Téma: EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ahoj všem. Poprosil bych ty, kteří mají reálnou zkušenost s cestováním na téhle mašině po ose ideálně do vzdálenějších destinací (což není Balkán a pod., ale spíše dálný východ, Afrika...), jestli by se podělili o své zkušenosti. Jedná se mi primárně o to, jak to tahle mašina dává při asfaltových přesunech (po různých úpravách, samozřejmě. Jaká je cca rozumná cest.rychlost? Na Advíkovi (990 Adv.R 2012) to mám nastavené cca kolem 110 (tacho), zakže by mi stačilo cca kilo ideálně. Nedělá mi sedět na tý trestný lavici, co má moje Rko klidně dva dny v kuse, tyhle tvrdý lavice mám rád. Předpokládám, že vylepšený sedlo bude oproti originálu mnohem lepší a bude nějak rozumně srovnatelný s tím mým současným. Uvítal bych zkušenosti s motorem (výměna oleje, servis ventilů, výměna pístu apod.) u lidí, ketří to mají s cestováním podobně jako já. Mám přečtené kde co, jak tady, tak na adv.rideru, samozřejmě sleduju a čtu Rtwpaula a pod. Zajímají mě ale i zkušenosti lidí tady. Ročník cca 2020 a výš. Neřešme tady jiné mašiny, převážení na vozíku, v dodávce a pod. Zajímá mě, jak je to s výdrží téhle mašiny, když pojedu cca týden po asfaltu někam... Nechci dělat co dva roky generálku. Zkušenosti jsou různé, mnohá tvrzení o výdrži jsou velmi optimistická. Jezdím na pohodu, v offu potřebuju dojet a vrátit se, ne vyhrát medaili. S ostrými nemám ale žádnou zkušenost. Samozřejmě se na tom i projedu, než bych to případně kupoval Díky. PS: uvítám i případné doporučení na konkrétní ročník, vím o změnách v množství olej.náplně, což se ale dá kompenzovat větším spojkovým víkem. Má tahle mašina při mém způsobu používání (dálniční přesuny 100km/h tacho, cca 800 denně, v offu žádné píčoviny, prostě projet a havně dojet zpátky domů, jako vždy) vůbec potenciál udělat cca 27-30 tis. km bez generálky? Věci mimo téma mažu, ať to má nějakou tu štábní kulturu. Nic osobního.

Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 13:50 | Nahoru | #1
Eso_Rimmer> tak si tu kecam pentli zbytecne.
Popravde, ja bych se na tu exc na tenhle trip nezabalil a to jezdim hooodne nalehko. Jel bych radsi na necem s poradnou podsedlovkou.
Na 2020 jsem mel naplanovanej Magadan na drz400. Z Irkutsku. Cast jsem mel tenkrat jet po Leně lodi, protoze tam v lete nejsou cesty, jenom zimni cesty.
Zalezi co pojedes. Az do Jakutsku je slusna cesta. Vubec nevim kam bych na tu exc zabalil benzin i kdyz je pravda, ze na "tráse" ho potrebovat nebudes.
Hele, rusaci porad davaj do kapek na kasel efedrin. Zjisti si do kterejcha kup si to. Mne se to osvedcilo, kdyz jsem promoknul a byla mi zima. Vecer si toho das loka a zahreje te to a vyspis se. Good luck.

2 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 15:31 | Nahoru | #2
Osobní zkušenost.
Ktm exc 500 2019. Mám lehce přes 600mth a 35000km.
2x po ose do Afriky. Jednou do Senegalu, podruhé pisty, pouště a hory v Maroku, letos zase Maroko do pouště.
Co se úprav týče tak krom kosmetiky to je acerbis nádrž 15l. Ocenil bych větší, ale kanistry na řídítkach to jistí (5,5l).
Olej do toho leju co je po ruce. Míchám ho dohromady aby nebyly zbytky. Měním co 3 dny (cca 500-700km, 10-20mth.
Servis si dělám doma sám. Před každou cestou dělám motor. Preventivně olej čerpadla (2ks), všechny ložiska (venku i vevnitř). Podle měření píst nebo i válec. Letos jsem dělal Go motoru kompletně abych byl klidnej.
V materiálu to vychází cca 50000kč ročně.
Průměrná cestovní rychlost po asfaltě do 95k/hod se 15 zub na pastorku a 48 vzadu.
Zavazadla mám od motovaku podkovu na kterou jsem si došil popruhy pro další tašky.
Žádný věže a takové picovinky nemá cenu tahat. Zbytečná váha
Hlavně pořádnej řetěz a ne bláto od twenty. 2x pastorkové kolečko (já vozím 15 a 13 zub).

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 16:42 | Nahoru | #3
[quote=Štofi96]Eso_Rimmer> prvních 5 tisíc doma po okolí. Opatrně, měl jsem respekt. Pak jsem se otrkal a jezdil svižně. 18k byl trip do Senegalu. V zahraničí jezdím tak abych dojel živej a zdravej. Na asfaltu pohoda, pisty pohoda, pisek taky pohoda. Když je to lehký tak není potřeba topit aby to člověk přejel a přežil. Ale fakt max rychlost do 100. Hrozně pak ubývají gumy. Jezdím nějakej Mitas (ostrej) žlutý pruh a zadní dala celou cestu až domů.

