![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 28.06.2024 13:13:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Popravde, ja bych se na tu exc na tenhle trip nezabalil a to jezdim hooodne nalehko. Jel bych radsi na necem s poradnou podsedlovkou.
Na 2020 jsem mel naplanovanej Magadan na drz400. Z Irkutsku. Cast jsem mel tenkrat jet po Leně lodi, protoze tam v lete nejsou cesty, jenom zimni cesty.
Zalezi co pojedes. Az do Jakutsku je slusna cesta. Vubec nevim kam bych na tu exc zabalil benzin i kdyz je pravda, ze na "tráse" ho potrebovat nebudes.
Hele, rusaci porad davaj do kapek na kasel efedrin. Zjisti si do kterejcha kup si to. Mne se to osvedcilo, kdyz jsem promoknul a byla mi zima. Vecer si toho das loka a zahreje te to a vyspis se. Good luck.
2 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Ktm exc 500 2019. Mám lehce přes 600mth a 35000km.
2x po ose do Afriky. Jednou do Senegalu, podruhé pisty, pouště a hory v Maroku, letos zase Maroko do pouště.
Co se úprav týče tak krom kosmetiky to je acerbis nádrž 15l. Ocenil bych větší, ale kanistry na řídítkach to jistí (5,5l).
Olej do toho leju co je po ruce. Míchám ho dohromady aby nebyly zbytky. Měním co 3 dny (cca 500-700km, 10-20mth.
Servis si dělám doma sám. Před každou cestou dělám motor. Preventivně olej čerpadla (2ks), všechny ložiska (venku i vevnitř). Podle měření píst nebo i válec. Letos jsem dělal Go motoru kompletně abych byl klidnej.
V materiálu to vychází cca 50000kč ročně.
Průměrná cestovní rychlost po asfaltě do 95k/hod se 15 zub na pastorku a 48 vzadu.
Zavazadla mám od motovaku podkovu na kterou jsem si došil popruhy pro další tašky.
Žádný věže a takové picovinky nemá cenu tahat. Zbytečná váha
Hlavně pořádnej řetěz a ne bláto od twenty. 2x pastorkové kolečko (já vozím 15 a 13 zub).
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677107_630716e41fd5f4e317306846baa186cb.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677108_029ea136f809581cf34834f1f0caf6c6.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677109_e00afd6232564d513204d5280802b30f.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677110_b3331e918be9c14f9b1b0266e1335c32.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677111_858b3bf0fb43580a603ce45bb17d285b.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677112_c2d09334608eb64764c20bf12ccd3beb.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677113_85b058a5f080f37995a2301da77a6928.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677114_0a48186bfed7f43c369c240639f2a4f7.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677115_7777bd4564f5d4ac1c8ec8235e5e956c.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677116_5545df1705dd150af85de95ed6c3f5a3.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677117_b798e4c88019420f9f0e2251ce28f41d.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677118_0d611231fec6f71d640b2a7952d8c5ab.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/26/677119_753d99509f1df24f7fe4a63cf032a3f8.jpg)
(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Jasně že u koncernu, rok co rok, přibývá dodavatelů z východu a znát to je, zatím hlavně u 2T endur... u 4T krom dojmů, nic konkrétního nemám.... jen el.svazky z "vlasových" drátů, po určitém nájezdu, jsou noční můra, tady doporučím: rozstřihat všechny bužírky v kterých je eletrika na volno, dostává se tam voda+prach = dokonalá brusná pasta
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Jinak dnešní endura vydrží nesmysl, stavěl jsem motorky pro Dakar a např. ten první Jihoamerický (10t km!) odjelo WR450 jen se zvětšeným chladičem a snad dvě výměny oleje MOTUL 300V a po rozebrání, bylo vše jako nové
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
U tvého cestování, je super pro opotřebení, že moto ráno (plynule) ohřeješ a pak jedeš a jedeš, intervalu na olej 3t/km bych se vůbec nebál. Větší pravé víko je určitě "+", to ale netvrdím o přídavném oil chladiči... kdy více zatížíš oil čerpadlo a zpomalíš oběh... to zvětšení sp. komor chladiče = větší objem vody vřele doporučím, samo ventilátor nebo i dva jsou povinnost. Výhodou je molitanový filtr, kde pár kusů, předem naolejovaných a stlačených v mikrotenu nezabere žádné místo a nic neváží, stejně tak pár, rychle vyměnitelných, mikro filtrů benzínu. Další povinností je orig "punčocha" v hrdle nádrže...
Pro jednodušší elektriku, dostupnost doplňků aj. bych raděj hledal minimálně jetou 23 než 24ku...
Z úprav bych zdůraznil dělené z.kolo s odpruženým unašečem, vliv na komfort a vibrace je nečekaný
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jinak na přejezdy, tam jde pro životnost řetězu nacpat i 15ka kolečko a rozetu dle chuti, výkonu je dost.
Pro komfort určitě bezhrazdové řídítka, vhodné výšky, pěnové progripy (ty jedou na Dakaru absolutně všichni) a odpružené klemy řídítek a vybrat vhodné stupačky s možností vložení/vyndání gumové vložky... tady pozor, podle roku už mají endura KTM tři typy uložení v rámu.
Taky u naložené moto, je na silnici dost hraniční př. kotouč 260mm, ale větší kotouče+adaptery třmenu nabízí kde kdo.
Ještě bych se opravdu zamýšlel nad volbou oleje, ten výše zmíněný MOTUL 300V 15w50 je fakt malý zázrak, jak po něm vypadá závodní motor a jaké krizovky, dokáže zachránit...
Když mě něco napadne, připíšu, nebo v případě zájmu, písnu tlf. do SZ a můžem podebatit....
Naposledy editováno 02.07.2024 12:56:10
1 reakcí na tento příspěvek EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
https://www.nahradni...filter___78107990100
A EXC, má ještě ve spojce, mezi nádrží a vstřikem, další mini-filtr, č.14
https://www.nahradni...-eu/fuel-pump-139574
Naposledy editováno 02.07.2024 16:41:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
Soustředil bych se na dimenzování chlazení, ať při týrání/tlačení, třeba při zapadnutí nedojde ke krátkodobému uvaření, což se do motoru vepíše, jak do knihy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
A jako "štěk" jsem myslel koment pod videem, ne tvůj příspěvek
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 04.07.2024 09:36:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
-i obyč 24ky (ne 6D) mají už pevnější, festovně vypadající brýle
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
-klemy řídítek jsou u 24ky uložené v gumách
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
-za levý chladič se druhý vent. nevejde
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
(reakce na) EXC 500 coby cestovní stroj pro delší přesuny - ANO/NE
ZdendaZB píše: Každý rok generálkovat motor je peklo hlavně za ty prachy. Kdyby aspoň motor najel 40 50 000
Jízda po cestě, čistě jen přesun bez jakéhokoliv blbinkování v terénu je 27-30km/1mth.
Tak nějak vyčteno z diskusí se dá na 4T motor ostrého endura (EXCf, WRf) najet něco kolem 500mth.
Za 500mth najedeš při 27km/mth 13504km, při 30km/mth 15003km.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F | Vlastik177 | 9 | 18.1.2024 v 07:50 Anti |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Lehké enduro na expedice, včetně př... [1 ... 11, 12] KTM EXC 500 F, SWM RS 500 R | ZdendaZB | 360 | 9.11.2022 v 23:16 Ariete |