Téma: Lakování vidlí
24.1.2015 v 20:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí
honzabiker píše: Uveď mi prosím příklad Nitridování hliníkových slitin.
Mno tak musím uznat, že nikoliv nitridování (to je něco jinýho) ale nanášení nitridu titanu je možný na hliník, obecně kovy, sklo,... Je to PVD technologie, která je ale ve velké většině případů používaná pro zvýšení odolnosti např řezných nástrojů atd. "Pohledové" použití ale možné je.
Tímto se omlouvám. Dosud jsem se s touto povrchovou úpravou nesetkal jinde než na oceli ( řezné nástroje, kluzáky USD vidlic).
Pozinkování hliníku...rád se nechám poučit.
Tvrdý elox je povrchovka určená na díly, u kterých je primárně vyžadovaná odolnost proti otěru. Viz. ty pístky v brzdičích. Pokud to má vypadat, pak jedině dekorativní elox s barvením.
Když to shrnu, povrchové úpravy, které tu Vici uvedl (TiN, zinkování, tvrdý elox) možné jsou (nevím to zinkování) ale nepoužívají se, protože je tu výrazně vhodnější alternativa ve formě dekorativního eloxování.
Konkrétně naposledy jsem si nechal eloxovat tohle:
a čepy zinkování + modrý chromát. Takže Vici, jaký máš číslo bot?
Naposledy editováno 27.01.2015 10:34:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování vidlí
honzabiker> Tak jsem rád, že jsi konečně dříve pohledal než někoho napadal. Omluva přijata, ale budeme se asi hádat dál
1. Pokovení nitridem titanu
Jsem rád, že jsme se na tomhle dohodli že možné je. Úmyslně jsem od začátku psal pokovení nitridem titanu, nikoliv nitridováním. To jste z toho ke konci udělali vy
2. Galvanické zinkování
Zinkovat hliník ani dural samozřejmě nejde. Ale kdysi jsem se na čínském skůtru potkal s předníma vidlicema, které byly vyžrané od soli. Samo to nebyly Up Side Down vidlice, ale zase se jednalo o spodky. Nevím co to bylo za slitinu, ale vypadalo to jako hliník nebo dural až na to, že to bylo neúměřně težké na tyhle materiály a při broušení to nečernilo a nešpinilo jako hliník. Asi nějaká čínská levnější varianta když nemusí řešit váhu. A protože jsem tenkrát jezdil často do zinkovny s věcmi na M-72 tak jsem přibral i tohle. V zinkovně to na kousku něčím potřeli aby zjistili jestli se to v lázni nerozpustí a normálně galvanicky pozinkovali.Tedy normálně ne. Byl to černý zinek s akvarelem. Vypadalo to něco čerstvě naolejovaný brynýr.
Proto jsem radil tuhle variantu. Při ceně cca 35Kč/kg nebude moc levnějších s pěkným výsledkem. Pokud tedy ale číňan na Yuki opravdu použil dural tak to použít nejde. Bral jsem čínu jako čínu po zkušenosti s tím skůtrem.
3. Tvrdý elox
Stojím si za tím, že se jedná o povrchovku vhodnou i pro pohledové díly. Problém je dle mě pouze s omezenou barevností.
Co je třeba na brzdičích nebo brýlých na téhle stránce nepohledového?
Přední vidlice docela trpí na bordel (mouchy, zbytky asfaltu, kamínky atd.) a myslím že by šel dekorativní elox příliš brzy do řiti.
A pístky v brzdičích podle mě nejsou eloxovány ale bude tam nějaký broušený tvrdochrom nebo něco takového...jsi se asi upsal ne?
PS: Na boty ti seru, chlastám dobrý rum a příště nejdřív pořádně čti než se do někoho pořádně obuješ nebo to rozporuj nějak normálněji
Naposledy editováno 27.01.2015 11:47:13
1. Pokovení nitridem titanu
Jsem rád, že jsme se na tomhle dohodli že možné je. Úmyslně jsem od začátku psal pokovení nitridem titanu, nikoliv nitridováním. To jste z toho ke konci udělali vy
2. Galvanické zinkování
Zinkovat hliník ani dural samozřejmě nejde. Ale kdysi jsem se na čínském skůtru potkal s předníma vidlicema, které byly vyžrané od soli. Samo to nebyly Up Side Down vidlice, ale zase se jednalo o spodky. Nevím co to bylo za slitinu, ale vypadalo to jako hliník nebo dural až na to, že to bylo neúměřně težké na tyhle materiály a při broušení to nečernilo a nešpinilo jako hliník. Asi nějaká čínská levnější varianta když nemusí řešit váhu. A protože jsem tenkrát jezdil často do zinkovny s věcmi na M-72 tak jsem přibral i tohle. V zinkovně to na kousku něčím potřeli aby zjistili jestli se to v lázni nerozpustí a normálně galvanicky pozinkovali.Tedy normálně ne. Byl to černý zinek s akvarelem. Vypadalo to něco čerstvě naolejovaný brynýr.
Proto jsem radil tuhle variantu. Při ceně cca 35Kč/kg nebude moc levnějších s pěkným výsledkem. Pokud tedy ale číňan na Yuki opravdu použil dural tak to použít nejde. Bral jsem čínu jako čínu po zkušenosti s tím skůtrem.
3. Tvrdý elox
Stojím si za tím, že se jedná o povrchovku vhodnou i pro pohledové díly. Problém je dle mě pouze s omezenou barevností.
Co je třeba na brzdičích nebo brýlých na téhle stránce nepohledového?
Přední vidlice docela trpí na bordel (mouchy, zbytky asfaltu, kamínky atd.) a myslím že by šel dekorativní elox příliš brzy do řiti.
A pístky v brzdičích podle mě nejsou eloxovány ale bude tam nějaký broušený tvrdochrom nebo něco takového...jsi se asi upsal ne?
PS: Na boty ti seru, chlastám dobrý rum a příště nejdřív pořádně čti než se do někoho pořádně obuješ nebo to rozporuj nějak normálněji
Naposledy editováno 27.01.2015 11:47:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tekoucí vidle Yuki RS 125 | stepanmottl | 9 | 8.8.2024 v 12:43 Deadman |
yuki 125 RS - kufry Yuki RS 125 | Šharky. | 19 | 3.8.2023 v 14:56 Luba98 |
Zadní brzda- nebrzdí Yuki RS 125 | WhiteTiger | 6 | 29.12.2021 v 19:20 milanekmp |
Nová nebo motorka z bazaru Yamaha YBR 125, Yuki RS 125 | Silente | 9 | 27.6.2021 v 20:31 callowsick |
nestartuje [1, 2] Yuki RS 125 | zajdas51 | 49 | 21.2.2021 v 16:31 vmz00 |