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2024 v 21:46 | Nahoru | #4
Cau, mam 3 rokem předělanou Exc 450 a jezdim TET. Olej sem si meril viskozitu a tedy jeho degradaci a dosel jsem k intervalu 2500 km jako optimální. Ročně jezdim +/- 10-12tis km, kazdy rok motor pulenej, zatim vse drzi. Je to 2017, kupoval jsem s nalitanou 100mth. Mam tower a cele prekopane na cestování. Kdybys chtěl vice info, napis SZ.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2024 v 12:51 | Nahoru | #5
Eso_Rimmer> Už dlouho to tu čtu a zvažuju zda něco připsat a teď mě Assass popíchl...
Jasně že u koncernu, rok co rok, přibývá dodavatelů z východu a znát to je, zatím hlavně u 2T endur... u 4T krom dojmů, nic konkrétního nemám.... jen el.svazky z "vlasových" drátů, po určitém nájezdu, jsou noční můra, tady doporučím: rozstřihat všechny bužírky v kterých je eletrika na volno, dostává se tam voda+prach = dokonalá brusná pasta a komplet svazky přemotat elektro páskou ve více vrstvách a přemýšlet nad vedením a každým ohybem...
Jinak dnešní endura vydrží nesmysl, stavěl jsem motorky pro Dakar a např. ten první Jihoamerický (10t km!) odjelo WR450 jen se zvětšeným chladičem a snad dvě výměny oleje MOTUL 300V a po rozebrání, bylo vše jako nové
U tvého cestování, je super pro opotřebení, že moto ráno (plynule) ohřeješ a pak jedeš a jedeš, intervalu na olej 3t/km bych se vůbec nebál. Větší pravé víko je určitě "+", to ale netvrdím o přídavném oil chladiči... kdy více zatížíš oil čerpadlo a zpomalíš oběh... to zvětšení sp. komor chladiče = větší objem vody vřele doporučím, samo ventilátor nebo i dva jsou povinnost. Výhodou je molitanový filtr, kde pár kusů, předem naolejovaných a stlačených v mikrotenu nezabere žádné místo a nic neváží, stejně tak pár, rychle vyměnitelných, mikro filtrů benzínu. Další povinností je orig "punčocha" v hrdle nádrže...
Pro jednodušší elektriku, dostupnost doplňků aj. bych raděj hledal minimálně jetou 23 než 24ku...
Z úprav bych zdůraznil dělené z.kolo s odpruženým unašečem, vliv na komfort a vibrace je nečekaný , ale i životnost sekundáru a převodovky to pozná, nabízí ho tuším jen HAAN.... a přechod u z ráfku z šířky 2.15 na 2.50"
Jinak na přejezdy, tam jde pro životnost řetězu nacpat i 15ka kolečko a rozetu dle chuti, výkonu je dost.
Pro komfort určitě bezhrazdové řídítka, vhodné výšky, pěnové progripy (ty jedou na Dakaru absolutně všichni) a odpružené klemy řídítek a vybrat vhodné stupačky s možností vložení/vyndání gumové vložky... tady pozor, podle roku už mají endura KTM tři typy uložení v rámu.
Taky u naložené moto, je na silnici dost hraniční př. kotouč 260mm, ale větší kotouče+adaptery třmenu nabízí kde kdo.
Ještě bych se opravdu zamýšlel nad volbou oleje, ten výše zmíněný MOTUL 300V 15w50 je fakt malý zázrak, jak po něm vypadá závodní motor a jaké krizovky, dokáže zachránit...
Když mě něco napadne, připíšu, nebo v případě zájmu, písnu tlf. do SZ a můžem podebatit....

Naposledy editováno 02.07.2024 12:56:10

1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2024 v 12:57 | Nahoru | #6
Tady inspirace, jak zvětšuji objem vody a vyztužuji chladiče:


Naposledy editováno 02.07.2024 17:40:53

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2024 v 16:35 | Nahoru | #7
Eso_Rimmer> Jo, myslím "punčochu" filtr do hrdla nádrže, ať chráníš čerpadlo a obtížně vyměnitelný filtr v nádrži. Pro EXC to koupíš i jako orig díl, to co píšeš neznám...

https://www.nahradni...filter___78107990100

A EXC, má ještě ve spojce, mezi nádrží a vstřikem, další mini-filtr, č.14

https://www.nahradni...-eu/fuel-pump-139574

Naposledy editováno 02.07.2024 16:41:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2024 v 09:34 | Nahoru | #8
Eso_Rimmer> Ten motor fak vydrží nesmysl a čím méně do něj budeš zasahovat úpravami, tím větší je šance na bezporuchovost.
Soustředil bych se na dimenzování chlazení, ať při týrání/tlačení, třeba při zapadnutí nedojde ke krátkodobému uvaření, což se do motoru vepíše, jak do knihy a hodně bych bazíroval, na preventivní péči o elektriku/svazky, jak už jsem dříve psal...

A jako "štěk" jsem myslel koment pod videem, ne tvůj příspěvek

Naposledy editováno 04.07.2024 09:36:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2024 v 14:06 | Nahoru | #9
Eso_Rimmer> jen tech. poznámky, obešel jsem EXC/2024 co mám na dílně, sice 350, ale to je s 500 stejné:
-i obyč 24ky (ne 6D) mají už pevnější, festovně vypadající brýle
-klemy řídítek jsou u 24ky uložené v gumách
-za levý chladič se druhý vent. nevejde tak musí stačit ten pravý+případně zvětšené komory chladičů.

(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2024 v 09:22 | Nahoru | #10

ZdendaZB píše: Každý rok generálkovat motor je peklo hlavně za ty prachy. Kdyby aspoň motor najel 40 50 000


Jízda po cestě, čistě jen přesun bez jakéhokoliv blbinkování v terénu je 27-30km/1mth.
Tak nějak vyčteno z diskusí se dá na 4T motor ostrého endura (EXCf, WRf) najet něco kolem 500mth.
Za 500mth najedeš při 27km/mth 13504km, při 30km/mth 15003km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R ZdendaZB 360 9.11.2022 v 23:16 Ariete


TOPlist