
Royal Enfield Himalayan 450 vs. CFMOTO 450MT-RX: Dostupné dobrodružství
25.09.2024
25.09.2024
27.06.2024
19.07.2021
03.08.2020
10.12.2018
07.11.2023
03.11.2023
11.10.2023
10.10.2023
19.05.2023
08.11.2022
31.10.2022
07.09.2022
25.08.2022
16.03.2022
21.01.2022
03.11.2021
11.02.2021
29.09.2020
05.12.2019
03.10.2018
10.11.2016
03.02.2016
25.11.2015
11.08.2015
2018 | 2020 | 2021 | 2024 | |
---|---|---|---|---|
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje | ||||
V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme. |
||||
Objem | 411 cm3 | 452 cm3 | ||
Výkon | 18 kW (24.5 koní) | 29.4 kW (40 koní) | ||
Výkon při otáčkách | 6500 ot/min | 8000 ot/min | ||
Točivý moment | 32 Nm | 40 Nm | ||
Otáčky při max toč.mom. | 4500 ot/min | 4250 ot/min | 5500 ot/min | |
Druh motoru | Spalovací | |||
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | |||
Chlazení | Vzduch a Olej | Kapalina | ||
Uspořádání válců | 1 | |||
Počet válců | 1 | |||
Rozvod | OHC | DOHC | ||
Ventilů na válec | 2 | 4 | ||
Vrtání | 78 mm | 84 mm | ||
Zdvih | 86 mm | 81.55 mm | ||
Kompresní poměr | 9.5 : 1 | 11.5 : 1 | ||
Příprava paliva | Vstřikování | |||
Startér | Elektrický | |||
Počet rychlostí | 5 | 6 | ||
Sekundární převod | Řetěz | |||
Typ rámu | Dvojitý kolébkový | Dvojitý páteřový | ||
Materiál rámu | ocel | |||
Zdvih předního odpr. | 200 mm | |||
Zdvih zadního odpr. | 180 mm | 200 mm | ||
Brzdy vpředu | kotouč | |||
Rozměr předního kotouče | 300 mm | 320 mm | ||
Přední třmen | dvoupístkový | |||
Brzdy vzadu | kotouč | |||
Přední kolo | 21 " | |||
Zadní kolo | 17 " | |||
Rozměr přední pneu | 90/90 - 21" | 90/90-21 | ||
Rozměr zadní pneu | 120/90 - 17" | 120/90-17 | 140/80R17 | |
Rozvor | 1465 mm | 1510 mm | ||
Závlek předního kola | 200 mm | - | ||
Šířka řídítek (ke koncům rukojetí) | - | 795 mm | ||
Světlá výška | 220 mm | 224 mm | ||
Výška sedla | 800 mm | 825 mm | ||
Výška sedla max | - | 845 mm | ||
Pohotovostní hmotnost | 192 kg | 199 kg | 195 kg | |
Hmotnost testovaného stroje na váze Motorkáři.cz | - | 198.5 kg | ||
Užitečná hmotnost | - | 199 kg | ||
Objem nádrže | 15 l | 17 l | ||
Rezerva | 5 l | - | ||
Množství oleje | 1 l | - | 2.4 l | |
Spotřeba | 4 l/100 km | 3.18 l/100 km | - | |
Zrychlení | 10 0-100 km/h | - | ||
Maximální rychlost | 127 km/h | - | ||
První cena | 119900 Kč | 127900 Kč | 128990 Kč | 146990 Kč |
Cena testovaného stroje (včetně příplatků) | 134990 Kč | 139380 Kč | - | 149990 Kč |
Poznámka | cena za akční model s kufry a padacím rámem |
Barva Lake Blue = 129.900 Kč Spodní padací rám = 2.190 Kč LED přední světlo = 5.900 Kč Kryt čelního světla = 1.390 Kč Cena za model s kufry a padacím rámem 149.900 Kč |
- | |
Výměna motorového oleje | 10000 Km | - | 10000 Km | |
Výměna olejového filtru | 10000 Km | - | 10000 Km | |
Výměna hnacího řemene | 10000 Km | - | ||
Výměna zapalovací svíčky | 15000 Km | - | 40000 Km | |
Výměna brzdové kapaliny | 10000 Km | - | ||
Výměna vložky vzduchového filtru | 10000 Km | - | 10000 Km | |
Seřízení ventilové vůle | 5000 Km | - | 10000 Km |
Od Kostuch(2011)
Royal Enfield Himalayan 450 vs. CFMOTO 4...
