paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)
28.5.2012 v 23:02

zdravím.naskytla se mi koupě klxka.. kdo jaký máte zkušenosti?čet jsem jeden test z motocyklu 99 a dost to tam chválili. 54koní a 55nm při suché váze 127kg s pevným rámem a dobrou přední vidlou..to může být fajn polnačkový nářadí na kterym se dá jak těžkej terén tak silnice co myslíte??
motor by měl byt spolehlivej a "klidnej"
mám DR 385 a chtěl jsem se pouštět do velkých úprav včetně převrtu na 445ccm ale říkám si že to klx je v základu lepší pro účely na který to chci.
pokud je to klx alespon trochu tak obratný a ovladatelný jak DRko tak by se mi ta motorka dost zamlouvala.škoda jen že to je 5ti kvalt..
oproti XR600 se mi více líbí,je výkonnější a řekl bych že má i lepší podvozek v základu. xr650R je cenově jinde a nic moc podvozek..
neví někdo od kdy do kdy se vyráběly ty klxka? upozornuji že mě C-čkový mastodonti nezajimaj pouze ty eRkový - zajímalo by mě jestli se různý roky výroby nějak lišily a čím..?dle obrázků nic nepoznám..
děkuji moc za každý postřeh nebo připomínku bahnu zdar
online

2 reakcí na tento příspěvek zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

29.5.2012 v 10:20 | Nahoru | #1
Můj názor je, že KLX je při Tvoji uváděné suché váze cca 130kg pořád v terénu těžká a neohrabaná jako DRo a co se silnice týče u KLXa ujedeš pár kilometrů a budeš vytřepanej jak startka a ruce tě budou tak bolet, jako kdyby tě někdo lopatou přezně mlátil.

(reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

29.5.2012 v 13:45 | Nahoru | #2
Kousek jsem se na KLX kdysi svezl (měl jsem XT600) a přišlo mi, že to jede hodně dobře a má to sportovnější podvozek než XT a sportovnější užší sedlo.

Na polňačky a do lesa OK (výkonu to mělo dost, ve srovnání s DR350 to bude brutální nárůst, který pro méně zkušenějšího jezdce nemusí být vždy výhodou)
Limitem v nějakém těžím terénu bude váha a výška těžiště.

Na silnici to bude méně pohodlnější než DR díky sedlu

Závodní 2T nebo 400 4t se 105 kg to nebude, ale na druhou strnu to bude méně náročné na servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

29.5.2012 v 17:25 | Nahoru | #3

bateridouska píše: Můj názor je, že KLX je při Tvoji uváděné suché váze cca 130kg pořád v terénu těžká a neohrabaná jako DRo a co se silnice týče u KLXa ujedeš pár kilometrů a budeš vytřepanej jak startka a ruce tě budou tak bolet, jako kdyby tě někdo lopatou přezně mlátil.


