1 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
eda píše: Anti> ... Tím perfektní je myšlen způsob výměny po tech. stránce.
A co si pod tím mám představit? Perfektní způsob si představuju, že nemusíš demontovat vačky. Je to tak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
Janek píše: A co si pod tím mám představit? Perfektní způsob si představuju, že nemusíš demontovat vačky. Je to tak?
přesně tak. Dekly dolu, matka-šroubek seřizování a za 30min hotový oba válce (z čehož minutu si balím cigárko a dalších 5 minut spokojeně bafám)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
VlastíkPlamínek píše: přesně tak. Dekly dolu, matka-šroubek seřizování a za 30min hotový oba válce (z čehož minutu si balím cigárko a dalších 5 minut spokojeně bafám)
Měl jsem za to, že ten nový motor právě seřizovací šroubky nemá a musí se měnit podložky. Proto mě zajímalo, jestli se ty podložky dají měnit bez demontáže vaček, když Eda psal: "Jinak smekám jak perfektně má BMW u tohoto motoru řešeno výměnu podložek"
Janek píše: Měl jsem za to, že ten nový motor právě seřizovací šroubky nemá a musí se měnit podložky. Proto mě zajímalo, jestli se ty podložky dají měnit bez demontáže vaček, když Eda psal: "Jinak smekám jak perfektně má BMW u tohoto motoru řešeno výměnu podložek"
jj, nový má vačky, osobně právě radši kvituji starší systém s OHV rozvodem. Třeba se klucí zvadlokozatý pochlapěj a pošlou nějaké ty fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
eda píše: Janek> Ahoj Janku. Ano, je to tak jak si myslel. U tohoto motoru s dvouma vačkama se opravdu při výměně podložek nemusí demontovat vačky. Postup výměny jak psal VlasťaPlamínek je prováděn u předchůdce tohoto motoru. Takže Vlastíku, když to bude dělat zručný mechoš, tak to možná bude mít hotový dřív než ty ubalíš a vybafáš to viržínko . Jinak, co se těch podložek týče, jedna vychází na 500kč a min. množství v sadě je 8 kusů. Tož se kluci mějte, já mám dovču, takže hurá do sedel a jedem s maminou nakroutit nějaký ten km.
v pohodě, každý má něco svýho
(ja si zase za těch ušetřených 500,- koupím libovej tabáček )
Ať vám to jezdi
1 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo
rrss píše: ... Podložky mají smysl u mašin, které točí 15 000/min. a rozvod musí být co nejlehčí. U BMW nechápu, proč je použili.
Tak to určitě nemají smysl jen u motorů, který točí vysoký otáčky . Používají se už přes dvě desítky let a jednou předností bude určitě delší servisní interval seřízení ventilů. Třeba Ford Focus má interval 150 000 km.
U KLX je mám taky a je to skoro 20 let stará vrána.
A proč to u BMW použili? Jedím z důvodů určitě bude právě cena a následný zisk fabriky.
1 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo
3 reakcí na tento příspěvek Dost mě to překvapilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
eda píše: Ahoj kluci. Je to prostě BMW. Mám stejnej názor jako Janek - cenu si určí výrobce. Moc dobře ví, že tyto stroje si nekoupí ten, kdo má hluboko do kapsy. No a takový člověk ty chrachy dá. Navíc majitelé ( většina ) těchto biků má obrovský kilometrový nájezd, z čehož vyplývá častějčí návštěva servisu. Navíc ty podložky mají (zcela jistě schválně ) tak neobvyklý tvar, aby znemožnila výrobu její kopie. Na mé XJR mi jedna precizní strojařská firma vyrobí podložku ( a to ještě z kvalitnějšího materiálu než je origoš ) za cca půlku než je orig. U té podložky z Brambory nejsou schopni dotvořit ten tvar. Po odvrtání staré podložky si zjistili strukturu a tvrdost a nevím co ještě, ale problém je v tom tvaru. Navíc BMW dodává do určitého max. rozměru a pak šmitec. Takže se nabízí otázka - až nějací opravdu cestovatelé nalítají takovou dávku km, že nepostačí ani ta s tím největším rozměrem, co dál? Odpověď si už domyslíte.
