PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S22 (1962)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník patt_01
Vloženo 2.5.2015
Aktualizováno 2.5.2015
Zobrazeno 6 580x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Mít doma samý originální stroje je nuda a proto jsem dostal zase roupy něco bastlit Pár let sem zakopával o schnilej pobastlenej rám z S22... Co s ním? Je to obyčejenej rám kterých mám a je všude mraky... Ale je tak hezky orezlej, takovej nádech RATs

Více fotografii

První dojmy - Dostavila se myšlenka udělat něco specielního, nějakýho super vrakáče kterej poletí jak sršeň :-D Po vymýšlení úprav v motoru a přepočtení peněz v kasičce jsem usoudil, že žádný velký tuning motoru se dít nebude... Pak jsem si všiml pár simsoních motorů co mám ve skříňce a řekl si: "to asi nepůjde" Ale jak se říká "všechno jde, když se chce" :-D První dojmy byly takové sporné, nechtěl jsem kazit co by veterána nějakou nevratnou úpravou, ale zase z toho bych stejně nikdy nic neudělal a stejně bych sáhl po lepším zachovalejším rámu... Navíc mě nutkala myšlenka, jak by to mohlo s tím simsoním motorem jet... A jestli bych to dal nějakým způsobem dohromady...Navíc tohle jen tak nikdo nemá! To byla už pro mě výzva a já asi s půl hodinovým přemýšlením vzal flexu a počal první řez... Srdce veteránisty zaplakalo...

Motorku bych doporučil pro - sebevrahy

Doplňky na motorce - Choroši a lišejníky. Dále tuningové šnečí čepičky ventilků a odlehčený dřevěný boční stojan :)

Recenze

Musel jsem vyřezat nové držáky motoru, trochu to rozšířit, protože simsoní motor je širší, ale všechno jsem měl vymyšlené Po vyvaření nových držáků jsem mohl motor usadit. Padne tam hezky, ted přichází na řadu zadní kyvná vidlice - musí se na pravé straně trošku vyhnout, protože nesedí rozety proti sobě. Opět můj styl domakutění nezklamal. Vyrobit něco jako víheň kyvku sundat, rozžhavit, a v trubkových vratech na zahrádce naohybat... Povedlo se na jedničku! Teď už rozety jsou přesně v jedný ose.

Ták... Motor tam je, rozety a řetěz také... Teď to bude chtít nějaký kola... Po chvilce přemýšlení nad krutořpísným výkonem a slabýma pofidérníma originálníma brzdama jsem dospěl k závěru, že s nima taky budu muset něco udělat. Opět jsem se podíval do kouzelné skřínky s totálně hnusnýma a poničenýma kolama ze simsona a řekl si "těch není ani tolik škoda a ten brzdovej buben se bude hodit!" A vlastně i ta rozeta ze simsona tam pasuje naprosto přesně... Inu koupil jsem sadu obyčejných drátů na S23 bez povrchové úpravy a během večera jsem měl vypletený starý ráfek ze stadiona na simsoní buben. Délka drátů vyšla naprosto perfetkně, brzdný účinek je oproti originální brzdě naprosto luxusní

Měl jsem vymyšlené dva systémy brždění a řazení - jeden byl řazení přes dvě lanka na dvoulankovej heft na řídítkách a brzda přes šlapky a upravenýho cvrčka z babetty na táhlo. Toto řešení fungovalo, ale nebylo moc spolehlivé - řazení šlo poměrně ztěžka a lanka se začínaly trhat... Proto jsem udělal variantu číslo 2. a řazení nechal origo simsonácký a zadní brzdu udělal normálně jako na motorce přes táhlo. Toto řešení je nejvíce spolehlivé a o to mi hlavně šlo - nesmí se to nikde posrat.

Dále stačilo už jen zapojit elektriku, což pro mne není problém. Navíc jsem volil staré kladívkové zapalování, takže není třeba tyristoru a zbytečně složité elektriky.
Pření světlo je z kola...jiný nebylo Kvůli malinké žárovce jsem musel praralelně do obvodu připojit odpor z indukční cívky ze škodovky, aby přebytečný proud "požral" a žárovka nepraskla.

Po zprovoznění a seřízení mopeda přišly na řadu lehké estetické úpravy. Myslím že je tu asi nemusím ani rozepisovat, stačí se podívat na fotky :)

Na závěr: Na mopedu najeto asi 500km, dvakrát na mopedsrazu Žebrák a pak různě kolem baráku. Moped sklízí velký obdiv a úspěch, letí to doslova pekelně kopečky nejsou problém občas stačí jen podřadit a vyfárá to všechno. Při pomalejší jízdě na 1čku a následném přidání plného plynu se moped staví na zadní, hrabe jak o život, ten výkon tam je cítit Maximálka kolem 70-75km/h - podle větru Spotřeba při klidné jízdě 1,8l/100km.

Jsem připraven na komentáře originalistů a veteránistů typu: zkurvil si tak krásný stroj atd.. ale já to snad přežiju Musíme se v životě občas odvázat a udělat nějakou bejkárnu, jinak by to nebylo ono a život by byl nuda

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 22.09.20 v 12:45 10b.

sám bych do toho nešel , ale jinak - paráda.

wahadlo
wahadlo napsal 15.11.15 v 23:23 10b.

Konečně si voko jedince odpočine od těch sterilních naleštěnců a trochu se zatlemíme. Máš můj nehynoucí obdiv...

Bundes
Bundes napsal 13.11.15 v 22:51 10b.

Drkulat
Drkulat napsal 09.05.15 v 20:18

díky za takový srandy

Jardas444
Jardas444 napsal 09.05.15 v 19:47

Parádní práce

Více komentářů



TOPlist