paolo_novy Přidat reklamu

Téma: K1200R nebo R1200C
Ahoj všem. Jsem začínající motorkář a jako takový si teprve vybírám motorku, na které bych chtěl jezdit. Vždy jsem si myslel, že jsem na choppery, ale po jízdách v motoškole a hlavně u Mirka Lisého jsem zjistil, že to nebude tak jednoznačné. Dle spousty recenzí, co jsem přečetl jsem se rozhodl, že jinou než BMW kupovat nechci. Nyní jsem dospěl ke stavu, že se rozhoduji mezi dvěmi modely: K1200R a R1200C. Jelikož jsou to dost odlišné modely, prosím hlavně ty, co tyto motorky jezděj nebo je jezdili, aby mi poradili pro a proti. Jsem vyšší postavy, sílu mám, nebojím se náklonu, ale už mi není 20 (a ani 25 ), takže si jízdu chci užívat a ne dělat vylomeniny. A víceméně, oblečení a vše kolem bych chtěl právě přizpůsobit vybranému modelu. Budu rád za jakoukoli konstruktivní radu. Díky. Karchee

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1200R nebo R1200C

29.9.2013 v 12:12 | Nahoru | #1
Dovi> Ahoj, moc díky za rozsáhlý koment. Musím uznat, ta modelová řada R mě zatím nějak neoslovila, ale to se může ještě změnit. Jen takový dotaz: tady mě většina odrazuje od nadlitru, Ty mi to navrhuješ, nebo dokonce doporučuješ. Myslíš, že to je dobrý nápad?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1200R nebo R1200C

29.9.2013 v 12:21 | Nahoru | #2
Karchee> ja ti"doporucoval" toho dragdtera s motorem z vrtulniku - viz foto. Ale bacha na horlave materially pri startu v garazi!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K1200R nebo R1200C

29.9.2013 v 12:51 | Nahoru | #3

Karchee píše: Dovi> Ahoj, moc díky za rozsáhlý koment. Musím uznat, ta modelová řada R mě zatím nějak neoslovila, ale to se může ještě změnit. Jen takový dotaz: tady mě většina odrazuje od nadlitru, Ty mi to navrhuješ, nebo dokonce doporučuješ. Myslíš, že to je dobrý nápad?


Absolutně si netroufnu takto na dálku to posoudit, neznám Tvé zkušenosti a jak jsi vyježděný (asi spíš ne) atd. atd. Ale zase Tvůj věk, absolvování motoškoly u ML i to, že o tom hodně přemýšlíš a zbytečně nepřeceňuješ své síly, přidává na Tvé obezřetnosti a zvyšuje Tvé šance, i když ani toto všechno samozřejmě u nikoho není 100% záruka úspěchu.

Řeknu to tedy aspoň takhle:
Svému synovi bych to Káčko důrazně nedoporučil - jedině snad boxera GS nebo naháče R850R, R1100R, R1150R či R1200R... Kdybychom jezdili stále spolu 2 motorky, mohl bych ho podle jeho pokroků a chování korigovat, vybírat vhodné trasy a denní dobu a postupně (bezpečněji) zlepšovat vyježděnost a jeho návyky.

Jenže ono to není problematické jenom v tom, že málo zkušený to v první krizovce nebo i při manipulaci na místě snáze položí (s různými následky), ale taky v tom, že u první nebo druhé motorky dost reálně hrozí, že člověku takováto mašina vybraná ještě bez vlastních zkušeností moc nesedne (nebo vůbec nesedne), že to prostě není pro něho ta pravá - člověk totiž až po čase pozná, k jakému typu spíš inklinuje. A motorka není auto, kde mi je celkem jedno, jestli se do práce a na nákup do hypermarketu přesunuju dejme tomu starší Felicií nebo novější Fabií či Oktávkou nebo Mazdou XYZ...

MAŠINU MÁ ČLOVĚK V NAŠICH ZEMĚPISNÝCH ŠÍŘKÁCH NA RELAXACI A PRO RADOST (někteři i na ten adrenalin nebo jenom na machrování), ale v každém případě musí ta mašina svému majiteli dělat radost, musí ji mít rád a na jízdu na ní se těšit.

U první motorky, která kdyby měla být drahá, velká, težká, hodně rychlá a já nevím co ještě, tak z ní buďto bude mít majitel velký respekt a nevyužije ani třetinu jejího potenciálu, nebo mu rychle otrne, bude své síly přepínat a někde se s ní vyválí. A když to všechno ve zdraví přežije a bude ji chtít prodat, protože se po nabytých zkušenostech zakouká do jiného stroje, hodně na té transakci ztratí.

Obecně, je-li to vhodné a možné (pokud třeba zrovna nemáš možnost nějakého superkaufu kvalitního nadlitru, která se už nemusí opakovat), bych spíš doporučil vzít si pro začátek raději něco menšího a levnějšího na rozježdění a sbírání motorkářských zkušeností na první sezónu. Řekněme nějakou hodnější pětistovku v ceně okolo 50 tisíc (na které už při prodeji moc neztratíš), a pak až budeš lépe znát sám sebe a svě potřeby, tak ta další motorka už bude vybraná s větší odpovědností a s vědomím, že už víš, do čeho jdeš.

Ale nevylučuji ani možnost, že pokud seš si už nyní jistý svým zaměřením (čoprkrujzr,
silniční křižník, velké nebo menší enduro apod.), že můžeš být tou výjimkou potvrzující pravidlo - že totiž budeš už dokonce i se svou první motorkou dlouhodobě spokojený.
Sice se to nestává často, ale stává se to.

Nevím, jesli jsem Ti aspoň trochu dokázal poradit; ono to bohužel skoro ani není možné. Není totiž nad vlastní prožitou zkušenost, protože všechny tyto zprostředkované od nás ostatních, byť sebevíc upřímně myšlené, pořád jsou a vždycky budou jen slabým odvarem oproti Tvé vlastní budoucí motorkářské praxi.

Ale přeju Ti, ať tu volbu neuspěcháš, a pokud budeš mašinu kupovat z druhé ruky, určitě si s sebou vezmi na poradu některého zkušeného kolegu, který Ti svou radou a asistencí na místě může zachránit hodně peněz.

EDIT: oprava spousty překlepů

Naposledy editováno 29.09.2013 14:23:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nepravidelný chod motoru BMW K 1200 R Honza22176 7 6.8.2024 v 06:50 MungoJerry
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R Dýmovnice 27 20.10.2023 v 13:54 puffybodie
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice
Repas spojkového koše BMW K 1200 R Dýmovnice 4 5.9.2023 v 12:57 Robu
BMW R 1200 C BMW R 1200 C ten_na_rudem_koni 3 31.8.2023 v 06:23 ThomasDRZ


TOPlist