Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Takto jsem už najel cca 200 000 km a motor je pořád v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Tam je jen kontrolka. Stačí vyndyt žárovičku. A zrovna na Tebe jsem sázel, že přijdeš s nějakou chytrou teorií, podloženou několika výpočty a barevným grafem.
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
Ale zajímá mě jedna věc, jak to může fungovat, když jsou vstřikovače ta daleko od sání. Benzínové vstřiky jsou hned před ventilama, ale ty LPG za sebou mají tak 20 cm gumovou hadičku do sání, to přece musí do válce přijít znatelně později, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Ale jediný problém bude, že po přidání nebo ubrání plynu bude několik následujících cyklů směs rozladěná
Naposledy editováno 04.01.2021 15:24:01
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Borntobewild píše: Redguy> Vstřikovače by měly být namontované co neblíže, právě proto, aby vstřikování reagovalo rychle na změnu. 20cm je hodně. Technik by se měl snažit dát je nejblíž, jak je to technicky možné. Já je mám asi 2mm od trysky a trysky mám na konci potrubí těsně před sacím kanálem asi 2cm před benzínovými.
Ale jediný problém bude, že po přidání nebo ubrání plynu bude několik následujících cyklů směs rozladěná
No a přitom to nikdy nehodilo žádnou chybu a pokud se nepodívám na kontrolku, tak ani nepoznám, jestli už jedu na plyn. Buď je to tak vychytaný nebo to montoval nějakej borec, totální spokojenost.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
vždy jsem měl za to, že LPG jednotka se sama postará o navýšení předstihu (že má jinou mapu předstihů) pro odolnější palivo a stejně tak upraví stechiometrický poměr, který je jiný, než pro benzín. Zjistil jsem i takovou zajímavost u Dacie s turbo benzínem 1,0. Při provozu na tovární LPG zástavbu LPG jednotka nechá přifukovat turbem více vzduchu a nehrozí detonační spalování.
Naposledy editováno 04.01.2021 18:47:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Ta lambda normálně kmitá mezi 0-1V
Ja jsem u Imprezy dost laboroval a ladil naklon krivky a smesi, ale s predstihem jsem nikda nic nedelal.
Jinak na subarufanclubu je clen VDC, kterej ma taky Previi na LPG. A ma ji ve 4x4...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Tovární stavby mají imho celý motor naladěný na spalování plynu. Možná i větší kompresní poměr. Ale to s tou Dacií jsi asi trochu pomotal. Stechiometrická směs je furt stejná. Přifukovat vzduch to musí přesně podle vstřikovaného paliva, leda by to byl motor s vrstveným hořením jako jsou fsi a tsi, což není rozhodně v režimu na plyn. A proti detonačnímu spalování je lpg odolnější, páč ma vyšší oktanové číslo.
Ale každopádně u přestavby jednotka pouze odpojí benzínové vstřiky a podle údajů z nich a podle dalších vstupů, dle typu té jednotky otevírá plynové vstřiky. S přestihem nehejbá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Borntobewild píše: assassin>
Ta lambda normálně kmitá mezi 0-1V
a to tam je jenom skokovka? nema to I sirokopasmovou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Nemá. Ale jsou tam 2 vepředu a 2 vzadu vždy pro 2 válce.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
stechio u benzinu je 14.7 dilu vzduchu na 1 dil benzinu … a u LPG je ten pomer jinej, z hlavy nevim….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
ja bych si tam hodil svoji wb lambda s budikem a videlo by se jestli to je chudy nebo ne...
Naposledy editováno 04.01.2021 19:51:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
dost nešťastně jsem to napsal. Turbo přifukuje více vzduchu (díky další schopnosti plynové jednotky) a samozřejmě se dopočítá vyšší dávka paliva, ale podle směšovacího poměru pro LPG, ne pro benzín. Navyšuje se tak kompresní tlak a teplota protože u plynu nehrozí samozápaly. Ty motory mají vyšší točivý moment na plyn, než na benzín. A ano, motory jsou z továrny na plyn lépe připraveny.
Jestli plynová jednotka neumí zvednout předstih, pak je to samozřejmě špatně. Směs nestihne prohořet a nepředá se do pracovního média všechno teplo, na píst působí menší tlaky. Samozřejmě, jak uvádíš, trpí ventily velkou tepelnou zátěží, protože směs hoří ještě v době, kdy se výfukové ventily otvírají.
assassin píše: Borntobewild> stechiometricka smes je pro lpg a benzin jina…
stechio u benzinu je 14.7 dilu vzduchu na 1 dil benzinu … a u LPG je ten pomer jinej, z hlavy nevim….
Jo jasně, blbě jsem se vyjádřil. A když čtu to, na co reaguju, blbě jsem to předtím pochopi. Mirekdoda psal, že upraví stechiometrický poměr, ten se nemění, je pořád stejný. Ale myslel to tak, že upraví to vstřikování aby to bylo stechiometrické i pro lpg. Ale to taky není správně. Benzínová jednotka podle map senzoru, váhy vzduchu, poloky klapky stříká stechimetricky benzín ke vzduchu podle křivky, kterou si nastavila podle lambdy. A plynová jednotka stříká plyn zase podle své vlastní křivky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Takže hlasuješ pro variátor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Ale jestli je moje teorie správná, uvidíš prd. Protože právě ta lambda si myslí, že je to chudý. Lambda to pozná podle toho, že se ve výfuku objevil kyslík. Ale já si právě myslím, že ten se tam může objevit i když máš bohatou, ovšem nestihla celá shořet. Chápeš můj myšlenkový pochod?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
kerut píše: assassin> ma vic, kolem 16 tusim.. ale z hlavy taky nevim..
Jednak to dokáže google během 5ti vteřin najít a druhak je to jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Já právě očekávám, že mi mezery doplníš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |