paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.10.2022 v 20:16 | Nahoru | #1

SkotyCZ píše: Japonci hlavně mají úplně jinou mentalitu než evropani nebo amíci. Oni chtěli udělat co nejlepší auto, protože jejich mentalita je, že když se mi to nesralo a byl jsem s tím spokojený, tak si po 15 letech koupím další auto, nejlépe té samé značky, protože jsem byl spokojený. Proto Lexus a Toyota mají takové prodeje, jejich uživatelé se k nim rádi vracejí. Nissanu se to netýká, ten je snad od roku 2003 vlastněn renaultem a má i stejný obchodní model.
Ostatní mají krátkodobý zisk a vysoké ceny servisů a ND. Prodám auto, o něco levněji než toyota, trošku šmejd, dost vydělám. Vydrží 10 let, pak si radši koupí nové, ale už většinou ne tu samou značku, protože tam byly nějaké problémy. Takže kdysi vydělali více, než toyota, ale třeba zákazník půjde ke konkurenci, takže už dostanou hovno. Toyota ze začátku vydělala méně, ale má svoji věrnou základnu, plus ty ceny (jo, jsou drahé, ale mají vše podstatné v základu) apod. se ani nedivím. Znám asi 3 lidi, co jezdí toyoty a už u nich zůstaly a kdyby měli peníze, tak si koupí lexus...
Prémie a mainstream se už v podstatě smazal. Kdysi to byla kvalita, výkon a podvozek. Taky komfort. Dneska, škoda octavia vs audi a3 a rozdílů tam zas tak hodně není (nejel jsem, ale předpokládám, že až na interiér to bude velmi podobné). A hlavně lidi jsou hloupí, prodávají se opravdu dobré auta, ale jen protože to je VW, audi nebo BMW, tak si je kupují. VW trvalo několik let opravit rozvody a i když se o tom vědělo, stále se prodávaly jako housky.
Zase, sestra má megána r.v. 2018 s 1.3 tce a po 4 letech bez poruchy. Ani náznak rzi a jezdí se s tím moc pěkně. Až na to řízení (gumové a takové divné) se jedná opravdu o příjemné auto a další chce určitě renaulta. Stejně tak Clio IV, v autoškole ho snad mají s 200k km a taky min poruchy. 0.9tce
Přesto za mě motorky vítězí, na yamaze druhá porucha, prasklo vratné plynové lanko. Nějak dojezdím tento měsíc a nechám si za 200,- kus udělat nové někde v brně. Dneska se jí v té kose chtělo až neuvěřitelně, trhalo to asfalt a dokonce se jelo i po zadním jen přes plyn! Jestli našetřím dost peněz, dodělám auto, aby legálně prošlo STK a chtěl bych FZR1000 nebo yzf750.
EDIT: Japonci jsou taky pyšní na svoje výrobky a jejich morálka jim "zakazuje" něco ojebat. Drtivá většina všech starých motorek stále jezdí, auta by jezdila též, kdyby je nesežrala koroze



Jako že Renault a Fiat v tichosti a trochu mimo mainstream dělá mimořádně spolehlivá auta, co skoro nereznou, to už se mezi znalými dávno ví a zaslepení vyznavači VW a BMW tomu neuvěří ani v konfrontaci s tvrdými daty.

Japonci jsou Japonci, ale i zde to má svá ale.... Protože evropský trh je plný dementů, co chtějí motor na naftu, přestože ho nepotřebují a jejich provoz je pro ně zničující, tak se Japonci k tomuto požadavku v jeden čas stavěla dvěma různými způsoby... Buď naftový motor sama vyvinula a dopadlo to špatně (Toyota, Honda, Subaru, Mazda) nebo ho od někoho koupila a pak to bylo 50/50 ... Třeba v Suzuki jsi mohl mít naftový motor Fiat, ty byly dobré, nebo Renault, které byly sice vždy lepší než motory VW, ale zase přeci jen horší, než ty od Fiatu, který dělal nafty s kvalitou na úrovni Mercedesu, jen menší... Nebo sis koupil Mitsubishi a byl v tom mimořáídně nepovedený dvoulitr VW.... A po eskapádách potom zase motor Peugeot... Problémy jsou tu takové, že některé z těch motorů jsou dobré a jiné ne, ale hlavně pro servisy jsou to motory cizí, takže přestože VW motory jsou prostě sráče, ale když na to má servis metody a zkušenosti, tak je alespoň schopen to spravit, kdežto když si v autosalonu MItsubishi, kde se prodaly tři nafty na tisíc benzínů pak to VW pojebalo, nevěděli co s tím....

