paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Dost mě to překvapilo
1.7.2012 v 07:03
Zdarec. Řešil někdo z vás podobný problém? Při návštěvě servisu měli kluci na rampě rozhozený 12ku GS. Totálně rozhašený ventily - vůle jako prase. A to v 17 tis. km. Podotýkám, ročník 2011, motor s dvouma vačkama. Jinak smekám jak perfektně má BMW u tohoto motoru řešeno výměnu podložek( i když tvar je celkem nepopsatelný ). Prostě mě překvapilo, že tak brzo a takový vůle.
Předchozí
1 2 3
Následující

Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 07:21 | Nahoru | #1
To víš, konstrukčně nedokonalý motor, na BMW překoňovaný a hlavně chybí štelování šroubek-matka

Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 07:23 | Nahoru | #2
Je to zvláštní.. mám R1200ST, prakticky stejný motor jen jinak vyladěný a teď mě táhne na 26tis.km. Ve 20tis jsem šel na velký servis a už od 17ti se mě zdálo, že z pravé strany slyším znatelně ventily. Vůle seřídili - stačilo jen lehce dotáhnout, že to nebylo nijak moc od předepsané vůle. Měl jsem tehdá pocit, že je to možná stočené, kupoval jsem to v 17tis, ale "údajně" je to u těhle motorek hodně složité, což nevím co znamená, ale snad to tak je. Ty motory vydrží hodně, tak mě ta jak píšeš "obří" vůle překvapuje. Faktem je, že ten motor pracuje v jiném režimu, pokud ho někdo vodí hlavně v terénu, ale je to zvláštní. Jinak na www.bmwgs.cz ti o tomhle řeknou více.

1 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 07:35 | Nahoru | #3
Asi to tak perfektní nebude,po 17ti velké vůle.Jinak,podložky jsou na spoustě mašin.

Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 08:37 | Nahoru | #4
Čím novější stroj, tím větší mrdka .
Ale je mi s podivem, že první seřízení ventilů je až ve 20t km. Být to moje, tak první seřízení udělám třeba po 2t a potom v těch 20t. To, že mění vůle, je normální. Horší by bylo, kdyby se vůle zmenšovala.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 08:52 | Nahoru | #5
Anti> Přečti si to pořádně. Tím perfektní je myšlen způsob výměny po tech. stránce.

(reakce na) Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 10:52 | Nahoru | #6
eda> Tak to popiš,jak může být perfektně vyřešená výměna podložek?Mě by to zajímalo(nemyslím to ironicky).Moje motorka má taky podložky a výměna je vcelku rychlá a nenáročná,na rozdíl od motoru Rotax 650 co jsem tady měl minulý měsíc,to byl opruz.

Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 11:34 | Nahoru | #7
Marná sláva.Poslední poctivě udělané BMW byla GS1100.Od té doby to jde z kopce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 12:39 | Nahoru | #8

eda píše: Anti> ... Tím perfektní je myšlen způsob výměny po tech. stránce.


A co si pod tím mám představit? Perfektní způsob si představuju, že nemusíš demontovat vačky. Je to tak?

(reakce na) Dost mě to překvapilo

1.7.2012 v 14:13 | Nahoru | #9

Janek píše: A co si pod tím mám představit? Perfektní způsob si představuju, že nemusíš demontovat vačky. Je to tak?



Perfektní způsob si představuji, že nemusíš sundat kryt hlavy válců

Dost mě to překvapilo

2.7.2012 v 08:13 | Nahoru | #10
Já jsem na Varanovi první kontrolu ventilů dělal až ve 24 tis. km (dle servisního manuálu) a mechanik mi řekl, že vše bylo v toleranci, že na to nemusel ani šáhnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

2.7.2012 v 08:20 | Nahoru | #11

Janek píše: A co si pod tím mám představit? Perfektní způsob si představuju, že nemusíš demontovat vačky. Je to tak?



přesně tak. Dekly dolu, matka-šroubek seřizování a za 30min hotový oba válce (z čehož minutu si balím cigárko a dalších 5 minut spokojeně bafám)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

