Téma: Úprava ovládacích prvků na řídítkách
22.1.2019 v 20:47
Ahoj všem,
vybírali jsme s přítelkyní vhodnou motorku tak dlouho, až volba padla na čtyřkolku Než mě ale budete pranýřovat, že to sem nepatří, přečtěte, prosím, můj dotaz.
Zejména z toho důvodu, že na motorku přítelkyně zatím nemá papíry a jejich udělání je v našem případě trochu složitější (handicap na jedný ručce), jsme vybrali Suzuki LTZ 400 (motor z DR-Z 400) jako vhodný stroj do začátku, aby mohla jezdit se mnou, ale už na svojí a stačily jí papíry na auto Chci, aby se mohla nejdřív v klidu naučit řadit atd. a až pak případně přesedlala na motorku. Zároveň také zjistí, zda ji to bude samotnou dlouhodobě bavit
Potřebovali bychom ovládací prvky přeskládat tak, aby mohla čtyřkolku bezpečně ovládat. Jelikož jsou ovládací prvky na řídítkách čtyřkolky rozložené stejně, jako u motorky (krom plynu, který není na rukojeti, ale na páčce - viz přiložený obrázek), věřím, že mi dokážete poradit i tady. Na Quadmanii to žije podstatně méně.
A teď k mému dotazu . Znáte někoho, kdo řešil podobnou věc s předěláním ovládacích prvků motorky? Případně, jestli máte nějaké nápady, jak bychom to mohli provést? Na levé ruce může slečna používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Podmínky jsou takové, že na levé ruce může používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Napadlo mě to vyřešit takto :
Levá rukojeť - pouze páčka na ovládání plynu (ovládaná palcem)
Pravá rukojeť - dvě páčky -> spojka a přední brzda
Nevím ale, jak to bude, zvlášť v terénu, zvládnutelný, aby se daly pravou rukou ovládat páky spojky i přední brzdy a bylo to pořád bezpěčné.
Alternativou by mohlo být udělat dvě nožní páky na brzdy - obě na pravé noze, jedna na přední a druhá na zadní brzdu tak, aby šly v případě potřeby mačkat obě i naráz. Tím by zůstala na pravé ruce jen spojková páčka.
Díky všem za rady, nápady, postřehy... :))
Naposledy editováno 22.01.2019 20:54:59
vybírali jsme s přítelkyní vhodnou motorku tak dlouho, až volba padla na čtyřkolku Než mě ale budete pranýřovat, že to sem nepatří, přečtěte, prosím, můj dotaz.
Zejména z toho důvodu, že na motorku přítelkyně zatím nemá papíry a jejich udělání je v našem případě trochu složitější (handicap na jedný ručce), jsme vybrali Suzuki LTZ 400 (motor z DR-Z 400) jako vhodný stroj do začátku, aby mohla jezdit se mnou, ale už na svojí a stačily jí papíry na auto Chci, aby se mohla nejdřív v klidu naučit řadit atd. a až pak případně přesedlala na motorku. Zároveň také zjistí, zda ji to bude samotnou dlouhodobě bavit
Potřebovali bychom ovládací prvky přeskládat tak, aby mohla čtyřkolku bezpečně ovládat. Jelikož jsou ovládací prvky na řídítkách čtyřkolky rozložené stejně, jako u motorky (krom plynu, který není na rukojeti, ale na páčce - viz přiložený obrázek), věřím, že mi dokážete poradit i tady. Na Quadmanii to žije podstatně méně.
A teď k mému dotazu . Znáte někoho, kdo řešil podobnou věc s předěláním ovládacích prvků motorky? Případně, jestli máte nějaké nápady, jak bychom to mohli provést? Na levé ruce může slečna používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Podmínky jsou takové, že na levé ruce může používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Napadlo mě to vyřešit takto :
Levá rukojeť - pouze páčka na ovládání plynu (ovládaná palcem)
Pravá rukojeť - dvě páčky -> spojka a přední brzda
Nevím ale, jak to bude, zvlášť v terénu, zvládnutelný, aby se daly pravou rukou ovládat páky spojky i přední brzdy a bylo to pořád bezpěčné.
