globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro
Zdravím,
je tu někdo, kdo přecházel z TTR na KTM 690 Enduro (701)? Vlastním velmi pěkný a udělaný TTR, ale chybí mi u něj výkon, vyšší cestovní rychlost (cca 120 km/h, s mým převodem je to reálně 85-90) a v neposlední řadě startér (otázka pohodlnosti a možnosti startu i v krkolomné situaci, jinak startuje na šlápnutí). Vadí mi i nedostupnost například zadního blatníku apod., kvůli čemuž se člověk k motorce musí chovat až moc ohleduplně. Začínám proto uvažovat nad výměnou za 690. Otázka ale je, zda ta motorka stojí za ten nemalý finanční rozdíl.
Jak je na tom 690 celkově oproti TTR? Vím že cestovní rychlostí i výkonem to bude jinde, jak je na tom ale ovladatelnost, podvozek atd?
Má cenu dívat se u 690 i po starších ročnících, který se dají sehnat kolem cca 150t, nebo když už, tak radši trochu přitlačit? Je třeba rally kokpit velkou výhodou, nebo je pro běžný toulání kolem komína spíš zbytečná zátěž?
TTR využívám jako dualsport - nutný přesun po silnici a jinak toulání krajinou, příležitostně např. Rumunsko apod., ale ne žádný extrémní enduro. Zároveň se ale díky nedostatku času už skoro nedostanu na krosku a proto bych rád našel malou náhradu na vyblbnutí i v té 690, protože tam mi to TTR trochu motorově nestačí.
Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 08:34 | Nahoru | #1
Mám 690 r. 2014, ale nemůžu srovnávat s TTR. Každopádně můžu ti dál alespoň svůj pohled na věc. Mám Rade Garage kit s rally věží a pohodlná cestovní rychlost se zvýšila zhruba ze 100 na 110 km/h. Poslední dva roky jsem se vracel z Rumunska podobnou cestou po ose, jednou ještě bez věže, podruhé s věží a nějaký rozdíl tam byl. Pokud bych ale věž koupil primárně kvůli ochraně před větrem, byl bych zklamaný. Tím chci naznačit, že ani s věží nečekej nějakou převratnou cestovní rychlost. Jezdím na tom vepředu Mitas E13, vzadu E09 a nad těch 110 km/h je motorka hodně nestabilní. Jinak samozřejmě je reálné na tom dát za den i 1000 km, ale záleží, co je člověk ochoten snést

Co se týče zmiňovaných vahadel, tak mě čeká výměna teď v zimě. V materiálu je to za cca 6-7 tis. Kč. Novější verze vahadel, kterou budu dávat, už by neměla být tak problémová, ale stejně to chce občas zkontrolovat. Takže nebál bych se ani starších ročníků, pokud bude mít člověk dostatek informací, co se s motorkou dělo a co už je na ní vyřešené, protože třeba u r. 2014 bylo těch věcí, co ve fabrice úplně nedořešili, trochu víc.

(reakce na) Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro

29.11.2022 v 13:38 | Nahoru | #2

pospa5 píše: Určitě bych na motorce neplánoval nějaký dlouhý cesty, takže jestli se na ní dá nebo nedá ujet za den 1000 km je mi opravdu jedno, protože i když jedem vícedenní trip, tak je to stejně kolem 200 km/den maximálně.



Vieš ako sa kedysi kupovali počítače (a možno to platí stále)? Aký výkon potrebuješ dnes a to krát dva.
Nenechaj sa obmedziť tým, čo jazdíš dnes. Ísť po vlastnej osi do Bosny by ťa na TT možno ani nenapadlo., ale so 690 to je iné...

tricetsest píše: Mám Rade Garage kit s rally věží a pohodlná cestovní rychlost se zvýšila zhruba ze 100 na 110 km/h. Poslední dva roky jsem se vracel z Rumunska podobnou cestou po ose, jednou ještě bez věže, podruhé s věží a nějaký rozdíl tam byl. Pokud bych ale věž koupil primárně kvůli ochraně před větrem, byl bych zklamaný..


Nad plexi štítkom som mal takú 15cm nadstavbu z plexi, samodoma robenú. Perfektne to pomohlo na dlhých presunoch a cena vlastne zadarmo.
V Rumunsku mi motorka spravila salto, pristála na to prídavnom plexi štítku a zrušila ho. Ak by som tam mal rely kokpit, tak dovidenia.
Preto opakujem, že motorku si treba vystrojiť na to čo chcem jazdiť. A enduro nie je rely.
Fotky ako to vyzeralo pred a po v tomto cestopise
Takýto plexi štítok si zadarmo môžem vyrobiť zas, ale nemá to pre mňa význam. Pomohlo to, ale furt na teba fúka a furt na teba prší. A tých 140 aj viac dám aj bez neho. Ale na drapákoch viac aj tak nepôjdem.

Kúpil som moto s upravenými tlmičmi, majú zdvih 280 mm. Myslel som si, že sú v nich iné črevá, ale minule som narazil na video, kde zdvih tlmičov na 690 sa upravuje len jednou dištančnou trubkou v pumpe tlmiča. Preto asi bolo u 701 275mm a u 690 "len" 250. Myslím, že tlmiče sú identické, u 690 je to len "priškrtené".
Z mojich skúseností môžem povedať, že na túto motorku a jej určenie 250 mm stačí.
Niektorí (a patrím k nim aj ja) sa sťažujú, že tlmiče veľmi nefungujú. Áno aj nie. Začínajú fungovať pri 40-50 km/h. Ale fungujú aj v ťažkých enduro až trialových pasážach. Skrátka nefungujú len pri pomalej jazde na kamienkoch/šotolinkách. Ale ak ich úplne povolíš, tak za mňa OK.

Naposledy editováno 29.11.2022 13:39:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 3 Včera v 07:29 ZdendaZB
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 29 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB
Karbonový/titanový výfuk 701 690 ho... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro ZdendaZB 41 23.5.2024 v 07:18 ZdendaZB
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... enduro_da 17 27.2.2024 v 07:26 Sally06
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri


TOPlist