2.7.2012 v 08:46 | Nahoru | #12

VlastíkPlamínek píše: přesně tak. Dekly dolu, matka-šroubek seřizování a za 30min hotový oba válce (z čehož minutu si balím cigárko a dalších 5 minut spokojeně bafám)


Měl jsem za to, že ten nový motor právě seřizovací šroubky nemá a musí se měnit podložky. Proto mě zajímalo, jestli se ty podložky dají měnit bez demontáže vaček, když Eda psal: "Jinak smekám jak perfektně má BMW u tohoto motoru řešeno výměnu podložek"

(reakce na) Dost mě to překvapilo

2.7.2012 v 08:48 | Nahoru | #13

Janek píše: Měl jsem za to, že ten nový motor právě seřizovací šroubky nemá a musí se měnit podložky. Proto mě zajímalo, jestli se ty podložky dají měnit bez demontáže vaček, když Eda psal: "Jinak smekám jak perfektně má BMW u tohoto motoru řešeno výměnu podložek"



jj, nový má vačky, osobně právě radši kvituji starší systém s OHV rozvodem. Třeba se klucí zvadlokozatý pochlapěj a pošlou nějaké ty fotky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

2.7.2012 v 10:10 | Nahoru | #14
Janek> Ahoj Janku. Ano, je to tak jak si myslel. U tohoto motoru s dvouma vačkama se opravdu při výměně podložek nemusí demontovat vačky. Postup výměny jak psal VlasťaPlamínek je prováděn u předchůdce tohoto motoru. Takže Vlastíku, když to bude dělat zručný mechoš, tak to možná bude mít hotový dřív než ty ubalíš a vybafáš to viržínko . Jinak, co se těch podložek týče, jedna vychází na 500kč a min. množství v sadě je 8 kusů. Tož se kluci mějte, já mám dovču, takže hurá do sedel a jedem s maminou nakroutit nějaký ten km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

2.7.2012 v 10:20 | Nahoru | #15

eda píše: Janek> Ahoj Janku. Ano, je to tak jak si myslel. U tohoto motoru s dvouma vačkama se opravdu při výměně podložek nemusí demontovat vačky. Postup výměny jak psal VlasťaPlamínek je prováděn u předchůdce tohoto motoru. Takže Vlastíku, když to bude dělat zručný mechoš, tak to možná bude mít hotový dřív než ty ubalíš a vybafáš to viržínko . Jinak, co se těch podložek týče, jedna vychází na 500kč a min. množství v sadě je 8 kusů. Tož se kluci mějte, já mám dovču, takže hurá do sedel a jedem s maminou nakroutit nějaký ten km.



v pohodě, každý má něco svýho
(ja si zase za těch ušetřených 500,- koupím libovej tabáček )
Ať vám to jezdi

(reakce na) Dost mě to překvapilo

2.7.2012 v 10:28 | Nahoru | #16
VlastíkPlamínek> Ahoj, a že toho tabáčku by bylo. Ta cena je fakt šílená. Anebo si řekli, když máš na to mít takovou motku, musíš mít i na servis. Měj se.

1 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo

3.7.2012 v 08:27 | Nahoru | #17
Hmm, mám na motorce OHC, přitom normálně se zdvihátky + matka/šroubek. Jde to normálně vyrobit a používat. Podložky mají smysl u mašin, které točí 15 000/min. a rozvod musí být co nejlehčí. U BMW nechápu, proč je použili.

(reakce na) Dost mě to překvapilo

3.7.2012 v 10:43 | Nahoru | #18

rrss píše: ... Podložky mají smysl u mašin, které točí 15 000/min. a rozvod musí být co nejlehčí. U BMW nechápu, proč je použili.


Tak to určitě nemají smysl jen u motorů, který točí vysoký otáčky . Používají se už přes dvě desítky let a jednou předností bude určitě delší servisní interval seřízení ventilů. Třeba Ford Focus má interval 150 000 km.
U KLX je mám taky a je to skoro 20 let stará vrána.
A proč to u BMW použili? Jedím z důvodů určitě bude právě cena a následný zisk fabriky.

