globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Píchlé kolo
13.6.2011 v 12:54
Moje "píchací období" pokračuje! Včera jsem poprvé v životě píchl přední kolo u své motorky. Jel jsem na sraz asi 60km, doma před jízdou změřil tlak a vyrazil jsem. Tam jsem asi dvě hodiny poseděl a když jsem chtěl odjet, tak s motorkou nešlo hnout. Kouknu - přední guma prázdná! Když pomyslím, že jsem za posledních 14 dní 3x píchl jízdní kolo, 1x auto a teď tohle - to je opravdu pech, jak má být. Pak jsem si zpětně uvědomil, že jsem poslední kilometry cítil nějaké divné pnutí a chvění v řidítkách... Kamarád vytáhl kompresorek, kolo jsme nafoukli, odjel jsem domů bez problémů, doma změřil a guma držela. Ráno - prázdná. A teď to přijde. Co s tím dál? Dírka bude hodně malinká, ventilek je v pořádku. Jsou asi 2 možnosti - buď to opravím sám soupravou s knoty a lepidlem, nebo to nechám opravit v dílně. Opravář mě ale vyvedl z omylu, řekl mi, že oficiálně se gumy na motorkách nesmí opravovat! Když jsem namítnul, že mám tu soupravu na lepení, tak řekl OK, ta s knotama je dobrá tak na 90%, s tou pěnou do ventilku tak 50%, ale už mi gumu nikdo nespraví. Tak z toho nejsem teda moc chytrej. Kdyby byla guma hodně ojetá, neřeším to a koupím novou. Takže zkusím ji opravit sám, zase je to lepší v klidu u sebe v garáži, jak někde ve stresu na silnici, v duchu Suvorovova hesla "těžko na cvičišti, lehko na bojišti". Asi bude trochu problém najít dírku, protože bude malinkatá. Musím to asi nafouknout na vyšší tlak a potírat mýdlovým roztokem. Pokud se mi to povede opravit podle návodu v soupravě, bude mě malinko hryzat obava, že jde o přední kolo... Má někdo podobné zkušenosti?

1 reakcí na tento příspěvek Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:43 | Nahoru | #1
Aha, tak to jsme si nerozuměli pravděpodobně ve velikostech dírky, samozřejmě i knoty se dělají dle různých dírek a dle toho je aplikujeme stejně jako hříbky, logicky nemá smysl díru zvětšovat víc než je potřeba.

(reakce na) Píchlé kolo

13.6.2011 v 14:50 | Nahoru | #2

Fugo píše: Aha, tak to jsme si nerozuměli pravděpodobně ve velikostech dírky, samozřejmě i knoty se dělají dle různých dírek a dle toho je aplikujeme stejně jako hříbky, logicky nemá smysl díru zvětšovat víc než je potřeba.

Jasně, ale třeba v těch nouzových cestovních sadách je většinou velikost jen jedna a u toho přípravek něco jako vývrtka na pročištění a zvětšení díry. A ten úhel jsem zmiňoval kvůli tomu, že jsem měl třeba u auta zapíchlý tenoučký drátek pod úhlem dejme tomu 20° a zvenčí to samozřejmě moc poznat nebylo (po pravdě to ani moc neucházelo), a kdybych tam cpal knot, tak ho vcelku logicky budu dávat klasicky pod úhlem 90°, což by bylo dost vedle. Každopádně je to případ od případu .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112
prestavba polokapotaze na nahace Kawasaki ZR 7 raull80 10 20.1.2023 v 20:35 kotzitzaq


TOPlist