paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakýho menšího scramblera jako druhou motorku
9.5.2024 v 00:44
Ahoj,
prošel někdo podobným výběrem malého scramblera jako druhý motorky, jako to řeším teď já?
Co jste nakonec vybrali, nebo co by jste pořídili?

Chci něco do 400-700cm3 (jedno zda jedno či dvouválec), zábavnýho, na ryby i pro radost jen tak zabloudit na cestu, kterou na klasický "velký" motorce bez povšimnutí mineš. Prostě se jen tak bez cíle toulat krajinou na něčem, co tě bude bavit, bude se ti to líbit a budeš se na to těšit...
Důležitý aby to bylo fakt zábavný i na polňačce a v mírnějším terénu (takže schopnější podvozek s vyššími zdvihy), ale dalo se s tím normálně zábavně jezdit i po silnici...

Taky aby to nebylo náročný na údržbu, spíš to mělo blíže k starší koncepci, než nějaký ultra moderně a bylo to bytelně postavený. Klidně i čínu ap, pokud s tím má někdo dobrý zkušenosti...

Rozpočet sem chtěl do 140 tis (cílím na zánovní ojetiny), ale zaujal mě např. scrambler Fantic Caballero 500 Rally video , kterej je teda o dost dražší...

Díky za věcný připomínky a názor.

Edit: odkaz

Naposledy editováno 09.05.2024 00:47:38
1 2

9.5.2024 v 06:22 | Nahoru | #1
A na té polňačce a v lehčím terénu je s tím fakt sranda . Ta motorka se neuvěřitelně snadno řídí

9.5.2024 v 09:16 | Nahoru | #2
Na tohle použití se jeví to caballero jako ideální náčiní...
Na bazošu se dá ta rally verze, lehce jetá, kolem těch 140ti koupit...
Enfielda to chce vyzkoušet...někoho okouzlí, někdo nechápe, proč na tom lidi jezdí...

9.5.2024 v 09:33 | Nahoru | #3
Musí to bejt nutně skrambler, co tohle, případně 3řístovka.Mimo silnici to bude stačit.
www.motorkari.cz/motokatalog/honda/honda-crf-250l.html

9.5.2024 v 10:14 | Nahoru | #4
kratkej01> Vím o ní a bude to dostačující svezení, ale už je to moc oplastovaný ala soft enduro, mě se více líbí něco do trošku "retro" stylu - ala caferacer.

9.5.2024 v 10:16 | Nahoru | #5

Wenca24 píše: Na tohle použití se jeví to caballero jako ideální náčiní...
Na bazošu se dá ta rally verze, lehce jetá, kolem těch 140ti koupit...

zajímavý technický porovnání... https://www.motorkari.cz/motokatalog/?modelId=9766&motorky=9715%2C9780%2C10220&act=srovnani-motorek&technika=1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho menšího scramblera jako druhou motorku

9.5.2024 v 10:33 | Nahoru | #6

Vlnič píše: Jestli chceš něco nenáročnýho na údržbu co má blíž ke starší koncepci tak si zkus Enfielda Scram 411, ve tvým limitu seženež i novou a ještě Ti zbyde.

Koukal sem na něj, ale Fantic více splňuje moji představu o tom, jak by měla motorka vypadat a taky je silnější...

Kdyby Royal Enfield přišel s novým scramblerem ve stylu ala crossover Scram 411, ale s technikou z nového Himalayanu 450 , s vyššími zdvihy, světlou výškou a zvednutým př. blatníkem, kde už je výkon + krouťák trošku někde jinde, bylo by to fajn.