Royal Enfield Himalayan 450
Royal Enfield Himalayan 450 (2024), Top ...
Royal Enfield Himalayan 450: Sůl nad zlato
Royal Enfield Himalayan, elektrický prot...
Jaký bude Royal Enfield Himalayan 452? V...
Royal Enfield Himalayan testovací jízda
Turecko: Od západu na východ
Ladakh & Kašmír, Indické Himaláje
Royal Enfield Himalayan
Royal Enfield Scram 411
royal enfield himalayan 2022
Moto trip 2021
Royal Enfield plánuje cestu na jižní pól
Royal Enfield plánuje cestu na jižní pól
Royal Enfield Himalayan (2021)
Royal Enfield Himalayan: 0 - 100 km/h + ...
Royal Enfield Himalayan vs. BMW G 310 GS...
Nový Himalayan plní Euro 5 a má navigaci
Royal Enfield - Mlékojedy 2020
Test: KTM 390 Adventure & Royal Enfiled ...
Po Čechách s Enfieldem
Royal Enfield Himalayan - zkušební jízda
Royal Enfield Himalayan - první test v ČR
Royal Enfield Himalayan oficiálně předst...
Fórum | Téma | Odpovědí | Poslední příspěvek | ||
---|---|---|---|---|---|
Založit téma Všechna témata | |||||
Enduro & funbike | RE Himalayan | 194 | 23.4.2025 21:02 | ||
Ostatní | Royal Enfield Himalayan - co na něj říkáte? | 58 | 23.1.2025 09:55 | ||
Výběr moto | SWM Superdual T 600 vs Royal Enfield Himalayan 450 | 33 | 4.10.2024 11:58 | ||
Enduro & funbike | Honda CB 500X nebo Royal Enfield Himalayan 450 | 12 | 3.7.2024 10:24 | ||
Hledám, potřebuji | Royal Enfield Himalayan | 7 | 11.10.2023 12:14 | ||
Opravy a údržba | výrobce KRYT motoru royal enfield himalayan | 8 | 20.7.2023 23:23 | ||
Hledám, potřebuji | výrobce NA KRYT motoru royal enfield himalayan | 0 | 12.7.2023 17:42 | ||
Silniční cestovní | BMW G310GS vs RE Himalayan | 10 | 4.7.2023 13:49 | ||
Ostatní | Royal Enfield - FuelX Lite / Decat - zkušenosti | 5 | 8.10.2022 08:15 | ||
Pojeď taky | Víkendové výlety po Česku | 1 | 17.8.2022 19:48 | ||
Pojeď taky | 148 směr Balkán | 10 | 10.8.2022 22:14 | ||
Opravy a údržba | Svíčky brisk | 46 | 23.5.2022 22:36 | ||
Vyjížďky | Výlety po ČR | 5 | 6.6.2021 07:00 | ||
Co s sebou na cesty | TET bez navigace | 24 | 22.8.2020 18:10 | ||
Vyjížďky | Setkání RE - Mlékojedy | 1 | 2.8.2020 11:35 |
Nefalšovaná Indie - motorka přesně odpovídá tomu, co tamní trh právě požaduje. A zrovna tak je i vyr...
Takovej veselej stroj, žádnej trhač asfaltu, ale má to charakter a svoje kouzlo
Motorka na prodloužení sezony a nakonec velká radost. Člověk toho asi moc nečeká, ale nakonec rychle...
Jak jinak vyzkoušet motocykl než v jeho rodišti v Indii, pro které byl zrozen... A hezky v tom nejtě...
Jeden ze dvou Enfieldů které mě povozili po Indii. A protože jsem měl možnost otestovat ho v podmínk...