A japa si na to přišel . Ani po 170 km ofroadových km, osmihodinový Rally, hodinovým závodu na MX nebo CC trati, ... jsem nebyl vyklepaný jako startka nebo neměl pocit, jakoby mě někdo lopatou přes ruce mlátil. To je věc fyzičky a ne motorky. Nota bene ostrá 4pade tě unaví mnohem víc.
Mám KLX 650C na tlumičích z eRka a kamarád má KLX 650R. Měl jsem krátce KLX650R, ale jel jsem na tom jen párkrát, než jsem ho použil na ND pro svoje Céčko.
Můžu obě motorky poměrně dobře porovnat.
V každým případě je eRko hodně dobrá motorka, která má s Céčkem velmi málo společného. eRko je oproti Céčku hotová motorka a jediný, co je nezbytně potřeba udělat, je namontovat ventilátor na chladič. Na trati se to ještě uchladí, ale při enduru bez ventilátoru ne.
Motor je spolehlivý , dostatečně výkonný a při správným nastavení krásně čitelný, ale musí se najít dobrý nevylítaný kousek. Je náchylný na nedostatek oleje, kdy potom odchází uložení vaček (je to opravitelné). Ale když je oleje dost, je to OK. Motor je držák, ale je potřeba myslet na to, že eRko má na válci nikasil (Céčko má vložku), takže když je potřeba oprava, je to dražší. Nejvíc ti o tom poví když tak kluk s nickem Kadeloid . Zná tu Kawu zpaměti.
Přední tlumiče nejsou zas takový šlágr - přeci jen je to už skoro 20 let stará koncepce - a mají jen seřiditelný hydraul. útlum. Jinak nic. Na trati je můžeš dostat na doraz, ale spíš jen když dopadneš špatně na přední kolo. Já je na Céčku na doraz dostal snad jen jednou, při přehlídnutí klády v písku a nárazu na tvrdo .
Zadní centrál je OK a seřizuje se útlum, odskok, pružina.
Rám je pevný a oproti Céčku je i vyztužený v oblasti krku pod nádrží.
Motorka celkově předběhla dobu o nejmíň 10 let . Vyráběla se (eRko) asi od 93 do minimálně 2001. Na eRku se jede opravdu jinak než na Céčku, rozložení váhy je opravdu ideální, ..... a jediný problém je, že nemá startér .
Vlastně je i druhý problém, že u nás nejde tuto motorku v žádném případě oficiálně přihlásit! Jezdí tu samozřejmě i na papírech, ale pokud narazíš při STK nebo evidenčce na poctiváka, neprojdeš a nic s tím nenaděláš.
Můj sen je mít podvozek vč rámu z eRka (ještě lepší by byly plně seřizovatelný přední tlumiče) a v tom mít airbox s aku z Céčka a taky i motor z Céčka, protože má výkonnější alternátor. Zas je o trochu těžší. Taky jde na motor z Céčka dát kick z eRka a to by bylo v kombinaci se startérem ideál.
V takovýhle výbavě by KLXRC naprosto v pohodě konkurovalo KTM SXC625, 690R, a dalším.
K tomu, že tě Céčkový mastodont nezajímá, v dobrých rukách je to po lehkým tuningu stejně dobrý nářadí jako eRko, zvládne i poměrně Hard terén, ale přeci jen pokud člověku nejde o potřebu mít motorku 650 ccm, jsou v terénu lepší volby. Poměrně zásadní problém u Céčka vidím zadní kolo 17".
Já mám KLX proto, že jezdím na akce pro velký endura. Mám ji přes dva roky, z toho cca 1 a 1/2 roku jezdím prakticky výhradně jen terén v různých úrovních. Nemůžu říct jediný křivý slovo. Vzhledem k poměcu cena/výkon/údržba/fun factor je to snad nejlepší volba .
pokud máš možnost koupit eRko v dobrým stavu, umíš to ošetřit i po stránce dokladů a nevadí ti kick, jdi do toho .

Naposledy editováno 29.05.2012 17:27:37

zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

29.5.2012 v 18:48 | Nahoru | #4
To co napsal Janek uplně stačí a nemám k tomu co dodat.. Jen pokud ti jde o přímý srovnání DR 350 a KLX 650R, tak můžu popsat. KLX jsem měl a na DR jsem jel. DRko je na 350tku těžká, slabá, kvalty jsou jeden jako druhej a pokud chceš trochu rychlost tak to musíš tak akorát točit. Píšeš, že nevýhoda u KLX je 5 kvaltů, ale zkoušel si na tom jet? Oproti DRku to je nebe a dudy. Převody maj nějaký odstupnění a poznáš že si přeřadil a ne jako jako na DRku. Krom toho každej kvalt solidně tahá a pokud chceš rychlost, tak dáš jinou řetězovku a dá se z toho vytáhnout i 150. KLX 650R má na 650tku velkej krouťák, poměrně lehká a podvozek má opravdu dost dobrej (samo sebou na svuj rok, ale dneska rozhodně neni pozadu). Nevýhoda se může zdát to, že to má jen kick. Sice se budu už hodněkrát opakovat, ale pokud je seřízená, tak to neni problém nastartovat. To KLX co se tu válí v inzerci bych si hned koupil, ale mám svoje důvody proč to nejde.

