kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: Co je tedy kroutící moment?
Kroutící moment lze změřit na dynamometru. Na dynamometru lze změřit sílu na páce. A právě síla na páce je kroutící moment.
Pro lepší představu si představte například dětský kolotoč. K tomu budete muset vynaložit nějakou sílu, když budete kolotoč roztáčet přes určitou páku. A to je kroutící moment. Podle rychlosti toho, jak budete s kolotočem točit, se určí výkon. Pokud budete točit rychleji, bude větší kroutící moment i váš výkon. A tak nějak to platí i u motoru. Tam akorát figuruje ojní čep a rameno klikové hřídele.
ano sila na pace je kroutici moment. motor s vetsim zdvihem ma vetsi paku ... bohuzel ale nema stejnou silu, protoze aby zachoval stejny objem, musim s vetsim zdvihem zmensit vrtani. no a s mensim vrtanim dostanu mensi silu. protoze sila tam vznika jako dusledek tlaku: sila=tlak x plocha
to s tim kolotocem je picovina, to napsal nekdo koho bych nechal z fyziky propadnout...
Naposledy editováno 15.03.2019 17:44:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: ano sila na pace je kroutici moment. motor s vetsim zdvihem ma vetsi paku ... bohuzel ale nema stejnou silu, protoze aby zachoval stejny objem, musim s vetsim zdvihem zmensit vrtani. no a s mensim vrtanim dostanu mensi silu. protoze sila tam vznika jako dusledek tlaku: sila=tlak x plocha
Ano vrtani zmensim abych zachoval objem ale sila bude vetsi diky te páce. Hele je to moje teorie. Nehádam se. Ale kdyz jsem u motoru stejneho ojemu zvysil zdvih a podarilo se mi zachovat otacky (diky novym materialum,technologii........) vzdycky jsem mel na brzde vyssi vykon. Nejsem teoretik. Ale tak nejak me z toho vychazi vetsi kroutak.
E ted mluvim o benzinovem modelarskem dvoutaktu bez turba
Naposledy editováno 15.03.2019 17:58:51