jelikož už jsem si konečně dodělal plné papíry tak pokukuju po letošním Dukovi 790, resp. jsem víceméně rozhodnutý pro koupi pokud mě na projížďce nic neodradí (nejspíše ne ). Chtěl bych se ale zeptat majitelů předchozích ročníků 790ky popř. lidí co mají OSOBNÍ zkušenost ohledně spolehlivosti, údržby apod. Ve starých tématech na podobné téma jsem našel jen recenze na nové Duky popř. pár tkm najeto.
1 reakcí na tento příspěvek KTM Duke 790
1 reakcí na tento příspěvek KTM Duke 790
Ja osobne mám na Adventuri 790 po 20 tis. km tiež nové vačky, prišlo sa na to, keď mi menili blok motora kvôli priesaku oleja o vodnej pumpy. Oboje na záruku.
Ešte sa ľudia sťažujú na zadný tlmič (tuším tiež priesaky oleja), niektorí si myslia, že sa príliš ohrieva od výfuku. Ja som problémy nikdy nemal, ale zasa je rozdiel prevádzkovať túto mašinu na ceste a v teréne, kde sa jazdí pomalšie (menej sa to chladí) a pruženie viac pracuje, navyše ak ten druhý má inú výfukpvú sústavu, ktorá tiež môže viac hriať.
Elektronické problémy (zasekávajúce sa BT, displej sa občas vypne) ani nestoja za slovo, ale pravda je, že to je môj prvý stroj so zložitejšou elektronikou, tak to neviem porovnať.
Na druhej strane, kto si pamätáte to zmazané vlákno o reklamáciách, prístup Brnenského dealera k mojim problémom bol našťastie iný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM Duke 790
Já jsem kvůli těmto problémům Adv790 ze svého výběru vyřadil. Teď čekám, jak se lidem osvědčí Tuareg. Ten se ještě nevyrábí dost dlouho, aby byla nějaká statistika spolehlivosti. Zatím jsem četl jen o prolínajícím těsnění víka, podivnou shodou okolností v místě nejblíže katalyzátoru. Drobný průsak oleje ale není něco, z čeho bych měl obavy.
Je tam interval na oil+filt 15t/km což je dost i soft turistickém provozu, při sportovním použití doporučuji, dodržovat polovinu, tedy 7,5t/km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM Duke 790
Deadman píše: Metric> Četl jsem také o mnoha případech, kdy některé kusy prostě pálili jednu spojku za druhou (někdy i po 2000km) a to ikdyž nejezdily v terénu. Spekulovalo se o špatném mazání spojky.
Spojce tady "pomáhají" dvě věci:
-často měněná, delší, tuningová vypínací páčka na víku spojky, ano spojka jde mačkat lehčeji, ale vypínání nemá, konstrukčně potřebný krok, spojka (hlavně po ohřátí) buď 100% nevypíná (=lamely se přepalují a plechy kroutí), nebo nemá vůli a děje se +/- totéž...
-spojka má trysku ostřiku olejem, stejně jako motory LC8-950/990, ale tady je hůře přístupná a málo kdo o ní ví a při výměně oleje jí nečistí
Naposledy editováno 08.06.2023 11:43:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM Duke 790
Krautkopf píše: A vážně je to normální, aby se při výměně oleje muselo lézt až dovnitř do spojky a hledala se tam nějaká tryska s pidi-dírkou?
Někde jsem četl, že majitelé zoufalý s palící se spojky tu trysku zvětšovali.
Já bych se neodvážil experimentovat s laděním průtoku bez tlakoměru, nevím nic o výkonu použitého olejového čerpadla. Rozhodně bych měřil tlak oleje na volnoběh s důkladně horkým olejem. Bylo by dost na hovno, pokud nelze zajistit dostatečný průtok oleje spojkou a zároveň tlak mazání v šálách na klice a ojnicích.
Pokud je čerpadlo dost výkonné, dal bych tam trysku 200, to je průměr 2mm. Nejen dostatečný průtok, ale také se pak nemůže ucpat.
1 reakcí na tento příspěvek KTM Duke 790
https://www.advrider...d-servicing.1486195/
https://cjdesignsllc...t-950-990-and-790-2/
Ostřiky vaček a dalších věcí v motorech jsou obvykle mnohem větší. Např v motoru v autě mám 6 trubiček o vnitřním průměru odhadem 2,5mm které ostřikují dna pístů a válce. Čerpadlo v autě je samozřejmě mnohem větší, ale ukrmí to i na 700 otáček volnoběhu.
Těch 0,3 stačí tak možná sotva na mazání, aby ta spojka nejela úplně na sucho. Rozhodně to není průtok na nějaké chlazení olejem. Také 0.3 mm lze ucpat bordelem, co může při troše smůly projít filtrem. Bezpečná mazací dirka je tak od milimetru.
Naposledy editováno 08.06.2023 15:25:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prvni teoreticke srovnani Yamaha MT-07, KTM Duke 790, Aprilia Tuono 660, Trium... | CloudJumper | 3 | 25.6.2024 v 12:32 Animals21 |
Zadní světlo KTM Duke 790 KTM Duke 790 | Marťas95 | 3 | 28.4.2024 v 15:35 rg250 |
Dovoz papírově stažené motorky ze z... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 22 | 20.4.2024 v 13:17 MaraForza |
KTM duke 790 2018 nebo Kawasaki z80... Kawasaki Z800, KTM Duke 790 | 420rigo | 2 | 9.1.2024 v 06:29 milonovo |
Duke 790 za Duke 790 :) KTM Duke 790 | ThoprT | 21 | 15.9.2023 v 22:20 Capirossi |