Jedna rada na závěr. Ser už na zakládání témat a jeď se na to podívat a svez se! Chybu s ní neuděláš a já jí kdyžtak od tebe za pár let koupim

(reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

2.6.2012 v 13:19 | Nahoru | #5
Janek> Malej dotaz, jakej je důvod toho, že nejde "oficiálně" přihlásit variace R?? Jinak koukám na nabídky a moc jich v bazaru není, hlavně výroba roku 93...

1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

2.6.2012 v 18:58 | Nahoru | #6
Taky by mě zajímalo jak je to s tim přihlášenim, v čem je problém? A zajímalo by mě jak je na tom spolehlivej motor co sem tak slyšel tak asi moc ne, uvažuju o koupi ale bojim se toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

2.6.2012 v 23:06 | Nahoru | #7

Racerpp píše: Taky by mě zajímalo jak je to s tim přihlášenim, v čem je problém? A zajímalo by mě jak je na tom spolehlivej motor co sem tak slyšel tak asi moc ne, uvažuju o koupi ale bojim se toho.


Motor je spolehlivý tak, jak je spolehlivý majitel. Při standardní údržbě, pokud má vždy dost oleje, vody, ... je naprosto spolehlivý a já mu věřím víc, jak třeba KTM. Teď na závodech jsem mluvil s kamarádem, co má SXC 625, na motoru poctivých 17000 km - odešlo ložisko spojky, startér, motor začal znít trochu divně a nikdo neví proč, ...., ale to jen tak na okraj.
Problém u eRka je ten, že se špatně shání navylítaný kus. Ale občas se povede. Zrovna kamarád koupil krásný kousek.
U přihlášení je problém v tom, že je to v podstatě čistokrevná kroska. Dopředu ti jde jeden kabel na chcípák a druhý na světlo. To je v podstatě všechno. Nemá to z výroby brzdový spínače, myslím ani obrysový a dálkový světlo, směrovky, osvětlení RZ, snad žádnou pojistku. I když motorku dovybavíš všema těma serepetičkama, ouřadové ví, že ta motorka prostě nikdy nebyla homologovaná pro silniční provoz, což potvrdí i oficiální zastoupení Kawasaki pro ČR. Podle informací by šlo provést schválení do provozu, ale jen přes nějaké individuální schválení, který stojí takový ranec, že se to nevyplatí. A taky je altík tak slabý, že ti na volnoběh neutáhne ani LED směrovky, když svítíš. Kroska to prostě nepotřebuje.
Opět podle zjištěných info, nebylo KLX R oficiálně schválený pro EU, ale přesto třeba v D jich jezdí poměrně dost na papírech. Možná je to proto, že v D je mnohem jednodušší udělat individuální schválení. Např. jako bývalý Wartburgář občas zajdu na nějaký sraz IFA klubu a když přijede skopčák se starým W312 na podvozku z posledního čtyřtaktu vč. 4T motoru5 st. převodovky, ...., tak na to všichni čumíme jak blázni, protože má normální značky a naprosto bez problémů jezdí. Na jejich STK prý zkontrolují kvalitu provedený přestavby a vydají všechny potřebný papíry a auto se zlagalizuje. U nás něco nemyslitelnýho U nás je eRko motocykl, který může mít pouze sportovní průkaz.
U nás jich taky pár jezdí, já nedávno rušil papíry, kde byly uvedený i výjimky a díky tomu by "nebyl problém" udělat STK. Ale nebyl o ně zájem, tak je to pryč.
Pokud máš dobrýho známýho na STK, tak jde všechno, ale je to prostě nelegální.
Já mám Céčko a tam je to skoro OK, protože motorka nemá a nikdy neměla výrobní štítek, který je po novu pro STK nutný. Dá se sehnat v Kawasaki asi za 12 kil a nebo si ho nechám za pjéťo udělat jinde. Má to ale homologační štítek, což do nedávna stačilo.
Takže tak nějak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

3.6.2012 v 01:00 | Nahoru | #8

Janek píše: Motor je spolehlivý tak, jak je spolehlivý majitel. Při standardní údržbě, pokud má vždy dost oleje, vody, ... je naprosto spolehlivý a já mu věřím víc, jak třeba KTM. Teď na závodech jsem mluvil s kamarádem, co má SXC 625, na motoru poctivých 17000 km - odešlo ložisko spojky, startér, motor začal znít trochu divně a nikdo neví proč, ...., ale to jen tak na okraj.
Problém u eRka je ten, že se špatně shání navylítaný kus. Ale občas se povede. Zrovna kamarád koupil krásný kousek.
U přihlášení je problém v tom, že je to v podstatě čistokrevná kroska. Dopředu ti jde jeden kabel na chcípák a druhý na světlo. To je v podstatě všechno. Nemá to z výroby brzdový spínače, myslím ani obrysový a dálkový světlo, směrovky, osvětlení RZ, snad žádnou pojistku. I když motorku dovybavíš všema těma serepetičkama, ouřadové ví, že ta motorka prostě nikdy nebyla homologovaná pro silniční provoz, což potvrdí i oficiální zastoupení Kawasaki pro ČR. Podle informací by šlo provést schválení do provozu, ale jen přes nějaké individuální schválení, který stojí takový ranec, že se to nevyplatí. A taky je altík tak slabý, že ti na volnoběh neutáhne ani LED směrovky, když svítíš. Kroska to prostě nepotřebuje.
Opět podle zjištěných info, nebylo KLX R oficiálně schválený pro EU, ale přesto třeba v D jich jezdí poměrně dost na papírech. Možná je to proto, že v D je mnohem jednodušší udělat individuální schválení. Např. jako bývalý Wartburgář občas zajdu na nějaký sraz IFA klubu a když přijede skopčák se starým W312 na podvozku z posledního čtyřtaktu vč. 4T motoru5 st. převodovky, ...., tak na to všichni čumíme jak blázni, protože má normální značky a naprosto bez problémů jezdí. Na jejich STK prý zkontrolují kvalitu provedený přestavby a vydají všechny potřebný papíry a auto se zlagalizuje. U nás něco nemyslitelnýho U nás je eRko motocykl, který může mít pouze sportovní průkaz.
U nás jich taky pár jezdí, já nedávno rušil papíry, kde byly uvedený i výjimky a díky tomu by "nebyl problém" udělat STK. Ale nebyl o ně zájem, tak je to pryč.
Pokud máš dobrýho známýho na STK, tak jde všechno, ale je to prostě nelegální.
Já mám Céčko a tam je to skoro OK, protože motorka nemá a nikdy neměla výrobní štítek, který je po novu pro STK nutný. Dá se sehnat v Kawasaki asi za 12 kil a nebo si ho nechám za pjéťo udělat jinde. Má to ale homologační štítek, což do nedávna stačilo.
Takže tak nějak.



Díky za vyčerpávající odpověď, právě se teď rozhoduji co si koupím měl sem KLR 600 a chtěl bych něco trochu terénějšího a hlavně spolehlivějšího protože to byl hroznej šmejd a já najezdím poměrně hodně km za sezonu, no a uvažuji mezi klx650, drz400, ttr600 a opravdu nevím

(reakce na) zkušenosti s KLX 650R (ne 650C)

3.6.2012 v 11:31 | Nahoru | #9

Racerpp píše: ... no a uvažuji mezi klx650, drz400, ttr600 a opravdu nevím


Z toho výčtu bych volil v pořadí, pokud bych se nerozhodoval mezi kubaturou, 1. DRZ, 2. TTR, 3. KLX
Pokud bych upřednostňoval vyšší kubaturu, tak 1. TTR a to z prostýho důvodu, že je větší výběr při koupi, v základu má 18" zadní kolo, asi bude i lehčí, levnější origo díly, zastoupení Námahy je úplně někde jinde , než Kawasaki , .....
Stejně nakonec bude rozhodovat stav konkrétního kusu, který vybereš. Na KLX C s minimálníma úpravama se dá zajet těžký off viz třeba profil Matess727x a je to skvělá motorka .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klx 650r Kawasaki KLX 650 lacof 0 18.2.2025 v 16:55 lacof
cestovani Kawasaki KLX 650 Janlai 5 9.8.2024 v 14:06 docent
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 Dacann 9 25.8.2021 v 12:00 Dacann

TOPlist