Ehm.K těm podložkám.Pokud nechceš v dohledné době měnit vačku,tak z "kvalitnějšího" materiálu bych podložky rozhodně nedělal. Materiál podložky výrobce nevybral jen tak naslepo.Ta podložka je určená k opotřebení proto,aby se neodírala vačka....
Na to abys vhodně vybral vlastnosti podložky,musíš znát především vlastnosti vačky a o tu se předpokládám nikdo nezajímal.Pokud podělají tepelné zpracování podložky (..a za těch pár fufníků bych fakt rád viděl jak to provádějí),vyrobí v podstatě nástroj pro obrobení vačky.
Tu strukturu materiálu zjišťovali elektronovým mikroskopem,nebo si jen nějaký Franta nasadil cvikr,zaostřil kalný zrak a vysypal z rukávu číslo materiálu a druh tepelného zpracování?
Takhle nějak totiž vypadá pohled na strukturu materiálu od profesionálů
K baworáku:Podložky se vyrábějí v rozměru 4,6 -5,7mm což mi nepřijde jako malý rozsah.Pokud se ventil zaklepe o 1,1mm je snad každému jasné,že dál se už nedá pokračovat a palice musí ven,protože je něco špatně.
....k výrobě.Vyrobit by je samozřejmě šlo,jen je potřeba mít odpovídající strojní a nástrojové vybavení.Ať se na ní dívám jak chci,není to nic strašidelného.
Naposledy editováno 04.07.2012 07:59:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
eda píše: ....Navíc BMW dodává do určitého max. rozměru a pak šmitec. Takže se nabízí otázka - až nějací opravdu cestovatelé nalítají takovou dávku km, že nepostačí ani ta s tím největším rozměrem, co dál? Odpověď si už domyslíte.
Pokud to je konstrukčně možný a rozměrově to vyjde, můžeš dát dvě slabý podložky na sebe. Ono stejně časem dochází spíš k zaklepávání ventilů do sedel a vůle se zmenšuje.
Ještě mě napadá jeden důvod proč podložky - eliminace selhání lidského faktoru. Těch povolených matic na zajištění seřizovacího "šroubku" a následně rozhašených vůlí vč. občasnýho vyskočení z tyčky při rozvodu OHV už jsem viděl dost.
Podložky už mmj. používá i Volvo a Renault Trucks na řadách DXI. Tam je interval sežízení až 250 000 km , ale potom ta cena za podložky ... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
restore píše: ...K baworáku:Podložky se vyrábějí v rozměru 4,6 -5,7mm což mi nepřijde jako malý rozsah.Pokud se ventil zaklepe o 1,1mm je snad každému jasné,že dál se už nedá pokračovat a palice musí ven,protože je něco špatně.
....k výrobě.Vyrobit by je samozřejmě šlo,jen je potřeba mít odpovídající strojní a nástrojové vybavení.Ať se na ní dívám jak chci,není to nic strašidelného.
Pokud se ventil zaklepe, vůle se zmenší a máš možnost podložku na magnetce zbrousit do požadovanýho rozměru (broušenou stranu dáš od vačky) Nemusíš hned sundávat hlavu. Samozřejmě musíš zachovat určitou tloušťku, aby nepraskla, ale to už se bavíme o hranici nějakých 2,50 mm , možná i míň. Důležitá pro rozebrání je spíš progrese měnění vůle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
Janek píše: Pokud se ventil zaklepe, vůle se zmenší a máš možnost podložku na magnetce zbrousit do požadovanýho rozměru (broušenou stranu dáš od vačky) Nemusíš hned sundávat hlavu. Samozřejmě musíš zachovat určitou tloušťku, aby nepraskla, ale to už se bavíme o hranici nějakých 2,50 mm , možná i míň. Důležitá pro rozebrání je spíš progrese měnění vůle.
Chjo.Přečti si to ještě jednou.Pokud se vůle změní dlouhodobě v řádu maximálně pár desetin,není potřeba nic sundávat.Pokud se ventil "vysune" mimo maximální rozmezí,je něco v nepořádku a u přímně,pokud někdo i potom vymýšlí 3,14čoviny jak to ojebat,nemá všech pět pohromadě.Viděl jsi někdy jak vypadá dosedací plocha rozklepaného ventilu?Co myslíš,že ten ventil bude držet v hlavě,když se už nemá o co opřít? No a dvě podložky na sebe.... To snad ani nebudu komentovat Bože můj,vidíš to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
A taky z tvýho "výkladu" plyne, že vycházíš z předpokladu, že všechny ventily, sedla, vačky, ... jsou absolutně stejný, což je ještě větší píčovina, než moje 3,14čovina .
