paolo_novy Přidat reklamu

Téma: je info na displeji zbytečné nebo ne
24.2.2024 v 22:07
Ahoj, tohle je spíš takové zimní téma
prostě zamyšlení nad tím, co všechno jsou schopni výrobci dnes vymyslet, jako co všechno dokáži zobrazit na displeji a jestli ty některé údaje mají vůbec nějaký praktický přínos...?

Podíval jsem se do příručky, co vše ukazuje displej na Hondě TransAlp 750 , konkrétně jaké údaje si může člověk zobrazit v tom řádku dole. Přepíná se to, takže za jízdy lze zobrazit jeden ze 4 řádků, kdy každý řádek má 4 údaje, celkem tedy 16 údajů, ale člověk si v nastavení do těch 16 políček může vybrat jakýkoliv údaj z celkem 22. Seřadit je jak chce. Je tam navíc ještě i 23.možnost a to prázdné políčko.

Aby to jako složitost nebylo vše, tak za jízdy člověk může smazat např. Trip A a smaže se i to, co s tím souvisí (spotřebované litry benzínu za Trip A a spotřeba za Trip A). Anebo člověk může podle návodu smazat i samostatně kterýkoliv ten údaj.... Což si říkám, jestli to vůbec někdo někdy použije...

No a co z toho plyne?
Přijde mi, že v Hondě zbytečně věnovali energii něčemu, co nakonec nakonec působí hrozně složitě a řada z těch údajů nemusí mít žádný praktický přínos.... Navíc to působí, jako by to dělal nějaký ajťák, nebo vyznavač Excelu, nebo statistik, nebo pracovník vývoje, prostě někdo, kdo "chce" co nejvíce údajů... možná je využije a pak to tam nechali i pro běžného zákazníka.
Člověka hned napadne, proč to u jiných značek, např. v Suzuki pro V-Stroma 800DE udělali tak jednoduché, uživatelsky přívětivé a v Hondě tak složité....



Pro info k barvám, displej mám přes den bílý a za tmy se přepne na inverzní (opačně). Ty 4 řádky jsem fotil až po vyjížďce večer, tak proto jsou "černé".



Takže se ptám,
které z těch "neobvyklých" údajů vám přijdou užitečné a proč? A které naopak úplně zbytečné?

Nejvíce nechápu ty 3 údaje, kde jsem dal červené X, prostě:
- otáčky motoru - proč je obrazovat dole, když nahoře na displeji je stále otáčkoměr?
- úhel otočení rukojeti - proč?
- při kolika otáčkách blikne displej (upozornění aby člověk přeřadil) - tento údaj člověk může vidět a změnit v nastavení, tak si tu hodnotu ještě zobrazovat na displeji znovu?

Dále mi přijde zbytečné, že jsou tam 4 údaje průměrné spotřeby. Ano dohromady čtyři.
1. průměrná spotřeba za Trip A
2. průměrná spotřeba za Trip B
3. průměrná spotřeba celková (ale i tuto lze vynulovat - to nechápu, proč?)
4. a ještě průměrná spotřeba od zapnutí nebo od nastartování motorky
Prostě 4 spotřeby... proč tolik?

Hodně údajů mi přijde zbytečných a přitom mi tam 2 základní údaje chybí - teplotu vzduchu a dojezd.
Teplota lze sice zobrazit jako nějakou předpověď z mobilu, ale není to aktuální teplota u motorky. Jako že člověk vjede někde do rokle mezi skály, kde je podstatně chladněji, ale na displeji svítí stále stejná teplota, asi pro daný kraj.
A místo dojezdu se tam sice objeví ujeté kilometry od rozsvícení kontrolky paliva, a ještě litry spotřebované na rezervu, ale nikdy jsem zatím nenašel, kolik těch litrů rezerva má. Takže zase nic. Nebo zatím nic.
Jinak někde jsem četl, že dojezd počítaný takto, že od rezervy to počítá ujeté kilometry od nuly, tak že prý je nějaký zvyk pro endura, nebo cestovní endura. To jako fakt?

--------------

Tož tak. Napsal jsem tu vše, co mě k těm údajům na displeji napadlo.
Možná, že se mi nějaký údaj, který mi dnes přijde zbytečný, bude v budoucnu hodit, ale zatím nevím.

