PROFIL MOTORKY

Yamaha NMAX 125 (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mafianek
Vloženo 22.7.2020
Aktualizováno 22.7.2020
Zobrazeno 2 336x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velice dobrá. Pan majitel prodejny měl mraky argumentů jak pozitivních tak i nějaké negativní a to je pro mě znak upřímnost a to se mí libí.
Už před dvěma roky jsem uvažoval o pořízení nového (funglofky) skútru, protože pracuji v samotném centru hlavního

Motorka koupena od FIRMA:KaraOne (Praha 10-Štěrboholy) - Velice dobrá. Pan majitel prodejny měl mraky argumentů jak pozitivních tak i nějaké negativní a to je pro mě znak upřímnost a to se mí libí.

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda PCX 125: Tak asi jako každý, porovnával tyto dva. U PCX se mi moc nelíbí uchycení předního kola k vidlici, přední maska, jak včelka mája a rozhodně zadní buben.

První dojmy - Takže klasika jako každého zájemce o NMAX či PCX jsem si udělal porovnání. Žádný jiný model od různých značek mě nezaujal jak vzhledem nebo jeho vlastnosti. Takové ty městské skútry s rovnou podlahou mi přijdou jak takové ty zvířátka na pastvině, co se tam celý den pasou, jsou malá, většinou pohublá, dávají mléko, z kterého se potom vyrábí ten divně páchnoucí sýr co mi nechutná a vydávají takový ten zvuk bé. Klady PCX asi převažují ale vzhledem k tetování znaku Yamahy na manželčině noze, nemělo PCX žádnou šanci. Ba ne, už byla proti skútru a chtěla abych radši pořídil nějaké MT a udělal si řidičák na A ale já když se pro něco nadchnu, tak to musím mít hned! Takže tu jsou věci co se mi na nejnovějším PCX nelíbí: Přední maska se světly: vypadá to jak Vilík z dětského seriálu Včelka Mája Hodně brutálně se mi nelíbí uchycení předního kola k vidlici. Takové jakoby šité horkou jehlou. Já vím, má to takto i dost hodně pekelných strojů Řídítka: tak to sorry jako, ale to fakt ne Zadní buben: no way. Ale na jeho obranu: Hezčí display Větší palivová nádrž o cca 1,5 litru Větší kola Nmax byl prostě jasnou volbou, hlavně co vyšel v nových barvách. Nemá start stop! Dík Bohu! Na řídítkách jen nejnutnější tlačítka, dálkáče, blinkry, startování a klakson. V zrcátkách tedy není ultra nic vidět ostře. Prostě nějaký divný skla, co ukazují vše tak nějak matně a neostře. Ale vzhledem k tomu, že se Nko vedej do každé skulinky, není co řešit. Zatím mi krástně statisticky vychází to, že když Nko umyji, druhý den zmoknu. 3:0 pro déšť. Helmau mám intergrálku ale ať je tam dávám jakkoliv, tak se tam nevleze. Kufr nemám a neplánuji a tahat to kvůli helmě, to se mi nechce. To ji prostě tahám v ruce a spolu s motorkářskou bundou, se kdejaká buchta otáčí. Za předpokladu, že nevidí od jakého stroje odcházím nebo přicházím, to jak pak šach mat. Oukej vím, mám ženu a dcerku. Kochat se ale snad můžu.

