Téma: Úprava ovládacích prvků na řídítkách
22.1.2019 v 20:47
Ahoj všem,
vybírali jsme s přítelkyní vhodnou motorku tak dlouho, až volba padla na čtyřkolku Než mě ale budete pranýřovat, že to sem nepatří, přečtěte, prosím, můj dotaz.
Zejména z toho důvodu, že na motorku přítelkyně zatím nemá papíry a jejich udělání je v našem případě trochu složitější (handicap na jedný ručce), jsme vybrali Suzuki LTZ 400 (motor z DR-Z 400) jako vhodný stroj do začátku, aby mohla jezdit se mnou, ale už na svojí a stačily jí papíry na auto Chci, aby se mohla nejdřív v klidu naučit řadit atd. a až pak případně přesedlala na motorku. Zároveň také zjistí, zda ji to bude samotnou dlouhodobě bavit
Potřebovali bychom ovládací prvky přeskládat tak, aby mohla čtyřkolku bezpečně ovládat. Jelikož jsou ovládací prvky na řídítkách čtyřkolky rozložené stejně, jako u motorky (krom plynu, který není na rukojeti, ale na páčce - viz přiložený obrázek), věřím, že mi dokážete poradit i tady. Na Quadmanii to žije podstatně méně.
A teď k mému dotazu . Znáte někoho, kdo řešil podobnou věc s předěláním ovládacích prvků motorky? Případně, jestli máte nějaké nápady, jak bychom to mohli provést? Na levé ruce může slečna používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Podmínky jsou takové, že na levé ruce může používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Napadlo mě to vyřešit takto :
Levá rukojeť - pouze páčka na ovládání plynu (ovládaná palcem)
Pravá rukojeť - dvě páčky -> spojka a přední brzda
Nevím ale, jak to bude, zvlášť v terénu, zvládnutelný, aby se daly pravou rukou ovládat páky spojky i přední brzdy a bylo to pořád bezpěčné.
Alternativou by mohlo být udělat dvě nožní páky na brzdy - obě na pravé noze, jedna na přední a druhá na zadní brzdu tak, aby šly v případě potřeby mačkat obě i naráz. Tím by zůstala na pravé ruce jen spojková páčka.
Díky všem za rady, nápady, postřehy... :))
Naposledy editováno 22.01.2019 20:54:59
vybírali jsme s přítelkyní vhodnou motorku tak dlouho, až volba padla na čtyřkolku Než mě ale budete pranýřovat, že to sem nepatří, přečtěte, prosím, můj dotaz.
Zejména z toho důvodu, že na motorku přítelkyně zatím nemá papíry a jejich udělání je v našem případě trochu složitější (handicap na jedný ručce), jsme vybrali Suzuki LTZ 400 (motor z DR-Z 400) jako vhodný stroj do začátku, aby mohla jezdit se mnou, ale už na svojí a stačily jí papíry na auto Chci, aby se mohla nejdřív v klidu naučit řadit atd. a až pak případně přesedlala na motorku. Zároveň také zjistí, zda ji to bude samotnou dlouhodobě bavit
Potřebovali bychom ovládací prvky přeskládat tak, aby mohla čtyřkolku bezpečně ovládat. Jelikož jsou ovládací prvky na řídítkách čtyřkolky rozložené stejně, jako u motorky (krom plynu, který není na rukojeti, ale na páčce - viz přiložený obrázek), věřím, že mi dokážete poradit i tady. Na Quadmanii to žije podstatně méně.
A teď k mému dotazu . Znáte někoho, kdo řešil podobnou věc s předěláním ovládacích prvků motorky? Případně, jestli máte nějaké nápady, jak bychom to mohli provést? Na levé ruce může slečna používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Podmínky jsou takové, že na levé ruce může používat pouze palec. Pravá ruka je jako každá jiná, tou tedy funguje na 100 %.
Napadlo mě to vyřešit takto :
Levá rukojeť - pouze páčka na ovládání plynu (ovládaná palcem)
Pravá rukojeť - dvě páčky -> spojka a přední brzda
Nevím ale, jak to bude, zvlášť v terénu, zvládnutelný, aby se daly pravou rukou ovládat páky spojky i přední brzdy a bylo to pořád bezpěčné.
Alternativou by mohlo být udělat dvě nožní páky na brzdy - obě na pravé noze, jedna na přední a druhá na zadní brzdu tak, aby šly v případě potřeby mačkat obě i naráz. Tím by zůstala na pravé ruce jen spojková páčka.
