PROFIL MOTORKY

Jawa Přestavba (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Buellrider
Vloženo 27.1.2010
Aktualizováno 4.10.2012
Zobrazeno 9 404x
HODNOCENÍ PROFILU OD 51 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Ultimátní osekaný stroj na Jawáckém základu, který vyplňoval dobu čekání na vlastního Buella...

Více fotografii

Výška jezdce: 193 cm

Recenze

Když jsem tenkrát poprvé na stánku Harlyho a Davidsona téměř minul snovou, řádně načopřenou a chromovanou krásku Wide Glide a se zrychleným tepem usedl na živého Buella XB, na místě bylo jasno o té pravé nastávající.

Na studenstkém účtě tunel, doma spousta Jawího železa, plamenný Ogaří čopr a Buell leda na nástěnce. I zrodila se myšlenka, od oka črtnutá malůvka a celé se to pak vleklo v nekonečných hodinách s rozbruskou, svářečkou, leštěnkou a broušením laminátu.

Po celou dobu vývoje mě jako vždy doprovázel i optimista Marlboro se svými výroky "To stejně nikdy nedoděláš."

Po předlouhé době vývoje se v dílně objevil zcela vyleštěný a na hranici umu vyladěný motor, ořezaný rám, "moderní" upside-down vidlice, nádrž z třiapůle, kopec vlastních svařenců a něco laminátu. Dílu kraloval vlastní svařenec výfukových svodů s přívěrou, která otevírala tlumič a nechávala splodinám přímý průchod.

Všechno dohromady to dalo stroj, který na svou kategorii překvapivě jel, výborně brzdil, nerozvlnil se v zatáčce a ani trochu nevypadal jako Kejva. Přímo ve vývojovém centru bylo též myšleno na skryté držáky konstrukce nosičů brašen a top-(case)spacáku, dokonce ve stavitelné délce s přídavným koncovým světlem.

Sportovního ducha naopak dodávaly dozadu posunuté stupačky, s tím související složité přepákování, posílená trojúhelníková zadní kyvka, tvrdé stupňovité sedlo, nízká řídítka a aerodynamická přístrojovka z vykuchané paraboly světlometu a starých Jawa pístů. Elegantní metalické lakování doplňoval chrom, nouzová patrona hasičáku, spousta svůdně pomrkávajících kontrolek (včetně palivové) a informační displej. To všechno zapojeno šílenou změtí kabeláže, konstruované ovšem jako rozpojitelná v několika celcích pro snadné rozebírání a další tuning.

Stroj jezdil prakticky neustále na hranici svého výkonu a žral snad sedm litrů. Zemřel po šesti tisících kilometrech, kdy přehnané tlaky nevydržel karter motoru a vzniklá vůle spolu s rotačním pohybem odpravila cívky dobíjení. V klinické smrti se nachází dodnes v útrobách mé dílny.

Toho podzimu jsem zašel na Šalamounku a objednal svoje vlastní, platonicky milované XBčko...

Více povídání a spousta fotek nejen z motorkářských cest na www.radekfiala.com.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KUBII
KUBII napsal 06.10.13 v 19:16

dobý me by to nenapadlo

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 11.03.12 v 21:10

Pěkný kousek . Dávám ti 10bodiku za věrnost české značce

Končíto
Končíto napsal 17.01.11 v 20:11

Moc se mi líbí!! Kdyby tohle jawa začala prodávat(s malejma úpravama), Rozhodně by se neměla za co stydět Sweet TEN

Hadiprd
Hadiprd napsal 09.11.10 v 20:31

Pekelnej stroj jasnejch 10 prstů

trpaslik72
trpaslik72 napsal 26.04.10 v 20:22

moc pěkně napsáno, krásnej příběh za 10b

Více komentářů



TOPlist