Recenze

Skútr jsem přivezl domu 17.6 a 22.6 ho dal na značku a začal pravidelně jezdit do práce. Zajíždění skútru bylo a je pěkný voser. Max prý 70kmh a tak nějak na pul lechtat plyn při rozjedu, pak lechtat jen na čtvrt plynu. Fakt mega voser. Hlavně když za tebou funí 40tunový kamion s čelním nakladačem co přesahuje kolama šíři kamionu. Fck off, občas jsem tomu prostě dával napít! Pít se musí. I bez Míry.. Spotřeba 2,4l/100. To šlo. Ale tankování každých 240 je vopruz na druhou. Prostě minimálně jednou za týden tankovat. Tankuji klasickou 95, u jedné červené pumpy, která je po celé ČR. Tankujeme u nich i auta a nikdy žádný problém. Ale tam dopřáváme lepší pitíčko než klasiku 95. U skútru tohoto objemu to nemá cenu a navíc výrobce to ani nedoporučuje. Ba naopoak, může prý spíš škodit nepravidelným chodem motoru a ztrátou výkonu. Nevím, jedna baba povídala.
Dlažební kostky a silnice 6. třídy, co se táhnou mezi vesnicemi za Prahou na sever, je fakt porod. Doslova. Taky to tam dole bolí jako přejíždění nerovnosti na Nku..
Brzdy relativně v cajku. ABS jsem vyzkoušel, jak na předku tak zadku. Brzdím 5minut před 12.. Asi to bude chtít brzdit tak ve tři čtvrtě. Pneu docela ujdou, řekl bych, že docela drží.
13.7. servis při prvních 1 000 km! Před servisem jsem zaparkoval se stavem 1 004 km! A to jsem se ani nesnažil. Sakum prásk 1 558,- + 200 zapůjčení skútru po dobu servisu mého. Good DEAL!
Zajíždění bych měl pořád dodržovat do těch 1 600km ale už mu prý můžu chvilkama na chvilku nakládat.. Odjíždím ze servisu, semafor hned u OC. Vše v klidu.. Tachometr 1 0005 km. Zelená, jedu. Zatím vše v klidu. Pak dotěrná KIA mě předjíždí na 50kmh kde jedu 70kmh. Tak to leda až pokvetou hrabě. Po servisu, olej vyměněn, hrrr naní! Jedu co to jde, KIA rozmáznutá někde ve zpětném zrcátku. Prostě už to nešetřím. Už mě to nebaví.
Servis prý při 6 000km vyjde na cca 2 500,-, tak uvidíme jestli to stihnu ještě letos nebo hned z jara příští rok. Plánuji jezdit do prvního ledu či sněhu.
Suma sumárum, aktuálně k 22.7. najeto 1 400km, jezdím s tím už tedy chvilkama mezi polema na plny ceres a průměrně to šmakuje 2,6l/100. Statistika mě baví, takže průměr je za celé období 2,5 a kilometr vychází na 0,72 halíře.
Před zajetím mi cesta do práce trvala 35 min, když jsou kolony. Když nejsou dávám to za 33 min. (MHD cca 1 hod bez kolon, s kolonou hodinu a půl)
No a teď když je kolona tak to dávám za 33 min a když není, tak za rovných 30 min jsem v práci! Caramba!
Do těch 90kmh, to tak nějak jede. Pak je to spíš taková nuda. Nejvíc jsem s tím zatím jel 107kmh ale jen proto, že mě hnala bouřka a byl příznivý vítr. Těch 100kmh je spíše vymodlených a ještě u toho musím naslibovat hory doly abych se na to trojciferné číslo vyškrábal.
Jinak parkuji v garáži a za plotem, v Praze v centru a pak sem tam kde se dá při nějakých jiných přesunech, zámek upřímně neřeším, chci prostě nasednout a jet a ne řešit řetěz z King Konga nebo nedej Bože zámek na kotouč. Pojistil jsem proti krádeži v rámci POVka a nic neřeším. Sice nedostanu od pojišťovny plnou cenu, ale s tím jsem smířený.
Hau, zatím jsem domluvil

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pin01
Pin01 napsal 25.03.21 v 22:11 10b.

Hezky napsané, take jsem porovnával s PCX-kem. A na NMaxe se těším.

puffybodie
puffybodie napsal 27.07.20 v 13:05 10b.

No kdyby jsi poridil PCX, tak velkou helmu tam das v pohode, na nadrz ujedes tak 400km protoze spotrebu by jsi mel mensi a start/stop funguje v pohode (5 let pouzivani), ale da se vypnout tlacitkem.

Plus u Yamahy je o neco vice mista a lepsi akcelerace (po zajeti ), ale ani to PC neni zadny snek.
A koukam, ze i cena baterky je o chloupek lepsi. U PCX 2200 - 3800 (blazni...) na Nmax kolem te dvojky. Tohle je pro mne nejvetsi sok, ktery porad rozdychavam

JoskaH
JoskaH napsal 22.07.20 v 14:04 10b.

Taky máme doma

Více komentářů



TOPlist