paolo_novy Přidat reklamu

Téma: vyssi oktanove cislo do starsich motoru
22.5.2017 v 10:58
Zdravím,
nedávno mi v servisu chlap říkal, ať do starších motorů ( moje je 92' ) netankuju stovku benzín. Jaký je váš názor na tohle? Prý se snižuje životnost motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 00:43 | Nahoru | #1

assassin píše: jo a ty se tu celou dobu snazis tvrdit, ze idealni je kdyz se celou vahou postavim do pedalu, kdyz miri kolmo vzhuru



ale prdlajs, je to presne naopak - to je to co sem se snazil cely odpo vysvetlit Mito7-ovy horeni a expanze jsou dve odlisne veci - samotne horeni je jen chemicka vyroba horkych plynu, horeni pistem nepohne, tu naslednou expanzi - tlak - pohyb pistu - uz konaji ty plyny co horenim vyrobis, ale tam uz nic nehori, naopak v uplne idealnim pripade bys potreboval spaliny vyexpandovat az na teplotu okoli (u turbiny teplotu okoli a rychlost pohybu), to v praxi nejde takze ucinost bude nejaka, konecna..

ja uz nevim jak to jinak napsat, abys mi zase nerekl ze se te snazim uvarit na vcech kterym nerozumis - no predstav si parni (myslim pistovej, muze bejt i turbina samozrejme) stroj - napustis paru nad pist, a para pak expanduje ..ALE v prubehu pohybu pistu uz zadnou dalsi paru nepripoustis (ekvivalentne zde uz zadne palivo nespalujes) nechavas jen vyexpandovat tu co jsi tam prve napustil nekde kolem uvrati

to slapnuti na pedal je ta expanze - horeni si predstav jako prvotni nervovej impulz svalum, uz si rozumime ?

assassin píše: jen do toho jaksi nezapada ta regulace klepani zvetsovanim predstihu, to bys musel jit prave tim smerem daleko pred HU - aby palivo shorelo driv nez pist dojde do HU, nejspis tedy nedojde k samovzniceni smesi z duvodu teplota/tlak, ale tlakovej peak pred HU, nebo tesne v HU - to te motor opravdu pochvali a na projev radosti to bude zvukovym projev dokazovat i kazde lozisko na na ceste od pistu az na "konec" klikove hridele...



vsak tak jsem to myslel, ono daleko by to byt az tolik nemuselo, ale ano, smes by zcela vyhorela jeste fous pred uvrati.. mito psal o "nejakych milimetrech" (nechce se mi ta citace hledat) ale nezapomen ze milimetr je v tehle oblasti velikej rozdil !! priznam se ze kdyz jsem nedavno koukal na G-force jaky delaj pekny pisty pro NC30 (1800GBP za sadu,.. za to bych koupil druhou motorku ) tak jsem si rikal jak muzou zvednout kompresni pomer z tech 11,3 skoro ke 12.. hadal bych ze to bude treba o milimetr vyssi pist.. a ono je to par desetin - doslova !! sam jsem cumel jak puk..

pro ilustraci - idealni uloha, valcovej, placatej pist - zdvih 45mm, nad pistem 5mm tedy 50mm/5mm komp. pomer 10:1 kdyz smes dohori milimetr pod uvrati je to 50/6 = 8,33 to je v okt. cisle slusnej rozdil

nebo jinak, pist v pulce = dvojnasobek tlaku, pist v 1/4 od HU ctyrnasobek tlaku, a kazda dalsi pulka zbytku je zdvojnasobeni.. takze "nejaky ten milimetr" nebo "par stupnu" pred uvrati je co do tlaku sakra rozdil

no zacali jsme na tom ze pro vyssi okt. cislo je potreba zvysit predstih, dle meho neni, maximalne trosku upravit smes... u toho bych zustal, jdu chrnet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vyssi oktanove cislo do starsich motoru

26.5.2017 v 22:24 | Nahoru | #2

kerut píše: vsak tak jsem to myslel, ono daleko by to byt az tolik nemuselo, ale ano, smes by zcela vyhorela jeste fous pred uvrati.. mito psal o "nejakych milimetrech" (nechce se mi ta citace hledat) ale nezapomen ze milimetr je v tehle oblasti velikej rozdil !! priznam se ze kdyz jsem nedavno koukal na G-force jaky delaj pekny pisty pro NC30 (1800GBP za sadu,.. za to bych koupil druhou motorku ) tak jsem si rikal jak muzou zvednout kompresni pomer z tech 11,3 skoro ke 12.. hadal bych ze to bude treba o milimetr vyssi pist.. a ono je to par desetin - doslova !! sam jsem cumel jak puk..

pro ilustraci - idealni uloha, valcovej, placatej pist - zdvih 45mm, nad pistem 5mm tedy 50mm/5mm komp. pomer 10:1 kdyz smes dohori milimetr pod uvrati je to 50/6 = 8,33 to je v okt. cisle slusnej rozdil

nebo jinak, pist v pulce = dvojnasobek tlaku, pist v 1/4 od HU ctyrnasobek tlaku, a kazda dalsi pulka zbytku je zdvojnasobeni.. takze "nejaky ten milimetr" nebo "par stupnu" pred uvrati je co do tlaku sakra rozdil

no zacali jsme na tom ze pro vyssi okt. cislo je potreba zvysit predstih, dle meho neni, maximalne trosku upravit smes... u toho bych zustal, jdu chrnet



Jo ono je totiz pretryskovani karbce na zigulu skoro to same jako otočit rozdelovacem :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E Dejwidos 7 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E Dejwidos 10 4.10.2024 v 11:54 Metric
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 18 12.9.2024 v 14:28 tun
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E ViraxRider 54 7.9.2024 v 21:43 TomasRA
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover


TOPlist