Naposledy editováno 09.05.2024 10:34:35

9.5.2024 v 10:34 | Nahoru | #7
desert sled

9.5.2024 v 13:55 | Nahoru | #8
riderr3> Scrambler odvozený od Himla 450 se chystá, jen nevím, jestli bude odpovídat tvým požadavkům na vzhled ... já jsem shodou okolností na Himlu 450 minulý týden jezdil a docela mi teď vrtá hlavou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakýho menšího scramblera jako druhou motorku

9.5.2024 v 14:05 | Nahoru | #9
Vlnič> o tom by jsi se ale rozepsat mohl

10.5.2024 v 06:46 | Nahoru | #10
Wenca24> Musím na tom jet ještě jednou. Jel jsem na úplně syrový motorce (200km na tacho) přezuté na nové Mitas e09 a zrovna do toho chcalo , klouzalo to na asfaltu jak prase, takže to nemělo moc smysl, tak jsem to vzal na nejbližší šotolinu abych z toho aspoň něco měl. Jede to citelně víc než starej 411. Docela slušně brzdí. Nejvíc se mi líbilo, že je krásně úzkej mezi nohama a ve stoje se řídil parádně. Krásně široký řídítka. Těžiště bych řekl, že má výš než starej, takže ten pocit, že sice jedeš na dvou metrácích, ale nejsou znát tam úplně není, přesto působil velmi lehce a obratně. Jinak převodovka, neutrál, chod spojky, reakace na plyn úplně bez výtek. Zdálo se mi, že do řídítek šlo víc vibrací než na 411. Potřeboval bych víc času na to si ujasnit, jestli bych s tím dokázal žít jako s plnohodnotnou motorkou a taky zaměřit se na podvozek na silnici a ty vibrace. Ale bavilo mě to dost, pořád tam je ten Enfíldí charakter

10.5.2024 v 07:00 | Nahoru | #11
Kamarade jedina moznost; CCM spitfire

10.5.2024 v 07:48 | Nahoru | #12

Wenca24 píše: Vlnič> o tom by jsi se ale rozepsat mohl

Svezl jsem se taky a můžu podepsat to, co psal Vlnič. Kromě jedný věci - ten motor (i když fakt tahá znatelně víc a objektivně je ve všem lepší) mě z nějakýho důvodu prostě nebavil jako ten starej zdechlej vzducháč. Bohužel jsem pak udělal tu chybu, že jsem se svezl ještě na tom jejich twinu a zjistil, že asi nutně potřebuju k Himlovi ještě Interceptora

K tématu - nebudu doporučovat Scrama, i když zadání splňuje, protože je to fakt specifickej případ a je velká šance, že si po svezení zaťukáš na čelo a půjdeš od toho. Na druhou stranu bych určitě zkusil toho Fantica. Mě na tom strašně sral ten plast/kryt na výfuk, co mi tlačil na pravý straně na lýtko - ale tady asi bude záležet na postavě.

10.5.2024 v 08:14 | Nahoru | #13
Mel jsem Ducati Scramblera Desert sleda a fungoval moc dobre,problem byla hmotnost..skoro 20 kg od Icona.Ale plne laditelny podvozek a 80 PS.Jen s tou cenovkou asi to bude horsi..

10.5.2024 v 08:42 | Nahoru | #14
Lukas.s > Bohužel jsem pak udělal tu chybu, že jsem se svezl ještě na tom jejich twinu a zjistil, že asi nutně potřebuju k Himlovi ještě Interceptora

já na tom jezdil loni a taky mě to bralo a testovačka měla navíc laděný vejfuky Vintage Garage a to se mi líbilo moc

10.5.2024 v 08:49 | Nahoru | #15
Díky kluci za info Reakce a nového himalayana asi odpovídají předpokladům...
Já naštěstí na Interceptoru nejel, takže jsem v klidu Ale měl by přijít scrambler na tomhle základě a to už pak bude možná horší s tím hlodajícím červíkem

10.5.2024 v 13:50 | Nahoru | #16
Wenca24> Taky jsem o víkendu jel na novém Himlu. Na jiném enfildu jsem nikdy nejel, tak jsem byl docela zvědavý. Ničím mě nepřekvapil a nezaujal. Moderní fungující motorka bez emocí. Lehká spojka, dobré brzdy, dobrý motor (při jízdě na mě působil, že to je dvouválec), podvozek tvrdší než jsem čekal a na šotolině mi nepřišel moc komfortní. Ještě mě zarazilo, že po zastavení jsem dosáhl na zem stejně jak z DRZ i když by měla mít motorka podstatně nižší sedlo - nohy mi šly asi hodně do strany, protože v té úrovni byly stupačky. Pro jízdu ve stoje bych potřeboval trochu přizvednout řídítka.
Motorka na denní ježdění a pohodové cestování i po pěkných šotolinách.

