Spočítal jsem teď za dlouhých zimních večerů závislosti otáček motoru na zažazeném kvaltu a jízdních rychlostech (a naopak) u dvácy Honda CBF125. Tento motocykl nedisponoval v prvních několika rocích své výroby otáčkoměrem, a tak jsou myslím ty tabulky o to cennější.
Takže se alespoň podle aktuální jízdní rychlosti hodí vědět, jak na tom je momentálně motor s otáčkama - třeba i pro porovnání s jinými podobnými stroji a hlavně pro ujasnění si pásma optimálních jizdních rychlostí při daném zařazeném kvaltu a taky třeba aby se člověk vyvaroval podtáčení motoru atd.
Převodové poměry (primár, převodovka a sekundár) dle údajů výrobce:
A z nich spočítané celkové převodové poměry:
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost
Jo jo, to se to říká, že se na motorce řadí sluchem a nejen na motorce! To se to neprávem odsuzuje, když má někdo opravdu hlasitý stroj! Ale já mám na CBF tichý originální výfuk, mám uzavřenou pořádnou integrálku a nekecám, že v určitých situacích slyším už jen hluk proudícího vzduchu bez náznaku zvuku motoru. Kolikrát jsem se musel za jízdy sklonit až někam k přístrojové desce, abych vůbec motor zřetelněji uslyšel. Jsem totiž profesionální hudebník vybavený absolutním sluchem a baví mě vnímat konkrétní tónové frekvence v určitých motorových otáčkách. Dělám někdy s motorem na volnoběh takové blbinky, jako když například ve formuli hrají na motor národní hymnu.
Však oni v Hondě moc dobře vědí, proč tam ten otáčkoměr začali najednou dávat, když tam původně vůbec nebyl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost
houslicky1 píše: děkuji za tabulku, kterou jsem si se zájmem uložil hned, jak zde byla kdysi vyvěšena!
NZ, rádo se stalo.
houslicky1 píše: já mám na CBF tichý originální výfuk, mám uzavřenou pořádnou integrálku a nekecám, že v určitých situacích slyším už jen hluk proudícího vzduchu bez náznaku zvuku motoru. Kolikrát jsem se musel za jízdy sklonit až někam k přístrojové desce, abych vůbec motor zřetelněji uslyšel.
Přesně tak.
A jako bych kroucením hlavy (při hledání polohy, kdy je aerodynamický hluk helmy co nejmenší) a tím nakláněním se blíž k palubovce respektive k nádrži i ještě níž do stran k motoru viděl sám sebe, když jsem se s CBFkou blíže seznamoval...
Samozřejmě při vysokých otáčkách problém není, ale pokud se chce člověk s jistotou vyvarovat už i jen náznaku event. blížícího se podtáčení motoru, preventivně je potřeba se orientovat především podle jeho zvukového projevu.
houslicky1 píše: Jsem profesionální hudebník vybavený absolutním sluchem a baví mě vnímat konkrétní tónové frekvence v určitých motorových otáčkách. Dělám někdy s motorem na volnoběh takové blbinky, jako když například ve formuli hrají na motor národní hymnu.
Asi myslíš ne "na volnoběh", ale "při neutrálu" (nebo s vymáčklou spojkou), že jo?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cbf 125 kmitání řidítek při p... Honda CBF 125 | jirka1724 | 5 | 22.8.2024 v 08:51 Krautkopf |
rada Honda CBF 125 | Terka_Chars | 11 | 16.6.2024 v 18:20 __RomFox__ |
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 | lukomil | 30 | 19.4.2024 v 14:09 rg250 |
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 | Wiwien | 5 | 13.3.2024 v 10:43 fzr |
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 | Leee | 1 | 20.12.2023 v 20:36 jardad |