Téma: 1 válec vs 2 válec
Ahoj, loni jsem si pořídil na rozježdění Hondu CBR125R, tu jsem koncem roku prodal, abych si teď na jaře koupil něco výkonějšího, zkusil jsem Horneta, ale po pár stech metrech jsem si uvědomil, že tolik výkonu nevyužiju a ani nechci, že chci něco klidnějšího, takže jsem začal přemýšlet o nějaké 500... Prolejzám inzeráty a semtam tam na mě vykoukne také Aprilia Pegaso 650, která má obdobný výkon, jako například Honda CB500, Suzuki GS500E, nebo Kawasaki ER5, ale Aprilia je jednoválec, ostatní jsou 2 válce. Máte s tím někdo nějakou osobní zkušenost? Jaký je v těchto strojích rozdíl? Všude čtu jen o 2vál vs 4vál, případně 3vál, ale nic o 1vál :) A já má zkušenost jen s 1vál vs 4vál.

Moje zkušenost je, že 1vál125 je velmi pružný s delší odezvou na plyn, 4vál600 je velmi akční bez plynové prodlevy. Je tedy 2vál500 něco mezi? A je 1vál125 pružnější, než 1vál650?

Jo a beru to jako postupný rozvoj, nebude to moje poslední mašina :)

Předem díky za vaše reakce.

1 reakcí na tento příspěvek 1 válec vs 2 válec

12.2.2017 v 13:56 | Nahoru | #1
Tak podle mě ten jednobuch asi zatáhne nejdřív a nejdřív taky skončí,ten dvouvál oproti tomu zatáhne chvilku pozdějc a chvilku poždějc taky skončí,stejně tak třívál a čtyřvál. Nejel sem na všech,ale přijde mi to logický podle toho co se tak říká a toho jak má ten kterej motor výkonovou křivku. Aspoň teda obecně si myslím že to tak je,možná se pletu.
Samo že taky nejde srovnávat V2 650 jedno kterej vs V4 litru.....
U strojů co tady píšeš asi až tak razantní rozníl nebude.
Já z toho jel GS500,ten motor mě přijde krásně pružnej a bezvadně jedoucí v tom středním spektru otáček,táhnoucí mnohem dřív i chvilku po

(reakce na) 1 válec vs 2 válec

12.2.2017 v 20:38 | Nahoru | #2
Tomas_81> Abych to upřesnil. Rozhodující je střední pístová rychlost, která nesmí překročit určitou mez. Je víceméně stejná jak pro jednoválec, tak pro xy válec. Proto když máš motor o konstantním objemu a chceš získat větší výkon, stačí buď zmenšit zdvih, což ale nejde do nekonečna a přináší to další nepříjemnosti, a další je přidat válce. To zmenší zdvih a tím i střední pístovou rychlost. Proto víceválce víc točí, a tím mají větší výkon. A také proto jsou(musí být) silné jedno/dvou válce silně podčtvercové.

Nadruhou stranu se zvýšením počtu válců zvětšují rozměry motoru, setrvačné hmoty,...proto se nezdá tak ostrý od malých otáček, ikdyž podle brzdy může mít čtyřvál i v malých točkách lepší mk než třeba dvoubuch.

Naposledy editováno 12.02.2017 20:40:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pegaso cube 1999 volnoběh Aprilia Pegaso 650 Jarda_pegaso 12 30.9.2024 v 06:05 Jarda_pegaso
Aprilia pegaso 650 rotax 1997 - ole... Aprilia Pegaso 650 Lancikjirka 18 3.9.2024 v 18:43 Kohlstein
Aprilia pegaso 650 cube Aprilia Pegaso 650 Jarda_pegaso 0 3.9.2024 v 05:55 Jarda_pegaso
Jak vyřešit pomalý únik oleje okolo... Aprilia Pegaso 650 arky 13 28.8.2024 v 21:13 hagrid.hagrid
Hlava Aprilia Pegaso 650 Milad 10 11.8.2024 v 21:09 Milad


TOPlist