Spočítal jsem teď za dlouhých zimních večerů závislosti otáček motoru na zažazeném kvaltu a jízdních rychlostech (a naopak) u dvácy Honda CBF125. Tento motocykl nedisponoval v prvních několika rocích své výroby otáčkoměrem, a tak jsou myslím ty tabulky o to cennější.
Takže se alespoň podle aktuální jízdní rychlosti hodí vědět, jak na tom je momentálně motor s otáčkama - třeba i pro porovnání s jinými podobnými stroji a hlavně pro ujasnění si pásma optimálních jizdních rychlostí při daném zařazeném kvaltu a taky třeba aby se člověk vyvaroval podtáčení motoru atd.
Převodové poměry (primár, převodovka a sekundár) dle údajů výrobce:
A z nich spočítané celkové převodové poměry:
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost
Naposledy editováno 01.01.2013 16:06:37
M.a.x píše: Má to snad jediný význam a to ten že kdo chce jezdit na spotřebu a nemá ješte "vyvynutý" sluch tak se muže podívat a říct si cestu z prace jezdí 70 tak kukne na jaký kvalt by to mněl jet..nebo na jaky kvalt jet v obci ale pak přichází druhá strana mince...a to je kopec jak nahoru tak dolu,protivítr a milion dalších aspektu co to ovlivnují, ba dokonce tlak v pneu takže si to pekne schrnul "teoreticky za idealních podmínek" avšak v praxi je to více méně k ničem.Ale klobouk dolu že sis stým dal práci a veřím že ti to něco dalo
Je to tak, mám tu mašinu moc rád, letos na ní začínám už 5. motosezónu a nechám si ji co nejdýl to půjde. Vodí se lehce jak motorizovaná koloběžka, má velký kochací potenciál, na pětku bez zátěže po rovině tachometrových 50 (reálně 45 km/h) absolutně žádný problém, bez podtáčení - dá se říct, že nejrychleji na ní jezdím rozjezd před kopcem a pak do kopce, jinak po rovině a z kopce kochačka na pohodu a mohl bych přitom prohodit i pár slov s rychlejšíma kolařema...
Výsledkem je dlouhodobá spotřeba (za všechny 4 uplynulé sezóny) 1.6 l/100 km.
A jak se s ní víc a víc sžívám, tak třeba poslední dvě nádrže spotřeba pod 1.5 l/100 km (N95) a rekordní dojezd na jednu cca 14 litrovou nádrž 964 km (mezi dotankováním) - a samozřejmě ještě ne až na sucho.
Prostě jezdí to se spotřebou jako 40 kg moped s 1 kW 50ccm motůrkem, ale oproti němu je to maximálně spolehlivý a prakticky bezúdržbový dvoumístný stroj s řádově větší životností motoru, s mnohem větší rezervou výkonu a akcelerace, a s potenciálně až trojnásobnou maximální rychlostí.
V případě potřeby je to na okreskách schopno držet krok s autama, a i do kopců si to švihá na pětku osmdesátkou.
Povinný ručení 216 Kč za rok, výměna motorovýho oleje 0.9 litru, ventilový vůle (pouze jeden sací a jeden výfukový ventil) seřiditelný šroubkem na vahadlech - pro mne značka IDEÁL. Takže kromě absence toho otáčkoměru jinak absolutní spokojenost!
EDIT:
Uff, ten čas běží bohužel nějak čím dál rychleji, takže opravuju údaje o těch motosezónách na CBF125 - letos budu mít tuto dvácu ne čtvrtou sezónu, ale už pátou....
Naposledy editováno 01.01.2013 18:24:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cbf 125 kmitání řidítek při p... Honda CBF 125 | jirka1724 | 5 | 22.8.2024 v 08:51 Krautkopf |
rada Honda CBF 125 | Terka_Chars | 11 | 16.6.2024 v 18:20 __RomFox__ |
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 | lukomil | 30 | 19.4.2024 v 14:09 rg250 |
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 | Wiwien | 5 | 13.3.2024 v 10:43 fzr |
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 | Leee | 1 | 20.12.2023 v 20:36 jardad |