
jinak 520 525...to jsou velikosti článků používaných v závislasti na výkonu...
Naposledy editováno 01.02.2009 13:47:27
2 reakcí na tento příspěvek Typy retezu

každopádně se tyhle řetězy musí čistit jenom čističemi k tomu určenými...Takže hlavně žádnej drátěnej kartáč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
karlos.tm>jo nějak tak,ale X kroužek má 4 těsnící plochy a O kroužek 2 jinak je pravda,že X kroužek by měl vydržet déle...
každopádně se tyhle řetězy musí čistit jenom čističemi k tomu určenými...Takže hlavně žádnej drátěnej kartáč
no a čím jiným mám dostat dolů bordel, dyž né drátěným kartáčem?
zerze>karlos.tm>jo nějak tak,ale X kroužek má 4 těsnící plochy a O kroužek 2 jinak je pravda,že X kroužek by měl vydržet déle...
každopádně se tyhle řetězy musí čistit jenom čističemi k tomu určenými...Takže hlavně žádnej drátěnej kartáč
no a čím jiným mám dostat dolů bordel, dyž né drátěným kartáčem?





1 reakcí na tento příspěvek Typy retezu
Na svojí čínské moto - enduro 400ccm jsem už měl několik řetězů. Mám tam typ 520. Ten první čínský obyčejný originál fungoval, ale moc nevydržel a velmi rychle se natahoval, takže po 7000 šel pryč, ale jinak byl bez potíží. Druhý řetěz byl afam s O kroužky, ten byl docela kvalitní, natahoval se mnohem méně a vydržel cca 25000 tis, ale ten řetěz mě docela štval, zvláště ke konci. Ty O kroužky při ohýbání řetězu časem kladly dost značný odpor, který motocyklu zbytečně zvyšoval pasivní jízdní odpory. Nejprve jsem to mazal přilnavým mazivem ve spray agip, potom motul a nakonec WD a olej pro cyklistické řetězy do mokra. Ten řetěz jsem měl i sundaný a po vyčištění jsem ho dokonce i vařil v převodovém oleji a rozhýbával ho kleštěmi, ale efekt nebyl podle mých představ. Potom jsem ho mazal řidšími oleji na kolo, odpor byl nižšší, ale pořad nic moc. Od té doby mám trochu averzi na O kroužky v řetězu. Vím, že tam jsou kvůli nečistotám, ale ten odpor, co to kladlo, ten mě dost štval.
Nakonec jsem ho vyřadil a teď koupil řetěz DID motokrosový závodní prý z Japonska a ten je bez O kroužků a tím mě hodně zaujal, protože má nejmenší pasivní odpory při ohýbání a snad by se měl i málo natahovat, když je závodní, protože pokud vydrží velmi drsné zacházení při závodech v terénu, tak moje ježdění je oproti tomu úplná pohoda. Co takový řetěz může vydržet nevím, protože je nový a jel jsem s ním zatím jen jednou.
Naposledy editováno 07.05.2022 14:22:20
I “racing” okrouzkove řetězy maji mensi odpor. Ale opet životnost + cena … proto je tolik typu, aby si kazdej vybral podle priorit ;)

rozdil mezi tesnenejma a netesnejma retezama je v zivotnosti resp. v udrzbe/zivotnosti, v tesnym retezu drzi mazivo krouzky (O nebo X, no X jsou drazsi ale funkcne je to podobny) ...v netesnym ho nedrzi vubec nic, takze by se mel pravidelne promazavat, jak to mazivo strika vulema pryc..(ale pak by mel teoreticky mechanicky vydrzet tolik co tesnenej) ...tesnenej ma smysl pak jen cistit a lehce maznout z venku, aby nekorodoval povrchove.. resp. jinak napsano, pokud jde tesnenej retez promazat uvnitr v cepech, znamena to ze krouzky uz netesnej,...


BTW zrovna jsem na malorazku hodil lacinej netesnej DID, a to s jedinym cilem, zjistit co vydrzi..