1 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo

3.7.2012 v 10:48 | Nahoru | #19
RRSS je to rozmerovo menšie, yuki je len 2ventil tam je miesta dosť

Dost mě to překvapilo

3.7.2012 v 11:42 | Nahoru | #20
Desmo rozvody jsou taky u 4ventilů a ty páčky se tam vejdou

3 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 06:37 | Nahoru | #21
Ahoj kluci. Je to prostě BMW. Mám stejnej názor jako Janek - cenu si určí výrobce. Moc dobře ví, že tyto stroje si nekoupí ten, kdo má hluboko do kapsy. No a takový člověk ty chrachy dá. Navíc majitelé ( většina ) těchto biků má obrovský kilometrový nájezd, z čehož vyplývá častějčí návštěva servisu. Navíc ty podložky mají (zcela jistě schválně ) tak neobvyklý tvar, aby znemožnila výrobu její kopie. Na mé XJR mi jedna precizní strojařská firma vyrobí podložku ( a to ještě z kvalitnějšího materiálu než je origoš ) za cca půlku než je orig. U té podložky z Brambory nejsou schopni dotvořit ten tvar. Po odvrtání staré podložky si zjistili strukturu a tvrdost a nevím co ještě, ale problém je v tom tvaru. Navíc BMW dodává do určitého max. rozměru a pak šmitec. Takže se nabízí otázka - až nějací opravdu cestovatelé nalítají takovou dávku km, že nepostačí ani ta s tím největším rozměrem, co dál? Odpověď si už domyslíte.

(reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 06:39 | Nahoru | #22

eda píše: Odpověď si už domyslíte.



jo, vymění se unavené ventilové pružiny a zaklepané ventily

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 07:57 | Nahoru | #23

eda píše: Ahoj kluci. Je to prostě BMW. Mám stejnej názor jako Janek - cenu si určí výrobce. Moc dobře ví, že tyto stroje si nekoupí ten, kdo má hluboko do kapsy. No a takový člověk ty chrachy dá. Navíc majitelé ( většina ) těchto biků má obrovský kilometrový nájezd, z čehož vyplývá častějčí návštěva servisu. Navíc ty podložky mají (zcela jistě schválně ) tak neobvyklý tvar, aby znemožnila výrobu její kopie. Na mé XJR mi jedna precizní strojařská firma vyrobí podložku ( a to ještě z kvalitnějšího materiálu než je origoš ) za cca půlku než je orig. U té podložky z Brambory nejsou schopni dotvořit ten tvar. Po odvrtání staré podložky si zjistili strukturu a tvrdost a nevím co ještě, ale problém je v tom tvaru. Navíc BMW dodává do určitého max. rozměru a pak šmitec. Takže se nabízí otázka - až nějací opravdu cestovatelé nalítají takovou dávku km, že nepostačí ani ta s tím největším rozměrem, co dál? Odpověď si už domyslíte.



Ehm.K těm podložkám.Pokud nechceš v dohledné době měnit vačku,tak z "kvalitnějšího" materiálu bych podložky rozhodně nedělal. Materiál podložky výrobce nevybral jen tak naslepo.Ta podložka je určená k opotřebení proto,aby se neodírala vačka....
Na to abys vhodně vybral vlastnosti podložky,musíš znát především vlastnosti vačky a o tu se předpokládám nikdo nezajímal.Pokud podělají tepelné zpracování podložky (..a za těch pár fufníků bych fakt rád viděl jak to provádějí),vyrobí v podstatě nástroj pro obrobení vačky.

Tu strukturu materiálu zjišťovali elektronovým mikroskopem,nebo si jen nějaký Franta nasadil cvikr,zaostřil kalný zrak a vysypal z rukávu číslo materiálu a druh tepelného zpracování?
Takhle nějak totiž vypadá pohled na strukturu materiálu od profesionálů


K baworáku:Podložky se vyrábějí v rozměru 4,6 -5,7mm což mi nepřijde jako malý rozsah.Pokud se ventil zaklepe o 1,1mm je snad každému jasné,že dál se už nedá pokračovat a palice musí ven,protože je něco špatně.
....k výrobě.Vyrobit by je samozřejmě šlo,jen je potřeba mít odpovídající strojní a nástrojové vybavení.Ať se na ní dívám jak chci,není to nic strašidelného.

