Chcem kúpiť motorku rozpočet 7000e, moja výška 178. Vek 51 ten spomínam preto, lebo už nepotrebujem divočiť, len si pekne užívať jazdu. Po rokoch sa vraciam späť k motorkám (mal som Vulcana i staručkú XJ650)
Využitie: cesta do práce - mesto, kochačky na okreskách, výlety jednodňové a občas aj nejaký ten pár dňový trip ak bude dovolenka v práci, Čiže nejaký cesťák.
Chcel som novú moto, ktorej výber samozrejme môj rozpočet značne obmedzuje.
Môj výber:
CF moto 650 MT 2023 (nová), viem, že je to Čína, tak hneď nehádžte do mňa kamene. Má ale komplet výbavu, testy, ktorých som neúrekom prečítal, aj zo zahraničia, dobré, 5 rokov záruka. Neplánujem najbližších 5 rokov predávať a kupovať ďaľšiu.
Yamaha Tracer 700 (jazdenka) cca 40-50tis nájazd, výbava už vačšinou v cene.
Kawa Versys - starší model sa mi absolútne nepáči a novšie sú už mimo môj rozpočet
Suzuki 650 V strom - na inzerátoch buď vyjazdené vrany (dosť nízke ceny), alebo novšie, ale opäť mimo môj rozpočet.
Benelli TRK502x - v rámci rozpočtu, ale dosť veľká a ťažká a ten pol metrový "vyplazený jazyk" sa mi nepáči
Honda CB500X - bola v úzkom výbere na novú až kým mi v Honde nepovedali, že tak ku koncu sezóny 2023 možno, ale skôr 2024
Teda najviac zvažujem prvé dve značky.
Ďakujem za každý prínosný príspevok, radu i nápad.
1 reakcí na tento příspěvek Akú moto vybrať
Druzí jsou pevně přesvědčeni, že strašně záleží i na tom KDE se to dělá.
No za mě, já bych se držel toho druhého názorového proudu, čili pokud má CF moto podnik s KTM, tak nevidím důvod, proč by měla být CF horší než KTM. Stejně tak netuším, proč by měla být Thajská Honda nějak ojebana (proti čemu ojebana, jak, o kolik?)
Je dobré si také uvědomit, že výrobce zajímáte jen když listujete katalogem, 50% z Vás přestane zajímat okamžikem prodeje, protože jako správní kolenovrti v životě nezajdete do autorizaku a ten zbytek přestane zajímat po 2 letech od prodeje. Takže otázka do pléna: jakou má mít výrobce motivaci dělat motorky aby vydrželi třeba 20, 30 let ? Opět návrat do 90. let, kdy sice motorky byly made in Evropa nebo Japan, ale maximálně jsme tak nad nima slintali v katalogu, protože levněji vyšlo provozovat vlastní kosmický výzkum, takže se jezdilo na příšerných vracích. Výrobci zglobalizovali a dnes díky tomu není problém skoro pro nikoho koupit novou motku střední třídy 500 -700ccm. To dřív nepřipadalo v úvahu.
A nakonec jsem kdysi na YT viděl jedno videou z USA, asi 50. léta, kde se vysvětlovala velmi názorně ekonomika výroby automobilů a vyplývalo z toho, že z konečné ceny tvoří asi 80% náklady na mzdy a režie podniku a jen 20% připadalo na materiál. Takže je opravdu na zpochybnění "ojebanost" thajské Hondy, když Thajci dělají za míň než třeba Italové.
Pokud budu srovnavat s motorkou za stejne penize .. asi v tom nebude zasadni rozdil… ale o to jde, levna cina a stejne levna honda… ojebane jsou z meho pohledu obe, muzeme si projit jen par detailu, zjisti se, ze "poradne" se to dela jinak, jen to obvykle nejde levne….
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tracer 7 2017 - nefunkční displej Yamaha Tracer 7 / 700 | Tracer_7 | 3 | 27.9.2024 v 08:15 krokoš |
Oprava mechaniky CFMOTO 650MT | Pája_1 | 2 | 14.8.2024 v 07:04 Pája_1 |
Yamaha Tracer 700 Yamaha Tracer 700 | ALFA70 | 27 | 14.7.2024 v 15:39 skaza55 |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 978 | 29.6.2024 v 20:24 CB600 |
Benzín s olejem Yamaha Tracer 7 / 700 | František_ly | 7 | 14.6.2024 v 12:46 KubaLC8 |