Téma: Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP, max 130kg...
Řešme novou motorku, starou vránu nechci. Takhle je aspoň jistota, že to někdo někde nějak nevotuzil a vzít si ssebou pár detailů jako ND není problém.

Tak jsem se vrátil z lesíka v rámci tréningu na léto do bažin a už si začínám říkat, že ten můj 156 kilovej mastodont je tak akorát za trest. Zkoušel jsem různý typy zapadnutí a dostat to ven je za trest. Za tři hodiny různejch poksů s navijákem jsem se totálně vyřídil. Pak se na mě ještě snesli komáři a bylo hotovo. Naviják sice dobrej, ale když se není za co chytit tak je celkem problém. Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.

Tak si říkám prubnout to na nějakým vzducháči. Ale ze současný produkce jsem našel jen AJP 240 a to má 20 koní. Sice výkon nic moc na silnici, ale kdyby bylo něco o trochu silnějšího, třeba 25 koní, tak by to bylo dokonalý. Nevíte o něčem ?

Jako podmínku nejdůležitější bych viděl hmotnost do 115 kil suchý hmotnosti. A výměna oleje minimálně 3tkm.


Naposledy editováno 26.06.2024 22:46:00

Blokovaní uživatelé: vilemx, Krautkopf
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

1.7.2024 v 19:32 | Nahoru | #181
Eso_Rimmer> Myslím, že je to pěkně vidět na videu níže. Velmi dobrý jezdci, původní podvozek, vlastně kromě šusplechu a gum komplet stock motorka. Někde sedí, někde jsou ve stupačkách, někde mají dole jednu nohu někde obě. Nervou to hlava nehlava, ale jedou pěkně plynule, celých 300km, stále v tempu a nakonec to bylo top 8 .

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

1.7.2024 v 23:32 | Nahoru | #182
Jedou v klidu to je dobrý. Akorát nechápu proč se na sebe tak lepí, pak je prach úplně všude. Kdyby si nechal vodstup, tak je v pohodě.
A jestli jen 300km hodně ve stupačkách tak musí mít dobrou fyzičku. Žádnej hejl co to neumí.

Já bych teda tak dlouho nevydržel stát, takže jsem hejl

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 00:09 | Nahoru | #183
Předpokládám, že se lepí, protože se jinak v závodě špatně předjíždí a pár jich předjet musí, aby se dostali na 8. místo proti ostrým endurům .

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 06:07 | Nahoru | #184
Aha, tak to byl závod. Myslel jsem, že se hoši jedou jen tak projet. nenapadlo by mě závodit s crfkem.

Naposledy editováno 02.07.2024 06:08:03

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 07:39 | Nahoru | #185
Mr.Dreamer> a je slusnej... pouziva pri predjizden i blinkr

3 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 08:46 | Nahoru | #186
Napadá vás něco ohledně odpružení řidítek, nějaký konkrétní řešení, odkaz na něco co koupit. ? Je to tam natvrdo a řidítka zbytečně drnčí. A mechovký nemůžu dát, mám vyhřívaný rukojeti.



Docela to spěchá, stroj je skoro hotovej.

Naposledy editováno 02.07.2024 08:50:19

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 08:52 | Nahoru | #187
ZdendaZB> mechovky mam taky a vyhrivani jsem si pod ne normalne udelal. vypreparoval jsem origo vyhrivani KTM a bez problemu naadaptoval pod mechovky. kdyz te bude zajimat, muzu ti poslat fotky z predelavky.

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 09:57 | Nahoru | #188
ZdendaZB> koukni se n Xtrig PHDS https://www.dirtyki...ds-klemy-riditek-m12 , klemy s tlumici hmotou. Ale ta cena je blazinec. Vyzkouseny je nemam.

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 09:59 | Nahoru | #189
ja slysel chvalu na XCGEAR, ale je to ze statu, takze dovoz a cena je taky ulet...

