Motor to má stejný jako v Hornetu 750,toho jsem projížděl a jede Velice pěkně

Překvapil mě pozitivně taky zvuk z originální koncovky.
Takže motor OK, jsem zvědavý na podvozek. Testovačka prý přijde do showroomu na konci května.
Vlastnosti v terénu mě nezajímají, Potřebuju aby to fungovalo na všech silnicích-Rozmlácený malý, i široký pěkný.
+ Rozumně pohodlný posez.
Kupovat případně budu až stejně na příští sezónu, aby si mezitím stihli odladit případné problémy z první série.
Pište kdo máte jaký zkušenosti. díky
Naposledy editováno 10.05.2023 09:48:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750
Postřehy: + vypadá dobře (neurazí)
+ výborný cestovatelský, ergonomický, pohodlný posed, nohy dost dole (na Stromíkovi je mám pokrčené víc), řídítka široká akorát, jsou trochu výš. Přitom sedadlo relativně nižší...takže použitelnost pro různě velké jezdce. Většina nebude mít problém.
+ na těch 50 km se zdá sedlo v pohodě, neprosedělo se, nikde netlačilo, zadek nebolel.
+ slušná ochrana před větrem, plexi by mi vyhovovalo, bylo akorát (mám 179 cm), zkoušel jsem rychlost 160, ale myslím, že jezdci nad 180 už to budou možná řešit.
+ podvozek a brzy dostatečné na normální cestování (terén jsem nejel).
+ slušný zvuk origo výfuku.
+ přehledný a čitelný displej.
+ motorka je agilní a působí při posedu a jízdě daleko lehčím a menším dojmem (možná ale až moc, viz dále)
- origo pneu trochu hučí
- nepoznal jsem téměř rozdíl mezi režimy SPORT a STANDARD (další jsem nezkoušel)
- 21 kolo je trochu znát (ale to není problém motorky, ale můj. Vyhovuje mi víc 19 nebo 17)
- tento typ cestovního endura by měl mít alespoň možnost jednoduchého nastavení předpětí zadní pružiny třeba šroubovacím kolečkem jako např. V-Strom, Tuareg ...
- v základu by u této motorky měla být zásuvka nebo USB.
- chyba, že nejde připlatit tempomat.
- stupačky spolujezdce by na cestování měly mít gumové tlumení (přece jen od 6 tis. tam trochu vibrace jsou)
Co mě nepotěšilo je pocit (alespoň na mě a mých 120 kilo) z až moc kompaktní, pocitově až moc jakési malé, lehké, "dětské", "papírové" motorky...skoro hračky.
V-Strom (a i řada dalších) působí těžším, bytelnějším, fortelnějším, poctivějším kusem motorky. Ale někdo to může naopak ocenit.
Největším problém a dá se říci zklamáním byl motor, který se dle mého do cestovního endura svým naladěním a k mému stylu jezdění nehodí. Dlouhé převody a naladění na výkon ve vysokých otáčkách mají za výsledem, že do 5 tis. otáček se nic neděje, motor se vyloženě rozmotává (jak na gumě), mezi 5-6 tis. je pak zvláštní díra, kde se motor jakoby nadechne a od 6 tis. pak vystřelí tak, že vám chce vytrhnout řídítka z rukou. Ale taky začne trochu vibrovat. Kdo má rád vytáčení a držení motoru od 6 tis. do červeného pole, tak ten si přijde na své. Ale ve spodních otáčkách je na tom řada motorek i s papírově nižšími hodnotami svým naladěním lépe (např. V-Strom, Tenere 700...). Tam, kde já se na Stromíkovi bavím a nejčastěji pohybuji (od cca 3 do 7 tis. otáček) je na Transalpovi nuda. A naopak, tam kde já řadím, teprve Honda ožívá. Ten motor mě docela zklamal a minul. Taky řaďák není véčko. I když některé řaďáky jsou v pohodě.
Je zajímavé, že papírově je podobně naladěné CF MOTO 800MT, ale tam mě ten motor bavil daleko víc.
Vyhovuje mi přední 19 a 17 kolo. Proto bych volil spíš V-Strom 650 a nebo (zabijte mě klidně) i to CF MOTO 800MT.
Pokud ale střední cestovní enduro s 21 kolem, jednoznačně bych volil Tuarega 660. Ten mě dostal vším snad kromě sedla. A parádní motor i zvuk.
Těžká volba by byla mezi Tenere 700 a Transalpem. Motor pro mě jasně Yamaha, ale vysoká koza...terén neumím...ve zbytku je pro mě univerzálnější Honda.
Mám v plánu vyzkoušet i KTM 790 Andventure a extra hnusný V-Strom 800DE.
Toť mé dojmy. Sto lidí, sto chutí.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

