Téma: Pomoc při výběru moto
Zdravím všechny. A dovoluji si požádat o malou pomoc. Ve svých skoro 45 letech jsem tak nějak propadl 2 kolům. Takže jsem začal tím, že jsem si v březnu 2015 koupil 125 skútr Peugeot Satelis 2 s tím, že to bude prostě jen přibližovadlo kolem Prahy, Kladna a okolí. Ale "bohužel" se stalo to, že mi pohoda, klid a relaxace za řidítky tak nějak učarovala. Rozhodl jsem se tedy, že si dodělám "plné Ačko" - už se na tom pracuje - a následně si koupím něco většího, co mi nahradí můj skútr. Ale.... Moje výška 197 cm mě donutila i při výběru skútru koukat se hlavně na jeho velikost - přeci jen "vosa na bomboně" nevypadá hezky. Celkem se mi zamlouvalo automatické řazení, dávalo mi to prostor ke "kochání se"... Je ale na čase postoupit o level výš. Proto si dovoluji požádat o rady, kterou cestou se vydat. Je mi jasné, že se mi dostane nejrůznějších rad o počtu koní atp. nicméně rozhodně trvám na typu "pohodové motorky na cesty i do města" - tedy žádný supersport ani něco podobného. Něco, co má adekvítní rozměry pro mou výšku, solidní výkon na předjetí při 80-90 km/h, pohodlný posez, a (tady mě asi někdo ukamenuje nebo vyřadí z fora) možná i automatickou převodovku. Sám mám automat i v autě, a jsem s ním spokojen, dává mi prostor k pohodové jízdě. A možná je toto cesta i na motorku. Osobně se mi moc líbí Honda NC 750 X s DCT. S ohledem na prostor místo nádrže, kam se dá uložit nejnutnější - jen nevím, zda pro mou výšku nebude spíš "minibike". Také jsem se díval na Suzuki V-Strom. Zkrátka hledám něco, co mě "nesežere", něco, kde se jezdí vzpřímeně (záda už nejsou tak ohebná jako byla), něco přvětivé, pro držitele "teplého" řidičáku. Horní hranice je cca 180 000 - s tím, že bych raději novou motorku (tím pádem s prokázaným "nepoložením" ve 180 km/h.) Je mi jasné, že se mi dostane informací, že na řazení si zvyknu, atp - asi je to pravda, zatím mám prostě trochu obavy zejména z rozjíždění - od 2 výš je to celkem ok... Ale zvyk ze skútru, kdy mohu z křižovatky vystřelit bez obav se mi prostě tak nějak líbí...Zkoušel jsem i "naked", ale tam je posez pro mne až moc skloněný... Zkrátka cestovní "enduro" nebo něco podobného se mi moc líbí - zatím mám i na tom bzučáku zvaném skútr najeto za 3 měsíce skoro 5000 km a nájezdy stoupají... kdykoliv mohu, jedu prostě na dvou kolech. Propadl jsem tomu asi moc.. a tak prosím - poraďte mi co možná nejzodpovědněji. Budu vděčný.
P.S. hledám prostě něco, na čem se dá "utéct" od volantu, od počítače, od chaosu... a prostě si vyjet po českých - i zahraničních - luzích a hájích. V obcích rozhodně rychlost dodržuji, mimo obec jsem ochoten na 100 - 110, na dálnici se mi nechce a pokud je to nutnost, tak jen krátce... Díky moc za všechny rady a podněty.

1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto

31.7.2015 v 21:17 | Nahoru | #1
Daart,Veverčák: ono je rozdíl na čem je máš obuto, je jasný, že řádák SS v litru má ten výkon někde jinde, než moje nynější VTR, taky VTR trošku při spěchu houpe, takže to zkresluje ,ale jak jsem tomu nevěřil, tak smekám co si ty pneuše nechaj líbit a jak dokážou fungovat. Na 954RR jsem jezdil Sporsmarty a S20 a oboje bylo po 4tkm na milimetru vzorku střed a kraje 2mm (zadky), takže další max tácek v klidu, by asi daly, ale já nemám potřebuju jezdit pneu na plátno, takže nejpozději 1mm střed a jde. Momentálně Angels GT 4000km a 1/2 vzorku a to VTR nešetřím, holt když ubereš 40koní a ještě přejdeš ze Ř4 na V2, začneš tahat víc, nejsi tak rychlej, ale máš pocit, že dáváš motorce víc napít, takže uhasíš to testosteronový chlapský EGO

art007: je fajn, že nespěcháš a nebudeš litovat, že rovnou nehoupneš na silnou bestii. Tak zvládni noty v klidu a až pak pořídíš cokoli, užívej. Dnešní i rozpočtový motorky, fungujou dobře pro většinu uživatelů co ví, co po ní chtít

(reakce na) Pomoc při výběru moto

31.7.2015 v 21:22 | Nahoru | #2

..Roko.. píše: Daart,Veverčák: ono je rozdíl na čem je máš obuto, je jasný, že řádák SS v litru má ten výkon někde jinde, než moje nynější VTR, taky VTR trošku při spěchu houpe, takže to zkresluje ,ale jak jsem tomu nevěřil, tak smekám co si ty pneuše nechaj líbit a jak dokážou fungovat. Na 954RR jsem jezdil Sporsmarty a S20 a oboje bylo po 4tkm na milimetru vzorku střed a kraje 2mm (zadky), takže další max tácek v klidu, by asi daly, ale já nemám potřebuju jezdit pneu na plátno, takže nejpozději 1mm střed a jde. Momentálně Angels GT 4000km a 1/2 vzorku a to VTR nešetřím, holt když ubereš 40koní a ještě přejdeš ze Ř4 na V2, začneš tahat víc, nejsi tak rychlej, ale máš pocit, že dáváš motorce víc napít, takže uhasíš to testosteronový chlapský EGO

art007: je fajn, že nespěcháš a nebudeš litovat, že rovnou nehoupneš na silnou bestii. Tak zvládni noty v klidu a až pak pořídíš cokoli, užívej. Dnešní i rozpočtový motorky, fungujou dobře pro většinu uživatelů co ví, co po ní chtít



Dik.. doufám, že "budu fungovat"... :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
V-strom 650 2017 a mladší origo nos... Suzuki DL 650 V-Strom Sally06 0 9.10.2024 v 07:18 Sally06
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... Hipinko 10 5.10.2024 v 13:33 Čépa85
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 15 4.10.2024 v 16:07 Metric
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom Bundik17 23 2.10.2024 v 12:11 autocross
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom IvanJJ 6 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ


TOPlist