uplynulý víkend moc počasí nepřálo práci venku na chalupě, proto jsem se rozhodl, že trochu poklidím ve stodole. No a mezi ostatními skvosty jsem našel i babču 207, kterou mi kdysi daroval kamarád, že prý byla 2x pod vodou při povodni (má chatu někde na Berounce) a že už jí nehodlá opravovat. Hned mně napadlo, že jezdit motorově do hasičárny a do vedlejší vsi na nohejbálek, bude mnohem pohodlnější, než trpět na bicyklu. A že jsem trochu hračička a taky je potřeba od práce na chalupě trochu relaxu, rozhodl jsem se, že babču nejenom zprovozním, ale také trochu vytuním. Nemám k dispozici CNC obráběcí stroj jako Ondrero, abych vytvářel vlastní součástky, ale ve vsi se najde starý soustruh a základní dílenské vybavení také mám. Proto nelze očekávat profesionální dílenské zpracování, ale zároveň bych se chtěl v co největší míře vyhnout vyloženým "prasárnám"
Nuže, první přišla na řadu základní rozborka rámu, odbahnění wapkou a demontáž všeho, co již bylo zničené korozí. Poté jsem zadumal nad základním konceptem nově pojaté babči a přišla na řadu flexa a svářečka. Jak dopadlo mé sobotní snažení, můžete posoudit sami na přiložené foto. Je to poskládané jen tak halabala, abych si lépe představil kudy půjdu dál.
Dále se budu zaměřovat na opravy a úpravy jednotlivých částí babči, tak jak čas dá, a pokusím se pomocí pořizování fotodokumentace, podělit se s Vámi o dosažené výsledky
1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
Fandím Ti, ale drobná rada: krček řízení to bude chtít pořešit, měli jsme kdysi v podobném ražení udělanou Jawu, ale krk řízení dosttával docela kapky... Ale už to tu někdo říkal...
Naposledy editováno 16.09.2014 16:15:22
Kostra sedadla je nasazená pouze pro představu výšky posedu, púvodní povlak zpuchřel, bude provedeno nové čalounění sedáku i opěradla, aby prdka byla jak v peřince.
Startování bude napasováno ze starého křoviňáku lankové. Skládá se z domečku s cívkou s lankem a zpětné pružiny a vnitřní části "rozběhového cvrčka" připevněné na klikový hřídel. Jelikož je startování pravotočivé, bude muset být startér připevněn na straně magneta. K tomu účelu budu muset vytvořit místo původního plastového krytu nějaký nový držák domečku cívky a na rotor magneta nějak připojit rozběhového cvrčka. Konstrukční detaily zatím neřeším, neb motor je v současnosti jedna velká koule zaschlého bláta.
Ještě prozradím jednu věc, kterou již vím teď, jako u pořádnýho čopra nebude náhon řešen řetězem a zubatou rozetou, anébrž řemenicemi a plochým drážkovým řemenem
1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
1 reakcí na tento příspěvek 207 ála chopper
Na obrázcích jsou vidět některé úpravy na rámu, např pro snížení posedu byl rám zkrácen pod sedadlem o cca 10cm,(včetně nosiče) tím bylo třeba navařit a zabrousit uzavření vzniklé díry, Do uzávěru byla navařena trubka držáku sedačky. Také je patrné navaření držáků zadních tlumičů protknuté rámem napříč.(původní držáky byly součástí nosiče) Přední vidlice byla prodloužena, navařena příčná výztuha, kluzáky byly prodlouženy nad pružinami pomocí závitové tyče o stejný kus, jako vydlice.
Blatníky dostaly nový tvar a také nové držáky. Stojánek byl lehce upraven, tyčka stojánku bude zakrácena na míru, až bude sestaven rám a osazena kola, aby budoucí "policajt" podepřel babču ve vhodném sklonu.
Zespoda rámu je navařený držák stupaček. Stupačky jsou vlastně původní ramena pedálů, nasazená na původní ose ze které bylo odstraněno řetězové kolo. Ramena jsou na ose nasazena ne "protiběžně" nýbrž "souběžně". Na původní osičky šlapek byly naraženy gumové návleky stupaček z fichtla.
Volnoběžka zadního kola byla brutálně odstraněna flexou těsně u hliníkového bubnu kola, vzniklou mezeru na ose kola mezi bubnem a vidlicí zaplní součástka vyrobená z růžice vodovodního kohoutu.
Protože místo ozubené rozety řetězu bude babča vybavená řemenicemi na plochý řemen, který je širší než řetěz, bylo třeba přemístit lanko zadní brzdy. K tomu ůčelu je na vidlici navařena do původní zarážky bowdenu lanka kulatina, a drážka pro bowden je přemístěna na její konec. O stejný kus musela být prodloužena osa klíče brzdových paken, trčící ze štítu zadní brzdy. Držák napínací kladky řetězu šlapek byl odstraněn, neboť babbča žádné šlapky již mít nebude.
Dále už mám zárodek budoucího startéru. Dřive vesele roztáčel již dosloužilý křovinořez, nyní bude doufám stejně radostně, roztáčet babču. Misku ze západkami přimontuji na rotor magneta pomocí šroubu, který vytočím specielně pro temto účel. Tento šroub bude osazen namísto původního šroubu, přidržujícího rotor magneta na kuželu klikovky. To ale až se dostanu k soustruhu. Držák s cívkou s lankem bude přišroubován v ose klikovky na taktéž specielně upravený a vyztužený původní plastový kryt magneta.
Jenom se mi stala taková lapálie, při rozebírání my sklouzlo ozubené kolo na klikovce a vysypali se ložiskové jehličky. Sice jsem je sezbíral, ale nevím jestli mám všechny.
Musím někde najít, kolik jich má být.
Kartry, válec a hlavu zkusím umít v myčce na nádobí na 70°C, ať ten šmír pustí. Určitě ze mě bude mít manželka nesmírnou radost.
Zatím se loučím, až zase pokročím, tak nafotím a ukáži.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bordel na hřídeli Babetta 207 | DanielHendrych | 8 | 2.5.2024 v 10:51 laďa-prášil |
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 | Babetta-Sam | 12 | 27.4.2024 v 23:07 Drakl |
babetta 207 barva a kartička [1, 2] Babetta 207 | máťa_moto_blázen | 33 | 9.4.2024 v 19:09 Milos1 |
Lanko plynu Babetta 207 | DanielHendrych | 3 | 26.3.2024 v 20:31 ja1 |
Problém Babetta 207 Babetta 207 | Viktorekk | 13 | 11.1.2024 v 17:47 kokoška. |