Díky všem za rady, nápady, postřehy... :))
Naposledy editováno 22.01.2019 20:54:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava ovládacích prvků na řídítkách
GL1>
za body 1 a 2 děkuju
3) Jj, postup je takový, že musíme koupit motorku, přestavět ji, nechat úpravu zapsat do TP, přihlásit motorku jako vlastní cvičku do autoškoly a na téhle motorce pak může udělat papíry. Je to zdlouhavý, ale vlastně to celý dává smysl, i když je to trochu komplikovaný Výhoda čtyřkoly je, že může legálně jezdit s řidičákem skup. B a naučit se přitom řadit jako na motorce a nějakým základům jizdy.
4) Čtyřkolky s automatem jsme už zkoušeli, ale prostě jak taky píšeš...řazení je řazení a rozhodli jsme se to prubnout a jít do toho
5) Jsem rád, že tvůj palec dopadl dobře Jinak, já to asi špatně napsal...ono ji to samotnou bude bavit, je to totiž totální magor, kterej tomu propadl snad ještě víc než já... Každýmu motorkáři bych takovou holku přál Tím, jak jsem to napsal, jsem měl spíš na mysli, jestli ji to nedá a bude si dělat papíry i dál na motorku, nebo zůstane u čtyřkolky
Každopádně Krokošovo řešení mi fakt dává smysl. Nemáte, prosím, tip na někoho, kdo by byl schopen a ochoten takovou přestavbu realizovat? Sám si na to asi netroufnu. Není problém to společně vymyslet, ale fyzické provedení bych nechal raději na někom zkušenějším.
Naposledy editováno 22.01.2019 22:38:28
za body 1 a 2 děkuju
3) Jj, postup je takový, že musíme koupit motorku, přestavět ji, nechat úpravu zapsat do TP, přihlásit motorku jako vlastní cvičku do autoškoly a na téhle motorce pak může udělat papíry. Je to zdlouhavý, ale vlastně to celý dává smysl, i když je to trochu komplikovaný Výhoda čtyřkoly je, že může legálně jezdit s řidičákem skup. B a naučit se přitom řadit jako na motorce a nějakým základům jizdy.
4) Čtyřkolky s automatem jsme už zkoušeli, ale prostě jak taky píšeš...řazení je řazení a rozhodli jsme se to prubnout a jít do toho
5) Jsem rád, že tvůj palec dopadl dobře Jinak, já to asi špatně napsal...ono ji to samotnou bude bavit, je to totiž totální magor, kterej tomu propadl snad ještě víc než já... Každýmu motorkáři bych takovou holku přál Tím, jak jsem to napsal, jsem měl spíš na mysli, jestli ji to nedá a bude si dělat papíry i dál na motorku, nebo zůstane u čtyřkolky
Každopádně Krokošovo řešení mi fakt dává smysl. Nemáte, prosím, tip na někoho, kdo by byl schopen a ochoten takovou přestavbu realizovat? Sám si na to asi netroufnu. Není problém to společně vymyslet, ale fyzické provedení bych nechal raději na někom zkušenějším.
Naposledy editováno 22.01.2019 22:38:28
voTTe> vyloženě tip na někoho konkrétního nemám, ale "zlatý český ruce" stále platí. Podle mě to nebude problém, buď profík, nebo ideálně nadšenec, který bude rád, že může pomoci ( i takoví ještě mezi námi jsou ). Ani finančně to podle mě nebude drama. Pro první info bych se poptal u těch, co předělávají ty auta, nebude to třeba vyloženě konkrétní konstrukční rada, ale určitě mají vysledované nějaké zákonitosti/postřehy od uživatelů, možná bude potřeba nějaký převod/redukce ( nevím jak to nazvat ), přeci jenom v ruce a noze máš rozdílný cit, "délka kroku" by měla být stejná, ale střílím od bobu, možná je to nesmysl. Asi se to nepovede napoprvé, nejdřív bych se zaměřil na funkčnost ( prototyp ), po odzkoušení pak doladit esteticky. No a jak to popisuješ, myslím, že Tvoje přítelkyně u 4kolky nezůstane, dvě kola jsou dvě kola ( 4 kolu jsem měl, sice pracovní, dalo se na ní vyblbnout, motorka je motorka )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DR-Z4S dual sport [1, 2] Suzuki DR-Z400S | Jenik789 | 46 | 13.11.2024 v 20:45 kokonhead |
Suzuki drz 400 e Nechce startovat Suzuki DR-Z400E | ebela | 7 | 8.11.2024 v 19:09 Slávek-TDM |
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 11 | 26.4.2024 v 07:24 Fic6 |
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S | Fic6 | 31 | 31.1.2024 v 16:06 Jenik789 |
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 | MotoJaryn | 27 | 13.9.2023 v 10:04 Bludevil |