Ventily totiž nikdy nebudou po montáži do hlavy úplně stejně, takže pro jeden bude v nově postaveným motoru použita podložka 4,7 mm a pro druhý bude třeba použita podložka 5,1 mm.
Myslím si, že se 0,4 mm jsem nijak neulít. A tak budeš mít ve finále pro seřízení mnohem menší prostor, než tebou předpokládaných 1,1 mm. Proto bych to s broušením podložek neviděl jako ojebávání nebo něco nenormálního.
Nebo až budeš mít případně hlavu po repasi. To budou ještě větší rozměrový tolerance než u hlavy z fabriky a to se teprv budou honit podložky ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dost mě to překvapilo
Janek píše: restore> Já píšu vzhledem k používání seřizovacích podložek více méně všeobecně, jak jsem se s tím setkal, (moto, osobáky, náklaďáky), to sis taky mohl všimnout. Mě vůbec nezajímá motor BMW a jeho 1,1 mm možnosti pro seřízení. Například u DXI je konstrukčně možný a také výrobcem schválený, dávat dvě podložky na sebe. A Bůh to vidí, narozdíl od tebe, protože jeho rozhled je šiřší .
A taky z tvýho "výkladu" plyne, že vycházíš z předpokladu, že všechny ventily, sedla, vačky, ... jsou absolutně stejný, což je ještě větší píčovina, než moje 3,14čovina .
Ventily totiž nikdy nebudou po montáži do hlavy úplně stejně, takže pro jeden bude v nově postaveným motoru použita podložka 4,7 mm a pro druhý bude třeba použita podložka 5,1 mm.
Myslím si, že se 0,4 mm jsem nijak neulít. A tak budeš mít ve finále pro seřízení mnohem menší prostor, než tebou předpokládaných 1,1 mm. Proto bych to s broušením podložek neviděl jako ojebávání nebo něco nenormálního.
Nebo až budeš mít případně hlavu po repasi. To budou ještě větší rozměrový tolerance než u hlavy z fabriky a to se teprv budou honit podložky ....
Mě zas pro změnu nezajímá tvé DXI,protože řeč je o BMW a moto obecně a tam se sraní podložek na sebe považuje za prasečinu.To za A
Za B.
O tolerancích při výrobě dílů do motoru se mě fakt nesnaž poučovat.To bys nosil sovy do Athén.Tolerance u sedel rozhodně není 0,4mm.Tos ulít panáčku a to tak že hodně.Ty si fakt myslíš,že se při sériové montáži bude někdo zabývat hledáním příslušných podložek? Viděls někdy sériovou výrobu a montáž dílů v aut.průmyslu? Tolerance výrobce,pro maximální "vysunutí" ventilu je daná výpočtem maximálně přípustné deformace dosedacích ploch ventilu a pokud se ventil dostane za tuto toleranci,stoupá riziko že se "zbortí" směrem do výfukového kanálu a co by následovalo pak snad není třeba zdůrazňovat.
Za C.Někdy si zkus dohledat tolerance při výrobě vaček,ventilů a dílů motorů obecně.Spadne ti brada hošku.Viz.obrázky.
Tady máš foto nástroje,kterým se opracovávají sedla při ýrobě hlav(Foceno z katalogu mobilem)Pokud se budem bavit o tolerancích,tak maximálně v řádech setin.Desetiny znamenají červený lístek a jde to do bedny.
U tolerancích děr se bavíme většinou o mikronech
Nebavíme se o variantě s vahadlem a šroubkem.Tam jsou tolerance širší,ale určitě ne takové,jak si to maluješ ty.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rumunsko BMW R 1200 GS | Tom73x | 1 | 28.5.2024 v 20:09 DolphinXXL |
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS | fajgara | 7 | 25.4.2024 v 19:21 ja1 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS | RobocopCAP | 20 | 5.4.2024 v 19:42 Anetoska |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |