PROFIL MOTORKY

Honda NC 750D Integra (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník De_Co
Vloženo 13.6.2021
Aktualizováno 17.5.2023
Zobrazeno 3 066x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skvělý stroj, myslím, že v sobě má to nejlepší z motorek i skůtrů, dostatečný výkon a točivý moment ve spojení s automatickou převodovkou DCT a nízkou spotřebou je to takový univerzál do města i na víkendové výlety.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Dušan Sobek - DS-motors (Železný B - Motorku dovezl z Itálie, popis a informace byly kompletní, byl ochotný a komunikativní a ještě mi ji dovezl z Železného Brodu do Orlové, takže maximální spokojenost.

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: chyběla mi na ní kapotáž - ochrana proti větru
Honda Integra: Integra 700 - starší motor, slabší výkon, jiná kapotáž - menší prostor pro kolena
Honda CB 500X: stejně jako u NC 750x - pro mě nedostatečná ochrana proti větru
Kawasaki Versys 650: vzhled super, slabší ochrana proti větru a hlavně v nabídce nebyl pro mě dobrý poměr ceny k ročníku a výbavě

První dojmy - Kdysi jsem jezdil na Pionýru 50, pak na Jawě 350, po více něž dvaceti letech na Kymco DownTown 125, po pěti sezónách na 125 jsem přesedl na Integru 750 a byl to fakt zážitek. Jízdní vlastnosti jsou úplně jiné - skvělé. Motor 40 kW, podvozek - rám, automat DCT, kola 17". Užívám si od první jízdy a myslím, že ještě dlouho budu.

Motorku bych doporučil pro - pro toho kdo jezdí denně do práce, o víkendu na výlety, rád si cestu vychutná a když je třeba nebojí se přidat plyn. S Integrou nejste brzdou provozu ani na dálnici a přesto můžete jezdit za 3,5 l/100km. Můžete s ní v klidu jet v městském provozu 50 ale i na výletě po německé dálnici 150.

Doplňky na motorce - zadní kufr honda 45 l, boční kufry SHAD SH36, turistické plexi Kappa, hrazda s držákem telefonu s nabíječkou, komfortní gelové sedlo Rutan, zadní blatník s krytem řetězu, prodloužení předního blatníku

Recenze

Víc než 20 let jsem na motorce nejezdil, v roce 2015 jsem si pořídil Kymco DownTown 125 a byl jsem spokojen, ale časem mi začal chybět výkon a tak po pěti sezónách na DT jsem se rozhodl, že si pořídím něco silnějšího. Nejsem žáden divočák, takže jsem chtěl něco pohodového a pohodlného, supersporty ani naháči mě nějak nelákali, spíš jsem chtěl nějaké to "cenduro". Když jsem byl pozitivně testován na Koronavirus a ležel doma jako placka, tak jsem začal intenzivně šátrat po Internetu a hledat co by se mi líbilo. Nadchla mě Kawasaki Versys 650 nebo Suzuki 650 V-strom, ale bohužel jsem neměl možnost si je vyzkoušet. Vyzkoušel jsem starého Horneta 600 a byla to dost síla. Pak jsem zkusil Hondu CB 500X, ale strašně na mě foukalo, krytí proti větru a dešti prakticky žádné. Versys a V-strom budou na tom stejně. Krátce jsem se projel i na NC 750X, motoricky mi vyhovovala, ale kapotáž prakticky žádná a pexi malé, nadchlo mě však DCT. Kvůli nedostatečnému krytí před větrem (je to můj subjektivní pocit ovlivněný skvěle okapotovaným DownTownem) jsem zavrhl "cendura". Dvouspojková automatická převodovka od Hondy označována DCT je fakt neskutečně skvělá a proto jsem se soustředil už jenom na motorky s DCT a našel jsem Integru. Potom co jsem přečetl různé články, hodnocení, recenze a podíval se na netu na videorecenze zavrhl jsem motor 700 (do r.v. 2013) rozhodl se pro motor 750 (od r.v. 2014), který jsem si už vyzkoušel na NC 750X. Výkon 40 kW sice není na rozdávání, ale ve spojení s obstojným točivým momentem 68 Nm mi bohatě stačil. Dynamika jízdy byla pro mě dostačující (Kymco mělo výkon 11 kW). V inzerátech jsem pak našel Integru 750 r.v. 2015 (od roku 2016 má LED světla, hranatou koncovku výfuku a hlavně DCT má režimy D, S1, S2, S3 a M, ale cena byla úplně jinde) Mnou vyhlédnutá byla v bílé barvě, líbila se mi a po dohodě s prodejcem, který mi Integru dovezl ze Železného Brodu až domů jsem ji koupil.