Zkusil jsem i CFmoto NK450 a jsem si sedl na zadek z toho co ta motorka za 130 tis nabízí. Dobrý podvozek, super brzdy, parádní motor se super zvukem, který pořád vybízí zábavné jízdě a poskytuje hodně emocí. Myslím, že to CFmoto 450MT-R bude díky tomu motoru hodně oblíbená motorka.

10.5.2024 v 15:22 | Nahoru | #17
Mně jako dobrá volba přijdou letošní nový Triumphy Scrambler 400 X

10.5.2024 v 19:09 | Nahoru | #18

Naposledy editováno 10.05.2024 19:10:36

10.5.2024 v 20:52 | Nahoru | #19
Ahoj. Já na to mám BMW f 650. Vše na to seženeš a není to drahý. Nenáročný stroj. Plně blbuvzdorný .??Můžu jen doporučit.??

10.5.2024 v 21:25 | Nahoru | #20
Fic6> Na jiném enfildu jsem nikdy nejel, tak jsem byl docela zvědavý

To právě musíš zkusit nějakého toho vzducháče, ideálně tu 411, to je fakt jinej stroj

10.5.2024 v 21:52 | Nahoru | #21
Vlnič> já jsem právě čekal jiný svět podle toho co čtu o Enfieldech, ale tahle motorka už asi nemá ten jejich typický charakter.

11.5.2024 v 07:27 | Nahoru | #22
Ahoj, zkus se podívat na tohle:
Bývalá technika od Hondy, na to co popisuješ by to mohlo stačit….

11.5.2024 v 07:50 | Nahoru | #23
Nebo toto:
Mash bohužel v Čechách nikdo neprodává….což je škoda.

11.5.2024 v 09:50 | Nahoru | #24
Ještě by jsi mohl zkusit triump scrambler 400 x nový stoji 160k , v recenzích hodně chválí

11.5.2024 v 13:58 | Nahoru | #25

FiZzeR píše: Já mám todle (crossfire 500) a dobrý. Kdybys chtěl, novej za 120, akorát v černý barvě.

Na to jsem se taky dívala, ale přijde mi to spíš kafáč než scrambler. Zkoušel si s tím jet někde po polňačce ? Taky váha není nejmenší, nevím, jak bych to zvedala, až sebou plácnu

Řeším podobný problém jak zakladatel, musím najít náhradu za svého motarda. Dívala jsem se zatím na Betu Alp ale nějak mne neokouzlila.

12.5.2024 v 10:07 | Nahoru | #26

Skolíni píše: Ahoj, zkus se podívat na tohle:
Bývalá technika od Hondy, na to co popisuješ by to mohlo stačit….

Jako pěkný to je, ale zdvihy bohužel slabota (130/109, př/z) a výkon 20KW taky nic moc, na druhou stranu váhově je to super.

12.5.2024 v 10:19 | Nahoru | #27

Skolíni píše: Nebo toto:
Mash bohužel v Čechách nikdo neprodává….což je škoda.

to nevypadá vůbec zle, bohužel v ČR není...

od Mash taky zajímavej počin: Mash Von Dutch

Naposledy editováno 12.05.2024 10:31:04

12.5.2024 v 10:33 | Nahoru | #28

13.5.2024 v 08:10 | Nahoru | #29
Jedině Ducati Desert Sled. Ta pětistovka od Fanticu co se ti líbí, má úplně mrtvej motor. Sedmistovka Fantic je mnohem lepší, má motor od Yamahy, ale je dražší. Desert Sleda z dnovozu už za těch 150tis. seženeš a svezení je luxusní, výkon motoru osmistovky Ducati je famózní.

13.5.2024 v 08:38 | Nahoru | #30
v4o> Jo, příležitostně, ale to bylo s Xkem - má hrubší vzorek pneu, podvozek je stejný. Zdvihy to má silniční, ale dá se jet ve stupačkách bez většího nepohodlí. Není vypínatelné ABS.
Dělají i verzi XC, ta je víc ofrout, větší přední kolo a delší zdvihy, tohle je fakt spíš na silnici nebo nějaký né moc rozbitý lesní cesty.