Jen tak ze zvědavosti, je na motocyklech BMW ten systém odpružení ESA "časovanou bombou"?
(jak jsem zahlídl např. v inzerátu tady )
Jako že po čase to bude drahé na servis?
Má tu někdo reálné zkušenosti, kolik takový servis stojí?
Nebo se to řeší i výměnou?
A druhý dotaz, jak často se vlastně u BMW dělá servis tlumičů a na kolik to vyjde?
díky
ptám se na ESU obecně, popř. konkrétně u BMW F850 GSA
díky za normální odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
kojot píše: ... Hledal jsem různé náhrady (Touratech, TFX, Wilbers atd.) Abych to měnil za repasovatelný podvozek. Ovšem při zachování funkce ESA bych do podvozku dal 80 - 120 tis. ...
Wilbers WESA, náhrada originálních tlumičů ESA, má cenovku při současném kurzu eura těsně pod 30k Kč (€1198), viz Eshop Wilbers.de. Na nový tlumič přešroubuješ spodní oko s původním krokovým motorkem ESA systému a elektrohydrauliku preloadu pružiny, oni dodají jen samotný tlumič + novou pružinu.
V ceně 80k Kč a výš jsou systémy Touratech nebo Öhlins TTX EC, ale ty mají svoji elektroniku a zároveň jsou hardwarově jiná liga. Např. Öhlins TTX EC má oddělené nastavení komprese a odskoku, není emulzní = má externí nádobku s oddělovacím pístkem olej-dusík, semiaktivně mění útlum podle rychlosti a kdoví co ještě.
Prosím, nezaměňujte smrt ESA systému (nastavení tuhosti) se smrtí tlumiče jako takového. Každý tlumič časem ztratí účinost, avšak ESA systém jen elektronicky nastavuje tuhost, místo "klikátka" na tlumiči máte čudlík na řidítku.
Naposledy editováno 13.07.2023 14:29:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časovaná bomba jménem ESA
FrancisR píše: Prosím, nezaměňujte smrt ESA systému (nastavení tuhosti) se smrtí tlumiče jako takového. Každý tlumič časem ztratí účinost, avšak ESA systém jen elektronicky nastavuje tuhost, místo "klikátka" na tlumiči máte čudlík na řidítku.
Přesně tak
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure | Vikou | 2 | 27.4.2024 v 09:10 Woodpec |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... | ulw-czech-s.r.o. | 1 | 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim |
BMW F850 GSA - proč protíká voda po... BMW F 850 GS Adventure | Roman2bk | 18 | 7.6.2023 v 11:50 Pedl |