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 10:38 | Nahoru | #190
za deset litrů žádnou kravinu nechci, to je dražší než celá motorka

není něco levnější ala silenblok nebo tak nějak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 10:38 | Nahoru | #191

ZdendaZB píše: Napadá vás něco ohledně odpružení řidítek, nějaký konkrétní řešení. Docela to spěchá, stroj je skoro hotovej.


Suzuki Intruder 800 to má udělaný takhle viz. foto. Na lepší řešení jsem zatím nenarazil. Ty gumové kónusy jsou proti sobě sešroubovány v průchozím otvoru skrz horní brýle. Psal jsi že soustruh máš, takže není problém si tohle vyrobit.
Šroub má závit M10, télo dříku průměr 14mm a vrch průměr 26mm.
Kónusová guma průměr dole 28mm, pod chromovým hříbkem 32mm, při délce 13mm. Venkovní rozměr celého kusu výška 25mm, půměr chromované hlavy 47mm.

Ta chromovaná hlava se stažením opírá o brýle a zabraňuje vyvrácení celého toho složení. Při manipulaci s motorkou na místě bylo cítít že to v těch gumách pracuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2024 v 10:40 | Nahoru | #192

ZdendaZB píše: za deset litrů žádnou kravinu nechci, to je dražší než celá motorka

není něco levnější ala silenblok nebo tak nějak



porad muzes okopirovat napad a zaradit si par veceru s pilnikem a vrtackou

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 10:59 | Nahoru | #193

assassin píše: porad muzes okopirovat napad a zaradit si par veceru s pilnikem a vrtackou



pilníkem a vrtačkou si vyrábím ložiska do motoru a do kol, takže proti tomu vůbec nic nemám, dobrý nápad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 11:00 | Nahoru | #194

bazin. píše: Suzuki Intruder 800 to má udělaný takhle viz. foto. Na lepší řešení jsem zatím nenarazil. Ty gumové kónusy jsou proti sobě sešroubovány v průchozím otvoru skrz horní brýle. Psal jsi že soustruh máš, takže není problém si tohle vyrobit.
Šroub má závit M10, télo dříku průměr 14mm a vrch průměr 26mm.
Kónusová guma průměr dole 28mm, pod chromovým hříbkem 32mm, při délce 13mm. Venkovní rozměr celého kusu výška 25mm, půměr chromované hlavy 47mm.

Ta chromovaná hlava se stažením opírá o brýle a zabraňuje vyvrácení celého toho složení. Při manipulaci s motorkou na místě bylo cítít že to v těch gumách pracuje.



takže vlastně celý řidítka visí na gumě, to je dobrý
pomáhá to hodně ?

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 11:46 | Nahoru | #195

ZdendaZB píše: takže vlastně celý řidítka visí na gumě, to je dobrý. pomáhá to hodně ?


Tady je vykres
Motorku už 20let nemám takže jak moc to pomáhalo nedokážu zpětně popsat. Jen si pamatuji že když jsem těch 230kg někam tlačil řidítka v těch gumách pružily.
Existuje ještě jeden trošku odlišný systém odpužení řidítek té samé motorky. vykres Tady je ta guma jen jedna. Šroub pol. 12 má závit M22x1,5

2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 15:07 | Nahoru | #196
dík
vyrobím tu první variantu, protože mám držák řidítek na dva šrouby a co kdybych ještě vyhodil hrazdu na řidítkách, pomůže to na vibrace ?

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 17:27 | Nahoru | #197

ZdendaZB píše: dík
vyrobím tu první variantu, protože mám držák řidítek na dva šrouby a co kdybych ještě vyhodil hrazdu na řidítkách, pomůže to na vibrace ?