Naposledy editováno 11.08.2023 08:24:23


1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750
Motor tenérky mi sedí, ale štve mě na ni to vysoký těžiště...u toho exploreru by to mohlo být lepší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750
2 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750
Palomoto píše: Wenca24> píše se o tom dost, podvozek nižší, sedlo nižší, ale nádrž zůstala z původní Tenere, což je asi škoda. Za mně, měla být ta cestovní verze Explorer radši stavěna z WorldRally s tou větší nádrží a rozložením váhy ještě víc dolů. V CR by měla být dostupnost 2024. Mne to těžiště vadí jen v terénu a na manipulace na místě, při jízdě o tom nevím a jízda na Tenere je parádní. Jem bych asi dal trošku širší a jinak tvarovaný řidítka. Ale vetsinou je stačí jen pootocit
Jj, na silnici to tolik nevadí, při manipulaci to trochu otravuje, ale v terénu mi to vadilo hodně...
To třeba i ten vstrom 800 mi v tomhle přišel příjemnější..
Tam mimo papírový váhy je ještě nevýhoda v krátkých "dálničních" kvaltech, kdy při 130km/h točí skoro 6t. To je stejný jako na mým Tigerovi 800 a při přesunech by to sneslo klidně 1000 ot dolů, jako má Transalp...
Naposledy editováno 13.08.2023 10:45:11
1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750
A pak už vybavená KTM s 15l paliva bude někde lehce přes 210kg, Tenere a Tuareg okolo 220kg a Transalp tak 230kg a Vstrom skoro 245kg.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750
Palomoto píše: Ktm 790 2023 cca 215,5kg, Vstrom cca 232kg
To je skutečná navážená hmotnost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750
jirka-mz píše: To je skutečná navážená hmotnost?
Mám to přes překladač a říkali to. Jako tabulkové to není ani podle jednoho a pochybuji že by psali na desetiny v tabulce údaje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750
jirka-mz píše: Palomoto> to je dost. Takhle se to blíží papírovým údajům Afriky, otázkou je jakou má ta Afrika skutečnou hmotnost...
Afriku vážili, myslím v Mottoradu a bylo to 240 až 250kg. Přesný údaj si nepamatuji, určitě by to šlo dohledat. Právě dost lidí psalo, že Honda bude kecat, protože kecala u Afrik
1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750
Pohled začátečníka, který nejen chválí, ale nebojí se pojmenovat nedostatky.
Snad se Honda do budoucna zamyslí. Pár věcí doladit a změnit a byla to fakt dobrá, univerzální motorka. Ale bojím se, že v Hondě budou spokojeni, protože i takto se prodávají krásně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750
Sranda jak napřed půlka motorkářů nadávala na 19kolo a málo koní u transalpa700 a teď nadavá druhá půlka na opak u 750

Naposledy editováno 26.08.2023 11:20:10
Váha mi nevadila...i krátký výlet na lesnacku jsem zkoušel, chovalo se to dobře, v klidu jsem se otočil..
při manipulaci mi to přišlo příjemnější než ta tenerka, třeba...
Na prodejnost TA750 si pockej až jich bude dost, teď nejsou a tedy se neprodávají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750


Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Celkova vyska Transalpu XL 750 Honda XL750 Transalp | Valpen | 0 | 5.3.2025 v 18:07 Valpen |
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 5, 6] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 175 | 19.1.2025 v 16:06 JAVR |
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] Moto Guzzi V85 TT, KTM 890 Adventure, Honda XL750 Tr... | JAVR | 43 | 16.12.2024 v 11:01 JAVR |
Výměna pružiny zadniho tlumiče 100 ... Honda XL750 Transalp | Hippieguy | 25 | 3.11.2024 v 20:59 PetrL3 |
Honda XL 750 Transalp - Únik / pres... Honda XL750 Transalp | Forzaaa | 8 | 15.10.2024 v 11:22 Duchodcee |