Indické enduro pro klidné cestování po ČR
Indická mula, která neprotestuje když skončí asfalt a její jednoválec spokojeně brumlá cestou necest...
Jednoduchý stroj, který bude snad spolehlivě sloužit na každodenní ježdění.
Silnice, terén a cestování. To vše a ještě k tomu charakter jednoválce.
Jednoduchá, nenáročná, ale úžasná motorka přesně pro mě.
Spolehlivý, nenáročný stroj. Žádné zbytečné funkcionality, nasednu a jedu kamkoliv.
Krásná • praktická • hodná Motorce jsem dala jméno Běluha. Zakoupena 13. 4. 2025 v Žebětíně u Br...
Motorka na prodloužení sezony a nakonec velká radost. Člověk toho asi moc nečeká, ale nakonec rychle...
Doveze mě skoro všude do práce na výlet i do polí nebo lesa.
Nový Himalayan 450, rozumná váha a dostatečný výkon na offroad cestování.
Parádní stroj na lehčí terén i cestování zákonnými rychlostmi.
Royal Enfield Himalayan 450 Kaza Brown
Univerzální motorka na klikaté horské silničky, polní cesty a lehčí terén. Takový ekvivalent Dacie D...
Indická mula, která neprotestuje když skončí asfalt a její jednoválec spokojeně brumlá cestou necest...
Celoroční motocykl na pohodové toulání se cestou necestou.
Tak po pár dnech jsem se byl zase projet a tentokrát už s posledními provedenými úpravami. Konkrétně...
Olejový filtr 360,- 15W50 2,2l 616,- Těsnění pod mech. sítko 98,- Těsnění pod vypouštěcí šroub 34...
Na týden v Chorvatsku, kvůli návštěvám měst jsem bral i top case.
Týden v Itálii Z původně letního termínu se termín dovolené (jak občas bývá v práci zvykem) posunul...
březen 2019 - namontovány padáky GIVI, sedlo prozatízatímně (na zkoušku) zvýšeno cca o 4cm. Rázem je...
Motor | |
---|---|
Spojka | 7.9/10 |
Průběh výkonu | 7.9/10 |
Vibrace | 6.9/10 |
Převodovka | 7.4/10 |
Mechanická hlučnost | 7.2/10 |
Zvuk | 8.0/10 |
Spolehlivost | 8.3/10 |
Podvozek | |
Možnost nastavení | 4.1/10 |
Těsnost tlumičů | 9.0/10 |
Tuhost rámu | 7.9/10 |
Jízda | |
Sport | 3.9/10 |
Město | 7.6/10 |
Cestování | 8.1/10 |
Terén | 8.3/10 |
Zázemí | |
Ceny náhr. dílů | 7.0/10 |
Ceny servisu | 7.3/10 |
Servisní síť | 6.3/10 |
Dostupnost dílů | 6.7/10 |
Nabídka doplňků | 6.7/10 |
Servisní intervaly | 5.7/10 |
Terén | |
Brodivost | 7.0/10 |
Výška | 8.2/10 |
Ochrana motoru | 8.5/10 |
Skoky | 4.0/10 |
Cestování | |
Pohodlí jezdce | 7.3/10 |
Možnosti uchycení zavazadel | 9.1/10 |
Ochrana jezdce cestování | 6.2/10 |
Nekoupili | Z důvodu |
---|---|
Royal Enfield Himalayan | Zvažovala jsem Himalayana 450, ale nakonec šla do 411 a to z důvodu estetických i praktických. Líbila se mi více a celkově nižší těžiště - lepší ovladatelnost. |
Triumph Scrambler 400 X | Více se mi líbil himalayan |
Honda XL750 Transalp | |
Yamaha Tenere 700 World Raid | |
Yamaha Tenere 700 | |
Jawa 350 OHC Scrambler | Himalayan se jevil, jako více univerzální motorka s lepším zpracováním. |
Yamaha XT 660 Z Tenere | |
KTM 390 Adventure | nelíbílo se mi zpracování na KTM. Moc vysokootáčkové |
BMW G 310 GS | prostě mi neseděla |
