spojující v jeden celek nádrž se světlem, žádný buzna štít, lešení na roadbook, ani podsedlové plasty nemá. Má hliníkovou plotnu pod motorem, řidítka s hrazdou, jednoduché kulaté světlo otáčející s řídítky. V-Strom, Transalp, stará i nová Tenerka, všechno jsou s ním v přímém srovnání oplastované mrchy.
Ano, nemá kola 21" 18" a držák SPZ je potřeba vyměnit za kratší, ale to je asi tak vše. Váhově i výkonově srovnatelné s uvedeným triem Strom-Tenere-Transalp.
Je to motorka na blbnutí na silnici s tím že bez problémů může sjet i mimo asfalt a tam záleží na řidiči co všechno zvládne.
Jsem si plně vědom že to není lehké enduro, jenže KTM 350F(a další stejné kategorie) byli zamítnuty z důvodu neterénu v místě bydliště. Stejně jako byli zamítnuty buchary DR, XT, XR kvůli zastaralému podvozku. A trpět na 20kW zdechlince jen kvůli tomu že je tady o ní na fóru několik oslavných vláken??? 90% majitelů má CRF300L jako doplněk k větší motorce, né jako jedinou hlavní.
A ať ti odpovím na všechno, tahat sem CF Moto 450MT? To je úplně jiný svět, 35kW ve dvouválci 450ccm, s váhou Desert Sleda, oplastováním téméř jako silniční moto... škoda řádků o ní psát v dalším vlákně.
Naposledy editováno 05.02.2025 10:46:46
2 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén
ja bych vybiral mezi 690/701 a wr250r ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén



assassin píše: v zadani bylo, ze to chce na voziku tahat nekam kde teren je ne? treba i balkan?
ja bych vybiral mezi 690/701 a wr250r ...
Hned na začátku jsme si vyjasnili že brát při výběru ohled na zamýšlený TET který bude 1x za rok týden ježdění se dál nebude.
690 je z hlediska univerzálnosti lepší volba než Desert Sled, pokud ovšem bude chtít šáhnout po tom nejméně problematickém provedení 55kW bude to stejná cenová relace. A to už stojí za to vyzkoušet obě. WR250R vs. CRF300L tam asi není co řešit, jen to nebude hned, v inzerci je jich jako šafránu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Krautkopf píše: Morozko> Dva metráky na silničních gumách ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Morozko píše: Bavit se o tom jestli do lesa ano či ne pohledem legislativy je na motorkářském webu asi nuda, nemyslíš?
Desert Sleda jsem nadhodil poté co jsem byl upozorněn Medvědem i zakladatelem vlákna že terén v místě jeho bydliště v podstatě žádný není. Rovina všude kam oko dohlédne a nejbrutálnější off je polňačka mezi lány s řepkou-obilím. Jeho enduro ježdění bude spočívat v tom že na asfaltu stráví 80km ze 100km a zbylích 20km na prašné cestě, nebo louce jako tady a tady
209kg Desert Sleda do terenu na zaciatok? To je fakt radsej tu Tenerku...
Naposledy editováno 05.02.2025 12:14:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
stomas píše: 209kg Desert Sleda do terenu na zaciatok? To je fakt radsej tu Tenerku...
Když to vezmu z druhé strany a napíšu sem že mu na, cituji z nadpisu "Motorka na polňačky a lehký terén" bude stačit Suzuki GN 250 roznesou to tady jako starý křáp a přitom by mu to hledaný účel splnilo na 100%.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
Tank píše: motorka pro polňačky a lehký terén....se rychle mění na motorku na terén a občas polňačky
Matess727x píše: Jo, tak nějak!
Proto jsem psal již na začátku(#8), jestli chceš skutečně vyrazit do terénu tak lehké ostré enduro(EXC, WRF).
Žádná kompromisní skoro-lehká, skoro-výkoná, .... KLX, CRF...L, atd, všechno to jsou motorky na dojíždění do práce a popojíždění kolem komína s tím že navíc sem tam na nich můžeš projet i nějakou tu kalužinu, zablácenou kolej od lesní techniky a vyškrábat se někam na mez.
Pokud to s jízdou mimo silnice myslíš opravdu vážně, přestanou ti tyhle "včelky-dělnice" po pár motohodinách strávených v terénu stačit. Servisní intervaly se ti u nich zkrátí přímou úměrou se zvyšujícím se teréním nasazením. Začne přibývat opotřebených dílu, častějí něco ulomíš, až nakonec zjíštíš že do toho dáváš na servisu stejné finance jako by padlo do ostré.
Jen s tím rozdílem že se o motorku pořád podvědomě bojíš. Jezdíš s ní tak abys jí co nejméně ublížíl, né aby jsi si to v terénu co nejvíce užíl.
Přelouskej si tohle vlákno. Začalo velmi podobně jako tvoje, ale dospělo do podle mě velmi zdárného konce. Pokud se v tom nenajdeš zapomeň na teréní motorky a koukej po nějakém tom Scrambleru.
Naposledy editováno 06.02.2025 07:47:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
CRF zvládne tolik co zvládne její řidič. Je ale rozdíl v tom že na ostré to jde mnohem snadněji. V případě že je začátečník to platí tuplovaně.
Že u CRFka budou stoupat náklady na údržbu přímo úměrně s tím jak začne přibývat obtížnější terén je snad neodiskutovatelné. Najet 10km po silnici je záležitost 15ti minut, najet 10km v terénu je záležitost na celé odpoledne.
Pokud si na motorku přidáš počítadlo motohodin ukáže ti těch silničních 10km 0,3-0,5mth. V terénu je 10km 2-3-4mth, záleži jak moc a kolikrát se kde zasekneš.
TET sem netahej, ten se vyřešil v #26.
Naposledy editováno 06.02.2025 09:16:03
2 reakcí na tento příspěvek Motorka na polňačky a lehký terén