Po výměně baterie, oleje, všech filtrů, řetězové sady, svíček a brzdové kapaliny (základní servis provádím sám - je to nejlevnější a baví mě to) jsem si začal užívat pohodové jízdy. Postupně jsem Integru dovybavil turistickým plexi Kappa (i originální plexi má dobré krytí, ale ...), bočními kufry SHAD SH 36, gelovým komfortním sedlem od fy Rutan a hrazdou s držákem mobilního telefonu. Teď už jenom jezdit a užívat si.

Zatím mám najeto asi 1500 km, pár výletů po okolí, ale spokojenost obrovská. Jízdní vlastnosti jsou skvělé, motorka se dobře ovládá, brzdy nejsou nijak ostré, ale brzdí dostatečně. Výkon je pro mě tak akorát, dá se jezdit i ve dvou a nedostatek výkonu není znát. Motorka váží 230 kg. Samozřejmě není to žáden supersport a třeba s Hornetem se to srovnávat nedá, ale pro mě je to dostačující. S předjížděním nemám problém a když potřebuji tak z křižovatky vyrazím jako 1. Obzvlášť oceňuji 17" kola, oproti skútru 13" vzadu a 14" vepředu, je to fakt rozdíl. Těžiště je nízké a rám je tuhý takže se nevlní jako skůtr. Pro běžné nerovnosti jsou zdvihy a naladění tlumičů plně vyhovující.

Skutečně si vychutnávám DCT, oproti variátoru je to nebe a dudy. DCT má celkem 3 režimy. D - to je tak na studený motor a nebo na opravdovou kochačku po okreskách a nebo jízdu v dešti. V tomto režimu DCT řadí při nízkých otáčkách při 65 km/h zařadí 6-ku. Motor mi připadá podtočený a je to i slyšet. S - tento režim je asi sport, řadí při vysokých otáčkách a motorka fakt jede. V tomto režimu si můžete vychutnat sportovní jízdu. M - manuální řazení tlačítky na levé rukojeti stejně jako "pádly" v autě u volantu. Myslím, že to není třeba více popisovat prostě si řadíte ručně jak chcete. Převodovka DCT není jen hloupý robotický stroj, který řadí při stejných otáčkách, např. v režimu D jedete 70, a když prudce otočíte plynem nadoraz tak sama vyhodnotí, že potřebujete akcelerovat a bleskurychle podřadí, motorka zrychlí a potom co povolíte plyn tak postupně přeřadí opět na vyšší rychlostní st. odpovídající vaší aktuální rychlosti nebo když "spěcháte" a přidáváte hodně plynu (rychle a hodně otáčíte heftem), tak to sama vyhodnocuje a řadí při vyšších otáčkách, naopak když v režimu S jedete klidně a plynem točíte pomalu tak řadí dříve tedy při nižších otáčkách. Nevím přesně jak to funguje, ale myslím, že tam bude nějaká fakt chytrá japonská elektronika (jenom doufám, že se časem neposere). Taky v manuálním režimu, když dojíždíte ke křižovatce a sami nepodřadíte tak začne podřazovat za vás, nenechá prostě motorku trápit na vysoký stupeň v nízké rychlosti, aby motorka začala škubat a motor zdechl, takže si klidně sama podřadí až na jedničku a rozpojí spojku když motorka zastaví. Jinak řazení je opravdu velice plynulé a rychlé a to jak v automatickém tak i manuálním režimu. DCT je dvouspojková, takže jedna spojka řadí rychlosti 1,3,5 a druhá spojka 2,4,6.

Co se týče ochrany proti větru a tím i chladu a dešti, tak kapotáž s turistickým plexi, které jsem si dokoupil, je ochrana plně srovnatelná s DownTownem (nefouká na mě, není mi zima a dokud nezastavím tak na mě ani neprší) takže je skvělá, ale co je na Integře mnohem menší tak to je odkládací prostor pod sedadlem. Pod sedadlo DT se vešly dvě přilby, pod sedadlo Integry ani jedna. Vejde se tam nářadí, motolékarnička, doklady, peněženka a nějaké další drobnosti, ale nákup jako u DT tam rozhodně nedám. U integry nedoporučuji dávat do prostoru pod sedlo pití, jídlo ani mobil. Tento prostor se při delší jízdě od motoru fakt prohřeje. Já mám na Integře originál zadní kufr Honda 45 l a dokoupil jsem dva boční kufry SHAD 36 l, takže nedostatkem místa netrpím, do kufrů dám vše co potřebuji včetně náhradního oblečení.

