1 reakcí na tento příspěvek Olej ve válci
Pístní kroužky nemohou být gumové, nemůžou být zcela těsné. Guferka ventilových dříků taky netěsní dokonale kvůli rychlému pohybu. Díky tomu uniká tlak plynů do motorové skříně. Protože by tlak způsobil vytlačování oleje z motoru skrz gufera, je v motorové skříni otvor. Ten je spojen (obvykle hadicí) se vzducháčem. Sice je tam odlučovací labyrint, nebo pokus o něco takového, ale stejně ten vzduch sebou nějakej olej strhává. Má to víc důvodů. Jednak ten olej neteče pod motorku ale je neškodně spálen v motoru, jednak ten podtlak za filtrem způsobí přes hadici mírný podtlak i v motoru (ale to jen u velmi těsného) a tímpádem z něj ještě méně uniká olej přes gufera a těsnící kroužky. A nakonec jako bonus to mírně maže šoupátko v karburátoru.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Cvakání v motoru Yamaha XV 535 Virago, Yamaha XV 250 Virago | Bernes | 8 | 5.3.2023 v 20:20 gugo |
NA co si dát pozor při koupi - Yama... Yamaha XV 250 Virago | stspravce | 9 | 23.2.2022 v 21:40 HarryS |
s Virago 250 Toledo - Madrid- Praha Yamaha XV 250 Virago | HarryS | 25 | 27.11.2021 v 01:13 PetrL3 |