Ona i Toyota má pár nepovedených motorů, jako každý výrobce.... Ale to je tak, že každý výrobce má občas nějaký konstrukční sráč, ve své historii, ostatek obvykle celkem funguje... Jenže VW a BMW má už dlouho opačnou pravděpodobnost, kdy z celé palety motorů, se občas nějaký mimořádně povedl a všechny ostatní byly plíseň, mrzutost a zgarb...

Ono i mezi Japonci jsou kvalitativní rozdíly... Auta Honda a Toyota jsou tam Number One, Suzuki vysoce spolehlivé,a le poněkud svérázné a někomu to může lézt krkem, stejně jako mně leze krkem neustále upozorňování, cinkání, pípání Toyot.... Suzuki mi zase ale sedí, to jsou taková přímočará auta... Subaru a Mazda - to je sice zajímavá technika, ale celkově taková druhá jakost....

Naposledy editováno 20.10.2022 20:20:52

(reakce na) Jawablázni

20.10.2022 v 20:46 | Nahoru | #2
pech.> suzuki mám též rád. Auta, co si na nic nehrajou za dobré peníze. Japonce mám rád všechny značky, něco měli OK, ale nafta jim fakt nejde.
S tou prémií, samozřejmě tu jsou TOP značky, které tahají pokrok kupředu, jako ferrari nebo porsche, ale auta co si může koupit obyč smrtelník, tak není zas tak velký rozdíl. Jo, staré prémiovky zestárly suprově, tam byl sakra velký rozdíl. Jel jsem E39 v 528i od otce a naprosto super auto. A mělo natočeno snad 700k km a až na údržbu a podvozek bez investic. Jednou na tom otec dělal těsnění pod hlavou a měl to za den hotové a chválil si, jak se na tom pracuje. Auto z roku 1997, tudiž 25 let staré auto a jelo se v tom famózně. Bohužel šlo do šrotu, problémy s přepisem a korozí.
Jinak moje alfa stále jezdí, vyměnil jsem hadice od turba, pískání ubylo a tahá to o dost lépe, ale stále tam asi bude někde únik vzduchu. Píská to méně, asi intercooler nebo fakt to turbo, mohly se poškodit lopatky. Divné ale je, že to za tepla ztichne, tak možná i ruplé svody. No, už to moc neřeším, hlavní je, že to jezdí a pohraju si s tím v létě. Ještě koupit pneu, asi vezmu nějaké lepší celoročky a vystříkám dutiny a nechám to svému osudu.

EDIT: fiat měl jako první opravdu funkční commonrail v OA. Už v roce 1997 v AR 156, snad rok po představení přišla 103kW 1.9jtdm 16V, což byl na tehdejší dobu opravdu velký výkon z nafty. Fiat to trefil a dodnes jsou JTD opravdu trvanlivé motory. Já mám 85kw 8v s VGT, chtěl jsem 77kw s obtokovým turbem, těch je ale jako šafránu. Dost alfistů je má čiplé a není problém mít 140kw z 1.9, spolehlivě (16V, 8V kolem 115-120). Můj kamarád měl Octavii I, +-140kw z 1.9tdi rotačky a RS podvozek. Motor měnil co 25000km, jen přendal vstřiky, turbo (nějaké speciální) a jezdil dále. Byly tam ale problémy se starty a spotřebou, ale fakt to auto letělo. JTDéčka to zvládnou, dle zkušeností majitelů. Bohužel, dost mechaniků (třeba mojí bývalí spolužáci) si myslí JTD=Ital=shit, přitom na něm nikdy nemakali a v hospodě mi jeden nevěřil, že alfa má vzduchový filtr u nárazníku a vyndává se spodem...Zrovna ten jeden dělá jen škody a VAG, má Superba I 2.5TDI PD, samozřejmě nepojízdného.

Naposledy editováno 20.10.2022 21:03:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka vasik006 3 24.9.2024 v 19:52 vasik006
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka Gallos 4 4.9.2024 v 20:38 ja1
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka blazajan87 3 21.8.2024 v 22:19 Drak1
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... Lithwick 4 8.8.2024 v 14:07 Radek2107
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka Japonica666 27 2.8.2024 v 10:14 Deadman


TOPlist