Bez hrazdy to bude více pružit, takže by to vibrace mělo omezit. Vzhledem ke klidnějšímu tempu ti asi ohnutí tolik nehrozí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 17:42 | Nahoru | #198
ZdendaZB> čau, to čo tu dal bazin z tej Suzuki, tak také podobné mám na huske . A mám to jednoduchšie, lebo tie chrómované misky nemám , ale mám tam podložky. Tie podložky sú ako tie misky zvrchu aj odspodu. No, ale mám dojem, že v okulároch sú tie otvory kužeľové zhora kužeľ aj zdola, no, ale tým som si nie istý. Do toho potom idú kužeľové gumy zhora aj zdola , do gúm trubka. Tie podložky sa zhora aj zdola oprú len o tú gumu a o tú trubku, takže kontakt klemov s okulárom je len cez gumu. Akurát po skoku , keď to napálim predným kolesom do zeme, tak tie podložky vydreli okulár.

Tú hrazdu nevyhadzuj. Čo, keď budeš niekde skákať cez rieku , alebo nejakú skalu a sa ti riadidlá zlomia? Teraz vážne, napáliš do nejakej diery a zlomíš ich a budeš pekne v riti. Na endure mám tie riadidlá v strede hrubšie ako normálne a sú z duralu. Ak opriem okuláre o doraz na hlave riadenia , tak riadidlá ešte vychýlim cca o 1 cm, ale som to nemeral. Možno budeš mať menšie pecky do rúk v teréne, či to pomôže drnčaniu od motoru to neviem.

Naposledy editováno 02.07.2024 17:44:14

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

2.7.2024 v 19:14 | Nahoru | #199
Na TA 650 to měli trošku jednodušejc řešený a fungovalo to bezvadně .

https://www.partsdep...50V+Transalp/366303/

Naposledy editováno 02.07.2024 19:14:39

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

3.7.2024 v 06:53 | Nahoru | #200

krokoš píše: ZdendaZB>mám dojem, že v okulároch sú tie otvory kužeľové zhora kužeľ aj zdola, no, ale tým som si nie istý. Do toho potom idú kužeľové gumy zhora aj zdola


S tím tvarem otvoru v brýlích jsi mě dostal. Mám totiž doma i to druhé provedení držáků. Namontované jsem měl tohle žluté, sám jsem si ty řidítka vyráběl. Díra v brýlích byla válcová a skrz. Motorku jsem prodal s originálem, tyhle moje tuning řidídka jsem si nechal doma.

Myslel jsem že se ty kónusové gumy do válcové díry stáhnuly pomocí závitu M10 proti sobě. Dira dejme tomu průměr 30mm a do ní ten gumový kónus 28-32mm.
No teď už asi vím proč mi ty chromové držáky zůstali doma a nepoužil jsem je. Brýle jsem zřejmě měl s dírou na válcovou gumu a udělal jsem podle nichi stejné i tem můj tuning se šrouby M22.

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

3.7.2024 v 07:04 | Nahoru | #201

Malp píše: Na TA 650 to měli trošku jednodušejc řešený a fungovalo to bezvadně .
https://www.partsdep...50V+Transalp/366303/

Jak to funguje? Já tam žádné pružné uchycení nevidím. Jen závaží pol.11 které se dá kam? Je strčeno v trubce řidítka?

Naposledy editováno 03.07.2024 07:05:50

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

3.7.2024 v 08:42 | Nahoru | #202
Přes ves si taky kolikrát stoupnu do stupaček, protože povrch na průtahu českých dědin je povětšinou po nespočtech výkopů inženýrských sítí už solidně na kaši a připomínaj spíš tankodrom, tak je lepší ty díry propružit v nohou, no a taky odpočinout prdeli a protáhnout se.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

3.7.2024 v 08:57 | Nahoru | #203
A puberťačky dřepící na místní autobusový zastávce pak docela čumí a vobdivujou tě. Jo, jo, člověk je rád vobdivovanej...

Jsem minule zastavil v jednom vidlákově kousek vod zastávky, díval se do mapy. Netrvalo to dlouho a hned ke mě přišly 3 sukuby a začali obdivovat motorku. Že to ještě neviděly a jakej to má výkon, kolik to jede jak daleko na tom skáču a tak jsem jim dal přednášku vo mx stroji co má 150 koní, jezdí 250 po dálnici a skáče stometrový lavice. Žere 3 litry a za den na něm ujedu tisíc kilometrů.

Docela jsem jim učaroval a škoda, že jsem měl naspěch. Stmívalo se a neměl jsem světlo, tak jsem musel pokračovat dál, bohužel...

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

5.7.2024 v 00:06 | Nahoru | #204
ZdendaZB> No vidíš, sis mohl vrznout

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

5.7.2024 v 09:22 | Nahoru | #205

ZdendaZB píše: hele to že na to mají měsíc, neznamená, že to neudělají třeba za den


Co ta SPZ, máš, nebo čekáš?

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

6.7.2024 v 08:06 | Nahoru | #206
Super: na co hned nemyslíš ty chlíváků. Bral jsem je jako kolegyně od foch, na nic jinýho jsem ani nepomyslel !!!

Bazin:

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

8.7.2024 v 09:27 | Nahoru | #207

ZdendaZB píše: Bazin:



Nějak nedovedu rozluštit toho smajlíka. Znamená to že máš SPZ, nebo nemáš?

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

8.7.2024 v 22:22 | Nahoru | #208
hele eště nemám ani řidičák, tak nevím jestli vůbec pojedu

edit: asi pojedu bez řidičáku

Naposledy editováno 10.07.2024 07:23:54

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

10.7.2024 v 07:22 | Nahoru | #209
navíc letos nechtějí dávat propustku kolem páteře plynovodu, tak čekám ještě, jak to tam vypadá, abych nevyjel zbytečně moc brzy, před dvouma rokama dostali povolení za 3 dny bez keců, teď dělají nepochopitelný obstrukce

poslední co mi chybí jsou stupačky a to odpružení řidítek, větráky jedou parádně, můžete jezdit po sjezdovce pořád sem a tam a teplota hlavy nepřeleze přes 160°, což je dokonalý
jen trošku leze olej, ale tak pomalu, že to zatím asi nebudu řešit

brzdy teda s naloženou motorkou nejsou nějak extra, na silnici samozřejmě bohatě stačí, ale při dlouhejch sjezdech se zahřívají, takže se bude muset při extra vypečenejch podmínkách občas počkat na schladnutí

sedadlo je dokonalý, je tam teda navíc 2 kila gelu, ale ten luxus je neskutečnej

takže eště pořešit vibrace a asi to bude použitelný i na takový kratší projížďky tady po okolí

Naposledy editováno 10.07.2024 07:23:28

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

10.7.2024 v 16:24 | Nahoru | #210
buznadeska schne v sauně, urychluju proces zrání barvy...

takže mám hotovo následující a všechno je homo eko, takže ani fašistický strážce pořádku mě nemůže zbuzerovat:

buznadeska
lepra buznátor
buznojler
buznajetlo
tetra buziče
buznanystry
buznajeti
buzadlo
a to nej důležitější - buzaxon

poslední co chybí:
buzosič
buzák na buzanystry
buzošky pod buziny do buzice

buzerační rádyjus se prodloužil z 250 na 650 buzimetrů po buzaltu

fotky zatím neukážu, protože celej stroj je teprve v testování a není přístupnej pro buzováky

aktuální info je jako vždy v profilu mejch strojů

Naposledy editováno 10.07.2024 16:28:29
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8353 3.7.2024 v 08:28 SuperSic58
Olejový chladič a ventilátor u 250-... Beta ALP 200, AJP PR4 240 Enduro ZdendaZB 29 28.6.2024 v 09:19 Eso_Rimmer
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE ZdendaZB 52 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB
Zadní tlumič Yamaha Tricker 250 leo41 23 23.10.2023 v 10:40 majcherisko
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist