globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Náhlý pokles otáček volnoběhu
Zdar,

prosím o radu či názor na můj poznatek. Při lońské motodovolené, mi jinak zcela bezproblémově fungující Navigator občas zaskočil tímto jevem.
Při delší jízdě, tzn. zahřátý motor na provozní teplotu cca 75 st. , mi najednou při zastavení dejme tomu na křižovatce na červenou a při vyřazení na neutral z ničeho nic klesly otáčky volnoběhu z běžně nastavených zhruba 1300 otáček na 800-900 a motor měl tendenci chípat. Musel jsem tedy mírně sytičem volnoběhu pomoci. Dodávám, že sytič zde funguje pouze zvednutím klapek, takže neobohacuje směs. Dělalo to zcela nepředvítdatelně, takže sem nevypozoroval žadnou typickou situaci a spíš mě to občas nečekaně zaskočilo a nasralo.
Taky sem se to pokoušel doladit zvednutím otáček přímo pomocí regulátoru u vstřikování, ale to pomohlo v tom okamžiku a druhý den už byl díky tomu volnoběh zase vyšší. Opakuji, že se to stalo párkrát a zcela nepředvítalně...
Nemá někdo tip, jestli se nejedná o např. špatný nějaký čidlo nebo tak něco?
Díky moc.

Náhlý pokles otáček volnoběhu

27.11.2011 v 07:42 | Nahoru | #1
jo tomi delalo u telatka, pri vycisteni svicek a naliti noveho benzinu od jine benzinky to prestalo

Náhlý pokles otáček volnoběhu

27.11.2011 v 08:36 | Nahoru | #2
Mě tohle dělalo Virago a bylo to svíčkou na předním válci. Proč na předním netuším. Svíčky sem měl obě stejný, ale ta vepředu se mi ulejvala. Jiskru házela, mokrá byla a já netušil kde je zakopanej Goro. Pak sem si všimnul že jiskru sice hází, ale né na kontakt, ale na závit. Vyměnil sem a bylo po problému na cca 100 kiláků. Nakonec sem vyměnil NGK za Brisku a už se to nestalo.

Náhlý pokles otáček volnoběhu

27.11.2011 v 09:47 | Nahoru | #3
JE možný, že to mohlo být tím benzínem, ikdyž na druhou stranu, dostával to, na co byl zvyklej od malička (bylo to v Itálii) Svíčky sem měnil před jízdou a řikám, dělalo to zcela nepravidelně, tak si myslim, že kdyby byla špatná svíčka, dělalo by to furt...
Díky za odpovědi!

1 reakcí na tento příspěvek Náhlý pokles otáček volnoběhu

27.11.2011 v 09:48 | Nahoru | #4
dalsi moznost je krokovy motorek skrtici klapky. Např. u Yamahy na to byla svolavaci akce, nejake FZ6 a R1 nebo 6 to nevim, me se to tykalo s fazerem, u auta jsem resil obdobny problem...

Náhlý pokles otáček volnoběhu

Skvělá odpověď, děkuji! 27.11.2011 v 12:16 | Nahoru | #5
me to prijde ze to je u TL motoru normalni :) nejspis to schodi otacky tim ze to udela bohatsi smes, takze by se dalo promerovat ze kteryho cidla aktualne lezou hodnoty jiny nez normalne atd ale prijde mi to zbytecny.. me to sem tam TL udela taky a neresim to. teda delalo mi to, posledni dobou sem to moc nezaznamenal.. tzn mozna bych doporucil vyzkouset naky upravy co se u TL delaj.. ATRE, plus mod apod.. to dyztak napis PM proberem to.

(reakce na) Náhlý pokles otáček volnoběhu

27.11.2011 v 12:17 | Nahoru | #6

lukfa píše: dalsi moznost je krokovy motorek skrtici klapky. Např. u Yamahy na to byla svolavaci akce, nejake FZ6 a R1 nebo 6 to nevim, me se to tykalo s fazerem, u auta jsem resil obdobny problem...



navigator ma ciste mechanickou klapku kterou otviras primo plynem.. neni tam zadna druha ani volnobeznej ventil kterym by hejbalo servo.. tzn sytic je tam rucni -otevres tim tahlem malinko klapku.. jako bys pridal plyn.. vic paliva tam chvili zene jednotka sama na zaklade mereni teploty vody...

Náhlý pokles otáček volnoběhu

27.11.2011 v 18:34 | Nahoru | #7
mě něco podobného udělal dvakrát Strom, takže vlastně bráška TeLete. Při delší cestě po vymáčknutí spojky nebo vyřazení klesl volnoběh natolik, že zdechla. Během jízdy jsem o tom věděl tím, že když jsem mírně přidal plyn nebo se snažil jet v nízkých otáčkách, tak to trochu kuckalo. Po opětovném krátkém zastavení a nastartování to bylo fuč a pak už dlouho nic. Dávám to za vinu delší jízdě na vysoký kvalt a nízké otáčky a tím pádem trochu svíčkám. Letos jsem je obě vyčistil a tak doufám, že bude po problému, víc jsem se tím nezabýval...

1 reakcí na tento příspěvek Náhlý pokles otáček volnoběhu

27.11.2011 v 19:19 | Nahoru | #8
Jo, taky mam spis v planu nemrskat se s tim, kdyz to bylo vicemene vyjimecny. myslim, ze k reseni to bude ,az to nepojede vubec
Jinak kdyz sme u toho, byl by nejakej tip, jak omezit ty rachy z vyfucku po zaklapnuti plynu? Chvili je to prdel ,ale kdyz to udela kazdy druhy ubrani, tak to zacne malinko lizt na mozek
Diky!

(reakce na) Náhlý pokles otáček volnoběhu

12.12.2011 v 17:08 | Nahoru | #9
matesxf> prdění do výfuku zpusobuje jeho netesnost.
bud netěsní mezi trubkou a tlumičem a nebo mezi trubkou a přírubou na válci- zejména na zadním. Po ubrání plynu vlítne do výfuku vzduch a změní se tlak na výfukovém ventilu. Mě to taky dělal a po přetěsnění příruby na zadním válci motor přestal střílet.

Náhlý pokles otáček volnoběhu

29.9.2013 v 17:43 | Nahoru | #10
Zdravim panove,mam taky navika.zacal velice spatne startovat hlavne za studena.displej zadnou chybu neukazuje a motor toci a toci a nenaskoci.svicky jsou novy.nemate nekdo podobnou zkusenost?chtel jsem to dat na diagnostiku jednotky ale nikde jsem neuspel.mozna by to slo v servisu suzuki ale nemam to overeny.zkusite nekdo poradit co s tim?M.S

Náhlý pokles otáček volnoběhu

10.3.2014 v 08:51 | Nahoru | #11
Stávalo se mi to v Alpách ve větší nadmořský výšce..Sjel jsem z kopce a zase normálka..Po instalaci GIPRO atre to přestalo..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní palivové čerpadlo Cagiva Navigator 1000 lampanas 4 7.10.2023 v 08:55 kokoška.
Startovací relé Cagiva Navigator 1000 lampanas 1 10.9.2023 v 15:43 Valve
Atypický počet zubů na rozetě Cagiva Navigator 1000 lampanas 1 11.1.2022 v 12:48 roadmagor
Cagiva navigátor 1000 [1, 2] Cagiva Navigator 1000 virusek 32 28.4.2020 v 21:03 assassin
Bmw r1100gs vs Cagiva navigator 1000 BMW R 1100 GS, Cagiva Navigator 1000 lada1841 9 3.10.2018 v 13:08 8314


TOPlist