Yamaha XT 660 X | Nebyla nikde k mání |
Kawasaki KLE 500 | Láska k RE byla větší |
BMW G 310 GS | Proste male GS. Bylo na me vysoka. Taky me odradila cena \"dovybaveni\". |
Honda CB 500X | Prijemny posez, svizna jizda. Ovsem docela bachrata a vzhledove nic moc. |
Honda CRF 250 Rally | |
Honda CB 500X | Moc plastů a rok od roku se porizovaci cena splha po 5t. vzhuru. |
BMW G 310 GS | Stejne jako u cb500x |
Jakou | Z důvodu |
---|---|
Beta ALP 4.0 | není to můj šálek kávy |
Royal Enfield Himalayan | Zvažovala jsem Himalayana 450, ale nakonec šla do 411 a to z důvodu estetických i praktických. Líbila se mi více a celkově nižší těžiště - lepší ovladatelnost. |
Royal Enfield Interceptor | Byla to levnější varianta a bylo jich kolem z druhý ruky dost k mání, pro případ, že bych nenašel toho správnýho Interceptora. Což jsem nakonec snad našel. |
Triumph Tiger 955i | 450 - strach z toho, že také jen jednoválec a zřejmě nebude moc vhodný na občasné dálniční tempo. |
Honda CRF300L | Vyssia hmotnost mensi vykon a spolahlivost prvych rocnikov ,,, ale cool motorka |
Suzuki V-Strom 800 | malý obsah pro ježdění ve 2 (450cc) |
Honda CRF300L | váha (není moc na MX) |
Honda CRF 250L | Protože Himl je o 40 kg těžší a to je v terénu poznat. Taky na Hondě udělá servis každý autorizák i garážník. Na Himlovi ne. |
Honda ADV350 | příjemný stroj, ale ne natolik aby něčím vyloženě chytnul |
Honda XL 650V Transalp | Vzhledově působil jako vyrobený na koleni, a hlavně to vůbec nejede. |
CFMOTO 650MT | Motorka mi naprosot sedne (mám krátké nohy), ale bohužel slabí motor s kterým bych se trápil. |
Suzuki DL 650 V-Strom | líbila se mi na fotkách a videích, ale v reálu už potom tolik ne a má slabší motor |
Royal Enfield Scram 411 | vzhled, příliš offroad |
Royal Enfield Meteor 350 | Meteor má lepší sezení pro spolujezdce |
Honda CRF300 Rally | Výkonnově bych si nepomohl, a jak se mi líbí třeba Interceptor, tak vzhled Himalayana úplně nedávám |
Royal Enfield Classic 350 | Bullet mi v Indii sedl víc. |
Honda CB 500X | Slabší motor, avšak nižší cena, ale chtěl jsem prostě víc hbitější motorku, která je celkově kvalitnější, což je Honda. |
SWM Six6 500 | Nižší výkon ,vyšší hmotnost |
Royal Enfield Meteor 350 | Více jsem mi na místě líbil Meteor po zkušební jízdě bylo rozhodnuto. |
Honda XL 600V Transalp | Povedený univerzál, krásný a \"kovový\" stroj s minimem plastů, perfektní zvuk. Limitující výkon a max. rychlost jinak pecka. |
Ročník | Vložil | Soubor | Velikost | Poznámka |
---|---|---|---|---|
Nahrát manuál | ||||
2021 | motobikes | royal-enfield-himala.pdf | 3.1 MB | manuál CZ |
2019 | Thomas1987 | bs-iv-himalayan-abs.pdf | 8.2 MB | servisní manuál v angličtině |
2018 | Stanooo | himalayan-servisni_n.pdf | 17 MB | Karb_verze bez ABS (Indie) |
2018 | Mc_Marty | himalayan-euro-iv-ve.pdf | 9.6 MB | pro verzi s Euro 4, ABS, vstřikování |
2018 | Adaminko | himalayan-euro-iv.pdf | 6.6 MB | Servisný manuál RF Himalayan |