3 reakcí na tento příspěvek Typy retezu

Tedy když si kupujete řetěz, tak rozhoduje převažující způsob použití. Ty o kroužky do terénu chápu, protože je tam hodně nečistot, ale pro silniční provoz to vlastně moc dobré není, protože motocyklu zbytečně zvyšují odpory a spotřebu a na silnici za sucha to není až tak moc potřeba. Při motokrosu je to ale paradoxní, protože ten se nikdy nejezdí na dráze bez nečistot. Když se zamyslím, tak doposud jsem jezdil na motorkách jen s netěsněnými řetězy, tedy ten afam byl můj první utěsněný řetěz a proto mi to připadalo jako taková hrůza ten jeho odpor.
Dle mého názoru na silnici je vhodný buď I racing, nebo netěsněný řetěz, ale do terénu určitě jen s o kroužky. Já mám silniční enduro, tedy spíše netěsněný řetěz, max I racing, ale O kroužkový byla chyba vůbec kupovat bez ohledu na tehdy jeho výhodnou cenu, protože jsem ho následně přeplatil ve zvýšené spotřebě.

co se tyka MX, necistoty tam jsou mnohem vic nez na silnici, ale neni tam problem retez pred kazdou jizdou mazat, a nebo klidne i rovnou (podle urovne souteze) vymenit novej
Naposledy editováno 07.05.2022 15:54:36
Podle me to ma smysl na motokrosu kde se se retez trvale cisti a na zavodech malorazek, kde se zase pravidelne meni. Na tom MX se retez preventivne meni po cca 20mth… ja jsem s tim tesnenym retezem na mx spis vyjimka, nejezdim v blate a jsem linej to cistit

Mam na TL DID erv3 520, tesnenej a bezi hezky zlehka…
Naposledy editováno 07.05.2022 21:57:38
1 reakcí na tento příspěvek Typy retezu
Dám teda ale na vás a příští řetěz by mohl být právě ten typ x racing, nebo se nato aspoň podívám, jaké to je a jestli by to bylo pro mně vhodné. Problém je ale to, že když řetěz kupujete na netu, tak ho vidíte jen na obrázku, čtete strohý popis a nepoznáte jeho jízdní odpory. Nato by jste ho museli vyndat z krabičky a zkusit si rukou ohýbat články a podle toho se rozhodnout a na toto už si potřebujete zajet někam na prodejnu, kde bude skladem a dají vám tu možnost se na to takto podívat, což mi taky každý nemusí umožnit.
Naposledy editováno 10.05.2022 22:26:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
Properitus píše: ...Ty o kroužky do terénu chápu, protože je tam hodně nečistot, ale pro silniční provoz to vlastně moc dobré není, protože motocyklu zbytečně zvyšují odpory a spotřebu a na silnici za sucha to není až tak moc potřeba.
... O kroužkový byla chyba vůbec kupovat bez ohledu na tehdy jeho výhodnou cenu, protože jsem ho následně přeplatil ve zvýšené spotřebě.
O kolik se zvyšují ty odpory, kolik se v o-kroužkách ztratí výkonu a kolik jsi přeplatil ve zvýšené spotřebě?
Nevíš. Myslíš jsi, že je to "hodně", ale ve skutečnosti je to naopak. Viz. kerut.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
Ariete píše: O kolik se zvyšují ty odpory, kolik se v o-kroužkách ztratí výkonu a kolik jsi přeplatil ve zvýšené spotřebě?
Nevíš. Myslíš jsi, že je to "hodně", ale ve skutečnosti je to naopak. Viz. kerut.
Nejenom řetěz ale třeba ložiska v kolech, foukání gum, hmotnost jezdce u malejch výkonů je znát každý jízdní odpor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
Provozuji 14 kw motor a výměna řetězu o kroužkového je znát asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
taky jsem bejval presvedcenej ze tesnenej/netesnenej retez musi bejt znat, ale znat to proste neni..

