Téma: Objektivní recenze prémiového paliva
 
7.2.2011 v 17:36
Jelikož máme tu zimu...a dlouho už jsem tady nečetl žádnou podobnou hádku...
No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul

Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...

Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

14.2.2011 v 19:24 | Nahoru | #1

babuka píše: Propálený píst jsem nikdy neviděl, ale tak nějak vím o co jde. Přes motory zas tak nejsem,ale spíš jsem si myslel, že kvůli vodě to vzniká následovně ... vodní pára ve spalovacím prostoru = nemažeto a nemá to to správné oktanové číslo a díky tomu vibrace a ve výsledku, že to nemaže, tak mezný mazací olejový film neodvádí teplo, celé se to klepe a důsledkem je to o čem píšeš. Z hlediska přestupu tepla (do toho trochu vidím) je směs kapaliny (vody) a vodní páry, když je někde na stěně to nejhorší co může být. Dochází k dutinovému efektu, klesá koeficient přestupu a tepla a přehřívá se to. Kvůli tomu vybouchnul i Černobyl. Faktem je ale také to, že to není jen tak, aby se do spalovací prostoru jen tak dostala voda. A hlavně u benzínu.



Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva

15.2.2011 v 00:01 | Nahoru | #2

t_freedom píše: Tedy Babuka ...úúúžasná teorie !!! zkus to publikovat ...hlavně ty přestupy tepla a vliv vody na písta a válec... to jsou perly!!!



Pouze reaguje na to, že je ve spalovacím prostoru nějak hodně vody (ta druhá polovina textu je spíš takové blbnutí). Snad je ale jasné jakou funkci má olej (tribologie) - mazací a chladicí a pokud je někde místo něj voda, tak to nemaže a ani nechladí (i slabej film chladí, resp. odvádí teplo, které se i díky tření více uvolňuje) a jestliže má na oktanové číslo vliv i obsah několika procent aromátů, tak má vliv i několik procent vody, tak jakápak teorie A hlavně, když tady někdo napsal, že se píst propálí nebo, že odejde těsnění pod hlavou a že se to kvůli vodě přehřívá, tak se nějak snažím popsat co asi bylo předtím, protože si nemyslím, že by spalovací prostor ohřála samotná voda jen z podstaty, že tam je viz. text předtím, když i ty jsi tady psal, že u motorů se vstřikem vody docházelo k velkému mechanickému opotřebení, ale voda se vstřikovala z důvodu zvýšení výkonu. Kdyžtak prosím trochu praxe ať jsem chytřejší.

Jinak termický rozklad vody probíhá při 3000 C a to za běžných podmínek v motoru nedosáhneš. To jen, že vše je chemický pochod. Není. Je otázkou co tou chemií vlastně myslíš. Ale jak píšeš voda se spalování neúčastní.

Naposledy editováno 15.02.2011 00:16:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist