1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumiče Andreani
Já tím jen chtěl napsat něco co sem asi nedokázal popsat.
Jezdil sem 20let DH na kolech do toho sem dělal i servis kol a tlumičů fox a rockshox.
Tak tlumiče na motorkách sice ladit neumím ale vím aspoň přibližně co chci aby to dělalo. (Tím nesrovnávám mtb tlumiče s těma moto)
Proto sem psal že ty WP když se poladí tak je to super funkční věc
Mě ladil 4cs které jsou podle ruzných webů shit ale s pár drobnýma tuning dílama to nebyl vůbec špatný podvozek.
Teď xplor taky po tuningu uplně jiný podvozek a taky to chtělo jen pár úprav.
Kolem začátku března bych měl mít hotový uplně komplet postavený sx podvozek (za hodně zlatých) a na ten sem strašně moc zvědavý a doufám že mi to zase o kousek pomůzme k zlepšení
Ale nemůžu a nechci se srovnávat s tebou protože máš mnohem víc zkušeností a naopak já rád čerpám info od zkušenějších
Jaký pocit si měl ze supermota s tím sníženým podvozkem ? Já měl doma ktmku s tím nižším podvozkem a hrozně mě to překvapilo
Po nekolika sezonach jsem ale dosel k tomu, ze nejsem takovej pilot abych ocenil rozdil - tzn, cejtim, ze se ruzne podvozky chovaji jinak, ale nemuzu rict, kterej je lepsi, protoze na cas jedu na obou stejne.
Na starsim motardu postavenem z FC 2014 jsem mel upravene dvoukomory, snizene, oruziny na moji hmotnost a stromecky preskladane na supermoto na moji hmotnost podle andreaniho (byl jsem u mladeho andreaniho na skoleni, sympatickej typek a pro moji soukromou motorku mi poskytl jejich know-how/data)
Vidlice chodila suprove a nechal jsem si ji s tim, ze ji prendam na novejsi FS. Vidlice z FS ma ale rovnou patky na radialni brzdic, ty dvoukomory jsem mel s redukci, ta redukce se mi nelibi a preskladat to tak aby dvoukomry mely radialni uchyt brzdy bylo moc komplikovane.
Na FS mam upravene seriove vzduchove (fouka se pozitivka a negativka zvlast) a maji i na moji hmotnost upravene stromecky v tlumici… pocitove ta vidlice ve srovnani se starou dvoukomorou nechodi, "pridrenej" chod, vyrazny moment odtrzeni do zvdihu… ale jedu na te vidlici stejne casy jako na te stare… takze jsem to prestal resit
Maly okruh je misto kde na podvozku podle me az tolik nezalezi, minimalne na urovni co ja jedu. Rychlici podvozkem resi hlavne vydrz pneumatik, tzn, ne ze by na lepsim podvozku jeli rychleji, ale vydrzi jim guma celou rozjizdku
Za me jsou mtb vidlice konstrukcne dal nez ty u motorek, motokrosove jsou srovnatelne…
Ja snad letos konecne potrenuju neco na mx - mam ted dve motorky s odlisnym podvozkem, starou ktm s dvoukomorama a na druhe jsou KYB ktere ted jsou vychvalovane jako nejlepsi OEM vidlice… tak uvidim, jestli neco poznam kdyz budu mit prime srovnani a vezmu si na trat obe motorky…
Na motardu je ten podvozek tak brutalne pretlumenej, ze v provozu se na tom neda jezdit, kdybys prejel retarder v sede, slisuje ti to vsechny obratle do sebe… treba v myte na vyjezdu z tereni sekce je roleta, tam jedes napul v sede napul ve stupackach a druhej den me boli prdel, jak te naklepe sedacka … jak kdyby ti narezala nejaka domina
Naposledy editováno 14.01.2024 13:02:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 36 | 25.5.2024 v 15:04 Eddie83 |
Odtah sardinie [1, 2] KTM 890 Adventure | Token | 34 | 6.4.2024 v 21:43 Flaxa |
Aerodynamika- cestovní moto KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 0 | 28.12.2023 v 11:47 JAVR |
Kalkulátor sekundárního převodu KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | Vamir | 29 | 3.12.2023 v 00:50 zdenysrx6 |
Akrapovič KTM 890 Adventure | Vamir | 14 | 31.7.2023 v 20:58 Drak3n |