Hobití motorky: Honda Monkey vs. Honda Dax vs. Brixton Crossfire 125 XS
25.12.2023
2022 | 2023 | |
---|---|---|
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje | ||
V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme. |
||
Objem | 124 cm3 | |
Výkon | 6.9 kW (9.4 koní) | |
Výkon při otáčkách | 6750 ot/min | |
Točivý moment | 11 Nm | |
Otáčky při max toč.mom. | 5500 ot/min | |
Druh motoru | Spalovací | |
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | |
Chlazení | Vzduch | |
Uspořádání válců | 1 | |
Počet válců | 1 | |
Rozvod | OHC | |
Ventilů na válec | 2 | |
Vrtání | 50 mm | |
Zdvih | 63.1 mm | |
Kompresní poměr | 10 : 1 | |
Příprava paliva | Vstřikování | |
Startér | Elektrický | |
Počet rychlostí | 4 | |
Sekundární převod | Řetěz | |
Provozní napětí | 12 V | - |
Dojezd | 250 Km | - |
Vyjímatelná baterie | Ano | - |
Typ rámu | - | Samonosný |
Materiál rámu | ocel | |
Zdvih předního odpr. | 100 mm | |
Zdvih zadního odpr. | 120 mm | 100 mm |
Brzdy vpředu | kotouč | |
Rozměr předního kotouče | 220 mm | |
Přední třmen | jednopístkový | dvoupístkový |
Brzdy vzadu | kotouč | |
Přední kolo | 12 " | |
Zadní kolo | 12 " | |
Rozměr přední pneu | 120/70 R12 51L | 120/70-12 |
Rozměr zadní pneu | 130/70 R12 56L | 130/70-12 |
Rozvor | 1200 mm | |
Úhel hlavy řízení | 24.9 ° | |
Závlek předního kola | 84 mm | |
Světlá výška | 180 mm | |
Výška sedla | 775 mm | |
Suchá hmotnost | 107 kg | - |
Pohotovostní hmotnost | - | 107 kg |
Užitečná hmotnost | 155 kg | |
Objem nádrže | 3.8 l | 5.6 l |
Množství oleje | 1 l | 1.1 l |
Spotřeba | 1.5 l/100 km | |
Maximální rychlost | 95 km/h | |
První cena | 101900 Kč | |
Výměna motorového oleje | 6000 Km | |
Výměna olejového filtru | 6000 Km | |
Výměna zapalovací svíčky | 12000 Km | |
Výměna vložky vzduchového filtru | 18000 Km | |
Seřízení ventilové vůle | 6000 Km |
Od Rudolf(2023)
Motor | |
---|---|
Průběh výkonu | 7.0/10 |
Spojka | 10.0/10 |
Vibrace | 4.0/10 |
Převodovka | 8.0/10 |
Mechanická hlučnost | 8.0/10 |
Zvuk | 10.0/10 |
Spolehlivost | - |
Brzdy | 7.0/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 1.0/10 |
Těsnost tlumičů | - |
Tuhost rámu | 8.0/10 |
Jízda | |
Sport | 5.0/10 |
Město | 9.0/10 |
Cestování | 7.0/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | - |
Ceny servisu | - |
Servisní síť | 8.0/10 |
Dostupnost dílů | 1.0/10 |
Nabídka doplňků | 3.0/10 |
Servisní intervaly | 4.0/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 6.0/10 |
Pohodlí spolujezdce | 6.0/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 2.0/10 |
Ochrana jezdce cestování | 1.0/10 |
Ochrana spolujezdce | 2.0/10 |
Světla | 8.0/10 |
Nekoupili | Z důvodu |
---|---|
Brixton Crossfire 125 XS | Po koupi jsem se dozvěděl ještě o tomto modelu, podobnému Hondě MSX125 Grom. |
Honda Monkey 125 | Pouze jednomístná. |
SkyTeam Skymax 125 | Teď po koupi jsem zjistil, že se opět dováží (splňují EURO 5). I když je výrazně levnější (cca 43000 Kč), rozdíl ve kvalitě zpracování a použitých technologiích je docela značný - ve prospěch DAXe samozřejmě ;) |
Honda MSX 125 | Jízda se spolujezdcem by byla "očistec" - po testu sezení s "batůžkem" nevyhověla. |
Benelli TNT 125 | Raději japonce než číňana, převlečeného na itala |
Jakou | Z důvodu |
---|---|
Honda Monkey 125 | Opičák má manuál. |
Honda Monkey 125 | automatická spojka se mi nejevila jako výhoda, extravagantní ale nepohledný zjev |
Royal Enfield Classic 350 | Nebyla k sehnání |
Honda Monkey 125 | Monkey je prostě nejkrásnější mini motorka a má klasickou spojku, ne odstředivou. DAXovi hraje do karet jízda ve dvou, ale kdo se tam vejde? |