Jo a to podstatné,
motorka nejezdí na to, co ukazuje displej, že jo
Většinou tam budu mít jen jeden řádek a to Trip A, kdy si kilometry vymažu při tankování do plna. Na to jsem zvyklý, ze všech předchozích motorek.
- Trip B používám jako počítadlo kilometrů za výlet (zvlášť při vícedenním cestování).
- TOTAL je jasné, to je dobré jednou za rok, abych si vyfotil a spočítal, kolik km jsem za rok ujel.
- a čtvrtý řádek, kde to ukazuje počet litrů a kilometrů od rezervy, tak to budu možná používat po rozsvícení rezervy.
Jinak stále řádek s Tripem A.
Ale s těmi 3 údaji v řádku u Tripu A ještě nemám úplně jasno

--------------

PS: Ještě info k těm údajů, jak to tam ukazuje tu spotřebu, těch 4,2 litrů/100km, tak si myslím, že to ukazuje více, než skutečnost. Spočítal jsem si to ubenzínky a místo 4,2 mi vyšlo 3,9 . Ale musím to ještě ověřit po více tankováních, jestli to tak je.

Naposledy editováno 27.02.2024 05:56:24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 12:06 | Nahoru | #1

ja1 píše: Já nemyslel vrátit se do pravěku a jezdit na jawach, ale jezdit na normální motorce kde můžu sednout a jet, aniž bych musel cokoli nastavovat na nějakém displeji a když něco nejde vozit motorku na diagnostiku aby zjistil mechanik které čidlo či sonda je v háji, motorku mám na zábavu a užívání jízdy

To je mylná predstava. Aby motor splnil moderné euro štandardy, tak či tak potrebuješ čidlá, sondy - proste elektroniku. Jediné, čo je iné, že sa Ti neukazujú podrobné údaje na displeji. A osobne preferujem mať možnosť zobraziť viac údajov, hoci mnoho z nich nepotrebujem, než naopak nevidieť niečo, čo využívam. Mnohokrát takáto funkcionalita v skutočnosti zjednoduší ovládanie motorky.

Príklad - jazdné módy. Napríklad KTM alebo V-Strom 1050 ich poctivo ignorujú, ale je to lepšie? Na motorke s jazdnými módmi, keď chcem ísť do terénu, proste prepnem mód, u niektorých zaklapnem plyn a je to. Prestaví sa mi atomatické odpruženie, mód motoru, ABS. Na 1290 SAS musím do menu (pretože rýchla voľba je len na 2 položky a navyše dosť nešikovne umiestnená) a tam prenastaviť všetko ručne. U V-Stromu dokonca treba zastaviť, lebo za jazdy sa nedá meniť nič. Pritom čipy tam sú tak či tak, jediný rozdiel je program.

Alebo zobrazovanie na displeji. Napríklad u BMW sa nedá (minimálne donedávna nedalo, nemám skúsenosti s novými modelmi 900 a 1300) zobraziť naraz dojazd a stav paliva. Na malom Advíku má navolené zobrazenie trip masterov (jeden nulujem pri tankovaní, druhý používam obvykle na prejazdené km za výlet, ale kedysi som ním počítal, ako často mám mazať reťaz), dojazd a stav baterky mobilu. Plus vždy ukazuje stav paliva v nádrži (no... od polovice dolu), vonkajšiu teplotu a teplotu motora (chladiva).

Proste je vidieť, že niekde konštruktéri premýšľali - a s tým, koľko čipov a čidiel daná motorka má, to nemá spoločné nič.

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 13:05 | Nahoru | #2

Metric píše: Príklad - jazdné módy. Napríklad KTM alebo V-Strom 1050 ich poctivo ignorujú, ale je to lepšie? Na motorke s jazdnými módmi, keď chcem ísť do terénu, proste prepnem mód, u niektorých zaklapnem plyn a je to. Prestaví sa mi atomatické odpruženie, mód motoru, ABS. Na 1290 SAS musím do menu (pretože rýchla voľba je len na 2 položky a navyše dosť nešikovne umiestnená) a tam prenastaviť všetko ručne. U V-Stromu dokonca treba zastaviť, lebo za jazdy sa nedá meniť nič. Pritom čipy tam sú tak či tak, jediný rozdiel je program.


U Hondy se musí (minimálně alespoň) pustit plyn na volnoběh, aby šlo změnit jízdní režim. A to se udělá jedním tlačítkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 10:21 | Nahoru | #3
Metric> Na V Strom 800DE se mody daji bez problemu prepinat za jizdy. Nejen kvuli tomu je to za mne rozhodne lepsi stroj nez ta 1050
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XL 750 Transalp - Únik / pres... Honda XL750 Transalp Forzaaa 5 19.7.2024 v 19:46 Gapyra
Žebříček adventure novinek v ČR CFMOTO 800MT, Honda XL750 Transalp, Benelli TRK 702 X bledemon 27 15.7.2024 v 11:12 bazin.
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 144 27.5.2024 v 17:05 Palomoto
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 12 1.5.2024 v 16:18 Petersky
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp Roman2bk 120 10.3.2024 v 18:49 Michal21


TOPlist