Zatím jezdím na pohodu a zkouším jednotlivé režimy DCT včetně manuálního řazení. Jednou jsem jel na dálnici 160 km/h (bez bočních kufrů), motorka by jela víc (někde jsem četl, že jede tacho 190-200), ale já jsem už nechtěl. Tato rychlost už nebyla komfortní. Při tachometrových 130 je to v klidu, ale nevím jak s bočními kufry, ty jsou dle výrobce do 120. Já jsem s nimi jel 140 a v pohodě, tak doufám, že je někdy neztratím. Tachometr proměřuje klasicky, při tachometrových 140 km/h mi navigace ukazovala 135 km/h. Zatím mám celkovou prům. spotřebu 3,6 l/100 km, ale jak říkám, jezdím na pohodu, většínou po městě nebo okreskách v rychlostech do 100 km/h. Myslím, že by se dalo jezdit i úsporněji, ale to by si už člověk neužil. Při sportovnější jízdě spotřeba tak 4 l, ale v podstatě záleží na definici "sportovnější" jízdy, pro někoho "sportovnější" pro jiného to je "kochačka".

S Integrou můžete jezdit po městě nebo na výlety, stejně dobře jede po dálnici tak i po "trochu" rozbitých cestách, možná i po prašné vesnické silnici, ale kam se fakt nehodí je terén, není to enduro. Prostor pro nohy je skvělý, polohu si můžete vybrat jak se vám hodí, pro řidiče nemá pevné stupačky, ale podlážky jako skůtr. Ještě si chci časem dokoupit stupačky Dzell (pak můžete mít posed jako na cenduru s nohama pod sebou). Originální sedlo jsem vyměnil za gelové sedlo od fy Rutan a je to super !!!, ale ani originál nebyl nijak špatný. Ještě jsem si motorku dovybavil hrazdou s držákem telefonu/navigace s nabíječkou, abych to měl na očích a mohl pozorovat na mapě jak mi cesta ubíhá.

Motorka zatím bez poruchy a doufám, že to tak i dlouho zůstane, jinak běžný servis si dělám sám je to tak trochu můj koníček. Co se týče vzhledu tak ten ať si zhodnotí každý sám, je to individuální.

Zatím jsem z Integry nadšený, časem ještě možná vyměním výfuk za Akrapoviče a nebo ... uvidíme.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pajonk85
Pajonk85 napsal 16.05.23 v 23:05 10b.

Ahoj, prosímtě, koupil jsem stejné boční kufry jako máš ty, ale bojuji s montáži držáků. Prostě se mi tam nevejdou. Když nadzvednu originál zadní nosič, naráží na plech dosedací plochy pro zadní sedlo. Tys to nějak upravoval? Prý když jsou na Integře obyč madla, jdou ty SHAD držáky bočních kufrů v pohodě nainstalovat. Když je ale vzadu originál nosič s kufrem Honda, ty bočáky se tam prostě nevlezou. Ty ale máš taky originál zadní nosič a ne madla. Díky...

Duster93
Duster93 napsal 20.06.21 v 16:47

Pěkný popis
A nový motor 43 kW je ještě o trochu lepší, tak i režimy DCT.
Přeji hodně pohodových km kolama dolů

Duster93
Duster93 napsal 20.06.21 v 16:46 10b.

Pěkný popis
A nový motor 43 kW je ještě o trochu lepší, tak i režimy DCT.
Přeji hodně pohodových km kolama dolů

M1Far1osh
M1Far1osh napsal 18.06.21 v 21:29 10b.

Pekne k tomu ty kufry ladí

WobRetnuh
WobRetnuh napsal 16.06.21 v 07:21 10b.

Mám podobný příběh (pionýr-skútr-moto) A koukal jsem po stejných motorkách jen jsem skončil u CB500X, neměl jsem tak kapotovaný skútr, tak mi vítr nevadí Integra je pěkný stroj a navíc s DCT dobrá volba. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

Více komentářů



TOPlist