v listopadu jsem zadřel motorku. Oprava se táhne dlouho a dnes jsem teprve zjistil, jaké díly musím sehnat.
Ojniční sadu (http://dvoutakty.cz/dol/111-ojni.html)
Kompletní sadu těsnění (http://dvoutakty.cz/dol/112-kompletni-sada-tesneni.html)
Sadu guferů (http://dvoutakty.cz/dol/117-kompletni-sada-gufer.html)
Ozubené kolečko (sehnal jsem použité, ale "nepoškozené" od firmy Demoto - http://demoto.cz/)
Dále jsem měl sehnat pístní sadu (píst, kroužek, píštní čep a pojistké kroužky). Samozřejmě jsem jej v klidu našel, ale po pozdější domluvě se servisákem mi bylo sděleno, že musí mít průměr 56,01 mm. Tak jsem hledal a našel jsem jej pouze na této stránce (http://www.moto-online.cz/motor/pisty-vertex/cagiva/pist-cagiva-mito-1990-91-125.html), na dalších byly rozměry menší.
Problém je v tom, že mám rok výroby 2003, ale ten píst v tom obchodě se jmenuje "Píst Mito 1990-91 125" , takže by měl pasovat asi jenom do tohoto ročníku.
Nevím tedy, jestli je problém v tom, že v roce 2003 se dělalo více velikostí pístů a ten, který potřebuju je zrovna nedostupný a nebo někdo, kdo měl motorku předemnou vyměnil motor za starší, kde je potřeba tato velikost. V TP je napsáno r. v. 2003, ale skutečnost může být jiná a nijak se to nedozvím.
Proto bych se vás rád zeptal, jestli mám koupit tu velikost pístu, která bude do toho mého motoru sedět s tím, že mám prostě starší motor a vše bude ok nebo mi zkuste navrhnout něco jiného, protože mě nic jiného nenapadá.
Někde jsem se dočetl, že r. v. 2003 už má mít vypouklý píst. Ten píst, co byl v motoru o té velikosti, která se shoduje s 1990-91, měl ale vypouklý nebyl. Další dotaz, jestli se v těch letech dělali ty pístky už vypouklé nebo byly "rovné".
Pokud se dělali tehdy rovné, tak vše asi nasvědčuje tomu, že tam mám starší motor a ten píst můžu bez problému koupit a vše by mělo pasovat...
Rád bych vás, nejlépe lidi co Mito znají, poprosil o radu, protože si fakt nevím rady já ani nikdo kolem mě a už chci jezdit.
Dále bych rád dodal, že r. v. 2003 byl 6kvalt a ten co mám je taky 6kvalt, ale nevím, jestli se v roce 1990-1991 nedělali náhodou 7kvalty...
Moc díky všem co dočetli až sem a pokusí se mi pomoci!!!
Uzavřeno 23.07.2012 v 10:37 uživatelem Wodewer
Tady je jeden píst pro Cagiva Mito 125 EVO, r. v. 1994 - 2007, což by papírově tomu mému odpovídalo
a tady , zase pro stejný rok výroby a stejné označení motorky.... Ale a jeden z nich má 2 typy velikostí a ten druhý... takže nevím, jestli to oni vyrábějí ve variantě pro nové motory a pak pro vybroušené válce.
1 reakcí na tento příspěvek Píst - moc prosím o radu!!!
Ale není mi jasné, že když mám rozmrdanou ojnici, vylomený jeden zub na jednom kolečku a těsnění a gufero taky v prdeli, jaktože není poškozený válec. Ale to je jednom, prostě koupím to co chtěl a snad to vyjde.,
A Dman měl nejspíš pravdu. Díval jsem se na stránky české firmy, která prodoává jako jediná tu velikost pístu, kterou potřebuju a jak jsem psal, je tam uveden rok výroby motorky, pro kterou je 1990-1991, ale jinak vše sedí a je totožné s tím pístem co tam mám teď. A to mě zmátlo, že nemám ten motor, co je uvedfen v papírech. Ale na základě Dmanova příspěcku jsem se podíval na oficiální stránky firmy Piston, od které je ten píst a tam je přesně ten stejný typ uvedený jako 1990-2007 a vše vypadá stejně.
Takže obava, že mám jiný r. v. motoru, než mám v papírech je asi zažehnána a objednám píst buĎ z té české firmy, pokud mi potvrdí, že to je stejný typ jako na oficiálních stránkách výrobce nebo jej objednám z Itálie.
Jsou tady pořád nějaké nejasnosti, ale i díky vám jsem si na hlavní provlémy odpověděl a mohu si tak objednat již to co potřebuji...
Díky moc!
RUDA píše: Co na tom tak dlouho spravujete proč ti to ten servisák nesežene pokud se to zadřelo musí se to vybrousit na větší rozměr záleží na tom jaká velikost pístu tam byla před tím.
...Ruda má pravdu - proč ti to nesežene sám? To tohohle bych nešel - ať to udělá komplet a drží záruku za opravu, takhle ti může říct "Sorry, co sis sehnal, to jsem tam dal a čau...",
ale třeba nemám pravdu, možná je to tvůj dobrý známý a cena je velmi, velmi vstřícná...
Věřím mu, tak snad to vyjde, ale je pravda, že v téhle "branží" se orientuju teprve 2 roky, ale co jsem zjistil, že drží jedno z prvních míst v podvodech a demenci, co ti lidé dělají.
Druhá možnost bylo koupit nějaký jetý motor, našel jsem pouze jeden, s tím, že to je ještě k tomu 7kvalt a prý je po GO, ale to byl i ten můj když jsem ho kupoval a po 3000 km se zadřel...
jebu to, prostě koupím ty nové díly, bude na to 2 roky záruka a pojede to... až to bude ok, vyvěsím inzerát na koupi, do té doby to budu udržovat a jeztdit na tom a pak to prodám, až se někdo ozve a koupim nějaké 600
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Typy retezu [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | Davud | 32 | 5.7.2022 v 12:03 Properitus |
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 61 | 21.6.2022 v 08:56 mito7 |
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 38 | 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ |
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 18 | 3.6.2022 v 16:05 mariano |
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 6 | 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288 |