Naposledy editováno 06.02.2025 09:18:37
assassin píše: Z pohledu začátečníka (což já jsem už několik let) si myslim, ze crf300 bude srovnatelne s EXC … to co dokáže EXC navic nikoho kdo začíná vůbec nenapadne zkoušet, protože netusi, ze to ta motorka dokáže



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na polňačky a lehký terén
assassin píše: Z pohledu začátečníka (což já jsem už několik let) si myslim, ze crf300 bude srovnatelne s EXC … to co dokáže EXC navic nikoho kdo začíná vůbec nenapadne zkoušet, protože netusi, ze to ta motorka dokáže
Ja teda mam docela fajne srovnani ze zacatecnickych kurzu u Kukliku. Byla tam holcina, co prijela na CRF300L v bande holek s EXCxkama/Shercama/atd. Docela trpela. Podle me je to tak stejnej rozdil, jako jet na ukrajine, nebo horskym kole z devadesatek. Na obojim prejedes skoro to samy (kdyz to umis), jen na ty Ukrajine je to nespecifikovanej, ale velkej boj. To CRF ma roztazeny teziste, vsude se tomu neco klepe a rezonuje, podvozek nezachrani pri neopatrnym najeti na prekazku a v neposledni rade je i pro chlapa (ja ji to parkrat zvedal) rozdil zvedat po desate EXC vs 300L. Taky je to nachylnejsi pri odlozeni. Byla to jedina motorka, kde se furt neco opravovalo, kdyz to holcina odlozila. Ohnuty blatnik, kryt retezu, spadenej retez, protoceny vidle, ohnuty riditka, radicka desne na rane atd atd. A to neustale opravovani bylo o to potupnejsi, ze se kurzu ucastnilo i par "strelcu" na velkych cinskych pitech..

No a pro me, jako pozorovatele bylo az do oci bijici, kdyz ty holky projizdely kolem po rozbite trati, jak ta honda nepracovala oproti EXC. Proste vidle se hybaly o dost mene a narazy sly do rukou.Skoro bych rekl, ze z toho pohledu bylo CRF bliz tem cinam, nez EXC.
Ale berte to jenom jako muj pohled cloveka, ktery se chce jeste neco naucit a vzhledem k veku uz nechce volit tu nejtrnitejsi cestu jen kvuli financim. Rozhodne ale s Tebou nemuzu po teto zkusenosti souhlasit, ze zacatecnikovi bude burt, jestli EXC nebo CRF. Zacatecnik to sam neidentifikuje, ale z CRF bude mnohem driv otravenej a nasracku, pripadne odlozenej mimo trat.
Na druhou stranu zacatecnik, co nakonec bude jezdit jen kolem baraku stridave na asfaltu, polnacce a rovne louce, bude nejspis otravenej z toho, ze EXC bude furt na servis intervalu, zatimco CRF by mu tam udelala stejnou sluzbu a jeste byla privetivejsi v reakci na plyn.
Ja myslim, ze univerzalni rada neexistuje. Hrozne zalezi, kdo se pta..
Naposledy editováno 06.02.2025 11:05:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XT 600E dusí se a chcípá Yamaha XT 600 E | Boky | 13 | 2.3.2025 v 19:14 Vita38 |
Honda CRF 300l úpravy pro cestování [1 ... 6, 7] Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally | Eso_Rimmer | 207 | 27.2.2025 v 15:46 Eso_Rimmer |
Výměna a zvýšení řídítek Honda CRF300L, Honda CRF300 Rally | PetNed | 4 | 24.2.2025 v 15:10 PetoF |
Nový výfuk gpr XT 600 E Yamaha XT 600 E | skodas1 | 2 | 21.2.2025 v 14:27 Comrade |
CRF300L střílí a chcípne Honda CRF 300L | Mbeki | 25 | 21.2.2025 v 10:08 PetoF |