Naposledy editováno 04.07.2012 07:59:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 09:45 | Nahoru | #24

eda píše: ....Navíc BMW dodává do určitého max. rozměru a pak šmitec. Takže se nabízí otázka - až nějací opravdu cestovatelé nalítají takovou dávku km, že nepostačí ani ta s tím největším rozměrem, co dál? Odpověď si už domyslíte.


Pokud to je konstrukčně možný a rozměrově to vyjde, můžeš dát dvě slabý podložky na sebe. Ono stejně časem dochází spíš k zaklepávání ventilů do sedel a vůle se zmenšuje.
Ještě mě napadá jeden důvod proč podložky - eliminace selhání lidského faktoru. Těch povolených matic na zajištění seřizovacího "šroubku" a následně rozhašených vůlí vč. občasnýho vyskočení z tyčky při rozvodu OHV už jsem viděl dost.
Podložky už mmj. používá i Volvo a Renault Trucks na řadách DXI. Tam je interval sežízení až 250 000 km , ale potom ta cena za podložky ... .

(reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 09:47 | Nahoru | #25

Janek píše: Podložky už mmj. používá i Volvo a Renault Trucks na řadách DXI. Tam je interval sežízení až 250 000 km , ale potom ta cena za podložky ... .



pořád to vyjde lépe když to auto jezdí než když stojí v servisu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 09:52 | Nahoru | #26

restore píše: ...K baworáku:Podložky se vyrábějí v rozměru 4,6 -5,7mm což mi nepřijde jako malý rozsah.Pokud se ventil zaklepe o 1,1mm je snad každému jasné,že dál se už nedá pokračovat a palice musí ven,protože je něco špatně.
....k výrobě.Vyrobit by je samozřejmě šlo,jen je potřeba mít odpovídající strojní a nástrojové vybavení.Ať se na ní dívám jak chci,není to nic strašidelného.


Pokud se ventil zaklepe, vůle se zmenší a máš možnost podložku na magnetce zbrousit do požadovanýho rozměru (broušenou stranu dáš od vačky) Nemusíš hned sundávat hlavu. Samozřejmě musíš zachovat určitou tloušťku, aby nepraskla, ale to už se bavíme o hranici nějakých 2,50 mm , možná i míň. Důležitá pro rozebrání je spíš progrese měnění vůle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 15:09 | Nahoru | #27

Janek píše: Pokud se ventil zaklepe, vůle se zmenší a máš možnost podložku na magnetce zbrousit do požadovanýho rozměru (broušenou stranu dáš od vačky) Nemusíš hned sundávat hlavu. Samozřejmě musíš zachovat určitou tloušťku, aby nepraskla, ale to už se bavíme o hranici nějakých 2,50 mm , možná i míň. Důležitá pro rozebrání je spíš progrese měnění vůle.



Chjo.Přečti si to ještě jednou.Pokud se vůle změní dlouhodobě v řádu maximálně pár desetin,není potřeba nic sundávat.Pokud se ventil "vysune" mimo maximální rozmezí,je něco v nepořádku a u přímně,pokud někdo i potom vymýšlí 3,14čoviny jak to ojebat,nemá všech pět pohromadě.Viděl jsi někdy jak vypadá dosedací plocha rozklepaného ventilu?Co myslíš,že ten ventil bude držet v hlavě,když se už nemá o co opřít? No a dvě podložky na sebe.... To snad ani nebudu komentovat Bože můj,vidíš to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 22:09 | Nahoru | #28
restore> Já píšu vzhledem k používání seřizovacích podložek více méně všeobecně, jak jsem se s tím setkal, (moto, osobáky, náklaďáky), to sis taky mohl všimnout. Mě vůbec nezajímá motor BMW a jeho 1,1 mm možnosti pro seřízení. Například u DXI je konstrukčně možný a také výrobcem schválený, dávat dvě podložky na sebe. A Bůh to vidí, narozdíl od tebe, protože jeho rozhled je šiřší .
A taky z tvýho "výkladu" plyne, že vycházíš z předpokladu, že všechny ventily, sedla, vačky, ... jsou absolutně stejný, což je ještě větší píčovina, než moje 3,14čovina .
Ventily totiž nikdy nebudou po montáži do hlavy úplně stejně, takže pro jeden bude v nově postaveným motoru použita podložka 4,7 mm a pro druhý bude třeba použita podložka 5,1 mm.
Myslím si, že se 0,4 mm jsem nijak neulít. A tak budeš mít ve finále pro seřízení mnohem menší prostor, než tebou předpokládaných 1,1 mm. Proto bych to s broušením podložek neviděl jako ojebávání nebo něco nenormálního.
Nebo až budeš mít případně hlavu po repasi. To budou ještě větší rozměrový tolerance než u hlavy z fabriky a to se teprv budou honit podložky ....

Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 22:39 | Nahoru | #29
zlatej šroubek-matka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo

4.7.2012 v 23:32 | Nahoru | #30

Janek píše: restore> Já píšu vzhledem k používání seřizovacích podložek více méně všeobecně, jak jsem se s tím setkal, (moto, osobáky, náklaďáky), to sis taky mohl všimnout. Mě vůbec nezajímá motor BMW a jeho 1,1 mm možnosti pro seřízení. Například u DXI je konstrukčně možný a také výrobcem schválený, dávat dvě podložky na sebe. A Bůh to vidí, narozdíl od tebe, protože jeho rozhled je šiřší .
A taky z tvýho "výkladu" plyne, že vycházíš z předpokladu, že všechny ventily, sedla, vačky, ... jsou absolutně stejný, což je ještě větší píčovina, než moje 3,14čovina .
Ventily totiž nikdy nebudou po montáži do hlavy úplně stejně, takže pro jeden bude v nově postaveným motoru použita podložka 4,7 mm a pro druhý bude třeba použita podložka 5,1 mm.
Myslím si, že se 0,4 mm jsem nijak neulít. A tak budeš mít ve finále pro seřízení mnohem menší prostor, než tebou předpokládaných 1,1 mm. Proto bych to s broušením podložek neviděl jako ojebávání nebo něco nenormálního.
Nebo až budeš mít případně hlavu po repasi. To budou ještě větší rozměrový tolerance než u hlavy z fabriky a to se teprv budou honit podložky ....



Mě zas pro změnu nezajímá tvé DXI,protože řeč je o BMW a moto obecně a tam se sraní podložek na sebe považuje za prasečinu.To za A
Za B.
O tolerancích při výrobě dílů do motoru se mě fakt nesnaž poučovat.To bys nosil sovy do Athén.Tolerance u sedel rozhodně není 0,4mm.Tos ulít panáčku a to tak že hodně.Ty si fakt myslíš,že se při sériové montáži bude někdo zabývat hledáním příslušných podložek? Viděls někdy sériovou výrobu a montáž dílů v aut.průmyslu? Tolerance výrobce,pro maximální "vysunutí" ventilu je daná výpočtem maximálně přípustné deformace dosedacích ploch ventilu a pokud se ventil dostane za tuto toleranci,stoupá riziko že se "zbortí" směrem do výfukového kanálu a co by následovalo pak snad není třeba zdůrazňovat.
Za C.Někdy si zkus dohledat tolerance při výrobě vaček,ventilů a dílů motorů obecně.Spadne ti brada hošku.Viz.obrázky.

Tady máš foto nástroje,kterým se opracovávají sedla při ýrobě hlav(Foceno z katalogu mobilem)Pokud se budem bavit o tolerancích,tak maximálně v řádech setin.Desetiny znamenají červený lístek a jde to do bedny.



U tolerancích děr se bavíme většinou o mikronech



Nebavíme se o variantě s vahadlem a šroubkem.Tam jsou tolerance širší,ale určitě ne takové,jak si to maluješ ty.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rumunsko BMW R 1200 GS Tom73x 1 28.5.2024 v 20:09 DolphinXXL
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 7 25.4.2024 v 19:21 ja1
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl


TOPlist