Alternativou by mohlo být udělat dvě nožní páky na brzdy - obě na pravé noze, jedna na přední a druhá na zadní brzdu tak, aby šly v případě potřeby mačkat obě i naráz. Tím by zůstala na pravé ruce jen spojková páčka.
Díky všem za rady, nápady, postřehy... :))
Naposledy editováno 22.01.2019 20:54:59
1 reakcí na tento příspěvek Úprava ovládacích prvků na řídítkách
Čau, mali ste kúpiť štvorkolku s automatom a sú aj motorky s automatom, mohla v pohode jazdiť. Na ľavú ruku nedávaj nič, ten plyn tam ako namontuješ? Nechaj to ako to je. A spojku daj dole na pravú nohu k brzde z vonkajšej strany. Spojku tak bude môcť zmáčknuť aj bez brzdy a keď stlačí zadnú brzdu tak zároveň stlačí aj spojku a to nevadí. Je to najjednoduchšie riešenie. To je môj návrh. Mimo toho existujú aj štvorkolky čo majú duálne brzdy ako autá, ale do takej prestavby by som sa nepúšťal. Ten môj návrh je najjednoduchšie riešenie a najlacnejšie.Tú pôvodnú páku spojky tam nechať , len k tomu pripojiť ešte jednu páku na nohu ako som písal vyššie. Môžu byť aj na jednom čape s brzdou. držím palce pri prerábke.
krokoš> Díky moc za rychlou reakci
Čtyřkolku s automatem nechceme, to není ono I když je to s manuálem v tomhle případě složitější, doufám, že se nám to podaří nějak vymyslet
Plyn na levou ruku bychom přehodili myslím celkem snadno, jen ta páčka by musela samozřejmě chodit na druhou stranu. Ale ty dvě páčky na pravý ruce mi přijdou asi moc a ten pocit, že někdy bude chtít přeřadit a místo toho si čapne prudce přední brzdu....z toho mám docela strach
Vidíš, ten nápad se spojkou na pravý noze mě nenapadl To taky nezní úplně špatně, jen při případným přechodu na moto bychom museli vymýšlet znovu, jak to udělat, protože na motorce si nejsem jistej, jestli by se to dalo udělat Ale pro čtyřkolku to je, uznávám, nejspíš lepší řešení, než to moje původní, děkuju!
Čtyřkolku s automatem nechceme, to není ono I když je to s manuálem v tomhle případě složitější, doufám, že se nám to podaří nějak vymyslet
Plyn na levou ruku bychom přehodili myslím celkem snadno, jen ta páčka by musela samozřejmě chodit na druhou stranu. Ale ty dvě páčky na pravý ruce mi přijdou asi moc a ten pocit, že někdy bude chtít přeřadit a místo toho si čapne prudce přední brzdu....z toho mám docela strach
Vidíš, ten nápad se spojkou na pravý noze mě nenapadl To taky nezní úplně špatně, jen při případným přechodu na moto bychom museli vymýšlet znovu, jak to udělat, protože na motorce si nejsem jistej, jestli by se to dalo udělat Ale pro čtyřkolku to je, uznávám, nejspíš lepší řešení, než to moje původní, děkuju!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DR-Z4S dual sport [1, 2] Suzuki DR-Z400S | Jenik789 | 46 | 13.11.2024 v 20:45 kokonhead |
Suzuki drz 400 e Nechce startovat Suzuki DR-Z400E | ebela | 7 | 8.11.2024 v 19:09 Slávek-TDM |
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 11 | 26.4.2024 v 07:24 Fic6 |
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 31 | 31.1.2024 v 16:06 Jenik789 |
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 | MotoJaryn | 27 | 13.9.2023 v 10:04 Bludevil |