Já třeba poznám i to, že jsem zrovna vyměnil olej v motoru ... než sám sebe přesvědčím, že přání je otcem myšlenky.
1 reakcí na tento příspěvek Typy retezu
A já tady teď vůbec neřeším hmotnost řetězu, ale odpor proti ohybu v článcích. Ty o-kroužky, když jsou starší, tak kladou hrozný odpor, protože jsou z pryže.
Na ten doporučovaný x-racing se mohu ještě podívat, ale spíše asi zůstanu u netěsněného řetězu, tam mám nejmenší jízdní odpory v převodech a síla motoru se mi neztrácí zbytečně na převodech a dostanu více výkonu na zadní kolo.
Já nezanedbávám takové věci, abych neměl zbytečné pasívní odpory v brzdách, mažu ložiska obou kol i pod rozetou, aby to chodilo co možná nejlehčeji a potom mohu při vyladěném motoru a karburátoru dosahovat optimálních parametrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
kerut píše: Properitus> vodpor nemely ty krouzky ale bordel co se pod ne dostal a zatuhnul tam..
Nic proti, ale tohle se mi moc nezdá pravděpodobné.
Moje motorka je sice enduro, ale silniční a jezdí to 99,9% jen po asfaltu a opravdu nejezdím ani v prašném prostředí ani ve vodě a za deště a když tak jen velmi výjmečně. Řetěz jsem mazal potom už raději řidšími oleji a zbytek otíral a tím stíral z toho i bordel, občas ho vyčistil jarovou vodou a kartářem a po vyschnutí mazal olejem na řetěz jízdního kola do mokra. Přesto černota. Já chápu, že optimální to měly jen staré Jawy, které měly řetěz v ochranných krytech, které ho chránily před prachem a vodou. Vzpomínám si jak jsem měl J350, která měla řetěz pod plastovým krytem a při mazání stáhl gumku a mazal vazelínou a protáčel řetěz. Bohužel něco takového se na moderní motorky už sehnat a dokoupit nedá. Ty o-kroužky ale rozhodně nevidím jako optimální řešení. To raději ať je návrat k plastovým krytům řetězu jako to bylo na posledních Javách 350 a řetězy nejsou těsněné a mají nízké pasivní odpory proti pohybu.
Když se podívám, co jsem měl v minulosti, tak jsem na všech motorkách měl jen netěsněné řetězy a jezdil jsem taky a bylo to snad i lepší a mě to tak připadalo i normální, dokud jsem nedopatřením nekoupil ten o-kroužkový.
Naposledy editováno 04.07.2022 14:45:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
kerut píše: kratkej01> hele z rok a kus zkusenosti s vydechlou 4T malorazkou, celkem citelnej je vliv teploty vzduchu, a uplne maximalne je samozrejme znat vitr (rychlost, smer),..
taky jsem bejval presvedcenej ze tesnenej/netesnenej retez musi bejt znat, ale znat to proste neni..
Pokud poskakuješ v městském provozu, tak tam to nemá cenu moc řešit, ale pokud jedeš delší trasu plynule po okreskách ve volné krajině, tak tam to poznáš, to musíš poznat, protože guma o-kroužků se tře o kov a brzdí pohyb motocyklu a zbytečně spotřebovává kousek z výkonu motoru na točení řetězu, který má zbytečně velké vnitřní tření.
Naposledy editováno 04.07.2022 15:07:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typy retezu
kerut píše: Properitus> od zari 2020 ma kolobrnda necelejch 20.000 jezdim zavody v krkonosich, na sumave, v jizerkach, a nekolikrat rocne praha/beskydy/praha... silne poznam kdyz fouka proti, po, nebo bokem, docela silne poznam teplotu a vlhkost vzduchu, rozdil v retezu tam fakt NENI
Nevím jak se chová ta malá honda? Jestli to je vstřik, nebo karbec? Dřív jsem měl podobnou motorku yuki 125 sport. Ty motory jsou v továrním nastavení takové dost tupé, ale dnes bych tam dal laditelnou CDI a hodil tam vyšší předstih, jako to mám teď a děly by se věci.
Moc ti to nevěřím, že to není poznat, rozsoudil by nás tester výkonu motoru. Já chápu, že je to tak 100-200W, ale je to ztráta, kterou už nedostaneš na zadní kolo a stoupá s rychlostí jízdy. Na té mojí motorce 387ccm to je mírně poznat a na 125 to musí být taky, ale záleží jak je to celkově seřízené a jak citlivě to vnímáš? Já jsem dokonce poznal na té yuki i rozdíl mezi benzíny 91 a 95, že se o chlup lépe sbírala a roztáčela do mírnějších kopců, natož řetěz s o-kroužky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vyvaření rozpraskané vložky 2T Cagiva Planet 125, Cagiva Mito 125, Cagiva Raptor 12... | kokoška. | 6 | 7.4.2025 v 10:28 kokoška. |
Světýlko v autě [1, 2, 3] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 61 | 21.6.2022 v 08:56 mito7 |
Neodemknutelné auto [1, 2] Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 38 | 19.6.2022 v 13:04 Hitak128CZ |
Kde kupujete brzdové hadice Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 18 | 3.6.2022 v 16:05 mariano |
Snížení spodního objemu u 2T. Cagiva Mito 125 EVO | mito7 | 6 | 12.10.2021 v 00:42 zbynda125288 |