paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Prvá motorka po skútri - Suzuki V-Strom 650, Kawasaki Versys 650, iné
Zdravím. Uvažujem nad kúpou prvej "veľkej motorky".

Som začiatočník, doteraz som jazdil len na Honda Forza 125. Mám 182 cm, 80 kg. Ak nie je zlé počasie, jazdím v jednej stope všade, kam sa dá - každodenne do práce v hustej mestskej premávke, na bežné nákupy pre rodinu, blízke okolie - výlety na niekoľko hodín, maximálne na deň. Jazdím len sám - manželka sa bojí a deti sú ešte príliš malé. Obmedzenie skútra vnímam pri jazde mimo mesta pre nedostatok výkonu, zrýchlenia pri predbiehaní + na rozbitých cestách by som chcel komfortnejšiu filtráciu otrasov. Tiež by som rád do budúcnosti podnikol aj dlhšie výlety po Slovensku a okolitých krajinách. Najväčší "off-road" bude pre mňa maximálne poľná cesta, inak stále po asfalte.

Môj cenový limit cca 8 000 Eur (~209 000 CZK), s doplnkami 10 000 Eur (~261 000 CZK) za novú motorku.

Existuje stroj, ktorý by spĺňal moje potreby a vedel by nahradiť do budúcnosti aj skúter (hlavne z hľadiska úložných priestorov a praktickej jazdy v mestskej premávke)? Z hľadiska parkovacích možností v garáži by som sa asi musel rozhodnúť len pre 1 univerzálne riešenie.

Zatiaľ som si vyskúšal jazdu (modely 2020) na
- Kawasaki Versys 650 (najlepší podvozok s filtráciou nerovností, pekný dizajn, radosť ísť do zákrut, motor pre mňa s prílišným ťahom, buď som vystrelil ako raketa alebo pri malom ubratí plynu zase príliš spomalil, nedokázal som ísť "na pohodu", v rýchlostiach do 60 km som sa cítil v meste veľmi neohrabaný, vnímal som intenzívne vibrácie v riadidlách a nohách pri istých otáčkach, nemá hlavný stojan - problém s parkovaním v garáži pre nedostatok miesta)
- Suzuki V-Strom 650 (pruženie stredné, motor pre mňa akurát, bez divokých výkyvov, dostatočná zábava aj komfort, vibrácie prakticky žiadne, ovládateľnosť veľmi dobrá, aj keď do zákrut nejde tak úžasne ako Versys, jazda plynulá aj v meste, má antihopingovú spojku a kontrolu trakcie, mohol by byť trochu menší a krajší, no na túto motorku by som si určite vedel zvyknúť)
- Honda NC750X s DCT (podvozok - pruženie najslabšie, pekný dizajn, motor s najmenšiu pocitovou dynamikou - aj keď oproti skútru je to určite krok vpred , takmer bez vibrácií, dobre ide do zákrut, jazdenie veľmi jednoduché - "skútroidné" - pre mesto určite najľahšie kvôli DCT, praktický úložný priestor vpredu pre prilbu).

Chcel som vyskúšať Hondu X-ADV 750 (aj keď to by som už bol mimo cenového limitu), no žiadny mnou oslovený predajca nemal predvádzací model.

Optimálne by som si teda prial niečo s motorom Stroma, podvozkom Versysa, dizajnom + veľkosťou Versysa/NC750X a ovládateľnosťou NC750X. Existuje niečo, čo by ste mi v danej cenovej kategórii odporučili vyskúšať?
Vopred ďakujem za všetky odpovede.



1 reakcí na tento příspěvek Prvá motorka po skútri - Suzuki V-Strom 650, Kawasaki Versys...

1.9.2020 v 16:06 | Nahoru | #1
Díky za zkušenost 222222 Já jezdil prvních 2 tis. km jen aditivovanou Efektu 95 (od Benziny). Pak jsem dal 2 nádrže Vervy 100 a byl velmi překvapený akčnějšími reakcemi plynu (na předchozím Intruderovi takový rozdíl nebyl). Jenže jsem vnímal i ty nepříjemné vibrace motoru, vyšel motoru vstříc a vrátil se k 95. Ale začalo mi být trochu smutno po té "sportovnější mapě plynu" a začal tankovat zase Vervu (tak 5-6 nádrží). Mám ale pocit, že ty vibrace jsou snad ještě silnější, tak příště už zase dám 95. Vervu budu dávat asi jen na zimu a občas na pročištění. Asi je to staršími koncepcemi motorů V-Stromu a Versyse. Jo, a spotřeba suprová. Nyní 3,9-4 L. Nová brala 4,5-4,7L.

(reakce na) Prvá motorka po skútri - Suzuki V-Strom 650, Kawasaki Versys...

1.9.2020 v 16:46 | Nahoru | #2

zahadnytajemny píše: Díky za zkušenost 222222 Já jezdil prvních 2 tis. km jen aditivovanou Efektu 95 (od Benziny). Pak jsem dal 2 nádrže Vervy 100 a byl velmi překvapený akčnějšími reakcemi plynu (na předchozím Intruderovi takový rozdíl nebyl). Jenže jsem vnímal i ty nepříjemné vibrace motoru, vyšel motoru vstříc a vrátil se k 95. Ale začalo mi být trochu smutno po té "sportovnější mapě plynu" a začal tankovat zase Vervu (tak 5-6 nádrží). Mám ale pocit, že ty vibrace jsou snad ještě silnější, tak příště už zase dám 95. Vervu budu dávat asi jen na zimu a občas na pročištění. Asi je to staršími koncepcemi motorů V-Stromu a Versyse. Jo, a spotřeba suprová. Nyní 3,9-4 L. Nová brala 4,5-4,7L.



Sakra chlapi, tak to mám asi stejnou skušenost Taky jsem posledních pár nádrží bral vervu 100 a liboval si jak to pekně jede a asi i spotřeba šla trošku dolu. Ale všiml jsem si i těch vibrací. Ale říkla jsem si, že se mi to asi jen zdá a hledám mouchy.... a ono tedy ne... A ze je to z benzinu by me nenapadlo.

Naposledy editováno 01.09.2020 17:27:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom Bundik17 20 25.9.2024 v 08:47 hruso25
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom IvanJJ 6 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 13 13.9.2024 v 13:58 _Michal
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 10 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom Machy2001 2 4.9.2024 v 21:28 Martin1980


TOPlist